کد خبر 2887
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۹

حضرت آيت الله سبحاني گفتند: منبر رفتن بي مطالعه خلاف شرع است، مگر آن‌که آمادگي قبلي وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، معظم له روز شنبه در گردهمايي بزرگ مبلغان اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان بهترين فرصت براي تبليغ معارف الهي و مفاهيم اهل بيت‌(ع)، است، بنابراين مبلغان بيشتر کوشش کنند چون بي مطالعه منبررفتن خالي از اشکال نيست.
ايشان ادامه دادند: وظيفه مبلغ دين، بيان محکمات است و آنچه بالاي منابر گفته مي شود بايد الهي باشد چون تبليغ و بيان پيام الهي در تقويت دين و ايمان مردم و به تبع آن حفظ نظام و انقلاب اسلامي بسيار موثر است.

* ويژگي هاي مبلغان حقيقي
حضرت آيت‌الله سبحاني با اشاره به ويژگي هاي مبلغان ديني افزودند: طبق آيات قرآن کريم مبلغ حقيقي کسي است که از خدا بترسد و از غير او نهراسد، چون مبلغي که پارسا، متقي و خدا ترس باشد و از مخالفان نهراسد بهتر مي تواند محتواي اسلامي را بيان کند.
ايشان تصريح کردند: محافظه کاري در بيان احکام و دستورات الهي، حقيقت اسلام را پنهان مي کند و اگر از بيان محتواي دين دست برداريم چيزي از اسلام باقي نخواهد ماند.
معظم له تاکيد کردند: مبلغان ديني قبل از اعزام بايد با افکار، فرهنگ و ميزان آگاهي مناطق تبليغي آشنا شده و به تناسب فرهنگ و سطح آگاهي به تبليغ و بيان معارف الهي بپردازند.

* مبلغان جوانان را در يابند
حضرت آيت الله سبحاني گفتند: مبلغان بايد توجه جدي به قشر جوان جامعه داشته باشند، چون امروز جوانان مورد هجمه جدي دشمنان قرار گرفته و سايت ها و ماهواره ها مدام به اشکال تراشي، شبهه افکني و جذب جوانان مي پردازند.
معظم له افزودند: مبلغان ديني علاوه بر توجه به قشر جوان، احترام بزرگان را حفظ کرده و سعي کنند همه اقشار جامعه را جذب معارف و آموزه هاي اسلام نمايند.

* خطر وهابيت جدي است
ايشان خطر وهابيت را در ترويج و القائات انحرافي در جامعه بسيار جدي دانسته و تاکيد کردند: وهابيت تلاش مي کند افکار جوانان را با القائات انحرافي جذب کند، بنابراين بايد معايب اين مکتب توسط مبلغان در مدارس، دانشگاه ها و... بيان شود تا مردم به واسطه اين القائات از اهل بيت‌(ع) دور نشوند.

* ضرورت هجرت علما
اين مرجع تقليد با اشاره به ضرورت هجرت علما و بزرگان قم به شهرهاي، بيان داشتند: براي بزرگان و علمايي که به حد کمال رسيده و مسئوليت خاصي در قم ندارند، هجرت به شهرهاي ديگر لازم و واجب است و در شان جمهوري اسلامي نيست که بسياري از مساجد آن فاقد امام جماعت باشد.
ايشان، تبليغ را از درس و بحث مهمتر دانسته و تصريح کردند: به فرموده امام راحل «براي اهل علم کاري بالاتر از تبليغ دين نيست».
معظم له در پايان خاطرنشان کردند: بيان خطبه رسول خدا در آخرين جمعه ماه شعبان توسط مبلغان در منابر ماه مبارک رمضان، با توجه به مفاهيم و محتواي ارزشمند آن، بسيار ارزشمند خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس