به گزارش مشرق، هنوز مدت زیادی از افتتاح پل روگذر «کوثر» که بلوار کوثر را از روی کمربندی شمالی کرمان عبور میدهد نگذشته که بخشی از دیواره بتنی این پل به سمت خیابان منحرف شده و خطر ریزش آن به عنوان یک تهدید برای رانندگان به شمار میرود.
خبر افتتاح این تقاطع غیرهمسطح در زمان افتتاح در بسیاری از نشریات و رسانههای کرمان پوشش داده شد و مسئولین شهرداری از آن به عنوان یک دستآورد برای رفع مشکل عبور و مرور در شهر کرمان یاد کردند. اما اکنون بخش عظیمی از این پل در معرض ریزش قرار دارد و هم اکنون کارگران مشغول رفع عیب آن هستند.
سیفالهی شهردار کرمان در مراسم افتتاح این تقاطع با بیان اینکه پل کوثر در مهرماه 91 تحویل یکی از پیمانکاران صادق و درستکار شهر کرمان شد، گفته بود: علیرغم مشکلات مالی، بالارفتن قیمت میلگرد، مصالح و دستمزد کارگران، پل کوثر ظرف مدت یک سال به بهرهبرداری رسید.
به نظر میرسد ایرادات فنی این سازه تنها در خطر ریزش بخشی از بدنه خلاصه نمیشود و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای رفع خطر مالی و جانی از استفاده کنندگان از این پل و نیز خودروهایی که قصد عبور از زیر آن جهت تردد در کمربندی شمالی کرمان را دارند، اقدام شود.
تسریع در تحویل پروژه ها امری پسندیده است ولی نباید کیفیت کار را فدای سرعت کرد بخصوص در پروژه هایی که به غیر از خسارت مالی امکان خسارت جانی را نیز می تواند در پی داشته باشد.
خبر افتتاح این تقاطع غیرهمسطح در زمان افتتاح در بسیاری از نشریات و رسانههای کرمان پوشش داده شد و مسئولین شهرداری از آن به عنوان یک دستآورد برای رفع مشکل عبور و مرور در شهر کرمان یاد کردند. اما اکنون بخش عظیمی از این پل در معرض ریزش قرار دارد و هم اکنون کارگران مشغول رفع عیب آن هستند.
سیفالهی شهردار کرمان در مراسم افتتاح این تقاطع با بیان اینکه پل کوثر در مهرماه 91 تحویل یکی از پیمانکاران صادق و درستکار شهر کرمان شد، گفته بود: علیرغم مشکلات مالی، بالارفتن قیمت میلگرد، مصالح و دستمزد کارگران، پل کوثر ظرف مدت یک سال به بهرهبرداری رسید.
به نظر میرسد ایرادات فنی این سازه تنها در خطر ریزش بخشی از بدنه خلاصه نمیشود و باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای رفع خطر مالی و جانی از استفاده کنندگان از این پل و نیز خودروهایی که قصد عبور از زیر آن جهت تردد در کمربندی شمالی کرمان را دارند، اقدام شود.
تسریع در تحویل پروژه ها امری پسندیده است ولی نباید کیفیت کار را فدای سرعت کرد بخصوص در پروژه هایی که به غیر از خسارت مالی امکان خسارت جانی را نیز می تواند در پی داشته باشد.