دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفتگو با برنامه روز از نو شبکه دو سیما گفت: طی مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید شیر از دامداران 15 درصد افزایش داشته است. اما مدیر کل تأمین و توزیع کالای وزارت صنعت و معدن و سخنگوی ستاد تنظیم بازار می گوید: قیمت لبنیات گران نشده است.

گروه اقتصادی مشرق -افزایش قیمت شیر و لبنیات و زمزمه های آزاد شدن قیمت محصولات لبنی که مدتی است توجهات زیادی را به خود جلب کرده، پرونده روز گفتگوی برنامه صبحگاهی روز از نو شبکه دو سیما بود.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در این برنامه گفت: طی مصوبه ستاد تنظیم بازار در مورخ 28/3/92 قیمت خرید شیر از دامداران 15 درصد افزایش یافت و به کارخانجات تولید محصولات لبنی هم اجازه داده شد به تدریج تا پایان سال قیمت محصولات خود را 15 درصد افزایش دهند.

رضا باکری افزود: این افزایش قیمت از تیر ماه آغاز شده و به تدریج تا پایان سال محصولات لبنی به سقف افزایش 15 درصدی خواهند رسید.

اما مدیر کل تأمین و توزیع کالای وزارت صنعت و معدن و سخنگوی ستاد تنظیم بازار معتقد است که تحت هیچ شرایطی قیمت لبنیات نباید گران شود.

علی اکبر پورکاوه افزود: در تأمین نهاده های تولیدی اتفاق خاصی نیفتاده و بخشی از هزینه ها مربوط به بسته بندی محصولات می باشد که وابسته به واردات و نوسانات محصولات پتروشیمی است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به نقش محصولات لبنی در سبد خانوار افزود: تمام تلاش وزارتخانه ها و سازمانهای مرتبط، تأمین نهاده های تولید و حمایت از اتحادیه های دامداران و واحدهای صنعتی است. اگر چه سازمان حمایت نیز موظف شده که در بخش تولید و توزیع، نظارت دقیقی انجام دهد، اما تاکنون گزارشی از افزایش قیمتها اعلام نشده است.

پورکاوه در پاسخ به علل افزایش قیمت کره، گفت: 65 هزار تن کره مصرفی در کشور به جز میزان اندکی که به عنوان محصولات سنتی و محلی تولید می شود، از طریق واردات تأمین می شود.

به همین جهت تغییرات نرخ ارز بر روی قیمت این محصول تأثیر گذاشته است. مدیر کل تأمین و توزیع کالای وزارت صنعت و معدن با بیان اینکه تغییرات در قیمت مرغ نیز متأثر از واردات نهاده های ذرت و کنجاله سویا است، افزود: حدود 70 تا 80 درصد نهاده های مصرفی از طریق واردات تأمین می شود. پورکاوه اظهار امیدواری کرد که این مشکل با همت جهاد کشاورزی حل شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه روحانی قیمتا رو برگرونه به اول دولت دهم من بهش رأی میدم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس