کد خبر 245003
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ از عملکرد شاگردانش در دیداری که نخستین جام را به عنوان سرمربی باواریایی‌ها برای او به ارمغان آورد تقدیر کرد و آن را مدیون تلاش‌های سرمربی پیشین تیمش دانست.

به گزارش مشرق، پیروزی برابر چلسی در دیدار سوپرجام اروپا اولین جام قهرمانی را برای پپ گواردیولا به عنوان سرمربی جدید بایرن مونیخ به ارمغان آورد.گواردیولا در کنفرانس خبری بعد از بازی در ابتدا به تقدیر از سرمربی پیشین باواریایی‌ها پرداخت و گفت: من بسیار، بسیار به تیمم و به یوپ هاینکس می‌بالم. هاینکس مهم‌ترین نقش را در رسیدن ما به این جام ایفا کرده است و دلیل بودن ما در اینجا است. از او بسیار تشکر می‌کنم، چون فرصت حضور در این جام را برای ما فراهم کرد. این جام را به او تقدیم می‌کنیم.

گواردیولا ادامه داد: در وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی شاهد بازی باور نکردنی بودیم. صرفنظر از نتیجه باید گفت که یک بازی بسیار زیبا در جریان بود. ما بردیم و از این بابت خوشحالیم. موقعیت‌های فراوانی داشتیم و در حملات هم خوب کار می‌کردیم، چه در فضاهای بسته چه در فضاهای باز. از شیوه بازی تیمم راضی هستیم. در 2 ، 3 بازی اخیر بیش از اندازه موقعیت از دست داده‌ایم اما این موضوع هرگز ما را از ادامه حملات‌مان منصرف نکرد. این بازیکنان شخصیت‌های باورنکردنی دارند. حالا می‌فهمم که چرا آنها فصل گذشته تمام جام‌ها را بردند. آنها شخصیت قهرمانی دارند.

سرمربی باواریایی‌ها سپس عملکرد برخی از بازیکنانش را برجسته کرد و به تمجید از آنها پرداخت. وی تصریح کرد: خاوی مارتینس (زننده گل دوم و تساوی بایرن مونیخ در وقت اضافی دوم) برای ما بازیکن بسیار مهمی است. به نظر من تصمیم فصل گذشته بایرن مونیخ برای خرید او فوق‌العاده بوده است. البته او هنوز کاملاً آماده نیست. مارتینس در این بازی تلاش فراوانی انجام داد و دوندگی زیادی داشت. اراده و انگیزه او مثال‌زدنی است. عملکردش در نقش هافبک دفاعی فوق‌العاده بود و ما واقعاً به چنین بازیکنی در ترکیب‌مان نیاز داشتیم. واقعاً به او نیاز داشتیم، هرچند در پایان مصدومیتش عود کرد و این اتفاق بدی برای او بود. پزشکان تیم مطمئناً راه حلی برای رفع مشکل او پیدا خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، برخلاف مورینیو که معتقد بود تیم برتر میدان (چلسی) بازی را باخته، همتای اسپانیایی او تیم برتر میدان را برنده بازی دانست. وی خاطرنشان کرد: تیم برتر میدان امشب بازی را برد. برای گلزنی موقعیت‌های فراوانی داشتیم، چون خوب حمله می‌کردیم. بازی برابر چلسی کار سختی است، چون در این تیم بازیکنان باتجربه فراوانی مانند پترچک،‌ اشلی کول، جان تری، رامیرز و فرانک لمپارد حضور دارند. همه آنها در فینال‌های فراوانی بازی کرده‌اند و با تجربه‌اند. این واقعیت که ما بارها توانستیم موقعیت گل بسازیم، کیفیت تیم‌مان را نشان می‌دهد و اینکه چرا می‌گویم بایرن مونیخ سزاوار کسب پیروزی بوده است.

گواردیولا اظهار داشت: همه بازیکنان ما خوب کار کردند. تونی کروس بازیکنی خارق العاده است و می‌تواند در سراسر دنیا بازی کند. فیلیپ لام هم باهوش‌ترین بازیکنی است که در کل حرفه مربیگری‌ام با او کار کرده‌ام. تمرین دادن او کار کردن در بایرن مونیخ را برای من لذت‌بخش می‌کند. بازی لام در سطح دیگری است. خوشحالم که همه این بازیکنان را در اختیار دارم، نه فقط یک یا دو نفر از آنها را. شکست دادن چلسی و مورینیو همیشه کار بسیار سختی است.

سرمربی 42 ساله باواریایی‌ها در خاتمه به تمجید از عملکرد پترچک، دروازه بان چلسی که با واکنش‌هایش چندین بار دروازه آبی‌پوشان لندن را نجات داد پرداخت و تصریح کرد: عملکرد چک همه چیز را درباره او می‌گوید. البته عملکرد مانوئل نویر هم در خور تحسین بود. هر 2 دروازه‌بان استثنایی کار کردند. در آخرین دقایق بازی چک 2 یا 3 مهار واکنش باورنکردنی داشت و در نهایت خوش‌شانس بودیم که مارتینس گل زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس