در حالی که روحانی چند ماه پیش به مردم گفته بود که دولت قصد ندارد به بهانه حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه، به حساب بانکی مردم سرکشی کند؛ در تناقضی آشکار در مصوبه اخیر دولت درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به بانک ها اجازه دسترسی به وضعیت مالی مردم داده شده است.

گروه اقتصادی مشرق -روز گذشته آیین‌نامه اجرایی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 محسوب می‌شود منتشر شد. 
 
این آیین‌نامه چند روز قبل در جلسه هیات وزیران تصویب شد، اما تا روز گذشته رسانه‌ای نشد. 
 
نکته قابل توجه در این آیین‌نامه تهدیدهای متقاضیان دریافت یارانه توسط دولت است. 

طبق مصوبه دولت، همه بانک‌ها و موسسات اعتباری، مکلفند براساس دستورالعملی که از سوی شورای پول و اعتبار ابلاغ می‌شود، اطلاعات مندرج در کاربرگ (فرم) ثبت‌نام خانوارهای متقاضی دریافت یارانه را در ارزیابی توانایی مالی و رتبه‌سنجی اقتصادی افراد برای پرداخت وام یا سایر تسهیلات لحاظ کنند.

این بند از مصوبه دولت، بدین معنا است که بانک ها می توانند تقاضای افراد برای دریافت یارانه را نشانه تایید عدم توانایی مالی آنها و در نتیجه عدم توانمندی آنها در پرداخت اقساط وام تلقی کنند.

بدین ترتیب، هر کس که برای دریافت یارانه ثبت نام کند از نگاه دولت، در طبقه «نیازمندان» قرار خواهد گرفت و دریافت وام های بانکی برای وی سخت خواهد شد، چرا که احتمالا توان پرداخت اقساط بانکی را ندارد.

علاوه بر موضوع فوق،در آیین‌نامه متقاضیان دریافت یارانه آمده است که در صورت اعلام اطلاعات نادرست 3 برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد. یعنی اگر متقاضی‌ای اطلاعات اقتصادی خود را به دولت بدهد و دولت تشخیص بدهد اطلاعات او ناقص بوده یا آن را نادرست بداند باید علاوه بر بازگرداندن 45500 تومان (به ازای هر نفر از اعضای خانواده) 136500 تومان جریمه بدهد!

به عبارت بهتر اگر یک کارمند و کارگر سرپرست خانوار 4 نفره در ارائه اطلاعات اقتصادی به دولت همه اطلاعات درخواستی را ارائه کند و 182000 تومان یارانه اردیبهشت را دریافت کند ،اما بعدا دولت تشخیص بدهد اطلاعات او نادرست بوده این کارمند یا کارگر باید علاوه بر بازگرداندن 182000 تومان، 546000 تومان دیگر جریمه بدهد! 
 
این مصوبه در حالی ابلاغ شده است که روحانی چند ماه پیش در اظهاراتی اعلام کرده بود حساب‌های مردم حریم شخصی محسوب می‌شود و به همین علت مسؤولان از بررسی حساب‌های شخصی منع شدند. 

 
تنها چند ماه پس از این اظهارات تبلیغاتی بود که وزیر اقتصاد سخنان جالب‌تری عنوان کرد و گفت هر که فرم خوداظهاری یارانه‌ای را پر کند به ما اجازه بررسی حساب‌های شخصی را (همان حساب‌هایی که رئیس‌جمهور آن را حریم شخصی خوانده بود) می‌دهد. 
 
به‌ این ترتیب آنهایی که فقیر نیستند ،اما به یارانه احتیاج دارند ،مخالف محیط‌ زیست و ....خواهند بود!این روزها تلویزیون دربست در اختیار سیاست‌های یارانه‌ای دولت است و گفته‌های کسانی که می‌خواهند انصراف دهند را پخش می‌کند، اما فعلا از انتقادها خبری منتشر نمی‌شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    چی کنیم الان ؟ بریم بمیریم ؟ تقصیریه عده ای که به این دولت رای دادن هم مارو بدبخت کردن هم خودشونو . 
  • ریاستی ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    قریب ۱۰۰ سال است که دوست!ودشمن از درامد نفت خورده اند وسالهاست که دولتها از پول نفت یا همان کیسه مردم مثلا کار!! کرده اند وهی دایما گزارش پیشرفت داده اند،حالا هم دولت به هر نحوی میخواهد این مبلغ را برگرداند.درست گفته اند از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید ،از امیددولتت با یک سبد،تدبیر فرموده با ما بس کنید.
  • عابد ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    حفظ حریم شخصی افراد عدم ,سرک کشیدن در امور خصوصی مردم وبسیار شعار های عوامفر یبانه دیگر فقط تا کسب رای مردم اعتبار دارد و بعد از ان به دیگر شعار های عمل نشده می پیوند و کار به جایی میرسد که نه تنها دولت تدبیر و امید خود را محق میداند که در امور خصو صی مردم سرک بکشد بلکه اتحادیه اروپا هم از دیپلماسی لبخند استفاده کرده وبرای مسایل داخلی ایران امر ونهی میکند.
  • سهیل ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آقای رئیس جمهور:حسابهای مردم حریم خصوصی هستن!!! دلم به حال آقای ضرغامی میسوزه برا اینکه دولت بوجه صدا وسیما رو بده بنده خدا چه تبلیغی برا انصراف مردم از گرفتن یارانه ها میکنه !!!
  • محمد ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آیا هنوز کسی هست که از این دولت دفاع کوکورانه کند؟! تحقیر مردم و تهدید مردم که دیگر ربطی به دین و مذهب ندارد! چطور بعضی تحقیر و تهدید را هم نمیبینند؟!
  • سوزن بان ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آخر این روند احتمالا به یک شورش اجتماعی ختم میشه و باید سرهنگ ها سوتی های آقای حقوق دان رو جمع و جور کنند ...! ببینید کی گفتم ...
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خدایا از این کج فهمیا و بی تدبیری به کجا پناه ببریم بالا خره همه چیز داره رصد میشه !!!!!!!
  • کیان ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    یکی توی جاده مونده بود. یک ماشین اومد نگه داشت، گفت اگه جواب سوالمو بدی سوارت می کنم. گفت اگه گفتی 9498349233349 تقسیم بر 30540640 چقدر میشه؟ طرف گفت اگه می خوای سوار نکنی بگو سوار نمی کنم این ادا بازیها چیه که در میاری؟ حالا بحث یارانه همینه می خوان یک طوری حذفش بکنند دارند ادا بازی درمیارن؟ اگه اطلاعات دروغ بدی فلان قدر جریمه میشه، حالا طرف خدا نکنه یک اشتباهی توی پرش کردن فرم داشته باشه. یا اینکه اگه یارانه بگیری گرفتن وام سخت میشه. بیچاره نداره که داره وام و یارانه میگیره، تازه همینطوری وام گرفتن سخت هست دیگه از این سخت تر چیه؟
  • محمد ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خوبه دیگه براشون تولید درامدم داره! به ازای هر سه نفر که یارانه گرفت به یکی می گن دروغ گفتی پول بقیه جبران میشه! طرف تا بیاد ثابت کنه نه و اینا خسته میشه ولش می کنه! مسخره شو در آوردن میخوان 40 تومن بدن میان 50 تا برچسب بهت میزن بدبختی نداری فقیری بعدم از بقیه مزایا محرومت می کنن مثله همین وام! من موندم تا کی این تلویزیون میخواد بشه آلت دست دولت کم بهشون توهین کردن؟ حالا هر جارو داری نگاه می کنی یه بند دارن میگن انصراف بدید! من موندم این همه شهید دادیم یکیشون نیومد بگه جهاد بزرگ حالا برای انصراف از 40 تومن میان میگن جهاد بزرگ!
  • جلیل ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    به این می گن تئوری گازانبری یک حقوق دان که سرهنگ هم نیست!
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    واقعا که راست گفتی
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    یک راه حد مناسب: هر کی به روحانی رای داده بره انصراف بده ما که انصراف نمیدیم!
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    کاش برای دادن وام های میلیاردی هم این قد جلز و ولز میکردن، اون جوری وضع مملکت به اینجا نمیکشید که برای 2زار شاخ و شونه بکشن
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    در کدام دولت رسانه ها در اختیار دولت نبوده مشرق عزیز؟؟/؟؟؟
  • امیر تبریز اوغلی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    باید این طور میشد . تا الان دنبال دکتر احمدی نژاد بگردین
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    این مصوبه بسیار عالیست فردی که در خود اظهاری یارانه ها در آمد ماهیانه اش رو 500ت اعلام میکنه فردا میره وام میلیاردی میگیره نویسنده محترم این مقاله ایراد گیر بنی اسرائیلی هست
  • 444 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    چرا هیشکی به این اوضاع یارانه رسیدگی نمیکنه نمایندگان مردم خوابن اخه مگه اینا نماینده مردم نیستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا بایذد به هر دلیلی ما کارمندا و کارگران جزء ثروتمندان تلقی بشیم اخه کی باید رسیدگی کنه ؟؟؟؟؟؟؟
  • 1234 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    لطفا به جاي شعار به داد مردم برسيد. هيچ تغيير مثبتي را مردم شاهد نيستند و همه نگران گراني ها و اتفاقات مرحله دوم يارانه هستند.
  • ناشناس ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    سرکشی به حساب های بانکی مردم به معنای ورود به حریم خصوصی افراد است و کار صحیحی بنظر نمیرسد.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خدا میداند امسال چه بلایی سر ملت در بیاورید
  • نقی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    بولدوزر دنده عقب گرفته رو مردم تا الان داشت میرفت سراغ مسولین
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    اقاي روحاني عجله براي اجراي فاز دوم هدفمندي گرچه مهم است ولي كمر ملت را در نظر بگيريد
  • امجد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آیا مهم درآمد است یا مخارج؟ خانواده ما هر قدر دآمد داشته باشیم به پای هزینه هایمان نمی رسد. باید دید دخل افراد به خرجشان می رسد یا خیر به خدا خرج الکی نیست مثلا خانواده ما 5 نفر است که 4 نفرمان خانم هستیم و چادری اگر در سال حداقل به 4 چادر نیاز داشته باشیم می دانید چه هزینه ای است؟ یا اعضای خانواده ای که در عمرشان یک بار قرص نخورده اند با خانواده ای که هر روز نیاز به دارو و درمان دارد یکی است؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    یه معلم ساده و نزدیک بازنشستگی هستم که هزینه قرصهای اعصابم ماهیانه 150000 تومنه !!!!! تا کی باید دنبال حق خودمون بدوییم
  • مطصفی ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خدا شاهده از سال 89 با 26سال سن بیکارم سبد کالا بهم تعلق نگرفت . با همین یارانه میرم میام بیرون . خونه بابام میخورم میخوابم .این وضع من جوان.حالا منو حذف کنن چی برام می مونه بیکارم هستم
  • رضا ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    سالی که نکوست از بهارش پیداس
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    چرا با این فرم مردمو می ترسونن؟
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    شاید دولت تدبیر وامید پرداختیهای یارانه زمان احمدی نژادروهم ازمردم پس بگیره
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    این دولت اصولگرا است و شخص روحانی هم عضو جامعه روحانیت مبارز است بنابراین اصولگرایان باید پاسخگو باشند
  • سید ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید رویکار امد اما؟! لطفا محاسبه فرمائید با حقوق در خواستی آقای کی روش بمیزان 2.000.000دلار چندنفر را میتوان یارانه داد ؟! بابا اگر میخواهید یارانه را قطع کنید چرا واهمه دارید شما که اخر این کاررا خواهید کرد یکبار مثل دولت دهم که دل قطع یارانه ها ی دولتی را داشت شما هم قطع کنید دلشو داشته باشید مردم اعتراض نمیکنند ولی شما عامل به اینکار نیستید چون با پنبه سر میبرید ازطرفی تعظیم میکنید و مردم را ولی نعمت میدانیدو مجاز به انتقاد و ازطرفی همه منتقدین را بی سواد و بی اطلاع میدانید ما را به خیر دولت یازدهم امیدی نیست لطفا......
  • عباس ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    حالا كي داده كي گرفته ، فعلا ختبه عقد را بخوان
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    اطلاعیه قابل توجه هموطنان گرامی ودوستدران دولت یازدهم و عاشقان دولت روحانی وحامیان ایشان در ستاد انتخاباتی لطفا در جهت خوشحال کردن آقای روحانی به عبارتی روحانی مچکریم همه انصراف بدند خواهشا انصراف بدید ستاد انتخاباتی دکتر ودولت تدبیییییر وامییییید
  • سلمان ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    والا از این دولت بعید نیست
  • امین ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    مشرق با شعور،رسانه بی طرف(!!!!!)! رئیس جمهور قبلتر برای کل کسانی که تا اون موقع یارانه میگرفتند موضوع حسابهای بانکی و شبیه اون رو حریم شخصی خونده بود...توی خیلی از کشورها که یارانه نقدی میدند مثل آمریکا کسانی که یارانه میگیرند مجوز این رو هم میدهند که ماموران به صورت مستمر از دارایی های آنها سر کشی کنند.وگرنه که خب راه سو ء استفاده بازه. دوستان از هر فرصتی برای عناد ورزی علیه دولت استفاده نگنند.ضمن اینکه طرح یارانه ها یه طرح ملی است که نه فقط دولت بلکه کل شاکله نظام باید درگیر این طرح باشه...ولی راست میگی باید بجای زمینه سازی برای اجرای طرح،برنامه های پر مغز قبلی و تبلیغات سک سک و موسسات کنکور تلوزیون رو پر کنه حالا خوبه هنوز یادمونه تلوزیون ایام انتخابات 88 چیکار میکرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آخی...بیچاره ضرغامی...مجبور شده مال باباشو در اختیار دولت بذاره!!!
  • نگار ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    خدایا ما اصلا رییس جمهور با تدبیر و امید!!!!!!! نخواستیم بی زحمت یکی مثل قبلی برامون بفرست
  • علیرضا ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    طرف تو جمع خطا می کرد بچه اش رو میزد انها زورشون به 5+1 نمرسه دق دلی شون و سرمردم خالی می کنند هر دولتی یه نماد داشت ونشانه این دولت اینکه اولین دولت در جمهوری اسلامیه که یک دوره فقط یک دوره دوام دارد این خط این نشون
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    این روزها تلویزیون دربست در اختیار سیاست‌های یارانه‌ای دولت است و گفته‌های کسانی که می‌خواهند انصراف دهند را پخش می‌کند، اما فعلا از انتقادها خبری منتشر نمی‌شود.
  • یه فقیر ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام چند تا سوال در مورد یارانه ها داشتم: 1.دولت معیار تعلق یارانه به خانوار را درآمد خانوار قرار داده و نه درآمدسرپرست خانوار و امروز دولت اعلام کرد که درآمد زن و شوهر باید هر دو نفر مدنظر قرار گیرد. آیا در دین اسلام زن مکلف به تامین هزینه خانواده است که دولت اسلامی به اجبار درآمد زن شاغل را نیز معیار محاسبه تعلق یارانه به افراد خانوار قرار داده است؟ بسیاری از زنها طبق حقی که شرع مقدس به آنها داده از خرج کردن درآمد شخصی خود برای خانواده خودداری میکنند، حال، سرپرست خانواده باید چه کند؟ زن را کتک بزند یا به حقوقش احترام بگذارد یا طلاقش دهد؟ 2.آیا دولت توجهی به نسبت درآمد سرپرست خانواده به تعداد افراد تحت سرپرستی او دارد یا صرفا مطلق درآمد را معیار حذف خانوارها از دریافت یارانه قرار داده است؟ 3.چرا با این شتاب که داریم همان اقتصاد آمریکایی را در کشور پیاده میکنیم و اسمش را اقتصاد مقاومتی گذاشته ایم، مرگ بر آمریکا میگوییم؟ آیا صرف "بسم الله" گفتن دولتمردان در اول صحبت هایشان دال بر اسلامی بودن کارهاست؟ قسم حضرت عباس دولت اسلامی را باور کنیم یا دم خروس را که از کیسه سیاست های اقتصادی دولت اسلامی بیرون زده است؟ 4.مملکتی را تصور کنید که یک شبه، قیمت همه چیز بالا رفته: نون، آب، برق، کرایه تاکسی و مترو و ... هیچکی دیگه جرات ازدواج و بچه دار شدن نداره ..... 5.آیا دادن کارتهای خرید اعتباری توسط دولت و بانکها به مردم برای افزایش سطح خرید مردم همان ترویج زندگی آمریکایی نیست؟ آیا این کار مردم را بیشتر از گذشته برده بانکها نخواهد کرد؟ 6. ثروت مملکت برای همه مردم ایرانه چه فقیر و چه دارا و این شیوه توزیع یارانه خیلی شبیه دزدی به زور چماق میمونه که از یکی به زور بگیری و به دیگری بدی. خدا عاقبت این مملکت را بخیر کند. والسلام
  • محمد محمدی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    کاشکی یک نکته دیگر را هم اضافه می کردید: آیا مهم درآمد است یا تعداد اعضای خانوار و تحت تکفل؟ خانواده یک نفره با درآمد 600 هزار تومانی خیلی راحت تر زندگی می کند تا یک نفر با 3 میلیون درآمد و 6 نفر تحت تکفل. فکر می کنم مسئله به این سادگی را عمدا نادیده می گیرند.
  • اکبر ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد اون اشنا کرد حریم خصوصی قدیمی شد
  • حمید رضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    الگوی ما مسلمانان امامانی بودند که نیمه های شب برای نیازمندان همیان به دوش می کشیدندوپشت آنها پینه بسته بود ودولت تدبیر و امید خوب دارد از آن بزرگواران سر مشق می گیرند!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    نکنید این کار رو. یعنی چه فرم نیاز به یارانه. یارانه رو نگیرم من جوون، که بره بشه پول میلیاردی برای کی؟ پول بنزین کی؟ کجا بخش سلامت؟ من 4 شب بیمارستان بودم، کو بخش سلامت؟ بیت المال حق خدا پیغمبریمونه. این چه بدبختیه اول زندگی برامون درست کردن.
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    اطلاعات ضربات سخت درمانی 4 سال گذشته ی ای که به خانواده ی من و خود من و عزیزان من وارد شده رو کجا می نویسند؟ تشک مواج 5 میلیونی رو کجا می نویسند؟ سرم شستشو خدا تومن رو کجا می نویسن؟ سدیم والپرید؟ فولی آنتی باکتریال؟ سوند معده؟ قیمت اینا رو کی میدونه؟ اشتباهات مهلک بیمارستان در خونریزی بیمار رو کی میدونه؟ 4 سال شب نخوابی رو کی میفهمه؟ لوله تراکوستومی حساسیت میده، پدر آدم درمیاد رو کی میفهمه؟ به خدا تمام یارانه و درآمد خانواده ی ما همش هزینه ی درمانه. کی میفهمه؟ بیمه یک قرون هم نمیده، کی میفهمه؟
  • بهروز ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    بابا وضع ما با یارانه 45500تومان هم که بهتر از این نمیشه بزاریم همه جمع شن یه جا یکی مثل ب-ز ها یا ش-ج ها و ازاین دست دوستان حالشو ببرن
  • aras ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    یعنی میشه آمار حساب های خاندان هاشمی هم مشمول این قانون بشه ؟؟ شایدم فقط حساب و کتاب خونه و دارایی احمدی نژاد برای این عده جزو قانونه
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    1- منتقدين بيسواد و تأمين شده از جاهاي خاص با چه جرأتي با قطع زوركي يارانه مخالفت ميكنند؟ خاصه كه اسلاف اين دولت سوابق مشعشعي در راستگويي دارند. ماجراي شيرين يارانه نقدي كوپن مرغ در دولت سازندگي هنوز تلألوش كم نشده. بگذاريد اين چندرغاز را هم به اسم كمك به توليد به حلقوم يارانشان بريزند كه وامهاي كلاني به نام توليد گرفتند و خوردند و حتي آن "مرد" عليرغم ارائه نامهايي كه در جيب داشت به دستگاه قضا، نتوانست ديناري از آن غارتگران بيغيرت پس بگيرد 2- صداع و سيمان در پي وصول جيره‌اش از دولتِ تخريبِ اميد، به رئيس دولت تأسي كرده و انواع توهين را به مردم روا ميدارد از جمله در زيرنويسها انصراف از دريافت يارانه را نشانه تقوا و پرهيزگاري مينماياند. به زبان عوام الناسي چون من دريافت يارانه بيتقواييست! بايد مراقب باشيم از صدقه سر اين دولت و در گام بعدي، به وادي كفر و زندقه رانده نشويم
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    اگر راست میگن مالیات های بیشتر از ثروتمندان بگیرن و بدهند به آنها که نیاز دارند . و به جای استفاده از هواپیما های شخصی از هواپیماهای عمومی استفاده کنند و ...
  • حسين ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    آي بو حلواي دولت مياد !!!
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    روحانی متاسفیم
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    من که انصراف میدم این دولت خیل امید در من ایجاد کرد انقد که الان نمیدونم اسمم امیده یا امینه یا امیره دکتر جون یارانه نمیدی خوب نده چرا صغری کبری میچینی جناب دکتر مچکریم
  • سعیدی ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    آی گفتی!!!!!
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    بهترین کار رای دادن به روحانی در دور بعد!
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    خدا نکنه!... مردم همیشه حساب دولتمردان را از نظام جدا کرده اند و گرنه باید گوش تا گوش سر کارگزاران و اصلاحاتچیها را می بریدند!!
  • امیرتهرانی ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    اولا: معمولا طبقه ضعیف درخواست وام میدن. وامهای کلان برای فعالیتهای اقتصادی که همیشه متعلق به کله گنده ها بوده است. ثانیا: دولت تدبیر چنان تدبیر کرده که حالا مستضعفان هم بدلیل عدم توانایی در پرداخت از این موهبت نظام بانکی!! هم محروم بشن و فقط ثروتمندان که می تونند بدهیهاشون را بپردازن!!! (و به شهادت لیست بدهکاران بانکی تا امروز خیلی هم پرداخته اند)!!! باز هم از این موهبت بانکی ( و نه خدادادی) استفاده کنن. ثالثا: تفاوت دیدگاهها معلوم میشه که یک دولت برای این که مردم طبقه ضعیف و متوسط گذران زندگی روزمره را داشته باشن چه تدبیر کرد و دولت تدبیر برای خالی کردن عرصه تاخت و تاز برای ثروتمندان چه تدبیری!! خدا رحم کنه.
  • امیرتهرانی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مطصفی!!! ناراحت نباش... برای از بین بردن طبقه آسیب پذیر (همون مستضعف زمان امام) تدبیر می کنن!!!!
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    چشم! به جناب سرهنگ!! (سرهنگها ببخشید) تذکر میدیم علامت ورود ممنوع بزنن سر در بانکها!!!
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    لابد ایشان یک ملت کمر باریک دوست دارن!!!!
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    جناب نوبخت فرمودن: یارانه نگیرین تا احتمالا هزینه داروی شما حداکثر 10 درصد ارزون بشه!!! با بقیه اش هم محیط زیست رو زنده کنن (لابد مرده) و ته مانده اش رو هم به تولید بدن!!!!!!
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    ..... کردن!
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    ختبه؟ خطبه!!!
  • ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    تدبیرت منو کشته!!!!!
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مگه کسی که وام میلیاردی میگیره، سین جیم هم میشه که بخوان حقوقش رو بپرسن؟
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    هزاران مثبت.... وبازهم مثبت....
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    وام میلیاردی رو بیخیال، برای کسی که 30-40 میلیون وام گرفته بزنه به زخم زندگیش و ماهیانه یک میلیون باید قسط بده 45 تومن هم غنیمته
  • جمال مالک ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    مشرق جان هر کی دوست داری نظرمو نشون بده ؛ خدا کنه همه اونایی که به آقای روحانی رای دادن سر عقل اومده باشن و فهمیده باشن که نتیجه انتخابشون چه عواقبی رو برای ملت و کشورمون داشته و داره ... دیگه چی مونده که ... !!!!! خدایا امید من فقط به یاری توست نه به بی تدبیری
  • ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    کجایی آق محمود ? خدا حفظت کنه عجب دولت راستگویانی
  • ali ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    بهتر نيست مردم رو يكجا از بين ببرن و هر روز با اين تصميمات زجر كش نكنن؟؟ديگه چيزي از اين مردم مونده جز نا اميدي ياس سرخوردگي بيماري و بدبختي؟؟؟
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    من به عنوان یک کارگر حاضرم دولت به حریم شخصی حساب های من ورود کند (البته همین الان هم صرفا این حریم جهت کارگران و کارمندان و حقوق بگیران نقض می شود ) به شرط آنکه این امر نسبت به تمام بازاریان ، مسوولان ، نمایندگان مجلس و تمام کسانی که فرار مالیاتی دارند نیز انجام شود اصلا ورود به حساب های مالی کلیه مردم جزو وظایف اصلی دولت در جهت محاسبه ی عادلانه ی مالیات و جلوگیری از پولشویی است
  • خلج ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    می گوییند که اگر یارانه نگیرید زایمان طبیعی رایگان می شود . چند سوال :1-مگر یک زن در طول عمر خود چند زایمان دارد 2- با قطع یارانه مطمئن باشید که این مردان هستند هر ماه باید زایمان داشته باشند 3- و به یارانه سلامی دوباره خواهیم کرد.
  • مرکب ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    به جای خالی کردن جیب نیازمندان و مستحقین یارانه ، برن هزینه های الکی و بی فایده فوتبال را حذف کنن. آقای .... دیروز گفته " آقای روحانی به داد پرسپولیس برس . آخه این انصافه؟؟؟؟
  • اسمال ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    بحث یارانه ها پاشنه اشیل این دولته .. احمدینژاد دوست داریم ))))))))))
  • شفق ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    شما برو بخواب
  • شفق ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    دولت راستگویان!!!!!!
  • کارگر مستضعف یارانه بگیر با آبرو ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    چ .........کردیم خدایا !! خدایا از سر تقصیراتمون بگذر ! احمدی نژاد میخواست یارانه را نفری 400000تومن بکنه و بعد اب و برق و گاز و بنزین گردن بشه !! تدبیر و کلید ! ابو برق و گاز و بنزینو گرون میکنن تازه اون 45هزارتومنم میگن نگیرین !!!!!!!!!!!!!!!!! محموووووود بر گرد محموووود برگرد محمود برگرد محمود برگرد مشرق جون مادرت تائید کن
  • صادق ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ! حرف نزني نميگن لالي!
  • عباس ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    میخوان قشر مستضعف رو نابود کنن این های و هو نداره
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    دقیقا
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    من رفتم علامت کلید و حصر و زهرمار گذاشتم؟
  • محمد ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    حالا فهميدن اونايي كه به احمد نژاد ميگفتن ضد ولايت، خودشون ضد ولايت بودن و هستن و خواهند بود. احمدي نژاد 11 روز خانه نشيني كرد شد ضد ولايت! ولي آريالايون تدبير و اميد، هنوز سال شروع نشده شعار اقتصادي سال رو ماله كشيدن و هنوز ولايت لقلقه زبونشونه! به زبون نيست، به عمله. احمدي نژاد عملش با ولايت بود و اين روحالا مي‌فهميم. حيف كه دير...
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    انشاالله به باطن امام زمان دروعگویان رسوا شده نابودشوند
  • محمد ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    دوستان؛ يه سؤال فني ذهنم رو مشغول كرده! كسي جواب داد، جايزه داره(البته بايد بره نهاد رياست جمهوري جايزه اش رو بگيره!): مگه دولت نميگه مردم يارانه نگيرين تا به توليد كمك كنيم؟! خب پس چرا بهاي گاز كسب و كارها را 30 درصد گران كرد؟! خب چه كمكي بهتر از اينكه بهاي گاز توليدي‌ها را ثابت نگه مي‌داشت؟! يعني دولت از يك طرف، از مردم پول يارانه ميگيره، از يك طرف پول بيشتري بابت هزينه گاز، از مردم و توليدي‌ها ميگيره تا دوباره به توليدي‌ها برگردونه؟! به نظر قضيه يه گاف بزرگ نمياد؟! ها؟! "دروغ" چي ميگه؟!
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    1. مذاکرات هسته ای ... 2. اعتماد به نفس ... (امریکا با یک موشک) 3. پولهای بلوکه شده ... 4. فرهنگ ... 5. اقتصاد ... 6. یارانه ... وقتی امثال آقای معدن برامون تدبیر میکنن معلومه یارانه 45000 تومانی در مقابل درآمد میلیاردی شون چیزی نیست و میشه به راحتی انصراف داد
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    تا من یادم میاد شما ها و دیگر برادران ارزشی به جهت نشان دادن بصیرت خود فحشی نبود و تهمتی نبود که به اسفندیار مشایی نزده باشید و قصد شما از این کار زدن همون محمود ما بود
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    به محمود بگویید نیاید بگویید اینجا کسانی هستند که هنوز او را منحرف میدانند بگویید اگر بیایی دوباره برای زدن تو از اسفندیار بهره میبرند بگویید یه مشت مغر فندقی فرق بین سیب زمینی و کیوی را نمی فهمند به بهانه بصیرت افزایی یک مشت نفهمتر ازخودشون به تو تهمت می زنند اگر درج نکردی مشرق مشخصا جزیی از همین خود عمار پندار های ارزشی نما هستی
  • کیقباد از سپاهان ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    با امیر تبریز شدیدا موافقم باید اینطور می شد که مشتی با بصیرت خود عمار پندار ببینند که ، سخنی نا بجا از مشایی لایق اینهمه تهمت بود احمدی نژاد لایق اینهمه ناسزا بود حقه تونه بکشید امیدوارم 3 سال دیگه همزمان با احمدی نژاد منحرف یکی از برادران ارزشی مانند اصلح اسمانها و زمین خودتون را کاندید کنید تا حداقل به قدرت رسیدن دوباره محمود را بخاطر حزب الهی بودن قلمداد نکنید میدونم مشرق درجش نمیکنی
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    احسنت. حتی یکبار هم نشد رهبری ابراز ناراحتی از ماجرای آن یازده روز بکند اما الان 9 ماه است که هربار دارد اخطار و تذکر و هشدار می دهد و کسی هم گوش نمی کند.
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    چرا باید از هواپیما استفاده کنن از جیب مردم؟ نخست وزیر فرانسه هرروز با مترو میره سرکار اونوقت نمایندگان ما اگه با بنز ضدگلوله نرن افت کلاس داره براشون
  • ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    اینها رو فقط خودت میفهمی چون کار دولت نیست که بفهمه اون فقط میخواد همین 45تومن که حقته رو هم ازت بگیره.
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    قرار بود انصراف از یارانه اختیاری باشه.حالا میگن اگه ما تشخیص بدیم شما تمکن مالی دارید 3برابر یارانه جریمه تون میکنیم.اینو یک نفر ترجمه کنه ببینیم یعنی چی؟
  • غلام ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    اقای روحانی یادت رفت شعارهایی که دادی یا ازاول ...ببین مردم چطور شکم زن وبچشون را سیرمیکنن درامدها را با هزینه ها مقایسه کنید شما که از پس سبدکالا بر نیومدید بروید ویک بار احکام اسلام را مطالع کنید تا ببینید در امد خانمها متعلق به خود انهاست وشوهر حق دخل تصرف در ان ندارد یا دنیای سیاست این را هم....
  • پرستو مهاجر ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    قبول کنید دولت دهم هم کم اشتباه نبوده ولی از نظر روانی کارهای دولت یازدهم واقعا رو روان مردمه مسایل اقتصادی خودشو زود نشون میده وعکس العملهایی رو هم به دنبال داره کمی هم به مسایل فرهنگی که بی سروصدا انجام میشه دقت کنید شاید هم تاکتیک دولت مشغول کردن ملت به موضوع یارانه است برای ..........
  • محمد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    خدا خیرت بده خیلی خندیدم
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    یکی ازشعارها ی دولت عدم ورود به حریم خصوصی افراد بود . حالا یارانه رو اضافه نمیکنند دارن حذف هم میکنند . حداقل یک دهم قبض اب و برق گاز وتلفن بود.
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    دکترمحمودگفته بوداین یارانه هاروطوری برنامه ریزی کردیم تاصدسال دیگه هم کسی نتونه قطعش کنه چی شد؟
  • مهدیه ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دوستان یه سوال دارم، اینکه میگن اگه دولت تصور (!) کنه اطلاعات نادرست بوده سه برابر دریافتی جریمه میکنه, منظورشون کل دریافتی از اردیبهشت امسال به بعده دیگه؟ خواهشا اگه اطلاع دارید جوابمو بدید, ممنون
  • مهدیه ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دوستان یه سوال دارم، اینکه میگن اگه دولت تصور (!) کنه اطلاعات نادرست بوده سه برابر دریافتی جریمه میکنه, منظورشون کل دریافتی از اردیبهشت امسال به بعده دیگه؟ خواهشا اگه اطلاع دارید جوابمو بدید, ممنون
  • علی وطن پرست ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    جمیعا سلام علیکم اولا مبنای یارانه این بود که حق به حق دار برسد . از فروش نفت تمام مردم ایران سهم دارند واین نفت مال بابای هیچ کس نیست ( حال درمان مجانی است یا اموزش و یا امکانات رفاهی و... که مردم انصراف بدن. دوما چه تظمینی وجود دارد اگه مردم انصراف بدن این پول برای مردم خرج بشه ( چند هزار میلیاردی از بغلش در نیاد)
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بحث رای به این دولت واون دولت نیست..تا حالا کدام دولت درایران به وهده های داده شده عمل کرده؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس