کد خبر 205755
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸

وی به مطالعه، حاشیه نویسی و نقد کتاب 700 صفحه ای 101 ارتش در طول فقط 48 ساعت توسط شهید وزوایی اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد انگیزش در مخاطب مهم می باشد چراکه انگیزه سبب ایجاد پشتکار در فرد می شود در حالیکه اکثریت افراد دارای هوش متوسط هستند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش مسئولین بسیج دانش آموزی و معاونین متوسطه آموزش و پرورش استان های کشور در خصوص نحوه شناسایی، جذب، آموزش و بکارگیری دبیران درس آمادگی دفاعی که با حضور وزیر آموزش و پرورش، سردار فضلی و مسئولان بسیج دانش آموزی و معاونان وزارت آموزش و پرورش در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد، گفت: آسیب شناسی آموزش در کشور مهم بوده و بسیاری از آموزش ها در کشور به نتیجه و سرانجام کامل خود نمی رسند و آنطور که باید نیستند.

نقدی با بیان اینکه اگر بتوانیم روح محتوای درس آمادگی را منتقل کنیم، موارد دیگر به راحتی منتقل خواهد شد خاطرنشان کرد: روح دفاع شامل دو بخش می باشد یکی دشمن شناسی که همان بصیرت است و دیگری دشمن ستیزی که همان غیرت است.

وی جوهر دفاع را بصیرت و غیرت دانست و تاکید کرد: اگر این دو در وجود شخص باشد آنگاه آمادگی دفاعی و نظامی را فرا می گیرد و اگر هر کدام را نداشته باشد با وجود آموزش کافی، موثر نخواهد بود و شاید مضر هم باشد.

نقدی بر تدریس واحدهای دفاع مقدس و آموزش آمادگی دفاعی در دانشگاه فرهنگیان برای نسل آینده تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت رزمندگان، جانبازان، خانواده های شهدا و نیروهای مسلح بازنشسته برای تدریس آمادگی دفاعی به جهت آموزش همراه با خاطرات فردی باعث ایجاد انگیزه بیشتر و یادگیری بهتر دانش آموزان و روح بخشی و زنده نگهداشتن کلاس درس خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین دستیابی به اهداف آموزش آمادگی دفاعی را در گرو وجود انگیزه در فرد یادگیرنده دانست و بیان کرد: دانش آموزان شهید همچون مهرداد عزیزاللهی از اعجوبه های جنگ هستند و امام خامنه ای نیز در بجنورد فرمودند «یک جوان دانشجوی کم‌سال با یک مجموعه معدودی که خودش اسم آن را گذاشته تیپ میرود به غرب کشور یا جنوب، با این تیپ مؤمن و مخلص، در مقابل جبهه دشمن با یک واحد رزمیِ مجهز و یک فرماندهیِ سابقه‌دار می جنگد. این ابزاری ندارد، جز همین ابزارهای ابتدائی، اما او به برترین ابزارها مجهز است؛ این تجربه فرماندهی ندارد، اما او به قدر عمر این، فرماندهی کرده. اینها در مقابل هم قرار می گیرند، این بر او غلبه پیدا می کند؛ تانک و امکانات او را مصادره می کند، پیروز برمی گردد.»

وی به مطالعه، حاشیه نویسی و نقد کتاب 700 صفحه ای 101 ارتش در طول فقط 48 ساعت توسط شهید وزوایی اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد انگیزش در مخاطب مهم می باشد چراکه انگیزه سبب ایجاد پشتکار در فرد می شود در حالیکه اکثریت افراد دارای هوش متوسط هستند. برای ایجاد انگیزه باید فلسفه و منطق کار به خوبی تبیین شود لذا مطلع درس بسیار اساسی و مهم است.

نقدی اختصاص حجم زمانی مناسب برای آموزش درس آمادگی دفاعی را مد نظر قرار داده و تصریح کرد: تعیین حجم زمانی ویژه این درس می تواند برای یادگیری درس های دیگر نیز انگیزه بخش باشد چون درک حس دفاعی و حس وجود دشمن و تهاجم توسط دانش آموز سبب افزایش انگیزه فراگیری دیگر علوم و فنون برای مقابله با دشمنی های مختلف می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ظرف تشکیلاتی خوب و منظم را بستری برای انتقال درست مفاهیم و محتوا دانست و گفت: با نظم تشکیلاتی می توانیم الگوها، پیام ها و عکس العمل های آموزنده را در کمترین زمان به دانش آموزان معرفی و بصیرت و غیرت را در همه افزایش دهیم.

وی با اشاره به انتخاب شهید سیده طاهره هاشمی به عنوان شهید شاخص ایران اسلامی در سال 92 خاطرنشان کرد: این دختر 14 ساله که در مبارزه با منافقین در آمل به شهادت رسید، دارای دست نوشته های عمیق و حکیمانه می باشد و حتی خواب شهادت خود را نیز دیده بود لذا باید با استخراج سازمان یافته این الگوها از گنج دفاع مقدس، ایشان را همچون شهید همت به دانش آموزان معرفی کنیم چراکه اگر دختری با این شخصیت ها آشنا شود، بدحجابی و ضدارزش ها از او خیلی فاصله می گیرد.

نقدی در پایان با یادآوری همکاری خوب و صمیمانه بسیج و آموزش و پرورش اظهار داشت: باید از این همدلی و وحدت با هماهنگی عملیاتی در صحنه ها برای دستیابی به اهداف، حداکثر استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس