کد خبر 261085
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲

انتشار اخبار حقوق هاي چندين ميليون توماني در برخي دستگاه ها، نهادها و شرکت هاي دولتي، معمولاً بازتاب هاي گسترده و متفاوتي در جامعه دارد. بيشتر مردم، پرداخت حقوق بسيار بالا به برخي افراد از جمله مديران دولتي را نادرست و ناعادلانه مي دانند.

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان نوشت: فيش حقوقي اش را که روي ميز مي گذارد رقم نسبتاً کمي را مي بينم که طي ماه هاي اخير شبيه آن را بارها و بارها ديده ام؛ 763 هزار و 243 تومان. باز حکايت تکراري ولي کهنه ناشدني حقوق هاي کم و مخارج سنگين است ولي اين بار کمي متفاوت. دوباره دست در جيبش مي کند و اين بار فتوکپي يک فيش حقوقي ديگر را روي ميز مي گذارد؛ 5 ميليون و 586 هزار تومان. هر دو در يک شرکت دولتي کار مي کنند. خودش فوق ديپلم است و کاردان فنّي يک بخش و ديگري مهندس است و معاون همان بخش. سابقه کار هر دو نيز تقريباً 8 سال است.

تعجّب مي کنم. هر چه بيشتر پرس و جو مي کنم و جزئيات را مي خوانم، کمتر به نتيجه مي رسم. شايد ۲ يا حتي ۳ برابر بودن تفاوت حقوقي قابل توجيه باشد ولي 6.5 برابر بودن رقم حقوق اين فيش ها قابل درک نيست. متأسفانه با وجود تضمين اين که نام و نشان فرد و دستگاه مربوطه منتشر نشود هم، بنا به ملاحظات کاري فيش هاي حقوقي را براي چاپ در اختيارم قرار نمي دهد.

شنيده ها و گلايه ها در اين باره بسيار زياد است ولي مستند کار کردن، بسيار دشوار. به ندرت کسي حاضر مي شود سند اين اجحاف ها را در اختيار يک رسانه قرار دهد ولي مسلّم است که اين روال به ويژه در شرکت هاي دولتي ادامه دارد.

چند نمونه عجيب

انتشار اخبار حقوق هاي چندين ميليون توماني در برخي دستگاه ها، نهادها و شرکت هاي دولتي، معمولاً بازتاب هاي گسترده و متفاوتي در جامعه دارد. بيشتر مردم، پرداخت حقوق بسيار بالا به برخي افراد از جمله مديران دولتي را نادرست و ناعادلانه مي دانند. برخي هم معتقدند مديران و مسئولان برخي مشاغل حساس و پر مسئوليت حق دارند دريافتي بسيار بالا داشته باشند و در رفاه و تجمل زندگي کنند.

به هرحال وقتي در اين باره جست وجوي بيشتري انجام مي دهم به نمونه هاي جالبي بر مي خورم. از جمله يک مدير صنعتي که به گزارش سايت انتخاب از ابتداي مهرماه سال 88 منصوب شده است طبق فيش حقوقي انتهاي سال 1390، حدود 9 ميليون تومان دستمزد دريافت کرده است.

اين در حالي است که 49 درصد سهم اين شرکت، دولتي است و بقيه سهام آن در اختيار کارکنان اين شرکت قراردارد. همچنين گفته مي شود، اين شرکت به دليل تخلف مديران گذشته با بيش از 45 ميليارد تومان زيان انباشته مواجه شده است.

همچنين به گزارش پانا نيوز اختلاف طبقاتي حقوق کارکنان صنعت نفت سر به آسمان کشيده است. اين خبرگزاري سال گذشته با درج نامه اعتراض کارکنان شرکت نفت خطاب به معاون منابع انساني وقت وزير نفت، نوشت «افزايش حقوق ها نسبت به سال 1390 بسيار ناعادلانه بوده است. به عنوان مثال فردي با سابقه خدمت کمتر در سال 1391 حدود 690 هزار تومان دريافتي دارد و فرد ديگري در همان سمت ولي با سابقه کار بيشتر حدود 2 ميليون و 300 هزار تومان حقوق مي گيرد».

اين در حالي است که از اواخر سال 1390 و اوايل سال گذشته، در باغ سبز «بهشت درآمدها»ي کارکنان وزارت نفت، توسط برخي نمايندگان در لابه لاي مذاکرات علني، اندکي گشوده شد و مهر تاييدي بر شايعات مختلف زد. همچنان که به گزارش خبرآنلاين،"احمد توکلي"نماينده تهران يکي از اين نمايندگان بود که از دريافت حقوق ماهيانه 13 ميليون توماني کارمندي سخن گفت که 15 روز در تهران و 15 روز در مناطق عملياتي مشغول به کار است اما کار تخصصي نمي کند و در منطقه عملياتي هم در اتاقي زيرباد کولر مي نشيند.

جالب است بدانيد نمايندگان مجلس هم، در بدترين حالت، دست کم ۲ تا 2.5 برابر يک عضو هيئت علمي هم مدرک خود حقوق دريافت مي کنند. به گزارش تابناک در خرداد ماه گذشته، يکي از نمايندگان مجلس که کم ترين دريافتي را در بين نمايندگان دارد، 27 ميليون و 269 هزار و 750 ريال حقوق مي گيرد که اين رقم بدون محاسبه اين موارد است:

- حق رهن مسکن در ابتداي سال به مبلغ يک صد ميليون تومان 100.000.000

- حق اجاره مسکن 3.500.000 تومان به ازاي هر ماه

- حق ماموريت خارجي به ازاي هر روز مبلغ 140 دلار

- حق ماموريت داخلي

- حق جلسات

- تسهيلات ساخت مسکن و خريد مسکن

- اضافه کار 175 ساعت به صورت ثابت در ماه

- پاداش و مزايا

- و موارد ديگري که وجود دارد . . . اين در حالي است که يک عضو هيئت علمي تمام وقت با مدرک تحصيلي کارشناسي ارشد، تقريبا نصف اين مبلغ را يعني حدود 15 ميليون ريال دريافت مي کند."مهر"نيز در تازه ترين خبر خود از اين نوع، با درج فيش حقوقي يکي ديگر از نمايندگان، رقم 32 ميليون و 930 هزار ريال را به نمايش گذاشت.

تخلّف به روش قانوني!

اوّلين سوالي که ذهن هر خواننده اي را به خود مشغول مي کند اين است که اين همه اختلاف در حقوق و مزايا از کجا نشأت مي گيرد؟ پس قانون مديريت خدمات کشوري چه شد؟ دکتر"مهدي تقوي"اقتصاد دان و مدرّس دانشکده اقتصاد دانشگاه علّامه طباطبايي در پاسخ به اين سئوال مي گويد: بيشتر اين تفاوت حقوق ها در شرکت هاي دولتي اتفاق مي افتد زيرا در اين شرکت ها هيئت مديره وجود دارد که خود رأساً در مورد حقوق ها تصميم مي گيرد و طبيعي است که براي برخي ها رقم هاي بسيار بالايي در نظر مي گيرد.

وي اضافه مي کند: از سوي ديگر با توجه به عرضه نيروي کار و فارغ التحصيلان زياد، طبيعي است که حقوق يک کارمند يا کارگر ساده در همين شرکت هاي دولتي بسيار پايين باشد. از همين جاست که تبعيض در حقوق و مزايا شکل مي گيرد.

وي که داراي 43 سال سابقه کار و بيشترين گروه در دانشگاه است، با خنده مي گويد: هم اکنون حقوق من نصف حقوق يک مدير مياني در فلان شرکت دولتي هم نيست.

از وي مي پرسم آيا نظارتي بر اين گونه پرداخت ها نيست؟ دکتر تقوي در پاسخ مي گويد: در اين که نهادهاي نظارتي در اين زمينه ضعف هايي دارند شکّي نيست ولي از طرفي مديران شرکت هاي دولتي هم با اختيارات قانوني که دارند و يا با دور زدن قانون چنين کارهايي مي کنند. يعني يک تخلّف قانوني صورت گرفته است.

از وي در باره قانون مديريت خدمات کشوري مي پرسم. اين اقتصاددان در پاسخ مي گويد: آن قوانين فقط در ادارات و سازمان هاي دولتي نفوذ دارد آن هم نه به طور کامل. پس زياد به آن توجه نکنيد.

ولي چنين روندي چه تبعاتي دارد؟ دکتر تقوي در پاسخ اين سئوال، مي گويد: شايد بدترين اثر تعيين درآمد و پاداش هاي هنگفت براي برخي صاحب منصبان و متصديان امور حکومتي و دولتي، اين باشد که اين کار به طور سلسله وار در همه سطوح مديريتي و کارمندي توقع و انتظار ايجاد مي کند. اين اتفاق پيش از اين هم افتاده. به اين ترتيب که ابتدا حقوق کارمندان نهاد رياست جمهوري به شکل جهشي افزايش داده شد. بعد نوبت کارکنان سازمان مديريت و برنامه ريزي شد که ناگهان دريافتي شان ۲ تا ۳ برابر اضافه شود و اين وضع حداقل براي مديران مياني به همه شرکت ها و نهادهاي دولتي تسرّي پيدا کرد.

وي اضافه مي کند: نتيجه آن که در دولت هاي گذشته بخش عمده اي از بودجه عمومي کشور صرف پرداخت حقوق و مزايا و پاداش مديران و کارکنان دولتي مي شد و به تدريج دستگاه هاي دولتي اجازه مي يافتند از ديگر رديف هاي بودجه خود بردارند و صرف پرداخت حقوق و مزايا کنند. در اين فرآيند، البته کساني که قبلاً وضع دريافتي نسبتاً بهتري داشتند، بيکار ننشستند. مديران شرکت نفت نمونه روشن اين بخش کارکنان دولت هستند که همواره از رفاه و مزاياي فوق العاده اي برخوردار بوده اند و در جريان مسابقه رشد مزايا و پاداش ها چنان پيش رفتند که بر اساس شنيده ها، در سال 1384 دريافتي ماهانه معاون وقت وزير نفت رقم ۱۰ ميليون تومان در ماه را هم پشت سر گذاشت . نتيجه اين وضع هم مشخص است؛ کسر بودجه جاري روز افزون دولت و اعتراض فزاينده گروه ها و حقوق بگيراني که در مسابقه افزايش دريافتي عقب مانده بودند يعني پرستاران و معلمان.

وي يادآوري مي کند: ترديدي نيست که متخصص هاي تحت استخدام دولت از آن جا که به عموم خدمت مي دهند، بايد از ميان بهترين نيروهاي کشور دستچين شوند و حقوق و مزاياي عالي دريافت کنند. اما حوزه مسئوليت و کار حکومتي با حوزه متخصصان حقوق بگير دولتي در نظام اسلامي از نظر توقع تامين مالي از بيت المال، تفاوتي ماهوي دارد. در نظام اقتصاد اسلامي، مسئول دولتي و حکومتي از راه مواجب بگيري بيت المال و يا خداي نکرده سوء استفاده شخصي از منصب حکومتي نبايد به دنبال رفاه و ثروت باشد.

با اين اوصاف بهترين کاري که مي توان کرد چيست؟ اين اقتصاد دان مي گويد: شايد بهترين کار اين باشد که هماهنگ با بهبود کمّي و کيفي نظارت ها و بازرسي ها در شرکت هاي دولتي و دستگاه هاي دولتي، هر چه زودتر شرکت هاي دولتي به بخش خصوصي واگذار شود.

جيب برخي ها به جاي خزانه

ولي آيا مديران شرکت هاي دولتي مجازند سود يا دارايي هاي اين شرکت ها را به عنوان حقوق هاي نا متعارف هزينه کنند؟ آيا اين هزينه ها از بيت المال نيست؟"قاضي زاده"سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس در پاسخ به اين سئوال مي گويد: در واقع درآمدهاي شرکت هاي دولتي بايد به خزانه برود ولي با حقوق هاي ميليوني سر از جيب برخي مديران در مي آورد و متأسفانه براي اين کار مجوّز قانوني نيز دارند و از قوانين موجود به نفع خودشان بهره برداري مي کنند.

ولي قانون گذاران که اين را مي دانند چرا کاري نمي کنند؟ قاضي زاده مي گويد: قانون مديريت خدمات کشوري براي همين به تصويب رسيد. در دستگاه ها و اداره هاي دولتي نيز تا حدّ زيادي خوب اجرا شد ولي شرکت هاي دولتي قانون را دور مي زنند و به روشي ديگر عمل مي کنند.

وي توضيح مي دهد: هم اکنون در وزارت خانه ها و اداره هاي دولتي تفاوت حقوق آن چناني ديده نمي شود. به اين دليل که قانون مديريت خدمات کشوري در حال اجراست و ديوان محاسبات هم نظارت خوبي بر کارها دارد ولي بايد تکليف شرکت هاي دولتي را روشن کرد. منظور سخنگوي کميسيون اجتماعي مجلس از روشن کردن تکليف شرکت هاي دولتي چيست؟ قاضي زاده مي گويد: يعني به جاي وضع قانون جديد بايد در جهت خصوصي سازي واقعي شرکت هاي دولتي حرکت کرد تا از بيت المال اين گونه سوء استفاده نشود.

از ساده زيستي تا . . .

در اين بين هستند کارشناساني که هنوز يادشان نرفته ساده زيستي هاي مديران اوايل انقلاب و الگوي زندگي خالصانه و صادقانه آن ها را. "م- پاکبازي"کارشناس مسئول نيروي انساني يکي از دستگاه هاي دولتي و مدرّس مديريت دولتي در دانشگاه پيام نور از آن جمله است. وي در اين باره مي گويد: با شروع دوره سازندگي، ساده زيستي مسئولان به شکل محسوسي تغيير کرد و اين روحيه و فرهنگ مديريت در دولت هاي بعدي نيز پي گيري شد و نتيجه آن، ظهور طبقه جديدي از مديران ارشد دولتي با تيپولوژي مشخص در جامعه ايران بود. مرداني ساکن در ويلاها يا آپارتمان هاي لوکس شمال شهر و دريافت کننده حقوق هاي بالا و پاداش هاي چند ده ميليون توماني در سال و ... اين وضع به جايي رسيد که بسياري از مديران دولتي در فصل بودجه يا در فصل تعيين پاداش هيئت مديره شرکت هاي دولتي در تير يا اسفند هر سال، براي افزايش حقوق و مزاياي خود به تکاپو مي افتادند.

وي مي گويد: کساني که معتقدند مدير ارشد دولتي بايد در رفاه و تجمل باشد و حقوق و پاداش هاي کلان، حق آن هاست، بايد به ياد بياورند که در نظام اسلامي، کار حکومتي و مسئوليت دولتي، طعمه نيست، بلکه امانتي بر گردن مسئولان و مديران است. کساني که رسيدن به صندلي مجلس يا پست هاي بالاي دولتي را فرصتي براي رسيدن به رفاه، مال اندوزي و بستن بار دنيوي خود مي دانند، بايد بدانند که در نظام جمهوري اسلامي راه رسيدن به رفاه و تجمل دنيا، کسب و کار خصوصي است نه مسئوليت دولتي. اگر هم تا کنون برخي دولت مردان و مسئولان توانسته اند با تعيين حقوق هاي هنگفت براي خود به مکنت و ثروتي برسند، به بيت المال و اعتماد ملت خيانت کرده اند.

"پاکبازي" متذکر مي شود: درست است که مسئولان نبايد دغدغه معيشت داشته باشند، اما ثروتمند شدن مسئولان آن هم در سايه انحصار و نبود نظارت صحيح، با مباني نظام اسلامي سازگار نيست. الگوي نظام اسلامي، حضرت علي (ع) است که به محض رسيدن به مسئوليت حکومتي، ميزان رفاه و زندگي خود را به ميزان فقيرترين مردم تحت مسئوليتش تنزل داد و به هنگام کار شخصي، چراغ بيت المال را خاموش مي کرد.

وي در پاسخ برخي ها که ادّعا مي کنند شغل و سمت بعضي مديران بسيار حسّاس است و به همين دليل حقوق و پاداش بسيار بالا حق آن هاست، مي گويد:کساني که چنين استدلالي را مي پسندند بايد بگويند چه شغل هايي حساس اند؟ شغل معلمي حساس نيست؟ شغل پليس ها چطور؟ يا پرستاران؟ اگر معيار پرداخت حقوق هاي بيشتر به مشاغل حساس باشد، معلم ها، پليس ها و پرستاران که شغل هاي بسيار حساس تري دارند. وي درباره پيامدهاي چنين رفتارهايي مي گويد: شايد بدترين اثر تعيين درآمدهاي هنگفت براي برخي صاحب منصبان و متصديان امور حکومتي و دولتي، اين باشد که اين کار سلسله وار در سطوح مديريتي و کارمندي توقع و انتظار ايجاد مي کند. در اين فرآيند، البته کساني هم که قبلاً وضع دريافتي نسبتاً بهتري داشته اند، بيکار نمي نشينند. اين دقيقا حالتي است که اکنون با آن مواجه ايم.

اگر بودجه و درآمد دستگاه ها و شرکت هاي دولتي بيت المال نيست پس چيست؟ و اگر بيت المال است چگونه با عنوان حقوق کلان و غير قابل توجيه سر از جيب برخي افراد و مديران دولتي در مي آورد در حالي که ديگر کارکنان همان دستگاه يا شرکت به نان شب خود نيز محتاج اند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • کتابدار ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    با سلام و خسته نباشید .خواهشمند است با توجه به اینکه هفته کتاب و کتابخوانی را در پیش داریم گزارش از وضعیت حقوقی و احکام کتابداران کشور تهیه کنید .8 سال است با آمدن منصور واعظی دبیر شورای فرهنگ عمومی دولت اجمدی نژاد روزگارمان سیاه اضافه کارها و سایر مزایا قطع و ساعات کار افزایش یافته و در صورت اخراج نه اداره کار و نه دیوان عدالت نمی توانند به دلیل ساختار اداری نهاد کتابخانه های کشور به مسئله ورود پیدا کنند.دریافتی هر استان با استان دیگرفرق دارد .ممنون و با سپاس
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    در وزارت علوم تفاوت فاحش بین حقوق کارکنان غیر هیات علمی با اساتید با مدرک یکسان تحصیلی به طور رسمی وجود دارد.چون قانون گزاران خود یا هیات علمی یا همتراز با هیات علمی هستند.
  • امیر ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    وقتی قراره حقوق نماینده مجلس این باشه.دیگه چه انتظاری ازبقیه ارگانهای دولتی داره احمدی نژادبااون همه ادعای عدالت.نتونست قانون مدیریت خدمات کشوری رو اجرا کنه>
  • خود خودم ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    حقوق من با 6 سال سابقه 600 هزار تومانه..... تازه تو اداره دولتی هستم
  • کارمند ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    اون بابایی که اینهمه اختلاف را می بینه ولی حاضر نیست فیش را جهت چاپ با آن شرایط در اختیار شما قرار بده حقش همینه.
  • علي ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    من كارمند اداره آموزش و پرورش هستم از سال 89 با افزايش حقوقها (اسما")اضافه كار ها كاهش يافته كه بايستي گفت از 89 به اين ور افزايش حقوقي نداشته ايم درحالي كه اجناس تا 6 و7 برابر افزايش قيمت داشته . در آموزش و پرورش هم رييس ، روسا بيشترين دريافتي را از جاههاي مختلف دارند وبه فكر كارمندان جزء نيستند.
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    من کتابدار کتابخانه عمومی با مدرک فوق لیسانس 450 هزار توامن میگیرم
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    من و همكارم هر دو كارشناس اداره دولتي بوديم و هر دو هشتمان گرو 9 بود با آشنائي كه همكارم پيدا كرد تونست پست معاوني را تصاحب كنه و از همان ماه اول فاصله درآمدي آنقدر شد كه اون ماشين نداشت و من داشتم و الان من همان ماشين رو دارم و ايشان تويوتا مدل بالا و .... زندگيش با درآمد 3 تا 4 برابري من و وام هاي مكرر زير و رو شد در حاليكه الان كه معاون شده خيلي كمتر از زمان كارشناسي كار ميكنه تبعيض در پرداخت ها بسيار زياد است تبعيض در پرداخت وام بيشتر است اصلا خبر نميدهند چه موقع وام ميدهند فقط مي بينيم و ...
  • معلم ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    با سلام اوضاع ما معلم ها که خیلی خرابه . خیلی سخته با حقوق 750 تومن تو این زمونه زندگی کنی تازه ما نه کارانه داریم نه اضافه کار و نه هیچ چیز دیگه .
  • رضا ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    شما اگر زرنگ باشید به هرنماینده ای که با ثروت یا قدرت در جهت کسب ارا ملت فعالیت می کند رای نمی دهید
  • hesam ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    تاااااازه . . . .کجاشو دیدین. اینا که چیزی نیس. کارمندای عادی به خودشون ارامش تلقین کنن چون با اعتراض کردن و گله و شکایت هیچی درست نشده که این مورد دومیش باشه
  • علی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    این که چیزی نیست توی جائیکه بنده کار میکنم وضعییت پرداخت کارگرانش بدین صورته نیروی پیمانکار با هر مدرکی= 700000 تا 900000 نیروی تبدیل وضعییت= باتوجه به مدرک بین 1200000 تا 1500000 نیروی رسمی= با توجه به مدرک حداقل 3500000 تا 15 میلیون تومان تازه سابقه یک سوم نیروهای رسمی از نیروهای تبدیل وضعییت شده هم کمتر از 5 سال است درصورتیکه نیروهای تبدیل وضعییت یا گاها پیمانکار بالای 18 سال می باشد
  • hemmat ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    بازنشسته فرهنگی هستم با مدرک لیسانس ماهانه یک میلیون حقوق دارم دیپلم بازنشسته سازمان تامین اجتماعی 2200000تومان حقوق دریافت میدارد (باستناد مدارک) پنیر پگاه را سال گذشته هزارتومان می خریدم الان شده 4500تومان آقایان و مسولین محترم ازکدام قانون خدمات و کدام عدالت صحبت می کنید؟ بخدا داریم دق میکنیم نابود شدیم با این عدالت شما!!!!!
  • بی نام ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    معنای هماهنگی حقوقها را هم فهمیدیم .
  • امروز ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    کی باور میکنه فوق لیسانس یک مملکت با 11سال سابقه کار در یک سازمان دولتی 700000تومان حقوق ماهیانش باشه؟؟
  • پرهیزکار ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    بنده کارکندآموزش پرورش 22سال سابقه مدرک فوق دیپلم داری حکمی به مبلغ 900000تومان ودریافتی 350000تومان هستم
  • محمود ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    حاجي شما ديگه چرا؟ بابا من اول زندگيمه حقوقم ششصد تومنه، شما سي سال كار كردي به قول معروف مرغ و خروسات رو جا كردي.
  • حسین ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    پسندی که شهری بسوزد به نار *اگر چه سرایت بود بر کنار (خطاب به نمایندگان مجلس) فکری کنید.....
  • کتابدار ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    توروخدا وضعیت حقوقی کتابداران کتابخانه های عومی را هم پیگیری کنید که کمترین دریافتی را دارند
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    چقدر بد بینید کارکنان انتقال خون 650 ه_____زار تومن میگیرن و خیلی هم قانع هستند !!!!
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    0 0
    حقش چیه؟ اخراج از کارش بخاطره دراختیار قراردادن فیش حقوقی؟
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
    1 0
    حقوق میراث فرهنگی از همه جا بد تره.در واقع فاجعه است کسی هم کاری نمیکنه
  • ناشناس ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    1 0
    با سلام این اختلاف حقوق همه جا بیداد میکنه. من کارمند بهداشت هستم که هیچ وقت صدامون در نمییاد چون روئسای ما که پزشکن و حقوق میلیونی میگیرن ما رو درک نمیکنن حداقل همه میدونن معلمها راضی نیستند اما ما چی که همه جا مظلوم واقع میشیم روز پزشک روز ماما روز پرستار اون وقت بهداشت بره ........
  • فاطمه ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
    0 0
    تورا به خدارسيدگي كنيد دوكارمند در يك مكان كار مي كنند يكي 200 هزارتومان بيشتر مي گيره تازه سنوات خيلي كمتري هم دارد چرا كه قبلا فوق العاده ويژه بوده و از 88 به اين ور ديگر نيست بابام پس كي عدالت برقرار خواهد شد .
  • مریم ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    دوستان به نظر شما و قتی آدم این همه مشکل مالی داشته باشه بچش گرسنش باشه میتونه انگیزه کار داشته باشه من کتابدار نهادم با این حقوقی که به ما میدن چطور میتونم انگیزه کار داشته باشم؟بخدا فقط ازمون کار میکشن و بس.حرفی هم بزنیم میگن خودت قبول کردی این شرایط رو.خدایا خودت ما رو از دست این مسئولین بی فکر نجات بده.دیگه بخدا خسته شدیم.
  • علی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    0 0
    انگار همه مثل همیم من با مدرک لیسانس تو اداره فنی و حرفه ای با ده سال سابقه کار میکنم. کارهای کارشناسی زیادی هم انجام میدم 700000 تومان حقوق میگیرم تو مخارج زندگیم موندم.بعد آقایون رئیس رسمی بیسواد ماشینهای آنچنانی سوار میشن به ما هم میخندن.رنگ عدالت رو فقط بعد از ظهور آقا میبینیم.
  • زهره ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 0
    خدا خیرتون بده که نوشتین ولی کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • صابر ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    0 0
    بسمه تعالی باسلام نمی خواهم نامید تان کنم ولی کسی که حقوق انچنانی می گیره باید توفکر پائین دستها باشه وچرغی که خانه رواست به مسجد حرام است
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    مشرق جان از گزار شی که تهیه کرده ای ممنونیم باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود تا عدالت اجتماعی تسری یابد
  • جهانگیرعبدالمحمدی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 1
    من کارمندمیراث فرهنگیم با 14سال خدمت فرزندآزاده وجانباز55درصد که ماهیانه یک میلیون وسیصدپنجاه هزار دریافتی دارم درحالی که همکارخودم باسوابق4سال خدمت دومیلیون دریافتی داردترا به خدا خودتان قضاوت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس