به گفته احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی ...

به گزارش مشرق، دولتمردان شب گذشته ميزبان نمايندگان مجلس بودند، جلسه‌اي که در پاستور برگزار شده نخستين جلسه مشترک ميان قوه مجريه و مقننه محسوب مي‌شد. با توجه به اتمام  سفر حسن روحاني به نيويورک و اتخاذ ديپلماسي جدید دولت در حوزه سیاست خارجی، اين نشست في نفسه حائز اهميت فراوان بود.

در حالی که 230 نماینده مجلس از سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل تشکر کرده بودند ولی برخي حاشيه‌ها و انتقاداتي از سوی نمایندگان به گفت‌وگوي تلفني روحاني با اوباما به وجود آمده بود که حساسیت جلسه دیشب را زیاد کرده بود و سبب شده بود تا جلسه شب گذشته اهميت دوچنداني پيدا کند.



در چنين شرايطي حسن روحاني شب گذشته در نشست مشترک دو قوه حاضر شد و گزارشي از سفر به نيويورك و شركت در شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل به نمايندگان مردم ارائه كرد.

علي لاريجاني رئيس مجلس هم در سخنان خود از مواضع رئيس‌جمهور در سفر به نيويورک تقدير و تشکر کرد. وي همچنين از افشاگري روحاني در نيويورک که خطر گروه‌هاي افراطي در عرصه بين‌المللي و سلفي را اعلام کرده بود، تشکر کرد.

اما نشست دیشب گویا جایی برای طرح انتقادات نداشت و سوالات ایجاد شده در ذهن نمایندگان در خصوص برخی حواشی‌های سفر نیویورک و همچنین گفت‌وگوی تلفنی اوباما و روحانی باقی ماند و جوابی از سوی دولت دریافت نشد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی مشرق،  خبر از تقاضای برگزاری جلسه‌ای پیرامون حواشی سفر نیویرک را به ظریف داده‌اند و درخواست کرده‌اند تا جلسه‌ای با وزیرامور خارجه داشته باشند و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

در نشست شب گذشته، «محمدرضا باهنر» نايب رئيس دوم مجلس، «علاءالدين بروجردي» رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و حجت‌الاسلام والمسلمين «غلامرضا مصباحي مقدم» رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس نیز چند دقیقه‌ای پشت تریبون قرار گرفتند و سخنرانی کردند.

حضور سرپرست وزارتخانه‌های علوم، ورزش و آموزش و پرورش

به گفته احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی سرپرست‌های وزراتخانه‌های علوم ، ورزش و آموزش و پرورش نیز در جلسه مشترک دیشب حضور پیدا کرده بودن و در حاشیه این نشست با نمایندگان به رایزنی و گفت‌وگو پرداخته بودند.


تقدیر لاریجانی از مواضع روحانی

 ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص جلسه مشترک دولت و مجلس، اظهار داشت: در این جلسه آقای لاریجانی رئیس مجلس از مواضع حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور در بحث سیاست‌های خارجی و سفر وی به نیویورک و حضور در سازمان ملل متحد و موضوع انرژی هسته‌ای تقدیر کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: آقای لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در نشست مشترک دولت و مجلس حرکت‌های افراطی‌گری و سلفی در عرصه بین‌المللی را محکوم کرد.

صادقی تأکید کرد: رئیس مجلس همچنین در این جلسه گفت که برای مدیریت کشور دولت و مجلس باید به فهم مشترکی برسند و مسائل و مشکلات درونی را با همکاری و تعامل پیگیری کنند.


روحانی: باید تعامل مجلس و دولت را بیشتر کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی در اولین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دولت تدبیر و امید که شب گذشته برگزار شد، در خصوص مسایل گوناگون کشور از جمله طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت برای تأمین کالاهای اساسی و رفع مشکلات معیشتی مردم، هدفمندی یارانه ها، دیپلماسی عمومی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورها و گزارشی از سفر هیأت عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران به مقر سازمان ملل متحد و قرقیزستان سخنرانی کرد.

دکتر روحانی در این نشست با تاکید بر ضرورت همفکری و تعامل میان دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف و آرمانهای کشور،‌گفت: ارتباط بیشتر میان دولت و مجلس کمک می‌کند تا ما با نظر و تحلیل واحدی نسبت به واقعیت‌های کشور و جهان نگاه کرده و برای حل مشکلات مردم قدم برداریم.



دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مواضع دکتر روحانی در سفر به نیویورک تاکید کرد: رییس جمهور با سخنان خود در نیویورک خیلی خوب از منافع ملی ایران دفاع و صیانت کردند.

اصلاح بودجه 92، تعامل دولت و مجلس برای تنظیم لایحه بودجه 93، موضوع انرژی هسته ای، محکوم کردن حرکت های افراطی و تکفیری ها در عرصه بین المللی و همچنین محکوم کردن تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران از دیگر صحبت های مطرح شده از سوی رییس مجلس در این نشست بود.


تأکید لاریجانی بر تصویب لایحه اصلاح بودجه در مجلس

 عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اتمام جلسه مشترک دولت و مجلس اظهار داشت: در ابتدای جلسه آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور به نمایندگان خوش‌آمد گفت و پس از آن نیز آقای لاریجانی رئیس مجلس سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی گفت که مجلس آماده همکاری با دولت در همه زمینه‌ها و به‌خصوص اصلاح لایحه بودجه است و از نمایندگان نیز درخواست کرد که در تصویب و بررسی این لایحه در کمترین زمان اقدامات لازم را انجام داده و هرچه سریع‌تر جهت بررسی آن را به صحن علنی ارسال کنند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به سخنان آقای روحانی رئیس جمهور در این جلسه اشاره کرد و گفت: در نشست امشب و پس از سخنان آقای لاریجانی، دکتر روحانی رئیس جمهور در سخنانی به اقدامات انجام‌شده در دولت یازدهم در 45 روز گذشته در زمینه مسائل اقتصادی و کشاورزی اشاره کرد.

رجبی اضافه کرد: آقای روحانی در بخش دیگری از سخنانش به اولویت دولت برای برقراری ارتباط حسنه و منطقی با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت که قصد دارد برقراری ارتباط با کشورهای همسایه را در اولویت سیاست‌های خارجی دولت قرار دهد.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور در ادامه سخنانش از دستاوردهای سفرش به نیویورک و همین‌طور ملاقات‌هایی که در آمریکا و مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات کشورهای مختلف داشته است توضیحاتی به نمایندگان ارائه داد که نمایندگان نیز از توضیحات او با صلوات‌های مکرر استقبال کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    در این جلسه نمایندگان به اقای روحانی گفتند که برای تعامل بیشتر توفیقی و صالحی امیری را معرفی نکنن
  • روجا ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    خیالتون راحت اگه دولت روحانی اشکالی توکارش باشه برای مجلس قابل اغماضه،مشکلی نیست.چون کابینه دولت شدیدا محترم رو بارای بالا خودشون انتخاب کردن؛حالا اگه احمدی نژاد از کنار اوباما رد میشد همشون همون دم پله های هواپیما ازش توضیح میخواستن وردش میکردن.
  • مجید ساویه ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    این نشست بیشتر شبیه همایش بود تا جلسه رسمی حالا هرچی که هست خدا کنه موثر واقع بشه.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    عجب !!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس