به گزارش مشرق به نقل از مهر، چند سالی است که خودروسازان بزرگ دنیا به خصوص بعد از شدید شدن تحریمها علیه صنعت خودرو و عدم امكان براي انجام نقل و انتقالات مالی، شرکای ایراني خود را رها کرده و به کشورهای خود بازگشته اند؛ علیرغم اینکه سودهای مطلوبی را در جوینت شدن با خودروسازان ایرانی می دیدند.
حال با شرایط جدید ایران در تحولات بین المللی، خودروسازان بزرگ دنیا دوباره بازار ایران را مکان مناسبی برای سودآوری کمپانی های خود دیده اند و زمزمه های بازگشت آنها به گوش می رسد.
واقعیت این است که ایران، نه تنها بازاری 75 میلیونی را پیش روی آنها قرار می دهد بلکه آنها پتانسیل تولید در ایران و صادرات به کشورهای منطقه را نیز دریافته اند و بر این باورند که ورود به بازار ایران و تولید محصولات خود در این کشور، بازاری حدود 200 میلیون نفری شامل ايران و همسايگانش را پیش روی آنها قرار می دهد.
در واقع، خودروسازان خارجی که هم اکنون بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازار در کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و حتی حاشیه خلیج فارس، رقابت سختی را با رقبای خود در حال انجام دارند، بازار بکر ایران را از دست نخواهند داد و به خوبی به این واقف هستند که بازار ایران، جایگاه مناسب برای سودآوری و ادامه حیات آنها است.
حال رفت و آمدها و پیغامهای مدیران خودروسازان بزرگ دنیا برای مدیران خودروسازی ایران به گوش می رسد و شنیده ها حکایت از آن دارد که برخی از مدیران کمپانی های بزرگ دنیا حتی هیاتهایی را برای مذاکره با خودروسازان ایران، به کشورمان اعزام کرده اند. بيشتر اين كمپاني هاي درحال بازگشت اروپايي و به طور مشخص آلماني، فرانسوي، ايتاليايي وسوئدي هستند.
اين كمپانيها در پيامهاي خود براي راه اندازي خط توليد، انتقال فناوري و ايجاد سرمايه گذاري مشترك با خودروسازان ايراني ابراز تمايل كرده اند، اين درحالي است كه اين پيغام ها چينيها و ساير خودروسازان رقيب اروپایی را به تكاپو انداخته و آنان درصدد ارايه پيشنهادات قابل توجهي به خودروسازان ايراني هستند.
حال با شرایط جدید ایران در تحولات بین المللی، خودروسازان بزرگ دنیا دوباره بازار ایران را مکان مناسبی برای سودآوری کمپانی های خود دیده اند و زمزمه های بازگشت آنها به گوش می رسد.
واقعیت این است که ایران، نه تنها بازاری 75 میلیونی را پیش روی آنها قرار می دهد بلکه آنها پتانسیل تولید در ایران و صادرات به کشورهای منطقه را نیز دریافته اند و بر این باورند که ورود به بازار ایران و تولید محصولات خود در این کشور، بازاری حدود 200 میلیون نفری شامل ايران و همسايگانش را پیش روی آنها قرار می دهد.
در واقع، خودروسازان خارجی که هم اکنون بر سر تصاحب سهم بیشتری از بازار در کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی و حتی حاشیه خلیج فارس، رقابت سختی را با رقبای خود در حال انجام دارند، بازار بکر ایران را از دست نخواهند داد و به خوبی به این واقف هستند که بازار ایران، جایگاه مناسب برای سودآوری و ادامه حیات آنها است.
حال رفت و آمدها و پیغامهای مدیران خودروسازان بزرگ دنیا برای مدیران خودروسازی ایران به گوش می رسد و شنیده ها حکایت از آن دارد که برخی از مدیران کمپانی های بزرگ دنیا حتی هیاتهایی را برای مذاکره با خودروسازان ایران، به کشورمان اعزام کرده اند. بيشتر اين كمپاني هاي درحال بازگشت اروپايي و به طور مشخص آلماني، فرانسوي، ايتاليايي وسوئدي هستند.
اين كمپانيها در پيامهاي خود براي راه اندازي خط توليد، انتقال فناوري و ايجاد سرمايه گذاري مشترك با خودروسازان ايراني ابراز تمايل كرده اند، اين درحالي است كه اين پيغام ها چينيها و ساير خودروسازان رقيب اروپایی را به تكاپو انداخته و آنان درصدد ارايه پيشنهادات قابل توجهي به خودروسازان ايراني هستند.