کد خبر 290284
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

یک روزنامه سعودی در تحلیلی پیش بینی کرد با افزایش تنشها در اوکراین میان روسیه و کشورهای غربی، موضع روسیه در تعامل با موضوع هسته ای ایران و تحولات سوریه محکم تر از گذشته شود.

به گزارش مشرق، روزنامه سعودی عکاظ امروز در تحلیلی به وضعیت اوکراین و پیامدهای بین المللی این بحران میان روسیه و کشورهای غربی پرداخته است.

در این تحلیل آمده است: پس از تصمیم "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه درباره اعزام نیروهای نظامی به جزیره کریمه، به نظر می رسد دامنه های بحران در اوکراین از مرزهای این کشور و منطقه فراتر رود و حتی دامن موضوع هسته ای ایران و تحولات سوریه را نیز بگیرد.

در ادامه این تحلیل با اشاره به تقابل واشنگتن و مسکو در موضوع اوکراین، آمده است: اگر آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضعی در مخالفت با دخالت روسیه در اوکراین اتخاذ کنند، مسکو موضعش را در تعامل با موضوع هسته ایران و تحولات سوریه تغییر خواهد داد.

این روزنامه سعودی با تاکید بر لزوم تحرک کشورهای عربی و بین المللی در زمینه مهار بحران اوکراین خاطرنشان کرده است: پس از شکست مذاکرات ژنو 2 و عدم تغییر  موضع سوریه، این احتمال وجود  دارد که روسیه حمایتها از نظام سوریه را تشدید کند و این مسئله به پیچیده تر شدن شرایط میدانی در سوریه منجر خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    بنظر شخصی ام تحولات سوریه و اوکراین در یک حلقه واحد و بعبارتی یک پروژه و در عین حال با لحاظ منافع شرکای خاص آن طراحی شده است(غربی/عبری/عربی) در بعد غربی دقیقا در یک بخش دو پایگاه حیاتی روسیه در حوزه مدیترانه ای(طرطوس) و سیاه(کریمه) هدف گذاری شده بود. بالاخص اینکه همزمان با وقایع سوریه در سال 2011شبه اقدامات مخملی در روسیه طراحی و اجرا شد و از سوی دیگر در سال 2011 اوکراین و اتحادیه اروپا تفاهم نامه مقدماتی تجارت آزاد را امضا نمودند. ظاهرا باید با فروپاشی نطام سوریه و از دست دادن پایگاه طرطوس در افق تحرکات اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا پایگاه ناوگان دریایی روسیه هم از دست می رفته است اما زنجیره اول در سوریه کامل نشد و بنحوی نتیجه غایی را مختل کرد. روس ها از همان اول دست اینها را خوانده بودند و بخاطر همین از قضیه سوریه کوتاه نیامد و الان با پرده برداری علنی از این پروژه خصمانه غرب،روسیه بطور یکپارچه و منسجم تر در این دو حوزه نقش آفرینی می کند. الان ناوگان دریایی آمریکا در دریایی سیاه با وجود ناوگان دریایی روسیه در مدیترانه بیشتر یک نقش ویترنی را دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس