بر اساس مطالعه این اندیشکده، هر نوجوان آمریکایی به طور میانگین روزانه 3 ساعت برنامه تلویزیونی تماشا می‌کند که اکثر آن برنامه‌های حاوی مضامین محرک جنسی است.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده رند آمریکا در گزارشی بر خلاف فرهنگ حاکم بر جامعه ایالات متحده در آزادی هرگونه فعالیت‌های جنسی، نسبت به آثار منفی تماشای برنامه‌های محرک جنسی بر نوجوانان آمریکایی هشدار داد.

بر اساس مطالعه این اندیشکده، هر نوجوان آمریکایی به طور میانگین روزانه 3 ساعت برنامه تلویزیونی تماشا می‌کند که اکثر آن،برنامه‌های حاوی مضامین محرک جنسی است.

آثار منفی تماشای فیلم‌های محرک جنسی روی نوجوانان// در حال ویرایش

گفتنی است در فرهنگ به اصطلاح کاملا آزاد غرب خصوصا آمریکا، فعالیت‌های جنسی به عنوان یک فعالیت تصادفی و بدون هر گونه ریسک و عارضه‌ای محسوب می‌شود؛ به همین دلیل محدودیت یا موانع قانونی چندانی درباره روابط جنسی در کشورهای غربی به چشم نمی‌خورد.

هرچند این یک باور پذیرفته‌شده عمومی است که تماشای برنامه‌های جنسی سبب تحریک نوجوانان به انجام فعالیت جنسی می‌شود؛ اما به دلیل همین پیش‌فرض ذکرشده، تاکنون مطالعه تجربی دقیقی درباره میزان تاثیر تماشای برنامه‌های جنسی بر فعالیت جنسی نوجوانان انجام نشده بود تا این که اخیرا موسسه رند چنین مطالعه‌ای انجام داد که نتایج آن میزان اثرات منفی تماشای برنامه‌های تلویزیونی با محتوای محرک جنسی بر رفتار نوجوانان را نشان می‌دهد.

این مطالعه که طی یک سال بر رفتار 1762 نوجوان 12 تا 17 ساله آمریکایی انجام شده، از تاثیرات مستقیم تماشای فیلم‌های محرک بر انجام رفتارهای مخاطره‌آمیز جنسی از سوی این نوجوانان خبر می‌دهد.

طبق این مطالعه، یک نوجوان 12 ساله که طی یک سال برنامه‌های شدید جنسی را تماشا کرده، رفتاری شبیه نوجوانان دو سه سال بزرگتر از خودش دارد که وقت خود را کمتر با تماشای چنین برنامه‌هایی اختصاص می‌دهند. همچنین نوجوانی که در این مدت، برنامه‌های با محتوای جنسی تماشا کند، 2 برابر بیشتر از نوجوانی که چنین برنامه‌هایی تماشا نکند، دچار رفتار زودرس جنسی می‌شود.

این مطالعه، نتایج جالب دیگری هم دارد؛ نوجوانانی که والدین منضبط‌تر، دین‌دارتر و باسوادتری دارند که با روابط جنسی فرزندان خود مخالفت می‌کنند و همینطور نوجوانانی که فرزند طلاق نیستند و با هر دوی پدر و مادر زندگی می‌کنند، رفتار جنسی کمتری دارند.

همچنین بر خلاف تصور رایج در فرهنگ آمریکایی مبنی بر این که ارتباط کلامی تاثیر کمتری از ارتباط تصویری بر رفتار جنسی دارد، مطالعه موسسه رند نشان می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی‌ای که صرفا حاوی سخن از روابط جنسی هستند، تاثیری به اندازه برنامه‌های محتوی تصاویر جنسی بر نوجوانان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    ماسون ها لعنتی
  • علی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    امروز متاسفانه نسل جدید نوجوان ما دچار یک نوع بحران جنسی شده که اگر اندیشمندان جامعه به خود نیایند وکاری برای این وضعیت نکنندمطمئن باشید در آینده ی نزدیک ما با نسلی مواجه میشیم که از لحاظ روحی دچار تزلزل شخصیتی است ،بازیهای کامپیوتری که به نسل جدید عرضه می شوند همه دارای صحنه های به شدت غیراخلاقی(سکس) و کلمات رکیک هستند به طوری که بچه های 5 ساله ی ما با انواع این صحنه ها برخورد دارند در صورتی که محدودیت های جامعه ی ما و خانواده های ماباعث میشوند که نوجوان به راه کج منحرف شده ونتواند خود را در راه صحیح ارضا نماید وبا این پدیده به صورت صحیح آشنا شود.و به دلیل ترس از بیان آن نزد والدین خود سالها مخفیانه با آن دست و پنجه نرم کند و روح و روان خود را پژمرده کند. وجود فیلمهای مبتذل در سر چهار راهها ،عکسهای غیر اخلاقی در سطح شهر وروی محصولات (بهداشتی،لوازم التحریر،فرهنگی و..) به همراه موج بد حجابی وتبرج در جامعه وعرضه ی مخفیانه ی اعمال سکسی،ماهواره ،اینترنت وحتی فیلمهای خود صدا و سیما از دیگر عوامل برای به وجود آمدن این بحرانها هستند. امروزه بچه های ما زمانی که به سن 10 سالگی می رسند از انواع امکانات از قبیل گوشی های بالای400،000 تومانی ،تبلت ویا لپ تاپ با قابلیت های چند رسانه ای بهره مند میشوند که متاسفانه هیچگونه نظارتی برآنان نیست. در نسل امروز کمتر کسی را پیدا میکنید که فیلمهای مبتذل وسکسی را مشاهده نکرده باشد و یا با این مسائل نا آشنا باشد ،در واقع اصلا پیدا نمیکنید! بچه هایی که از سن12 سالگی دنبال روابط عاشقانه هستند،در اتاقهایشان پوسترهای عاشقانه می بینید،مدام از جنس مخالف سخن میگویند و..... آمار بالای بیماری های مقاربتی ،آمار فرار از خانه،آمار تجاوز به عنف ،آمار قتل های ناموسی ،آمار خودکشی هاو سقط جنین همه زنگ خطری برای مسئولین است تاکمی به خود بیایند و این وضع بحرانی را اصلاح کنند وگرنه ریشه ی این کشور و نظام از درون متلاشی میشود .چون هیچ نیرویی همانند نیروی جنسی مخرب و مرتبط با روح و روان انسان نیست.پس جامعه را به دست متخصصان ،روانشناسان،جامعه شناسان متعهد بسپاریم باشد که بتوانیم از این بحران پیروز بیرون آییم.
  • ناشناس ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    به خاطرهمینه که مااینقدرپیشرفت کردیم اونادرجازدن
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    0 0
    اغلب روانشناسان و جامعه شناسان دچار بحران هستن باید سبک زندگی اسلامی رو طراحی و بروزرسانی کرد کرد تا بشود در این دنیای نکبت زندگی بهتری داشت
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
    1 0
    شما ها حقتونه برید تو کثافت خونۀ غرب تو لجنزار زندگی کنید در ضمن تکنولوژی های برتر هم در دسترستون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس