کد خبر 292456
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳

آریا هاسه گاوا اولین گفت‌‌و‌گوی خود را با یک رسانه ایرانی انجام داد. هافبک تیم اوزاکای ژاپن که توانسته نظر کارلوس کروش سرمربی تیم ‌ملی را هم جلب کند، پدری ایرانی و مادری ژاپن دارد.

به گزارش مشرق، آریا هاسه گاوا در گفت‌‌وگو با نشریه تماشاگران امروز، از مشکل اصلی خود برای حضور در تیم ‌ملی ایران سخن گفت و تأکید کرد برایش بازی در ژاپن یا ایران فرقی ندارد. این نشریه همچنین عکس‌هایی قدیمی از آریا منتشر کرد که مربوط به سفر تیم ‌ملی به ژاپن و گرفتن عکس‌های یادگاری او در کنار ستاره‌هایی چون مهدوی‌کیا، مجیدی، کریمی و... بود. خلاصه‌ای از حرف‌های هاسه گاوا را می‌خوانید:

امسال، سال جام ‌جهانی‌ است. خیلی دوست دارم این جام را تجربه کنم. البته هنوز این شانس را دارم که در تیم ژاپن هم بازی کنم. شاید این موقعیت برای کمتر کسی پیش بیاید و حس بسیار خوبی است که امکان انتخاب هر دو تیم را دارم. همین موضوع کار من را برای تصمیم‌گیری سخت کرده است.

هنوز از تیم ‌ملی ژاپن پیشنهادی به من نشده است. دو سال پیش انتخاب شدم و در تمرینات‌شان شرکت کردم ولی نتوانستم برای آنها بازی کنم.

در ژاپن قانونی وجود دارد که هر شهروند می‌تواند تنها یک ملیت داشته باشد و اگر بخواهم به ایران سفر کنم تا عضو تیم ‌ملی باشم، باید گذرنامه ایرانی بگیرم و خود به خود تابعیت ژاپنی‌ام لغو می‌شود. باید پاسپورت ژاپنی‌ام را پس بدهم. همه زندگی من در ژاپن بوده و الان هم در لیگ این کشور بازی می‌کنم. باید تصمیم بزرگی بگیرم. هنوز در این‌باره به جمع‌بندی نرسیده‌ام.

من کی از فدراسیون خواسته‌ام برایم بادیگارد بگیرد؟ اصلاً نمی‌دانم این حرف از کجا درآمده است. مگر رئیس‌جمهور یا سیاستمدار هستم که بادیگارد بخواهم؟ پدرم همین حالا در ایران است و خانواده پدری من در ایران هستند. او خیلی وقت‌ها برایم از زیبایی‌ها و خوبی‌های ایران می‌گوید.
ژاپنی‌ها هم می‌گویند به کاکا شباهت دارم. او بازیکن بزرگی است. کاش بازی کردنم هم شبیه او باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس