فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه، گفت: کارگروه ثبت خاطرات و فعالیت‌های جامعه‌ی پزشکی زنان در دوران دفاع مقدس در بخش های مدیریت و فرماندهی، درمان، تحقیق، پژوهش، خواهران بهداری، دارو و تجهیزات پزشکی، منابع و فضای درماتنی، جنگ نوین، آموزش و امداد و عملیات تشکیل شده است.

به گزارش مشرق، سردار احمد اخوان‌ در همایش خواهران پیشکسوت امداد و درمان دوران دفاع مقدس با تجلیل از شهدای عرصه بهداشت و درمان و خدمات حماسه سازان این حوزه با بیان اینکه توانمندی نیروهای بهداری به ویژه خواهران در دوران جنگ تحمیلی در موفقیت ما در عملیات‌ها بسیار موثر بود، افزود: توانمندی خواهران در حوزه‌ی سلامت در مقایسه با سایر جنگ‌ها در دنیا منحصر به فرد بوده است.

سردار اخوان با بیان این‌که زنان در بخش پشتیبانی سامانه‌ی بهداشت و درمان دفاع مقدس نقش مهمی داشتند، تاکید کرد: امروز باید تمام فعالیت‌ها و اقدامات جامعه‌ی پزشکی زنان مستندسازی و به نسل جوان به‌ویژه دانشگاه‌ها ارائه شود تا جوانان با اقدامات ویژه‌ی زنان در دفاع مقدس آشنا شوند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه عنوان داشت: تاکنون آن‌طور که باید به نقش جامعه‌ی پزشکی زنان در جنگ پرداخته نشده و تجارب و توانمندی‌های این حوزه جهت استفاده مغفول مانده است.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه خواهران جهت ثبت خاطرات و فعالیت‌های جامعه‌ی پزشکی زنان، افزود: این کارگروه از بخش‌های مختلفی همچون مدیریت و فرماندهی، درمان، تحقیق، پژوهش، خواهران بهداری، دارو و تجهیزات پزشکی، منابع و فضای درماتنی، جنگ نوین، آموزش و امداد و عملیات تشکیل شده است.

سردار اخوان تصریح کرد: تا کنون سازمان‌های پیشکسوتان بسیج، سپاه، ارتش، وزارت بهداشت و درمان، جهاد و هلال ‌احمر در جلسات کارگروه‌ها شرکت کرده‌اند و در این راستا، همچنین واحد استانی نیز با مرکزیت جنوب کشور تیم‌هایی را در استان‌ها تشکیل داده‌ است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت پردازش و قابلیت بهره گیری مخاطبان از خاطرات،گردهمایی برای پردازش این خاطرات و تبدیل آن به کتاب پیش بینی شده است تا حاصل آن در اختیار نسل جدید قرار گیرد.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در پایان گفت: در روز قیامت قطعا شهدا از ما درباره این زمانی که برای بیان و انتقال اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس به نسل جوان در اختیار ما بوده است، خواهند پرسید، بنابراین توقع این است که نقش خواهران جامعه پزشکی با وجود این‌که پشت خط مقدم در بیمارستان‌های صحرایی، اورژانس، بهداری و بیمارستان‌های شهری حضور داشتند، به‌خوبی تبیین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس