کد خبر 267541
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

مدیر عامل آبفای کشور از احتمال افزایش تعرفه‌های آب در سال آینده خبر داد و گفت: مشترکان پرمصرف، قیمت واقعی آب را پرداخت می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  حمیدرضا جانباز پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های آب‌رسانی در هرمزگان گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های تامین آب شرب نسبت به تعرفه‌ها و ضرورت کاهش مصرف آب، درصدد منطقی کردن تعرفه ها هستیم و این پیشنهاد در ستاد هدفمندی یارانه‌ها نیز مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 17 درصد از قیمت تمام شده آب از محل قبوض توزیع شده میان مشترکان شهری و 30 درصد قیمت آب را از مشترکان روستایی دریافت می‌کنیم که با این تعرفه‌ها چرخه اقتصادی آب معیوب بوده و تغییر تعرفه‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

این مقام کشوری تصریح کرد: در صدد هستیم تعرفه‌های آب را به شیوه‌ای مدیریت کنیم که مشترکان پرمصرف سهم بیشتری از قیمت واقعی آب را بپردازند و از محل این اضافه دریافت بتوانیم هزینه‌های مربوط به تامین، نگهداری و پایداری تاسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دهیم که این مهم نیازمند عزم جدی و تعامل دولت و مجلس است.

به گفته مدیر عامل آبفای کشور، در واقعی سازی تعرفه‌ها موضوعاتی نظیر کیفیت و کمیت آب مناطق، نزدیکی و دور بودن منابع آبی به شهرها، نوع اقلیم مناطق و هزینه‌های انتقال آب نیز در قالب تعرفه‌های جدید تعریف می‌شود. 

جانباز تاکید کرد: اگر به دنبال افزایش و پایداری خدمات آبرسانی هستیم، بایستی تعرفه‌ها متناسب با هزینه‌های اجرایی شده، و مشترک تعرفه واقعی آب را پرداخت کند که این عین عدالت در پرداخت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس