به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، یکی از مشکلات اساسی در حوزه شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروها، فعالیت شرکتهای امداد خودرویی متفرقه و غیرمسوول است.
این امداد خودروها با دسترسی به فایل اطلاعات شخصی شهروندان و برقراری تماس، نسبت به اقداماتی چون کلاهبرداری و مزاحمت اقدام میکنند. در این زمینه اخیرا مدیرعامل امداد خودرو ایران اظهار کرده که "امداد خودروهای جعلی مدعیاند که فایل اطلاعات شخصی شهروندان را از بیمه مرکزی خریداری میکنند".
در این زمینه مدیرعامل امداد خودرو ایران تصریح کرده که یکی از موارد مطرح در شکایت ما از شرکتهای جعلی امداد خودرویی، چگونگی دستیابی این شرکتها به اطلاعات محرمانه مشتریان اعم از نام، شماره تلفن شخصی و مشخصات خودروی آنان است.
پیش از این یکی از شهروندان از تجربه شخصی خود در این زمینه گفته بود: از طرف یکی از شرکتهای امداد خودرویی با من تماس گرفته و پیشنهاد کردند کارت خدمات پنج ستاره طلایی آنها را به قیمت 89 هزار تومان خریداری کنم.
وی با بیان اینکه نکته تعجب برانگیز این بود که چگونه کارمندان این شرکت به شماره تلفن شخصی و اطلاعات نام و نام خانوادگی من دست پیدا کردهاند، خاطرنشان کرده بود: پس از این که این موضوع را از آنها سوال کردم گفتند که شماره تلفن همراه من را از شرکتهای بیمه گرفتهاند. این در حالی است که من خودرو نداشته و در نتیجه بیمه نامه خودرویی نیز به نام من نزد هیچ یک از شرکتهای بیمهای وجود ندارد.
این وضعیت در حالی است که هر روزه تخلفات مشابهی در این زمینه صورت میگیرد با این حال هنوز مشخص نشده که فایل اطلاعات شخصی شهروندان چگونه به دست این شرکتها میرسد.
شاید اظهارات اخیر مدیرعامل امداد خودرو ایران مبنی بر منبع نشت این اطلاعات، رازگشای این مساله باشد.
با وجود ایجاد مزاحمتهای متعدد از سوی امداد خودروهای متفرقه هنوز مشخص نیست که این شرکتها چگونه به فایل اطلاعات شخصی شهروندان دسترسی پیدا میکنند؟