کد خبر 202527
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۲

برونو گانز که در فیلم «سقوط» نقش آدولف هیتلر را بازی کرد، در سریال «واتیکان» نقش پاپ را بازی می‌کند.

به گزارش مجله سینمایی مشرق به نقل از خبرآنلاین، سریال «واتیکان» را ریدلی اسکات، برای شبکه کابلی شوتایم می‌سازد، این اولین سریال اسکات، کارگردان موفق فیلم‌هایی مثل «بلید رانر»، «هانیبال» و «گلادیاتور» برای تلویزیون در مقام کارگردان است.
 
سریال «واتیکان» یک تریلر امروزی است که داستانش درون واتیکان می‌گذرد، و به مضامینی چون معنویت، قدرت و سیاست در کلیسایی کاتولیک می‌پردازد. خط اصلی داستان «واتیکان» رابطه، رقابت، اسرار و معجزاتی است که پشت درهای کلیسا در حال رخ دادن است و کمتر کسی از آنها اطلاع دارد.
 
در این سریال اون برمر اسکاتلندی و آنا فریل بازیگر «Pushing Daisies» نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.
 
گانز در این سریال نقش پاپ سیکستوس ششم را بازی می‌کند که از نژاد آلمانی است. او بی‌تکلف و درونگراست و به گفته شبکه شوتایم «تنها فکر و ذکرش این است که تاریخ چه قضاوتی درمورد پاپ بودن او می‌کند.»
 
کایل چندلر، بازیگر فیلم‌های «سوپر هشت» و «آرگو» نقش کاردینال تامس دافی، کشیش اهل نیویورک را بازی می‌کند که به فکر ارتقاء مقام است و فریل نقش خواهر او را بازی می‌کند که بی‌دین است و زندگی دشواری دارد.
 
گانز که سال‌ها پیش با بازی در «بال‌های اشتیاق» ساخته ویم وندرس به شهرت رسید، سال 2004 در «سقوط» آخرین روزهای زندگی هیتلر را تصویر کرد. این فیلم به فروش 92 میلیون دلاری در جهان رسید که برای فیلمی غیرانگلیسی زبان بسیار موفقیت‌آمیز بود.
 
گانز 72 ساله زاده سوئیس است و در «کتابخوان» و «کاندیدای منچوری» هم بازی کرده است.
 
هر قسمت این سریال در یک ساعت تولید می‌شود و فیلمنامه قسمت اول را پل آتانسیو، نویسنده سریال «دکتر هاوس»  و فیلم «دانی براسکو» می‌نویسد.
 
اسکات به همراه دیوید زوکر (تهیه‌کننده سریال «همسر خوب») مدیران تولید مجموعه هستند. اسکات سال قبل فیلم «پرومته» را که به شکلی پیش‌درآمد فیلم‌های «بیگانه» بود روی پرده داشت. او سه بار برای فیلم‌های «تلما و لوییس»، «گلادیاتور» و «سقوط بلک هاوک» نامزد اسکار بهترین کارگردان شده است.
 
«بلیدرانر»، «باران سیاه»، «1492: فتح بهشت»، «پادشاهی آسمان»، «یک سال خوب»، «گانگستر آمریکایی» و «مجموعه دروغ‌ها» از دیگر فیلم‌های اسکات است.
 
شبکه شوتایم سال گذشته دو سریال موفق «میهن» و «دکستر» را روی آنتن داشت که پخش آن‌ها فعلا تا ساخته شدن فصل‌های جدید به پایان رسیده است. این شبکه برای سال 2013 دو سریال جدید آماده پخش دارد؛ سریال اکشن «ری داناوان» با بازی لیو شرایبر و «اساتید جنسیت» با بازی مایکل شین.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس