در آخرین ادعای تاریخی صورت گرفته توسط یهودیان، کوروش کبیر به عنوان یک صهیونیست معرفی و ایرانیان به تبعیت از این صهیونیست بزرگ فراخوانده شدند.

به گزارش مشرق، بر این اساس شیمعون پـِرِس (شیمون پرز) (Shimon Peres) نهمین رییس رژیم اسراییل، طی یک مصاحبه زنده با یک رسانه ی عرب زبان با عنوان پانت، در پاسخ به سوال کاربر فیس بوکی این رسانه که خود را ایرانی معرفی نموده بود، مدعی شد که: کوروش کبیر یک "صهیونیست" بود و ما بطور تاریخی پیوسته با ایران دارای روابط خوبی بوده ایم.

وقتی کورش کبیر صهیونیست می شود

شیمعون پـِرِس حدودا 100 ساله در پاسخ به سوال این به ظاهر ایرانی که از وی پرسیده بود اگر پس از موافقتنامه صلح با فلسطینیان، ایران اسراییل را به رسمیت بشناسد، نظر او چه خواهد بود، گفت: من نمی توانم درک کنم که چرا ایران باید به تهدید های خود علیه اسراییل ادامه دهد. ایران به صورت یک کانون وحشت و ترور در آمده، و به تهیه و تولید سلاح های کشتار جمعی، اشتغال پیدا کرده است. ما هرگز نه آنها را تهدید کرده و نه با یکدیگر دارای مرز مشترک و دیگر مسائل و بحران ها بوده ایم. چرا برای یک رهبر ایران ضرورت و جبر شده است که روزی از خواب بیدار شده و بگوید که ما قصد داریم اسراییل را نابود سازیم؟ آیا اسرائیل نسبت به ایران مرتکب چه عملی شده است؟ کوروش کبیر یک "صهیونیست" بود و ما بطور تاریخی پیوسته با ایران دارای روابط خوبی بوده ایم.

وقتی کورش کبیر صهیونیست می شود

فارغ از بررسی ابعاد چرایی این اظهارات پـِرِس، باید بر این نکته دقت شود که این انگ تاریخی به کوروش کبیر در حالی صورت می پذیرد که عموم ایران پرستان و مدعیان ایران باستان، در سکوتی معنی دار به سر برده و هنوز هیچ واکنشی صورت نپذیرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 345
  • در انتظار بررسی: 73
  • غیر قابل انتشار: 354
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    43 18
    غلط کردی!
  • مخلص هرچی خبرنگار ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    16 7
    واقعا خدا قوت که این وقت شب در حال مطلب گذاشتن هستید
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
      1 4
      به شما مربوظ نی
  • کاپیتان ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    71 35
    خفه شید کثافتای آشغال! اسم بزرگ " کوروش " پادشاه نیک کردار ما ایرانیا رو به دهن کثیفتون نیارید که دهانتونو میشکنیم.
  • دکتر ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    15 22
    "این انگ تاریخی به کورش کبیر"!!!!! به حضرت موسی علیه السلام می گن یکی از 5 پیامبر خاص خدواند کلی هم معجزه داره نکنه یهودی بودن برای ایشون هم انگ هست؟؟ به کجا داریم می رید معلوم نیست ولی کاملا مشخصه یک جریان ضد انقلاب به صورت موازی از یک طرف در پوشش روحانیون تندرو و اسلام گرایان تندرو که در اصل یک حاله دفاعی برای اونها هست دارن تاریخ باستان رو دروغ نشون می دن........از یک طرف در پوشش یک سکولار روشن فکر و غرب گرای تندرو.....اصل اسلام و حتی ائمه و مراجع بزرگ رو می زنن تا اعتماد به نفس ملی و روحیه استقلال طلبی نسل های ایرانی رو که از این دو سرچشمه می گیره از بین ببرن و قبول کنن مثل برخی کشورها باید سرسپرده و مامور آنها باشن خیلی جالبه وقتی به نفعموش باشه حتی اسراییل و امریکا هم راستگو هستن وقتی به ضررمون باشه حتی خنده آنها هم نشانه شکست ماست!! وزارت اصلاعات کجاست الله اعلم.....
  • امیرحسین ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    24 11
    اولا شما جدا 100 سالته؟ چی می خوری که اینقدر خوب موندی؟ اهان خون مردم جهان رو هر کی بمکه خوب می مونه. دوم، در کتب تاریخی اومده کوروش به تعداد بسیاری از یهودیان اجازه داد تا در سرزمین پارس در صلح زندگی کنن این معنیش یهودی بودن او نیست. سوم، اقای نفهم صهیونیستم یک مفهوم صده های اخیر هست و اصلا در زمان کوروش صهیونیستم معنا نداشته. چهارم این که خیلی خری پیر مرده بمیر دیگه
  • سروش ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    21 16
    اینم اعتراف خود صهیونیست ها. صهیونیسم حاضرحاصل قدرت دادن به یهودیان در چندقرن پیش هست. یهودیان علاقه زیادی به کوروش و هخامنشیان و ایران باستان دارند و همیشه مستشرقین غربی سعی کردند این مسئله رو القا کنند ک پیوند حککومت هخامنشیان با اشرافیت یهود پیشرفت ایران رو درپی داشته ولی پیوند ایرانیان با اعراب در صدر اسلام و فتوحات منجر به پسرفت و نابودی ایران هست...به همین دلیل است ک بیشتر مدعیان ایران پرستی(به اصطلاح) از ورود اسلام به ایران و مسلمان شدن ایرانیان ناراحت هستند .... مشرق لطفا نمایش بده
  • ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    15 5
    پس دانیال پیغمبر علیه السلام هم که رهبر یهود و عامل آزادی آنها در زمان کوروش بود هم لابد رییس جمهور اسراییل در آن زمان و صهیونیست بوده است!! بله. چرا که نه؟ وقتی هموطنان غیور حزب اللهی ما کورکورانه به کوروش می تازند و وقتی احمدی نژاد چفیه به گردن کوروش می اندازد به جای فهمیدن این نکته ، به او بد و بیراه می گویند حالا تحویل بگیرند. از نظر صهیونیستها ماه و خورشید و فلک برای آنها که نژاد برتر هستند در گردش است. اگر کوروش دستو.ر دهند همه بردگان از بردگی و بیگاری معاف می شوند ،آنها این مساله را به حساب علاقه کوروش به خودشان می گذارند و نه انساندوستی او. البته این را هم می دانم که عده ای هستند که به قدری ساده لوحند که همین اظهارات نژاد پرستانه پرز را واقعیت تاریخی تلقی کرده و باور می کنند کوروش صهیونیست بوده است!!! چون عده ای گمان می کنند که چون این صهیونیست و یا پهلوی خود را طرفدار کوروش می دانند پس کوروش حتما آدم بدی بوده است!! دقیقا مثل اینکه کسی فکر کند چون این طالبان و داعش خود را پیرو حضرت محمد صلی الله و علیه و آله قرآن می دانند پس لابد محمد هم نعوذبالله آدمی مثل آنها بود و باید قرآنش را سوزاند و یا اینکه چون موسوی و کروبی ادعای پیروی از خط امام خمینی را داشته اند پس لابد امام خمینی هم فتنه گر بوده است!! اگر ما کوروش و افتخارات تاریخی خود را رها کنیم دزدهایی آماده اند تا بدزدندشان. ضمن اینکه کوروش هم استثنا نیست. قبلا نظامی و مولوی و ابن سینا را هم دزدیدند و حتی از دزدیدن چوگان و بادگیر هم خودداری نکردند! بدزدید که ایرانیهایی هستند که مفهوم وطن را از اساس انکار می کنند.
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    17 8
    با عرض معذرت از همه، ولی خدایی این صهیونیستی ها چقدر خرن!!
  • بیتا 0 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    14 7
    مرگ بر اسرائیل نامشروع
  • ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    13 10
    بازم این بدبختای نفرت انگیز، توهم زدن!
  • ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    6 5
    حضرت موسی که حتمأ زرتشتی بوده! پرز هم با جایزه نوبلش نه دستی در غل وقم زنان وکودکان فلستینی ونه نقشی در توطعه های منطقه ایی داشته و نه منطقه را به ذراتخانه بمبهای اتمی تبدیل کرده. در واققع او و همدستانش انقدر خیر خواه ما ایرانیان هستند که در ۳۵ سال اخیر سعی بر ابادانی و
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 6
    بروکشکتو بساب اینقد بدبختی داریم که نه کورش نه اسراییل نxنه yهیچ کس دیگه برامون مهم نیست یه لقمه نون گیرمون بیاد کلامون پس معرکه است
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
      0 0
      الان نوروز 1403 دلار 65000 تومانی و گوشت میلیونی رو ندیده بودی. گوشت سال بدبختی شما 5000 تومن بوده. اونموقع رفاه داشتید
  • مرتضی ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    13 4
    اسراییل تا چند سال دیگه نابود میشه.جالب اینه وجود نداره ایران رو تهدید کنه.اما ایران کشورمان تو دهن همه این صهیونیست ها میزند.اسراییل قوطی کبریته.
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
      2 1
      الان خیلی بیشتر از اون چند سالی که میگی گذشته
  • ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 3
    مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده ‏اند دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت سوره مائده آیه 82
  • پریسا ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    11 16
    تو غلط کردی کوروش یک ایرانی بود و از جهت انساندوستی به شما ها ترحم کرد صهیونیست ها با انسانیت بیگانه هستند مزخرف نگو مرده متحرک که بوی الرحمانت سالهاست بلند شده حتی کوروش و فرهنگ والای ایرانی نتوانست به شما ذره ای درس انسانیت بدهد نه خیر کوروش یک ایرانی بود و مطابق فرهنگ والای ایرانی رفتار کرد .
  • ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    15 22
    بیاییم واقعیت را بپذیریم. این حرامزاده تنها حرف راست عمر100 ساله اش همین است. کورش یک خادم الیهوده ! کورشی که فردوسی هم او را نمی شناسد.
    • 2334 IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      5 2
      خدا که به همه عقل نمیده! اون زمان اسلام بود؟؟؟؟ تنها دین خدایی اون زمان فقط یهودیت بود پس چه عیبی داشت؟؟؟؟ مگه خدا پیامبر هاش رو برای تبلیق دین یکتا پرستی نمیفرستاد؟؟؟؟ اون زمان هم تنها دین درست درمون هم همین یهودیت بود خادم الیهود؟؟؟ این که یهودی ها رو از دست بابلی ها نجات میده شد خادمشون؟؟ واقعا که!
    • بنیامین امیری پور IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      0 0
      علت اینکه فردوسی نامی از کوروش نیاورده چون تا آن زمان هنوز خط میخی رمزگشایی نشده بود، بلکه در اواخر قرن 19 بود که خط میخی رمزگشایی شد و بسیاری از رازهای تاریخ هویدا شد
  • مجید ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 11
    به زبون آوردن اسم بزرگ مرد پارسی نیاز به طهارت روح وجسم داره .پاکی میطلبه .جک بهتر از این نداشتی بگی شیمعون خان
  • سید علی ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    12 11
    یه حرف راست زده باشه همینه . همون کسی که یهود بزرگش کرده بمنظور جایگزینی برای اسلام همون کوروشی که از نسل هخامنشیانی بود که ازدواج با محارم را با پیروی از آیین یهودیتِ تحریف شده ، وارد سلسله پادشاهی هخاشپشی کرد . تاریخ ما بیش از 7000 سال قدمت داره و باید بسیار تامل نمود که چرا حُمقایِ باستان پرست ، تنها و تنها سلسله هخامنشی را میپرستند ؟؟؟
  • حسين ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 4
    ديگه اگه ما رسانه درست داشتيم و كار رسانه اى انجام ميداديم امثال اين كفتار پير نميومدند پوزه تكون بدن و عوعو كنن مثلا صهيونيستها تكنيك معروفشون حمله و تخريب از درون هست كه ايرانيها جزو اولين قربانيان اون بودند و صهيونيستهاى اون زمان با نفوذ در دربار خشايار شاه شمشير ايران را عليه خود ايرانيها بكار بردند و قتل عام كردند و ماجرا را خودتون ميدونيد و ذكر كريد همين را الان در دنياى اسلام و در قالب القاعده انجام ميدن اين را اگه يك رسانه انگليسى زبان به ملتها با همين مثالهاى تاريخى ميگفت ميتونست موثر باشه من واقعا اين را لطف الهى ميدونم كه با نداشتن رسانه درست و در مقابل رسانه: اى قدر دشمن افكار عمومى دنيا اينطور كه انتظار ميرفت عليه ما نشده .
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 2
    shut up monster
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 6
    خون ادم در رگهاي ايراني مي جوشد. صهيونيست كجا ادم كجا.
  • ایمان ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    11 7
    بیخود گفته صهیونیست خون آشام ، کوروش ایرانی و ایرانی الاصل بوده زنده باد کوروش و ایران عزیز
  • اسمال ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 20
    ما کاری به کورش مورش نداریم که چکاره بود .ما فقط سخن امام خمینی (ره) تو گوشمونه که گفتند اسراییل از صفحه روزگار باید محو شود
  • شاهین ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    9 6
    حتما رستم هم قهرمان اسرائیلی بوده !!!
    • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      داستانهای کوروش همش دروغه اگه بوده کوروش یک یهودیه کثیف بوده
    • علی IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
      0 0
      داستانهای کوروش همش دروغه اگه بوده کوروش یک یهودیه کثیف بوده
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    11 6
    كورش كبير مخالف خشونت بود و با ظالمان مي جنگيد. يقينا اگر بود اولين اقدام او ريشه ظلم كه همان صهيونيست بود مي سوزاند.
  • چلچلا ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    8 4
    كورش كبير يك ايراني يكتا پرست بوده و نسبت به تمام قوميت ها نظر لطف و مرحمت داشته و خاص يهوديها نبوده. البته همه ما اينرا هم مي دانيم كه اين قوم بعد از كورش چگونه با قتل عام پانصد هزار نفر ايراني(بخوانيد هولوكاست ايراني) جواب محبتهاي ايرانيان را داده اند!
    • امید FR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
      0 0
      نه یکتاپرست نبوده
  • چلچلا ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    7 5
    كورش كبير يك ايراني يكتا پرست بوده و نسبت به تمام قوميت ها نظر لطف و مرحمت داشته و خاص يهوديها نبوده. البته همه ما اينرا هم مي دانيم كه اين قوم بعد از كورش چگونه با قتل عام پانصد هزار نفر ايراني(بخوانيد هولوكاست ايراني) جواب محبتهاي ايرانيان را داده اند!
  • رضا احمدی پور ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 4
    به واق واق سگ اهمیت نمی دن
  • علي ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 9
    وقتي كه خليج ع ر ب ي مي شود و مولانا ترك حتماً كوروش ذواقرنين هم صهيونيست
    • US ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      همین حالا هم نام خلیج عربی نیست ؟ خلیج فارس می‌خوانندش عرب در زبانش گ چ پ ژ ندارد پس چرا فارس می‌خوانند و خلیج پارس نمیدانندش
  • عمید ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 4
    طرف عجب شکری خورده!!! مسوولین مربوط بایدد زودتر از اینها و قبل از ساخته شدن فیلمهای 300 بفکر ساختن یه فیلم درباره تاریخ ایران می بودند که یه بچه ایرانی بفهمه عرب نیست..
  • hamed ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 2
    بابا این دیونه رو ول کنی می گه حضرت یوسف و حضرت موسی ها هم صهیونیست بودند اما دریغ از ما نه نتها جوابی نمی دیم حالا برخی از گروه های داخلی یا از این حرف این دیونه خوششون می اد یا تاکیدی بر این مطلب دارند دید گفتیم کوروش هم صهیونیست بود
  • پریسا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 2
    دروغگوی پست چند بار " بنیامین یه تن یابو " ایران را تهدید کرده خرفت دروغگو اخرین بارش همین هفته گذشته بود که غلط زیادی کرد البته که خوابیده واق واق کرد شما وجود چنین کاری را ندارید درد شما هم مسئله هسته ما نیست از قدرت منطقه ای ایران وحشت دارید که ایران تمام شرایط برزگترین قدرت منطفه شدن را دارد و هست و این جائی است که شما بیهوده بدون داشتن شرایط برای خود بی جهت رزرو کردید و خواب انرا می بینید مشگل شما این است خودت هم میدانی ای خرفت بچه کش .
  • محمد22 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 3
    آخي چه مرد مهربوني گناه داره حيوونكي مگه پيامبران خدا با يهود چه دشمني اي كرده بودند كه همه رو به شهادت مي رسوندن مگه پيامبر چه كاري كرده بودند كه يهوديان 300 قبل از تولد پيامبر براي ترور ايشون برنامه ريزي كرده بودن مگه مادر حضرت رسول چه گناهي داشت كه 5 سال دوري از نوزادش رو تحمل كردن چرا يهودي ها همه تلاششون رو جمع كردن تا حكومت حضرت رسول رو از بين ببرن يهودي ها شديد ترين مشكلات رو براي امامان معصوم به وجود آوردن البته در سايه حكومت بني اميه و بني عباس دشمني ما با اسرائيل بابت دشمني اون ها با شريعت اسلام و مذهب تشيع هستش و تا ظهور امام زمان ادامه دارن امام خميني دشمن درجه يك اسلام رو در سال 1342 در اولين سخنراني مبارزاتي شون اسرائيل معرفي كردن اين يهودي بچه كش دليل جشن پوريم رو مي تونن يه توضيح مختصر بدن با كدوم بخش از ايران اينا رابطه خوب داشتن توي كتاب مذهبي يهودي ها (تلمود) غير يهودي ها دو راه بيشتر ندارن يا مثل حيوانات اهلي برده يهودي ها بشن يا به ارزونترين قيمت بايد كشته بشن بمب اتم هم براي اين تفكر كاربرد داره يهودي ها يكم صبر كنن جنگ اصلي تاريخ نزديكه جنگ نهايي بين حق و باطل همش توي ذهن مردم خوندن كه امام زمان بياد همه مردم رو مي كشن در حالي كه فقط ظالمان كه هدايت نمي شن از سر راه برداشته مي شن كه تعدادشون در مقايسه با مردم كل دنيا زياد نيست
  • mohsen ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 3
    سلام.. بنده هم جایی خواندم که کوروش بعد از فتح بابل یکی از کارهایی که بعد از تمجید و تکریم و سجده بر مردوک بت و خدای بابلیان کرده ازاد سازی یهودیان از بند اسارت بوده.. بلاخره احتمال اون هم هست که درست بگن.. یه سوال دارم و اون اینکه ((غربی ها و لابی صهیونیسم در دنیا دارن میگن ایرانی جماعت یعنی تروریست..وحش و... و هر توتئه که بگی علیه ایران فرو گذار نیستند.. حتی توی تاریخ هم دارن میگن از قبل ایرانیان اینطور بودن..مثل فیل 300.. خوب حالا با این وجود چرا باید منشور کوروش را منشور بین الملل قرار بدن.. خوب کوروش کبیر پادشاه ایران زمین بوده اگه ایرانی ها بدن پس ایشون هم باید بد باشه..)) خواهشا بدون تعصب قومی جواب بدین..
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 2
    غلط اضافی کرده حالا یک عده جوون تحت تأثیر ماهواره و شبکه های خارجی مخالف ایران،‌میگویند که راست گفته و کوروش کبیر سرزمین ایران،‌یهودی بوده
  • چلچلا ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    همه يهودي ها صهيونيست نيستند بلكه عده قليلي از يهوديها(افراطي ها) صهيونيست هستند و در يكي دو قرن اخير موجوديت يافت و هدف اصلي شان تشكيل كشوري يهودي مي باشد.
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 7
    کورش کبیر پیامبر و ذوالقرنین قرآن است و مایه افتخار ما ایرانیان و جهانیان است رک بگم نتانیاهو و هرکس چنین ادعائی بکند .... کرده وبس
    • ف IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      0 0
      سلام تو قران نگفته که ذولقرنین پیامبر بوده
  • محمد ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 4
    کوروش کبیر یک انسان ایرنیه آریایی نژاد بود، زنده باد ایران و ایرانی ، مرده باد دشمنان ایران.
  • متوسلیان ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 3
    کورش نیست از خودش دفاع کنه هر کی هر چی میگه دیگه شما زیاد جدی نگیرید این حرفا رو
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 2
    آقای قاتل کودکان و زنان بی گناه کانون تروریست و وحشت خودتی و جدو آبائت... خونخوار وحشی ایران در طول تاریخ پر افتخارش زخمهای عمیقی از شما خورده که یک نمونش شهید کردن امیرکبیر و بزرگان دیگر این سرزمین بوده طبق اسناد تاریخی ائمه معصومین هم با طراحی های شما شهید میشدن و... نمونه دیگرش قتل عام ایرانیان در زمان خشایار شاه بوده نمونه دیگر قحطی بزرگ در 100 سال گذشته بوده مگه میشه ما بی دلیل با کسی دشمن باشیم؟؟؟ گرگ بی صفت خودشو در پوستین گوسفند میگذاره و مظلوم نمایی میکنه
  • بنده خدا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 4
    این مردک غلط کرده .مطمئنم اگر کورش زنده بود .اسرائیل را نابود می کرد
  • سیاوش ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 4
    این پوفیوز کی میمیره مرگ بر صهیونیزم
  • hdvhk ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 2
    از نابودی اونطرف تر اول .... میکردشون
  • علی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 2
    کوروش کبیر صهیونیست نبوده ولی با دیدی باز و عاری از تعصب با آنها برخورد کرده که نشان از عظمت ایران باستان و ایدولوژی حاکم بر آن موقع ایران می باشد...
  • یک بنده خدا دیگر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 1
    مرگ بر صهیونیست.
  • محمد ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 5
    کورش یک ایرانی بود و خواهد بود کورش به عنوان شاهی که نام ایران رو در جهان یگانه کرد و به اون عظمت داد در دلهای هر ایرانی جای داره و هیچ ربطی به صهیونیستهای خون ریز وحشی نداره لعنت بر دشمنان اسلام و ایران.
  • علیرضا ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    5 2
    ما باید آگاه باشیم که این زالوهای کثیف از طریق دین، فرهنگ و تمدن میخواهند به اهداف پلیدشون برسند و هر بار میخواهند از طریق باورها ، اعتقادات و ارزشهای ما ضربه ای به کشور ما بزنند . یکبار از طریق دین و بطور موازی از طروق دیگر ، رژیم نامشروعی همچون اسراعیل چگونه میتواند پیوندی با منشور کوروش که تماما اساس قانون حقوق بشر در دنیاست داشته باشد؟. این رژیم غاصب که هر روز خون انسانهای زیادی در دنیا را بطور مستقیم و غیر مستقیم با آتشورزی به زمین میریزد نه تنها هیچ مناسبتی با کوروش بلکه هیچ مناسبتی با هیچ انسان شریفی نداشته و نخواهد داشت . زیرا اساس و پایه این رژیم فتنه گر بر پایه نادرست استوار شده و به فرموده قرآن کریم این قوم هیچوقت روی آرامش نخواهد داشت.
  • مهناز ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 2
    واقعــــــــــــــا براشون متــاسفم ...
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 3
    مواظب باش همون لقمه نون به فنات نده عزیزم شکم پرستی خیلی بدچیزی هست. یک مقدار وطن پرست و دین پرست باش اگر این دورو باشیم و کنارهم، هیچ خری مثل این آقای پرز جرأت این چرت و پرت گفتن رو نداره و نخواهد داشت اینها هدفشون تفرقه انداختن تو ایران هست اینها هدفشون نابودی ایرانه
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 2
    شما چی هستی؟
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 2
    فرمایشات امام(ره) جای خود و گذشته وطنمون هم جای خود هرکس برای رضای خدا کارکرده باشه و به دنیا و آخرت مردمش اهمیت داده،‌تو دلها انسانها نشسته مثل کوروش و امام خمینی(ره)
  • مهدی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    دکتر "18" شدی... هاله درسته نه "حاله"... اطلاعات، اطلاعات، اطلاعات... نکنه تو دانشگاه هاوایی دکتر شدی...؟؟؟
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    منبع !؟
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 2
    راحت باش... ولی بگم مدیون تمام خرهای دنیا شدی ...
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 2
    اون جایی که شما خوندی دلیل نمیشه درست باشه . چیزی که مشخصه اینه که از نظر تاریخ کوروش به ادیان و اعتقادات دیگر ادیان احترام میذاشت مثل ما که الان به بت پرستی هندوها احترام میذاریم .
  • مصطفی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 2
    بابا چرا تند میرید اه یک بار این ریس جمهور جک گفته . بابا بش بخندید بچه ذوق کنه . این دور از ادبه که انسان به کسانی که مریض هستند فوش بده . آدمی را آدمیت لازم است. خوب این بابام سطح شعورش انقدر شما ایرانیها به خوتون نگیرید . بنده خدا دیده مردمش افسرده شدن دارن خودکشی میکنند گفته یک جک بگم . من میدونم عوامل فیلم بردار پشت صحنه شاخ در آوردن جوری که همونجایی که بودن هنوز هستند. شایدم مسابقه خالی بندی چیزی بوده خوب ایشون اول شده
  • مصطفی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 3
    ببینید این که دست خودش نبوده این شکلی شده اینا باباهاشون پیغمبر کشتند ، خدا زدشون بچه هاشون این شکلی شدن . وگرنه یهودی ها ی خدا پرست و مومن م هست و این شکلیم نیست ما تو ایران داریم.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 5
    کورش کبیر ملحد و بت پرست بود! نه پیامبر یا موحد وعبد صالح! در الواح مکشوفه هم به مردوک وبعل پرست بودن کورش اشاره کرده است! چگونه کسی که پدربزرگش را برای به قدرت رسیدن به قتل رساند! پیامبر تلقی می شود!!/ دردوران هخامنشی بویژه درداریوش بزرگ خوش خدمتی های زیادی به یهود شده است!
  • شهیدزنده ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 1
    آب دریا بادهان سگ نجس نخواهد شد و ای مردم دنیا بدانید تا ما رژیم جعلی اشغالگر قدس شریف یا بفرموده حضرت روح الله این غده سرطانی را منهدم و نابود نکنیم محال است تا از پای بنشینیم.اسراییل باید از صفحه روزگار محو گردد. این پایان پیام است.حیدر مدد
  • بی نام ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 1
    نام کوروش کبیر پادشاه عادل ایران خیلی بزرگتر از دهن اشخاص حقیری مثل این مردک صهیونیست کثیف هست . ما از نژاد کوروش هستیم و با تفکر کوروش اسلام آوردیم و به مسلمانیمان و ایرانی بودنمان افتخار می کنیم . ایرانی جماعت هیچ و قت با اسرائیلیهای کثیف دوست نخواهد شد . راه فقط یکیست و ان راه راستی ( بخوانید راه علی ع ) هست .
  • محسن ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    بنا بر نقل مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در آیات اخر سوره کهف که داستان ذو القرنین آمده است می فرماید احتمالا این ذوالقرنین همان جناب کوروش است که در مقام انبیا الهی قرار دارد و علاوه بر آن دارای قدرت و پادشاه نیز هست ایشان شرق و غرب عالم را با توحید آشنا کرد و مردم بسیاری را از ظلم یاجوج و ماجوج که دوقوم ظالم بودند نجات داد یکی از اقوامی که توحید را پذیرفته بودند ولی به خاطر انحراف از مسیر انبیا گرفتار ظالمین زمان خود شده بودند بنی اسراییل است که جناب کوروش بنابر دستور الهی آنها را نجات داد اما این قوم از بس نیرنگ باز و حتی پیامبر کش هستند گرفتار لعن پیامبران خصوصا جناب داود و جناب عیسی علیه السلام شدند صفت بارز اینها بهانه جویی و تحریف است وقران وعده نابودی اینها را داده که دوبار این قوم پراکنده می شوند یک بار در زمان بخت النصر بوده و یک بار هم انشا ء الله با ظهور امام عصر ارواحنا فداه اتفاق می افتد نکته مهم ارتباط و حتی یهودی بودن ( صهیونیست ) بعضی اعراب به ظاهر مسلمان است که دستشان کم کم رو می شود
  • ناشناس ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 2
    ایشاالله..........
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    دکتر! تو هنوز فرق صهیونیست و یهود رو نمیدونی؟ کی بهت دکترا داده؟
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    وقتی یک عده در ایران بر کوروش،فرهنگ ایران،تمدن و بزرگان تاریخ ایران می تازند این می شود که صهیونیست ها و برخی همسایگان ما این اجازه را به خود می دهند که بزرگان و افتخارات تاریخ ایران را به نام خود ثبت کنند. کوروش کبیر یک ایرانی اصیل،یک انسان یکتا پرست و یک پادشاه ازاده و نیک اندیش بود که انسان های مستضعف را فارق از دین و نژادی که دارند از دست ظالم ها نجات می داد. اقای پرز خودتو به ما نچسبون درود بر پادشاه بلند اوازه ی ایرانی
  • علی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    دوستان مقصر خود ماهستیم .انقدر از ریشه وتاریخ خود فاصله گرفته ایم که هر بی وسروپایی بخود اجازه می دهد درباره تاریخ ایران عزیز وکورش کبیر اظهار نظر کنه!
  • ناشناس ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    صهیونیست ها منتظر انتقام خدا باشند.همون خدای یکتایی که اونا رو تو قرآن دشمن مسلمونا خونده.برترین دین خدا اسلام است و به یاری حضرت حجت ان شاي الله ایران را مهداسلام می بینیم. البته احتمالا شما ها اون موقع خفه مردید و نمی بینید!ان شاي الله
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    کوروش را خراب نکنید ذوالقرنین را خراب نکنید نجات دهنده ی دانیال نبی (ع) را ویران نکنید
  • آریو برزن ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    من یک ملی گرا هستم و معتقدم اگر اسلام وارد ایران نمی شد مسیحیت ایران را فرا گرفته و امروز ارزش های اخلاقی جامعه که از نیاکان ما بجا مانده نابود می شد ورود اسلام به ایران به دلیل شباهت های بسیار این ایین با زرتشت بوده است
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    دهنتو ببند کوروش و فریدون داستان شاهنامه و گزنفون بی خرد
  • hhh ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    می ترسم کسانی باشند که حرف این مردک رو باور کنند
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 1
    از خودت بپرس انتظار که نداشتی کوروش به دین یک ملت توهین کنه انتظار نداشتی زمانی که تازه یک حکومت ستم کار را سرنگون کرده انهم بدون خونریزی مردم را به زور شمشیر به ایین دیگری فراخواند ؟ من کورش را نماد یک ایرانی خردمند درستکار و نیک سیرت می دانم
  • ارومیه مهاباد ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    یک عده تندوری داخلی ایران را در مقابل اسلام میدانند شما را بخدا این کار را نکنید کوروش یکتا پرست بوده است کورش ایین یهودیان را همانند ایین ایرانیان می بیند و انها را امپراطوری خود راه میدهد چرا باید تاریخ خود را نادیده بگیریم تا دیگران انها را بنام خود بزنند افتخار میکنم که کوروش و داریوش فرزندان اریا هستند افتخار میکنم که زرتشت دین پیشین ایرانیان بوده است افتخار میکنم امروز مسلمان هستم زنده باد ایران بزرگ زنده باد فرزندان اریا از پارت ماد و پارس ما وارثان کوروش فرزند جمشیدیم پیروز بی برده بت نپرستیدیم
  • ارومیه مهاباد ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    از اینکه با تو هم وطن هستم خوشحالم حق مطلب را ادا کردی من نیز میخواستم چنین بنویسم خداوند از انهایی که کوروش را در مقابل اسلام می بینند نگذرد
  • ارومیه مهاباد ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    درود بر شما پریسا
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 2
    داستان فریدون شاهنامه فردوسی بزرگ را خوانده ای مرد نا حسابی
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    مرد اریایی مردی از نژاد پارس و ماد برای من اذری هم سهمی در نظر بگیرید که بتوانم به ان افتخار کنم که افتخار میکنم
  • ارومیه مهاباد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    درسته که ما هفت هزار سال تاریخ داریم ولی از زمان کوروش بزرگ متحد شده و نام ایران را بر کشور خود گذاشته ایم برای ازدواج با محارم هیچ سندی در تخت جمشید وجود ندارد
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    شما باید به سخن احمدی نژاد در مورد کوروش رجوع کنید
  • سعید ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    کوروش صهیونیست نیست اما اسرائیل سگ نجس منطقه است
  • رضوان ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    مگه دروغ گفته؟ کوروش پیامبر محبوب یهود وصهیونیت ها است میتونید در تورات ببینید که چگونه کوروش رو پرستش میکردند ومیکنند
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    از تاریخ اصلا هیچ چیز نمی دونی خواهشا ذهنتان تراوش نکند همان بهنتر که ساکت باشی پروفسوررررررررررررررررررررررر
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    کاش این غیرت را که به گورش دارید به قران هم داشتید آقای کاپیتان
  • رضوان ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    کوروش نه ذوالقرنین ونه پیامبر ونه عادل ودادگر بوده .کوروش هم مثل سایر شاهان تاریخ خونریز و اشغالگر سرزمین های دیگر است . از بین النهرین تا شمال افریقا تا جنوب اروپا . سرزمین های که کوروش اشغال کرد
  • رضوان ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    کوروش یک بیگانه از سرزمین های سرد سیبری است .بنا بر گفته خود تورات کوروش شخصیتی مبهم در تاریخ ایران داره وفقط در منابع مورخین یونانی بهش بر میخوریم
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    صهیونیست یعنی کسی که به کوه صهیون اعتقاد داره به عنوان کوه مقدس که کورش هم داشت چون کلی مایه برای باز سازی اونجا داد
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 2
    آقا سروش فدایی داری .... یک نفر نظر درست در مورد کورش دا د
  • علی ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    آهای مردمان ایران زمین و ایران بزرگ فرهنگی ، بدانید و آگاه باشید که ایجاد تفرقه قومی و قبیله ای و فرقه ای و حتی تفرقه عقیدتی برای از بین بردن وحدت ماست و اینها حتی برای رسیدن به اهداف پلید و نحسشون از هیچ ترفند مزورانه ای صرفنظر نمیکنن. تاریخ این سرزمین در تمامی ادوار تاریخ ماست و مردان و مردمان بزرگ این سرزمین از برای ماست و کوروش بزرگ هم یکی از افتخارات بزرگ این سرزمین و این مردمان بوده ، هست و خواهد بود. و نظر این صهیونیست فاشیست هم برای خدشه دار کردن تاریخ و غرور ما ملت ایران است و البته زهی خیال باطل.. کوروش بنده ی نیک خداوندگار ،پادشاه ایران زمین ، پادشاه صلح و دوستی و پادشاه نیک پندار و نیک گفتار و نیک کردار تاریخ است.
  • شناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    صهیونیسم جعلی مگه چند ساله بوجود اومده ...فوقش از قرن 18 تا الآن 100 سال میشه کوروش مال حدود 2000 سال پیشه جوک گفته بخندیم ولی استعداد زیادی نداره بی مزه
  • امیر ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    اگه یهودیان به هخامنشیان و ایران باستان علاقه دارن چرا کشتار 13 ام رو راه انداختن و ده ها هزار ایرانی رو در کشور خودشون کشتن؟ اینا با ایران و ایرانی مشکل دارن این آقای پرز چرا نمی گه دانشمندای ما رو چرا ترور کردین؟
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    کاربرهای عزیز آب را بریزید اونجای که می سوزه.....بنده خدا دروغ نگفته.....زنده باد هامان مرگ بر هرچی خاخام منش (هخامنشی)
  • سعید ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    دقیقا
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 1
    با سلام جای تاسف دارد که اغلب نظر دهندگان بدون مطالعه متون بی طرف تاریخی اظهار نظر کرده اند و بیشتر جنبه ناسیونالیستی را در نظر گرفته اند. واقعیت این است که کورش با کمک سران یهودی دربند حاکم بابل این شهر متمدن را تسخیر کرد و راه را بر تسلط مرموزانه این یهودیان خبیث در سرزمینمان پارس باز کرد. همان ها که شاید شنیده باشید در روز سیزده بدر بیش از 70 هزار ایرانی را با ترفند و حیله قتل و عام کردند. پس باید دل خوشی از او داشته باشند. البته با رجوع به آثار مکتوب گذشته و تاریخ که منصفانه قضاوت کرده و نوشته اند کورش فرد محترمی "نبوده"؛ نه فردوسی حماسه سرا به وی اشاره ای داشته نه سعدی و دیگران. فقط برخی تاریخ نویسان اشاره ای به او داشته اند. اگر دقت کنید پیرمردی به اسم کورش نمی یابید ولی اسکندر فراوان است چرا؟ ان اکرمکم عندالله اتقاکم
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    یکی دنبال یه لقمه نون باشه شکم پرسته شما مفت خورا که وصلید به نفت دین پرستید ؟ ما خدا پرستیم نه دین پرست خدا هم نگفنه بندش گرسنه باشه شما گفتید به خداوند دروغ نبند
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    شما چرا اسراییلیات را باور کردید؟ پوریم یک دروغ تاریخی است و هیچ سندی برایش وجود ندارد و مرخای 120 سال قبل از خشیارشا می زیسته است و ضمنا اگر قرار بر اعتماد به نوشته های یهودیان باشد باید یوشیع بن نون و داوود و لوط و سلیمان و.. سایر پیامبران بنی اراییل را هم افرادی نادرست و ضد انسان بدانیم.
  • فنی ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    دقیقا عین گوسفند !!!
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    مردک خرفت دیوانه
  • علی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    خداوند شما را هدایت کند. یعنی اسکندر با تقواتر از کوروش بوده ...؟؟؟؟!!!! متاسفم که با ادعایی که داری مطالعه و سواد کافی راجع به تاریخ نداری.. بالاتر از اینکه در قرآن به کوروش بزرگ اشارت شده است و البته این اشارت از طرف برخی علمای دین هم تایید شده است.. مسلمان ، ایرانی ، هموطن همه تاریخ این سرزمین برای همه ی مردمان این سرزمین ارزشمند است.. حداقل برای عبرت گرفتن نه برای دروغ گویی و بی اعتبار کردن..
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    کوروش پادشاه بزرگ ایران زمین بود که یهودیان را آزاد کرد. اما اینکه یک اشغالگر بچه کش که زرادخانه هایش برای 300 بار نابود کردن کل کره زمین کلاهک هسته ای دارد، و هر روز بر ضد ایران اقدام کرده و تهدید می کند، بگوید ایران کانون وحشت و ترور است واقعا زر زیادی است. تازگی ها خیلی فعال شدن که با ایرانی ها رابطه برقرار کنن و با تحریف تاریخ بگن که خیلی خوبن. همشون هم با شعار صلح و دوستی میان اما هدفشون صلح برای اسراییل و نابودی برای دیگران است.
  • فامیل دور ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    این وصله ها به کوروش نمیچسبه یارو حالیش نبوده داره تو مصاحبه زنده چی میگه ....
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 0
    ازدواج با محارم در زمان هخامنشیان تو خود تاریخ ایران هم نوشته شده
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 1
    متاسفانه حرف حق تلخه ! ترجمه های جدید الواح هم همین رو ثابت میکنه !
  • مجیدضداسرائیل ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 0
    اسرائیل ذاتش نجاسته..احمقهای حرامزاده
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 1
    بشدت غیر اخلاقی و شرم آور است که براي مقاصد سياسي ، هر نوع اتهامي را حتي به کوروشي که قرنها است مرده بزنيم. البته اگر کوروش در بيابانهاي عربستان بدنيا آمده بود و در اسمش "ح" و "ع" و حروف حلقي ديگر وجود داشت امروز اينهمه فحش نمي خورد . جرم کوروش اين است که پهلوي رذل مدعي بوده طرفدار او است دقيقا همين طور که امروز وهابيها مدعي تبعيت از محمد رسول هدا صلي الله عليه و آله هستند و همانطور که موسوي و خاتمي مدعي پيروي از خط امام خميني هستند!!!! بيچاره ها خيال کرده اند چون اسم کوروش ايراني است اگر سخني از کارهاي نيک او گفته شود مبارزه با اسلام است!!! و نديدند خود پيامبر و اهل بيت بارها از کافري و عرب جاهلي نظير حاتم طايي تمجيد کردند و حتي در احاديث آمده که او در جهنم نخواهد سوخت به خاطر چه؟ به خاطر سخاوتش. پيامبر فرمود " اني بعثت لاتمم مکارم الاخلاق". ايا سخاوت مکارم اخلاقي نيست؟ البته که هست. اين عرب جاهلي در خط رسول الله بوده ولو اينکه پيش از تولد پيامبر وفات کرده است. حتي مي گويند انوشيروان به خاطر عدالتش مورد تمجيد پيامبر بوده است ( خودم اين مساله را قبول ندارم اما مي خواهم بگويم کسي با ذکر مناقب انوشيروان مخالفت نکرده است). آيا اينکه گفته شود در کتيبه کوروش چه نوشته خلاف اسلام است يا در جهت اسلام؟ در زماني يهوديان به کشتار سگ و گربه شهر اريحا افتخار مي کردند و آشور نصير باني پالها و سانتروک ناخونته ها تعداد کشته هايشان را فخر مي دانستند، در زماني که داريوش با افتخار در کتيبه بيستون از سه سال کشتار مخالفانش ياد مي کند، پادشاهي پيدا شده که مي گويد" کسي کشته نشود، خانه اي غارت نشود، به ناموسي تعرض نشود، کسي به بردگي گرفته نشود، بردگان را آزاد کنيد.." آيا اين محبت نيست؟ ولو اينکه کوروش اينها را سر عوامفريبي هم نوشته باشد، نشان مي دهد شاهي بوده که نمي خواسته با کشتار شناخته شود. آيا اين مکارم اخلاقي نيست؟ ضمنا گر چه موحد بودن یا نبودن کوروش موضوعیتی ندارد اما با کمی تحقیق و مطالعه متوجه می شدید که مردوک همان بت بزرگ مردم بابل است که حضرت ابراهیم علیه السلام هم آن را نشکست. تصویری از رب الارباب. درست شبیه مجسمه یا تصویری که امروز مسیحیان از یهوه یا خدا دارند. برای همین ابراهیم "فجعلهم جذاذا إلا كبيرا لهم لعلهم إليه يرجعون" . و بعد هم به صراحت می گوید شکستن بتها کارهمان خدای بت بزرگ است:"قالوا أأنت فعلت هذا بآلهتنا يا إبراهيم قال بل فعله كبيرهم هذا فاسألوهم إن كانوا ينطقون ". و البته ابراهیم پیامبر علیه السلام دروغ نگفت. شکستن بتها هم کار خدا بود! منتهی خدایی که بابلیها به خیال خودشان برایش چشم و گوش تصور کرده بودند. همان تصوری که امروز هم مسلمانانی نظیر حنابله و وهابیون در مورد خدا دارند.بنابراین حتی اگر کوروش بگویند که بنده مردوک است نمی توان به صراحت گفت که خدا پرست است یا نه. بسیاری از بت های مردم قدیم تجسم خدا و یا پیامبران و اولیای خدا بوده و هست.
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    4 0
    قسم میخورم اقای ناشناس از جریان پانترکیسم وابسته به ناصرپوپیرارهستی که پشات نقاب اسلام به تاریخ ایران توهین می کنی اما بدان این تاریخ انقدر بزرگ است که قرنها حمله وتهاجم وتوهین کمرش را خم نکرده است
  • امیر ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    منم قبلا شنیده بودم و خونده بودم توی کتبا که کوروش یهودی بوده.
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    وزیر جنگ!
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آقایون احساساتی ممکنه توضیح بدین که در شاهنامه بالاخره کوروش، فریدون است و یا کیخسرو؟!
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    چیزی که قطعی نیست رو این جوری مطرح نکن
  • اسمال ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 0
    فامیل خدا بیامرزمون قبل انقلاب واسه یه یارو جهودی که بعدا فرار کرد رفت اسزاییل بنایی میکرد . میگفت صاحب کارمون بمون میگه واسه چی اسم بچه هاتون هی میزارید محمد و علی . خب بزارید کورش و داریوش که هم ایرانیه و هم قشنگتره. اینا از اسلام کینه دارند و کورش و داریوش هم بهانه است.
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    توهم میزنه مردک
  • بهزاد ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    2 0
    این بیشرفا چون اصالت ندارن می خوان با ذزدی واسه خودشون مثلا اصالت درست کنن همین کثافتا بودن که که با دسیسه روز 13 فروردین حدود نصف ایرانیهارو قتل عام کردن
  • اسمال ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    داداشم ما خودمون میدونیم این مردک داره دروغ میگه در مورد کورش .فرض میکنیم راست میگه ولی یک هولوکاست این صهیونیست ها به ما بدهکارند برای ان کشتار ایرانی ها در زمان هامان و خشیارشاه.
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    1 0
    من حال ندارم تا اون پایین برم اگه کورش کبیر الان زنده بود یک نفر از صهیونیستم ها را زنده نمی گذاشت.
  • ناشناس ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    علی آقا ! حضرت علامه طباطبایی در تفسیر شریف المیزان حدسی درباره کوروش زده و که شاید مقصود قرآن از فلان شخص کوروش باشه که در زمان حیات خود ایشان عالم دیگری با استدلال قوی این حدس را رد کرد که مورد قبول علامه قرار گرفت به مجله مکتب اسلام قبل از انقلاب مراجعه کن
  • کورش کبیر ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    اگه خدا فرصت می داد یه یا علی می گفتم و می رفتم ببینم این صهیونیستمها چی میگن برا خودشون اون وقت شمشیر من بود و گردن این کفار
  • داوود ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    جنایان یهودیان درزمان خشارشا (خشارشا اسم آن پادشاه بوده) در ماه عبری آداد اول اتفاق افتاد که چهارده روز بعد سیزده فروردین ماست و مورخان و حتی خود تورات به این جنایت اعتراف دارد و آن روز را یهودی ها عید پوریم مینامند و تعداد فرباییان حدو د 500 هزار نفر بوده نانانیا هو ملعون چند ماه پیش ایرانیان را به پوریم دوم تهدید کرد
  • احمد ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    آقای ناشناس دستور بفرمائید نام کوروش از تورات در سراسرجهان هذف شود
  • ایران ازاد ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    ببخشید میشه خفه شید چرت و پرت نگی نه واقعا میشه یا پاشو بیا ایران خودمون خفت کنیم مجانیه به خدا ای نسل امثال شما از دنیا برداشته شه که عامل بدبختیو اوارگی و فتنه اید یه بار سنی و.شیعه رو.میندازید جون هم یه بار.مسیحی و مسلن حالا نوبت کوروش کبیر پادشاه عادل کشورمون ایران ای خاک بر سرتون
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    رضوان جان شما که از تلاویو پیام میذاری این پرچم ایرانو از کجا میاری؟ شایدم از تلاویو اومدی تهران نمی دونم؟!
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    ما وارث حسینیم ارومیه جان!
  • افشین تهران ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    هموطن عزیز شما اول ایرانی هستی و بعد اذری وما هم به شما برادران اذری افتخار میکنیم که همیشه مردانه در صف اول از این ملت وکشور دفاع کرده اید.
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    یکی این رضوانو از برق بکشه! خراب شده هی وزوز میکنه!
  • افشین تهران ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    دمت گرم خوب خندوندی ما را.
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    دوست عزیز کوروش یکتا پرست نبود و هیچ دینی نداشت. از هخامنشیان داریوش بود که به طور رسمی دین زرتشتی را پذیرفت. در ضمن کوروش را یهودیان بزرگ کرده و انقدر برای او تبلیغات کردند تا روزی ازش استفاده کنند باشد ایرانی ها هوشمندانه به مسایل نگاه کنند
  • ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    ناشناس 05:52 به شما باشه نعوذ بالله به حضرت موسي(ع) هم ناسزا ميديد چون يهوديها رو از اسارت فرعون آزاد كرده.
  • نوید ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    کوروش مرد بزرگی بود ولی هرچی بود مربوط به گذشته س و باید ببینیم در حال حاضر کجای دنیا ایستاده ایم.کوروش کبیر شده مرحمی بر دل ایرانیا و هرجا میخوان عقده گشایی کنن از کوروش بزرگ مایه میذارن
  • رضا یاراحمدی ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    راست گفته. الان هم همونها دارن بزرگش می کنند. فردوسی هم از کوروش اسمی نیاورده، اما کبیر شد. کمی مشکوک نیست؟
  • ebalizadeh ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اجداد ما يكتا پرست كوروش مرد بزرگ يكتا پرست انسان ها را از جور ظلم مستكبران نجات از جمله در مصر محدودي يهودي
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    کوروش پیامبر نبود توهم نزنین ... اون بنده خدایی هم که حرفی زد و گفت احتمالا ( و نه حتما) کوروش ذوالقرنین میباشد... توخانواده کوروش ازدواج با محارم رسم بوده و هزاران گناه دیگه ... حالا چون ما ایرانی هستیم و خیلی به کشورمون عشق میورزیم نباید پشممون رو بر واقعیتها ببندیم
  • محسن ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    کوروش پیامبر نبود توهم نزنین ... اون بنده خدایی هم که حرفی زد و گفت احتمالا ( و نه حتما) کوروش ذوالقرنین میباشد... توخانواده کوروش ازدواج با محارم رسم بوده و هزاران گناه دیگه ... حالا چون ما ایرانی هستیم و خیلی به کشورمون عشق میورزیم نباید چشممون رو بر واقعیتها ببندیم
  • محمدحسين ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    1 0
    خانم رضوان بهتر است از آب گل آلود ماهي نگيريد و با نام هاي گوناون هم كامنت ننويسيد من خودم از هرچي صهيونيسته متنفرم ولي از يهوديان نه كتابهاي تورات و انجيل هردو مورد تاييد كلام الله مجيد هستند و در تورات و انجيل كورش كبير به عنوان بنده ي برگزيده و مخلص خداوند معرفي شده است.(كورشي كه همان ذوالقرنين است) فكر كرده ايد ما نمي فهميم از كجا تامين ميشويد!!!؟؟ راستي از ارتساخ(قره باغ) چه خبر؟؟هنوز وجود آزاد كردنش رو نداريد؟؟ از رژه هم جنس بازان در باكو(به دستور الهام علي اف)چه خبر؟؟؟
  • محمدحسين ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    امير حسين و علي جان باهاتون موافقم راستي ناشناس احيانا نام شما رضوان نيست؟
  • محمدحسين ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    من هم به هم وطن بودن با شما خوشحالم دوست مهابادي
  • محمدحسين ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    خانم رضوان شما با نام ناشناس كامنت مي نويسي و بعد هم براي آن پاسخ مي گزاري!!؟؟ واقعا كه چه كلك هاي ساده لوحانه اي!!! پاينده باد ايران پاينده باد خليج هميشه فارس
  • محمدحسين ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    بعيد مي دونم شما سيد و از تبار امام علي(ع) باشيد واقعا بي همه كسي است كه نام سيد ها را زير سوال ببريد شما اول چند جلد كتاب بخون و بعد دهنتو باز كن
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 0
    حتی به فرض صحت هم اینکارشان گناه نبوده و فرزندان حاصل از آن ازدواج ها هم حلال زاده اند. یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام غلامی سندی داشت.که مادر آن غلام خواهرش هم بود! روزی آن صحابی در بازار غلامش را ولد الزنا صدا زد! امام صادق علیه السلام از این حرکت صحابی خشمگین شده و فرمودند فکر می کردم تو فرد با تقوایی هستی اما گویا در توهیچ تقوایی وجود ندارد به مادر این غلام نسبت زنا می دهی؟ آن صحابی گفت یابن رسول الله این غلام سندی است و بنا بر رسمشان پدرش با دختر خودش ازدواج کرده که حاصلش این غلام است پس حتما ولد الزنا است. امام فرمود: اما بدان که ان عمل در نظر آنها نکاح شرعی است و مادرش هم به خیال آنکه عملی صحیح انجام می دهد چنین ازدواجی کرده است. هر قومی سنتهایی برای ازداج دارند و فرزندانی که حاصل از آن ازدواجها هستند حلال زاده اند. این نکته مهم را می توانید در داستان راستان؛ نوشته آقای مرتضی مطهری؛ داستان دوستیی که بریده شد، با قلم کم نظیر آن شهید مطالعه نمایید. پس از هر اسائه ادبی به کوروش با این بهانه ها خودداری کنید و به سرنوشت آن صحابی امام صادق که مطرود ایشان گردید مبتلا نشوید.
  • واحد ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    خفه شو یهودی
  • سعید ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    اگه حاجی پرز تو عمرش یه حرف راست زده بود همینه راست میگه کورش یک صهیونیست بوده یهودیارو از بند بابل نجات داد ولی در عوض برای این نجات هم انسانهای زیادی رو به خاک و خون کشید یه بچه هم میدونه که با سلام و صلوات نمیشه کشورگشایی کرد و کورش بابت این فتوحات گسترده جنایات زیادی مرتکب شده
  • جمالی ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    این حرف دنباله همان برنامه هویت سازی اسراییل است
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    من خرم
  • امید ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
    0 0
    این همه نظر دادین یه نفر محض رضای خدا منبع نخواسته !!!! آقا منبع معتبر ارائه بدین لطفن مرگ بر صهیونیزم
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    پدر بزرگشو کشت؟معلومه تو حتی اطلاعات اولیه هم در مورد زندگی کورش نداری پس لطفا نظراتتو که همش تراوش ذهن کوچیکته واسه خودت نگه دار .
  • ناشناسم ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    0 0
    مگه گورش ما مثل شما بچه تو قنداق گشته که اون از خودتون مدونید
  • عرب شیرن ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    0 1
    بابا خودتون کشتید با این کوروشتون اولا کوروش غیرت نداشت که اگه داشت با مادرش ازدواج نمی کرد دوم کوروش یک بت ÷رست بود سوما کوروش یک سگ بود
  • عادل ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    خاک تو سر ما ایرانیا کنن با یک کلمه اون چیجوری سری پرچم مخالفت میگیرن اگه بگه امام خمینی از ما بود باید میگفتیم خمینی فلان و... یه جو عقل میخواد که این حرف کلا برای تفرقه انداختن ما هستش تاریخ کشورشون رو برای کار ترفیع پول و ادعای ریش داشتن ترس و... میفروشن
  • علی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    چرا نظر منا نزاشتید همه جا فیلتر!!!!
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    درود بر محمد حسین
  • فرهاد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    فک کنم تو هم عاقدشون بودی ، آخه چی بهت بگم اگه یه ذره درک داشتی که یه خورده مطالعه میکردی اگه کوروش یه بت پرست یود که همه دنیا از او به نیکی یاد نمیکردن،البته لیاقتت این که تو جهل بمیری.
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    راستی اینم یادتون باشه که یهودیان بعد از مرگ حضرت موسی (ع) کتابشو به کلی تغییر دادن و تمام نکات و دستوراتشو به نفع خودشون عوض کردن پس ما نباید هر حرفی که یهودی ها می زنن رو باور کنیم چرا که اونا هر غلطی که دلشون میخواد می کنن و بعد می گن که از نظر تورات این کار ما جزو واجباته واگر نه شما ها کدومتون فکر می کنین که اگر حضرت موسی الان زنده بود میذاشت که این جوری مسلمونارو بکشن این همه دروغ و گناه انجام بدن؟ الان تنها واسطه ای که بنن ما و خدا و پیامبرمون هست کتاب قرآن هست که خدارو شکر تنها کتابیه که کسی نتونسته توش دست ببره و تو قرآن هم از ذوالقرنین گفته شده که انسان بسیار خوبی بوده که کوروش تنها شخصیه که از روی شواهد میشه این لقب رو بهش نسبت داد. خواهش می کنم چشماتونو باز کنین و حقیقت رو بپذیرین و الان تنها راه ما رجوع به قرآن کریمه ...
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    مهم اینه که کوروش یک خداپرست بوده بعد هم دین یهود در اون زمان یه دین خداپرست بوده بعد از مرگ حضرت موسی تو کتابشون دست بردن وگرنه اون موقع یهودی ها یه همچین حیوونایی نبودن.
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    در اون زمان ازدواج با محارم گناه نبوده چون که اون موقع حضرت محمدی نبوده که ازدواج با محارم رو نهی کنه ازدواج با محارم در دین اسلام نهی شده که کامل ترین دینه اون موقع اسلامی نبوده بعد هم توخانواده های سلطنتی چیز خیلی عادی ای است که با نزدیکان ازدواج کنن من هم اینرو قبول دارم که کوروش با دختر پدر بزرگش ازدواج کرده(خاله اش) و این در اون زمان از نظر شرعی اشکالی نداشته چون شرعی وجود نداشته.
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    درسته که دین ما دین اسلامه و ما مسلمونا همه برای پیامبرمون و امامامون ارزش بسیار قائلیم و برای رنج هایی که کشیدن همیشه اشک می ریزیم و خواهیم ریخت اما ای کاش یکی پیدا شه که هم انگیزه و هم سوادشو داشته باشه که یه سریال پر طرفدار مثل مختارنامه راجع به فرهنگ و تمدن و زندگانی کوروش کبیر بسازه تا به تمام جهان ثابت شه که ما تاریخ و اصالتمون رو فراموش نکردیم یا حداقل مردم کشور خودمون گذشته ی کشورشون یادشون بیاد و یه کم به ایرانی بودنشون ببالن این واسه ی من به یک آرزو تبدیل شده!!!!
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    آقای محسن خوش حالم که می بینم یکی به قران رجوع کرده تو آیه ی 86تا98 سوره ی کهف میگه که تا به غروبگاه خورشید رسید دید که در چشمه ای سیاه و گل آلود خورشید غروب می کند منظور قران از غروب خورشید حرکت آن به سمت غربه که یاد اوره لشکرکشی کوروش هخامنشی به سمت غرب زمین یعنی لیدی و بابل است که این لشگر کشی تو تاریخ هرودوت ثبت شده.
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    عمو احمد هذف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با ح نوشته میشه
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    بمیر بابا تو خودت هم از نژاد هخامنشی هایی
  • کیمیا دهه هشتادی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    کتبا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منظورت مخفف کتب ها است ؟ دوستان ما کتب ها داریم؟نه اصلا وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کیان ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ( باشد که تمام خدایانی که من در پرستشگا هایشان جای دادم روزانه مرا در پیشگاه بعل و نبو دعا کنند.باشد که زندگانی من دراز گرذد باشد که به مردوک خدای بزرگ بگویند ،کوروش پادشاه تورا گرامی میدارد و فرزندش کمبوجیه...). سلام به همه ایرونیهای متعصب و با غیرت. بچه ها این نوشته های چند سطر آخر استوانه منشور کوروش کبیره . خودش داره میگه باشد اون خدایانی که من برگردوندم سرجاشون هرروز من و پیش اون دو تا خدا ..بعل و نبو.. دعا کنند باشد که اون خدا بزرگتره که اسمش مردوک هست از من راضی باشه بعد به اون دو تا خدا اولیه میگه به خدا بزرگه بگید که من و پسرم کمبوجیه خیلی چاکرشیم... اگه کوروش یکتا پرست بوده پس این استوانه سرکاریه یا اگه استوانه واقعا مال اون زمان باشه پس کوروش کبیر که افتخاره ما ایرانیهاس یکتا پرست نبوده. ولی از همه این صحبتها بگذریم ما هممون ایرانی هستیم و شاید اینجا چهاتا حرف هم به هم بزنیم ولی اگه یه غریبه بخواد دخالت کنه یا یه بخواد اسم ایران و شکوه و عظمت شاهان و بزرگان ایران و لکه دار کنه هممن باهم با همون خون و غیرت ایرانیمون جوابشون و میدیم حالا حرفی هم که این پیریه زده برامن نباید بیشتراز یه وزوز مگس باشه شما جدی نگیرید .دوستون دارم .زنده باد ایرانی.
  • محمدعلی ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    رضوان و تمام کسایی که میگید کورش پیامبر نبوده کورش خون ریز بوده میدونم کل اطلاعاتت شاید به زور به دوتا مقاله برسه قضاوت رو بذارین به عهده ی امثال ما که عمرمون را به پای تاریخ گذاشتیم و شما به آنچه تخض ندارید اظهار نظر بی جا نکنید. شمایی که میگی قرآن تا حالا شده یه دور کامل قرآن رو بخونی تو بیشتر به قرآن خدمت کردی یا علامه طباطبایی که دانشمند بود تفسیر ذوالقرنین را مطابقت میده با شخصیت کورش بزرگ.
  • محمدعلی ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    رضوان و تمام کسایی که میگید کورش پیامبر نبوده کورش خون ریز بوده میدونم کل اطلاعاتت شاید به زور به دوتا مقاله برسه قضاوت رو بذارین به عهده ی امثال ما که عمرمون را به پای تاریخ گذاشتیم و شما به آنچه تخصص ندارید اظهار نظر بی جا نکنید. شمایی که میگی قرآن تا حالا شده یه دور کامل قرآن رو بخونی تو بیشتر به قرآن خدمت کردی یا علامه طباطبایی که دانشمند بود تفسیر ذوالقرنین را مطابقت میده با شخصیت کورش بزرگ. البته حرف شما انسان های نادان رو نباید جدی گرفت چون دقیقا در تاریخ مطالبی نوشته شده مبنی بر خون خوار بودن حضرت علی که خدا نکنه افرادی مثل شما که ذهن محدودی دارند بخوانند تا باور کنند
  • محمدعلی ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ملحد بی دین شما بی سوادایی هستین که به راحتی دیگران را کافر میدونید. فکر می کنید اگر به تمدن خودت توهین کنی به اسلام خوش خدمتی کردی . اما این موضوع رو بدون که اسلام آنقدر وسیعه که نیازی به خوش خدمتی فرو مایگانی همچون شما نداره. شما احمق ها اول مثل من 20سال با تاریخ زندگی کنید بعد به سادگی اظهار نظر کنید. به قول دوستم به درستی اظهار کرد ه در آن زمان مردم بابل بسیار غمگین بودندند از اینکه پادشاه آن بت هایی دیکر از سرزمین های دیگر آورده بود و می پرستیدند به وسیله ی کاهنانشان دست به دامان کورش شدندن و کورش بدون خون ریزی بابل را فتح کرد مردوک یا بت بزرگ نمادی از خدا بود که به جسم نسبت داده بودند و کورش آنرا ستایش کرد. اگر انروزه فردی مجسمه ای بسازد و بگوید این الله است آیا دیگر نباید کفت الحمدالله . مردم بابل مشرک بودندوکور معبد مردوک را دستور داد تا باز سای کنند تا درد چندین سال ی مردم بابل التیام پیدا کند و خوش حال باشند . در تاریخ ثبت شده که پس از چند سال اثری از تمدن بابل باقی نماند ای نشان می دهد که تمدن بابل در تمدن ایرانیان زرتشتی حل شده .. در ضمن کورش پدر بزرگ خود را به قتل رساند چون فردی بسیار ستمگر بوده او برای تفریح یک استادیوم بزرگ ساخته بوده و عده ای را به بردگی می گرفته و در وسط این استادیوم جلوی چشم هزاران ناظر جلوی شیر ها و پلنگ های گرسنه می انداخته. پس چنین فردی سزاوار مرگ است .
  • محمدعلی ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ملحد بی دین شما بی سوادایی هستین که به راحتی دیگران را کافر میدونید. فکر می کنید اگر به تمدن خودت توهین کنی به اسلام خوش خدمتی کردی . اما این موضوع رو بدون که اسلام آنقدر وسیعه که نیازی به خوش خدمتی فرو مایگانی همچون شما نداره. شما احمق ها اول مثل من 20سال با تاریخ زندگی کنید بعد به سادگی اظهار نظر کنید. به قول دوستم به درستی اظهار کرد ه در آن زمان مردم بابل بسیار غمگین بودندند از اینکه پادشاه آن بت هایی دیکر از سرزمین های دیگر آورده بود و می پرستیدند به وسیله ی کاهنانشان دست به دامان کورش شدندن و کورش بدون خون ریزی بابل را فتح کرد مردوک یا بت بزرگ نمادی از خدا بود که به جسم نسبت داده بودند و کورش آنرا ستایش کرد. اگر انروزه فردی مجسمه ای بسازد و بگوید این الله است آیا دیگر نباید کفت الحمدالله . مردم بابل مشرک بودندوکور معبد مردوک را دستور داد تا باز سای کنند تا درد چندین سال ی مردم بابل التیام پیدا کند و خوش حال باشند . در تاریخ ثبت شده که پس از چند سال اثری از تمدن بابل باقی نماند ای نشان می دهد که تمدن بابل در تمدن ایرانیان زرتشتی حل شده .. در ضمن کورش پدر بزرگ خود را به قتل رساند چون فردی بسیار ستمگر بوده او برای تفریح یک استادیوم بزرگ ساخته بوده و عده ای را به بردگی می گرفته و در وسط این استادیوم جلوی چشم هزاران ناظر جلوی شیر ها و پلنگ های گرسنه می انداخته. پس چنین فردی سزاوار مرگ است .
  • تانیا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    پیامبر نبوده عزیزم بلکه ازبنده های خوب خدا بوده
  • تانیا ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    راس میگی
  • تانیا ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    توهم زیدی عزیز چی میکشی جنسش خوبه هااا پدر بزرگه میخواسته کورش بکشه کوروش خواسته تلافی کنه قیام کرده علیه ظلم پدر بزگش که اونم ترسیده فرار کرده نمرده
  • تانیا ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    نه خیر در زمان کوروش اکثرا بت پرست بودن و یهودی ها بودن که یکتا پرست بودن به همین دلیل کوروش کمی هواشون رو داشته کدوووووم کتیبه؟ چرا من گشتم نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تانیا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    مرسی محمد علی بازم به تو
  • رکسانا ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اولا کوروش یکتا پرست و بنده خوبی بود کسی که خودش باغبانی باغچهش رو انجام بده به خاطر عشقش به گلها پس بنده ی خوبیه دوما کوروش علیه پدر بزگ ستمگرش که دستور مرگ کوروشم داده بود قیام کرد وخالشکه در کاخ مونده بود ازدواج کرد(اون موقع مغ ها یا همون بزرگان دینی منعی در دینشون برای این کار پیدا نکردن واز اونجایی که شاه همه کاره بوده خودش تصمیم گرفته ازدواج کنه و منعی هم نبوده سوما منشورحقوق بشر کوروش رو خوندی ایا؟ی ادم پست میتونه چنین نظری داشته باشه؟ چهارما در زمان کوروش همه جز اندک مردمی بت پرست بودن پس کوروش باید هوا کسانی که مثل خودش یکتا پرست بودن همون یهودی ها رو نگه میداشته واونا رو ازبردگی نجات داده به همین دلیل در تورات ازش تمجید شده من این اطلاعات دست و پا شکسته روبه زحمت جمع کردم و کسایی مثل رضوان (که متاسفانه هم اسم منه)بدون مطالعه فقط حرف میزنن
  • rasool ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    1 0
    بعدشم داشم بدون که اون زمان دینی نبوده که خداپرست باشه حتی عرب ها پس به کوروش کبیر بی احترامی نکن.درود برکوروش وسرزمین پارسی
  • rasool ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ترخدا یکم فکرکنین بعد حرف بزنید.کوروش به صهیونیستا اجازه داده بود تا درسرزمینش زندگی کنن
  • rasool ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بهدشم توتاریخ به مهم ترین چیزی که اشاره کرده اینه که کوروش تنهاپادشاهی بود که اسیرنمیگرفت
  • rasool ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بهدشم توتاریخ به مهم ترین چیزی که اشاره کرده اینه که کوروش تنهاپادشاهی بود که اسیرنمیگرفت
  • rasool ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    1 0
    راستی مگه زمان کوروش یهودیان بد بودن ها؟؟؟؟ حضرت سلیمان هم یهودی بوده پس خواهشا چرت نگید.نشون بده خواهشا
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    اشغال کله! زززززرررر نزززززن!
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    0 0
    دعوا سر چی میکنین؟ جوونای با غیرت ایرانی! خدا تو قران از نام کورش به نیکی یاد کرده پس ما هم ازش به نیکی یاد میکنیم!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    بريد تاريخ رو بخونيد ابن قوم يهود كي پاش به اين سرزمين باز شد؟؟؟ بريد مطالعه كنيد استر و مردخاي اين دو حرومزاده كيه خشايار شاه بودن؟؟ برين مطالعه كنييد يهودي چه نقشي در كشته شده ٧٥ هزاري ايران زمان هخامنشيان داشتن!!! برين مطالعه كننيد ببين آيا همه مردم يكسان زندگي مي كردند يا طبقه طبقه ايي بودن نژاد پرستي بوده يا نبوده!! ظلم بوده يا نبوده؟؟؟ پس چرا اگر هخامنشيان خوب بود چرا ريشه كن شدن؟؟؟؟ پس چرا مردم عادي ازشون حمايت نكردن!! متاسفانه اين يك ننگ غير قابل انكار هست كه صهيونيزم در ايران ريشه تاربخي دارد!!!!
  • کورش ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آقای محترم اگه شما منظورتون ماندانا مادر کورش که در بعضی جا ها گفتن همسرشه سخن در اشتباهید چون کورش یک زن داشته اونم پاناما نام داره آقا برو 4 تا کتاب درست بخون بعد نظر بده
  • بــــــــه نــــــــام کــــــــــــوروش کـــــــــــبــــــیـــــر ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    لطفا همه کسانی که میگند کوروش صحیونیسته خفه شند جاهل های خر و احمق
  • کوروش کبیر ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
    0 1
    اگر کوروش صهیونیست بود پس نژادشماسگ های اسراییلی ها ازنژاداوبوده دیگه صهیونیست شدید یاشایدهم دایی ت ون بوده چون میگن حلال زاده به داییش میره بعدیک چیز دیگرچراحرف موفت میزنی برادر ماکی باشما ها دوست وهم پیمان بودیم که این باردوم باش فقط میتونم بگم خدا شفاتون بده انشاالله
  • دموکرات ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 1
    مهم نیست که کوروش یه یهودی بود یا با هر دین دیگه مهم اینه که ایشان یکتاپرست و یک انسان واقعی بود. درود بر روح آریایی و مردم سالارش
  • لیلی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 1
    خاااااااااااااااااک توسرت شیمون پرز.کورش یک ایرانی بوده وهست وتاابدحضرت کورش میمونه اگه کورش زنده بودتونمیودی واسه خودت واق واق کنی مردک...
  • سعیید ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 1
    کوروش جزو همون آدمایی بود که دنیا خیلی کم ب خودش دید. زنده باد کوروش کبیر.
  • پارسا ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 1
    درسته که کوروش یهودی ها رو از بابل آزاد کرد . اما این مزخرفه که بگیم کوروش یهودی بوده چون اصلا امکان نداره . اون یارو هم مغزش ناقصه که این حرف رو زده .درضمن اون موقع هنوز یهودی ها پستی و کثیفی خودشون رو که رخ دنیا نکشیده بودن و آدم بودن و کوروش کبیر فقط بخاطر این که اون ها آدم بودن این کار رو کرد . درضمن ناشناس اونی که تو میگی جشن پوریوم بود که 70000هزار ایرانی رو کشتن و هر ساله دارن جشن میگیرن چه ربطی به کوروش داره ابله درضمن اسکندر مقدونی به ما حمله کرد همچین میگی که انگار پیامبر خدا به ما حمله کرده و ما رو سرنگون کرده . چرا مزخرف تلاوت میکنی مردک واقعا متاسفم برای اون دسته آدم هایی که پارسی حرف میزنن و به تاریخ کهن پارس بی احترامی میکنن . حرف های یک سری زنا زاده رو باور میکنن و برای هم مزخرف تفت میدن . من موندم چطوری این حجم وسعی نادانی و بی عقلی توی کله ی به اون کوچیکی جا شده !!! در عجبم
  • رضا ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 1
    کوروش مایه افتخار هر ایرانیست و این منافاتی با اسلام ندارد و اظهارات سخیف این ملعون نباید دوستان را آزرده کند. به امید تحقق وعده خدا ، که حق استو اجتناب ناپذیر :-)
  • محمد ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 1
    این بابا حتمآ مواد زده که تبهم برش داشته میخواد اسم کوروش رو به اسم خودشون دربیاره.نمیدونم این اسراییل چرا به زور میخواد برای خودش هویت درست بکنه، و وارد اصالت ایران بشه.کوروش یه مرد مقدس اریایی بود که دنیا پابوسش بود.
  • بهروز اریایی ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 1
    هرجورفکرمیکنم هیچ ریشه ای ازکارهای صحیح ازقوم پیغمبرکش یهودتوتاریخ نیست بدبخت توهم زده بیخیال
  • کرمانشاه ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 1
    ن
  • ناشناسس ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 1
    منن یک ایرانی هستم وکوروش کبیر روبسیاردوست دارم وبه وجود او درتاریخ کشورم افتخار میکنم.هیچ کدوم از انگهایی راهم که به کورش میزنند قبول ندارم.
  • سیمین ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    0 1
    حالا دیگه کوروش کبیر هم صهیونیست بوده ؟! واقعا این صهیونیست های خود شیفته خجالت نمی کشن که هر چی آدم درست و حسابی تو تاریخ از ازل تا ابد بوده رو می خوان به زور به خودشون بچسبونن؟! کوروش پادشاه ایران و به روایت بسیاری از علما همان ذو القرنین پیامبر است , پس فکر نکنم کورش با این صهیونیست های جانی و آدمکش نسبی داشته باشه !!!!!!!
  • حامد ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    کوروش ایرانی و ایرانی الاصل بوده زنده باد کوروش و ایران عزیز زنده بادكوروش وداريوش كبير
  • mbm ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 1
    فقط همینش مونده بگن ایران وطن ماست .
  • مریم ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 1
    کوروش واس ماست.
  • امیر ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    0 1
    کوروش را بدنام نکنید
  • مهدی ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
    0 1
    کورش کبیر بهترین پادشاه حهان بوده است. کوروش پیامبر نبود اما شاه قدرتمندی بود. افتخار هر ایرانی .کوروش کبیر
  • رضا ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    آفتاب آمد دلیل آفتاب احسنت که بت پرستی کوروش را از سخنان خودش ثابت کردید. مرگ بر صهیونیست ها و پرز
  • رضا ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    منافات که داره چون صهیونیستها و پهلوی بزرگش کردند تا در مقابل اسلام قرارش بدن چشمها را باز کنید همه چیز واضحه
  • رضا ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 1
    مواد نزده نظرش همینه و البته برای اثباتش خیلی زحمتها کشیده شده. اول ایرانی ها از جهت دین و پیامبر احساس بی نیازی از اعراب کنند بعد تایید از جانب صهیونیستها برسه تا نوکران ایرانی آنها فورا بپذیرند.
  • شبنم ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
    0 1
    خواهش میکنم یه کاری کنید کشورهای غربی دارن کاری میکنن که ما کوروش رو فراموش کنیم که کوروش اصلا پادشاه هخامنشی نبوده واز طریق یه تاریخ نویس آمریکایی به به تاریخ ایران وارد شده . درضمن یه سوال چرا کارگردانان ما سریالی در مورد تاریخ ایران یا زندگی کوروش نمیسازند.؟؟؟واقعا چرا
  • امیر حسین ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    1 1
    مرگ بر اسرائیل امریکا عربستان
  • اسی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 1
    غلط کردید کوروش شاه جهان پدر ایران عشق ایران نماد فرهنگ وتمدن دوستی ومهربانی صهیونیست است برو بابا دلت خوشه
  • سهیل ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 1
    هیچ امپراطوری ای بدون خون و ستم بنا نشده ما باید یاد بگیریم واقع بین باشیم و داستان سرایی نکنیم البته کسی حق توهین به کوروش رو نداره همانطور که ما نداریم برای ما هخامنشی و ساسانی همونقدر اسطورس که اسکندر و سلوکیان و اشکانیان و ...... برای یونانی ها و و صلاح الدین ایوبی کردتبار برای کردها جنگیز برای مغول ها و ناپلئون برای فرانسوی ها و تاتار و امپراطوری سلجوقیان و عثمانی و حاکمان و پدید اوردگان تاج محل هندوستان و مملوکیان ترک تبار مصر و ایلخانان و افشاریه و صفوی و قاجار و غزنوی و حاکمان خزر و گوگ ترک هیاطله و اتیلا امپراطور ترک تبار اوروپا و سومریان و .... برای ترکها و تاریخ قدرتمند اعراب در ماقبل باستان مثل صبا و اکدی ها و بعد اسلام امپراطوری عباسی و اموی که همگی موارد جنایتکار و قدرتمند بودند حق همواره ضعیف و مظلموم بوده بزرگترین گواه حکومت علی ع
  • ايرانى ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 1
    دو صد گفتار به اندازه نيم كردار نيست. هر وقت من تو ايرانى كوروش وار زندگى كرديم و مقبره اون انسان والا مقام رو كه در كشورمون هست به خوبى حفظ كرديم يعنى ثابت كرديم كوروش ايرانيست.
  • علیرضا ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 1
    یکی از دوستان گفت اگ کروش زنده بود یکی از صهیونیسم ها رو زنده نمیزاشت میخام به این دوست بگم که کروش نیست ولی نوادگان ایشون هستند و به زودی به قدرت میرسن و اسرائیل رو از زمین حذف میکنن
  • حیدر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 1
    با سلام!شدید با نظر آقا سهیل موافقم تمام شاه های ایران باستان قابل احتراما ولی اصل اینه که ما شیعه ی علی(ع) هستیم و ایرانی های عزیز دشمن داره از کورش استفاده میکنه جوونای ایرانی رو از اسلام جدا کنه. هروقت دیدی آمریکا و اسراییل واسه ما دلسوزی میکنن مطمئن باش کاسه ای زیر نیم کاسه هست. یا علی
  • پوريا ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    0 1
    دقت كردين تو كامنت هايي كه از خارج ميزارن چقدر با ادب و با كلاس حرف ميزنن؟؟
  • از نسل سپهسالار آریوبرزن ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
    0 1
    همین حرف کافیه آدم باید لیاقت داشته باشه که اسم کورش کبیر رو سر زبون بیاره پسر آریوبرزن سردار بزرگ هخامنشی
  • جوان ایرانی ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 1
    سلام آخه چرا تا حالا ده تا نظر گذاشتم یکشونمیزارید چرا تا این اندازه خفقان دیگه نوبره اسمتون هم مرارید حکومت آزادی بریدزبونم لال کورش هرچی که باشه خونخوارباشه ظالم باشه ما دوستش دادیم درقلب وجان ماست تا کورشود هرآنکه نبیند عرب ها هزاز اندی ساله دخترزنده به گورمی کردند اما درزمان کورش بزرک ما ملکه زن داشتیم وزیر زن داشتیم فرمانده سپاه زن داشتیم وخیلی چیزای دیگه که نه جاش هست ونه شما میزارید فقط خواستم به این اوقدی ها وکینه های مدعی دین نما بگم که. کدومش. باعث افتخاره آخه روی چه حسابی اینقدروطن فروش هستیداین همه پیامبر توی سرزمین حجاز واسه نادانی وجهلشون پیامبر خدواندفرستاده یکش هم واسه ما دوست ندارید شما نعوذبهالله با این حرفاتون عدالت خدواندی روهم زیر سوال می برید مگه میشه کشوری داری این همه تمدن واین همه جمعیت خدا براشون پیامبری نفرستاده باشه وهمین جور رهایشون کرده باشه اگه چیزی که شما میگید ایران پیامبری نداشته وکتاب ودینی نداشته پس به خدای احدوواحد مردم وملت گذشته ما قدیس بودن که بدون رهنما ورهبر اینقدر پیشرفت وانسانیت داشتن بعدش هم مگه میشه شمای که کوروش را بت پرس می نامید بدون کمک خداوند ویاری رسانی این همه فتوحات و یک امپراتوری با این عظمت به پا کنه که سرشار از عدالت ومهرورزی وانسان دوستی باشد ای کینه ای ها وبیگانگان مدعی دردین بس کنید اگرشما افراطی ها نباشید سگ کثیفی مثل این جرات نمیکنه کوروش رو ازخودشون بدونه آخه به من وبه ملت ما بگید مشکل شما چیه که ازاسم ونام کوروش اینقدرواهمه وترس دارید بله خودم میگم که ترس شما ازبی ایمانی ملحدی شماست کافران دردین تورا به همه مقدسات قسم مشرق جان این کاپنت من روبزارقسم ت دادم
  • marilyn ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 1
    دوست عزیز... جوک گفته.... خیلی هم احمقانه و. خنده دار.... درسته کورش قوم یهود رو از بردگی نجات داده و اونا رو ازاد کرده... ولی این که دیگه صهیونیست بود جوکه.... شما و دیگران هم لطفا از این قضیه سو استفاده نکنید
  • امیر اریایی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 1
    براتتون متاسفم ک اسم وطنتونو لکه دار میکنن و شما ساکت میمونین واز اون بدتر با اونا هم صدا میشین
  • مریم ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 1
    تقریبا بیشتر کامنتارو خوندم بعضی از حرفها واقعا جالب بودن از نظر من کوروش شخصیت خوبی بوده و از طرفی هم بعضی ذوالقرنین رو بهش نسبت میدن .ازدواج با محارم هم ک همیشه در عصرهای مختلف مثل زمان هابیل و قابیل مورد بحث هست اون زمان نهی نشده بوده از طرفی مستنداتت زیادی نیست و میدونیم خیلی وقتها تاریخ دستخوش تحریف بوده اما چیزی ک واقعا الان مهمه اینکه این یکی از تیر های یهودیان منحرف و صهیونیسم هست ک اسلام رو از ما بگیرند دینی ک بارها اعجازش رو ب عینه دیدیم مثل اشاره های علمی ک در حال حاضر ب اثبات رسیده ..دین اسلام واقعا دین آسانیو صلحه طرف نظر از احکام من در آوردی بعضی افراد ..البته ن همه ی علما...کسی از اسلام ضرر نکرده لطفا تحت تاثیر این بحث ها قرار نگیرید در ضمن یهودیت باید هم طرفدار کوروش باشه اما ب اطمینان کوروش طرفدار صهیونیسم نیست..اگر در حال حاضر زنده بود.. امثال محمد علی فروغی ایران رو نابود کردن و مشابه هایی ک چندین سال قبل هم بودند .. دیوپرستان و فرماسونر های سابق و الان
  • مینا ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 1
    ناشناس جان خبر نداری بعضی از اونایی که دم از کوروش میزنن چقدر به اسلام و اهل بیت توهین میکنن
  • مینا ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 1
    ناشناس جان درسته یه عده پشت نام اسلام به کوروش و ایران باستان میتازن اما یه عده هم با اسم کوروش و تمدن ایران به اسلام و پیشوایانش میتازن
  • مینا ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 1
    ذو القرنین پیامبر نبود
  • اردیبهشت ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 1
    وااااااااااااای کوروش . ما به کجا داریم میریم ؟
  • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 1
    اخه من نمیدونم اون موقع ک کوروش بود صهیونیستها کدوم گوری بودن ک حالا میگن کوروش مال ماس.
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 1
    براچی پر رو نباشن ؟! مطمئن باشید کم کم ادعاهای دیگه هم میکنن. چون ما اجازه میدیم. متأسفم متأسفم متأسفم.
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 1
    ایران است و کورش کبیر
  • یبل ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۹
    0 1
    خب حقیقت محضه . چرا از واقعیت فرار می کنید. کوروش بنا به گفته های یهودیان، یهودیان که در اسارت بوده اند را آزاد کرده.
  • علیرضا افشار ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    1 1
    سلام به همه دوستان...
  • زري ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    11 1
    اقاي امير صهيونيستي هاويهوديان فرق هاي زيادي دارند همه ي يهوديان هم بد نيستند.تازه صهيون ها يه فرقه اي از يهوديان هستند.
  • مهدی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    2 1
    زنده باد کوروش کبیر زنده باد سرزمین پارسی زنده باد ایران بزرگ
  • هخامنشیان ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    4 1
    اگه کوروش الان زنده بود یک چک نروماده میخوابوند تو صورت اسراییل
  • سلینا ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 1
    سلام به همگی دوستان میخواستم در مورد چندتا موضوع بگم اول اینکه کوروش کبیر زرتشتی بوده ویکتا پرست ودوم نه کوروش کبیر ونه هیچ کدام از شاهان هخامنشی با محارم خود ازدواج نکردند من واقعا شوکه شدم وقتی اینجا دیدم همچین نظرهایی دادند کوروش کبیر فقط یک همسر پارسی داشته به اسم کاساندان که اصلا هم از محارمش نبوده و سوم کوروش خودش این قدر بزرگه که نیاز به جو سازی وبزرگنمایی نداره مثل بعضیها طبل تو خالی نیست ودر اخر هم این یارو اسراییلی را ولش کنید اینها کلا مثل بعضیها توهم زیاد میزنن شما ها جدی نگیرید
  • علی ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 1
    اگه کوروش میدونست چه شغالایی رو. که گوشت دختر هفت ساله رو میخورند. رو نجات داده رو. به خودش فوش خواهد داد
  • رضا ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 1
    کورش کبیر بزرگترین انسان تاریخ یک ایرانی بوده و هست و مورد احترام تاریخ است .
  • محمد ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
    0 1
    کوروش شاه کبیر نبود شاید یک رئیس کوچک قبیله ای بود اما شاه نبود چون یهودی ها رو آزاد کرد مورد ستایش اونها قرار گرفت برید تحقیق کنید فقط همین
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 1
    من از همه شما عزیزان میخوام که کمی تاریخ بخونید بعد بیایید نظر بدید در مورد کوروش کبیر ۹۰ درصد شما ها فقط یه چیزی شنیدید بابا جان کوروش ادم بزرگی بود تورو به خدا انقدر چرتو پرت نگین
  • shirin ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 1
    کوروش صهیونیست نیست لطفا یا یکم دریاره ای کوروش تحقیق کنیدبعد بیاین حرف بزنیداز خودتون یااااا ببندید دهناتونوالکی از خودتون حرف نزنین
  • سحر ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 1
    ننگ به تمام کسانی که خودشونه برای یه حرف بیربط و ساده،به آب و آتیش میزنن و فورا مشت میندازن بالا و الان ساکت نشستن البته توقعی ازشون نیست و نیست و نیست
  • مریم ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    0 1
    کوروش ساخته و پرداخته دست بیگانه هاست تا اسلام رو از ما بگیرن نمونه نزدیک تر کوروش همان شاهانی هستند که اکثرمون دیدیم فقط همین مواظب دینتون باشید اون دنیا از کوروش نخواهند پرسید
  • ایرانی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 1
    کوروش رو فقط میشه به عنوان بزرگترین امپراطور تاریخ بهش افتخار کرد. کوروش بت پرست بوده و توی کتیبه هاش اسم بتهایی که می پرستیده رو اورده. بیخودی تا حد یک پیغمبر گندش نکنین اونم بدون مطالعه. لااقل دوتا کتاب بخونین بعد خودتونو و واسه یه پادشاهی که فرقی با بقیه پادشاها نداره بکشین.
  • ناشناس ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 1
    من از پارسال که این مطلب رو خوندم رفتم درباره کوروش تحقیق کردم بیشتر از یکسال طول کشید و امروز فهمیدم که کوروش انسان بود یک انسان واقعی!
  • ali ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 1
    اسراعیلیا همه شون مدیون ما ایرانیا به خصوص کورش هستند کی یهودیارو از اسارت بابلیا نجات داد اگه حرف منو قبول نداری منشور عدالت هست کوروش تو اون نوشته
  • حجت حسینی ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    0 2
    به ماچه کوروش کیه هی بزرگش کردید ایران فقط بعداسلام. من فقط اسلام روقبول دارم نه اتش پرستی وشرک لااله الا الله محمدارسول الله
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    0 1
    طبق برسی های این جانب از تاریخ ده هزارساله ایران کورش کبیر یکی از بنیان گذاران الینیسم بوده .این اقای رئیس جمهور سابق اسرائیل خودش هم میدونه که تو تورات نوشته شده که قوم یهود یا همون بنی اسرائیل از کورش کبیر پرستش میکردند با تشکررررررررررر از ایرن دوستان وایران شناسان
  • alireza ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 1
    چرا کامنت ها مرا در سایتت نزاشتی.........
  • پارمیدا ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 1
    ای کوروش بخواب و در آرامش باش که ما با اسم تو افتخاری داریم تمام دنیا بدانند ایرانی همیشه پر افتخار بود و هست دلیلش همه میدونیم مردان بزرگی که ایران داشته از کوروش تا پهلوانهای که هنوز هم داریم بهت افتخار میکنم ایرانم همیشه پاینده باش
  • بیران ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 1
    گراند کوروش همان ذوالقرنین قرآن و سیروس انجیل است.کوروش دشمن ستم و بیدادگری و زشتی بود.اگر به کوروش اهانت کنند ما عقده نداریم.چرا که آشکار است یک ستمگر زشتکار به دشمنش توهین میکند. نزدیک دست یار یزدان بر این بار و بر این دوش بسازیم خانه را بر باور راد کوروش
  • alireza ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 1
    شمایی که می گید کوروش یهودیه یه نگاه به تورات و قران کنید بعد حرف بزنید کوروش فقط یهودیارو از بند بابل ازاد کرد
  • lord inferno ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 2
    کوروش یهودی نیست احمقا کوروش خانواده زرتشیان مرگ بر دشمنان کوروش
  • پارس ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 1
    من یک بختیاری هستم و نواده کوروش کبیر کبیر یک بختیاری بوده هیچ بیگانه ای حق نداره به کوروش کبیر توهین کنه کسانی که ضر موفت میزنند خودشون اصل نسب ندارند زورشون میاد عشق است بختیاری هخامنشی اریوبرزن کوروش داریوش خشارشاه ارشیر کریم خان زند سردار اسد بی بی مریم علی مردان خان زنده باس قوم پارس
  • سحر ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 1
    این دروغ ها که میگی راسته
  • فرزند کوروش ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 2
    فرمانده بزرگ ایران کجایی که ببینی فرزندانت تو را به تمسخر می گیرن و به تو به بدنامی یاد میکنن تو که بزرگترین بنای ایران و قدرتمندترین و مهربان ترین فرمانده دنیا بودی و خواه بود تا اخرین نفس ما کوروش پرست تورا درقلبمان نگه میداریم دوستت دارم از طرف فرزندانت فرمانده
  • حسن ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 1
    ما اگه بتونیم مثه کوروش زندگی کنیم باز هم به دنیا میتونیم بگیم که ایران شکست ناپذیره.اما دیگه همه چی فراموش شده.عکس کوروش فقط سر در قلیون سراها نصبه.ولی اینو میتونم بگم پدرم کوروش جدم کمبوجیه.منم از نسل اریایی.زنده باد ایران اریایی.
  • مرتضی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 1
    افتخار ملی من کوروش و افتخار دینی من حضرت محمد(ص)
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 1
    آخر ما نفهمیدیم کی راست میگه
  • یک ارتشی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 1
    افرین اما خمینی هم با ایرانی و ایران دوست بود . تاریخ ایران را میستود. زنده با ایران. تاریخ ایران و خمینی و شهدای وطن
  • ایرانی ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 1
    احمق 4 تا کتاب بخون بعد اون دهن گشادتو باز کن
  • عاطفه ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    0 1
    دوتا کتاب در مورد تاریخ ایران بخونین بعد ب کوروش افتخار میکنین این یارو هم میخواسته ی حرفی بزنه همچی چیزی گفته ب حرفای اینا نمیشه اعتماد کرد
  • ناشناس ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 1
    طبق اسناد تاریخی بند 32تا35 منشور کورش ؛کورش به هیچ عنوان یکتاپرست نبوده و بت پرست بوده دراین شکی نیس. و درآیین زردشت ازدواج با محارم رسم بوده و خیلی آیین های دیگر کفرآمیز. درضمن جنایت های کورش بر هیچکس و در هیچ تاریخی پنهان نیس. درسته ایرانی هستی اما چشمتو روی واقعیت نبند. کورش فقط یک پادشاه جنایتکار بوده.درود بر شرف مردم آلمان که هیتلر رو از لیست افتخاراتشون حذف کردند.
  • سوشیانت فدایی کوروش ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    1 1
    اقا یا خانم خائن به وطن که با اسم ناشناس از امریکا اظهار فضل کردی اگر بت پرست بوده چرا هیچ بتی در مقبره اش نیست؟چرا هیچ معبدی همراه با بت در تخت جمشید نیست؟همه حرفاتون از عقبتون در میاد نه دهنتون!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 1
    بابا حالا این یارو یه حرفی زد... بچه زدن نداره که درضمن از شما اریایی ها بعید که با حرف این ادم ها گول بخورید
  • ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
    0 1
    هرکسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من کوروش اسطوره انسانیت و متعلق به همه دنیاست
  • سامان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۲
    0 1
    اخه شیمون جان خجالت نمیکشی که میگی کوروش صهیون بوده اخه شیمون احمق کوروش که کودک کش نیست.شیمون کثافت سگ یکبار دیگه از این غلطا کردی خودت میدونی لجن عوضی ب جای این حرفا بفکر 25 سال اینده باش ک چیزی ب اسم اسرائیل روی کره زمین وجود نداره.سامان از یاسوج
  • کوروش ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 2
    دوستان و هم وطنان اینقدر بد و بی راه نگویید . اولا فرق یهود اون دوران با یهود الان زمین تا آسمان س . دوما اون زمان یه دین الهی و برحق بوده که اون ژیروان حضرت موسی بود ه اند سوما نه از مسحیت خبری بوده نه از اسلام پس الکی سر هر چیزی جر بحث نکنید خواهشا . من که به شخصه به ایرانی بودن خودم و گذشته ام افتخار میکنم خوش و خرم باشید
  • فرهاد آریایی ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
  • وطن پرست ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 1
    واقعا متاسفم واسه یه عده بی شعور میان و همچین چرتو پرتایی میگن
  • کوروس ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    1 2
    زنده باد کوروش زنده باد پارس زنده باد اریایی
  • نیما ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 1
    این صهیونیست ها دروغ می گن تو تورات دست برده شده باورنکنید
  • محمد کوروش ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 1
    کوروش بسیار انسان فهیمی بوده که اگه الان بود یک شیعه ی ناب بود. زنده باد اسلام زنده باد ایران و ایرانی فهیم
  • سام ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 1
    اقایون لطف کنید از این فرهنگ غنی و پر بارتون تو رانندگی تو رفتارتون با اشخاص تو حرف زدن تو معامله کردن تو کار کردن استفاده کنید حیفه به خدا این از لحاظ فرهنگ و تمدن غنی باشی بعد مثل آدمای ...با هم رفتار کنیم
  • تهرانی ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    0 1
    جناب پروفسور محمدحسین کوروش یک پادشاه بت پرست بود نه ذوالقرنین! ضمنا خرفات چرنده هیچ ربطی به هم نداره چیزی به نام یهود و صهیونیسم نداریم دوتاشون یکی هستند یهود یک قومه نه دین و در قران لعن شدند و بزرگترین دشمن مسلمانا یهود معرفی شده پس برو مطالعه کن برات بد نیست
  • اریان ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
    1 1
    اونجا معلوم نیست مقبره کوروش باشه
  • محمد مهدی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
    0 1
    دوستان ایرانی لطفا فحش ندید. اگه اعتراضی دارید بیاید بحث کنید
  • امیر غمگین ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 1
    کوروش از خواب دیریینه ات برخیز که این وطن به تو احتیاج دارد
  • محمد ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 1
    کورش کبیر از کشتار یهودیا تو بابل جلوگیر کرد و از اون بابته که به کورش پدر هم میگن
  • امیر ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 1
    چراکامنت منو پاک کردین
  • محمد رضا ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    1 1
    دقت کردین یهودیا پیامبرهاشون رو میکشتن و توی کتابهاشون به دروغ چنان نشون میدادن که پیامبرها گناه کار بودن! اما کوروش رو چنان مقدس میکنن که انگار خداشونه! ما چرا باید از یه قوم لامصب(البته اسرائیلیها منظورم.) پیروی کنیم!کوروش از کشتار یهودی ها جلو گیری نکرد! یهودی ها اورشلیم سه بار علیه نبونید شورش کردند و والی اونها با مصر متحد شد حتی ارمیانبی و دانیال نبی رو به زندان انداختند چون این پیامبران از نبونید (درمقابل اورشلیم) طرفداری میکردند ! نبونید دو بار با اونها به خوبی رفتار کرد و دانیال رو به مقام وزارت خودش منصوب کرد و از ارمیا و دو تن از پیامبران نبونید دعوت کرد که از شر یهودی ها به بابل بیان و والی اورشلیم رو در بابل با مهربانی در کاخی که براش ساخته بود اسکان داد و یکی از خویشاوندان والی قبلی رو به فرمانداری اورشلیم منصوب کرد! دومین بار هم به همین ترتیب !!! اما سومین بار یهودی ها دو تا از پیامبرهاشون رو شهید کردن و ارمیای نبی رو هم به چاه انداختن تا کشته بشه و با 80 هزار نفر قصد داشتن به بابل هجوم ببرن اما نبونید اول به اوشلیم رفت و اولین کاری که بعد از وارد شدن به شهر انجام داد سراغ ارمیا رو گرفت و ایشون رو نجات داد!!و بعد به سمت اردوگاه یهودی ها رفت و اول با اونها مذاکره کرد تا جلوی قتل عام رو بگیره ! ولی چون اونها موافقت نکردن توی یک جنگ تمام یهودی ها کشته شدن!البته دستشم درد نکنه یهودی های دیگه رو به قسمت های مختلف تبعید کرد تا جلوی اتحاد وشورش رو بگیره!اما وقتی کورش به بابل حمله کرد نبونید رو به طرز وحشیانه ای کشت و همسرانش رو به کنیزی خودش درآورد ! و دانیال رو زندانی کرد و به قفس حیوانات وحشی انداخت تا کشته بشه اما حیوانات رام حضرت دانیال شدن و کورش دانیال رو شوش تبعید کرد! اما حضرت علی وقتی دید دختری جوان در کوفه درحال گداییه پرسید این کیه و گفتن نوه پادشاه نعمان(که توسط ساسانیان نابود شد) و حضرت علی با ثروت خودش خانه ای برای اون ساخت تا مث یه دختر پادشاه باشه (میدونید که هیچ وقت یک فرزند پادشاه نمیتونه مث یک انسان عادی زندگی کنه مخصوصا از نوع دختر و در حد خودش بزرگترین ظلمه)!! اما کوروش همسران پادشاه لیدیا و نیونید رو به کنیزی خودش در آورد!!!ما به نبونید میگیم بخت نصر قضاوت با خودتون کوروش و هخامنشیان بیشتر به ذوالقرنین میخورن یا نبونید! چرا باید از یهودی های پیامبرکش پیروی کنیم و کوروش رو ذوالقرنین بدونیم! کورش محبوب یهودی ها بود چون قاتل پیامبران و خونخوار بود !
  • علی ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 5
    زنده باد ایران اریایی زنده باد کوروش کبیر
  • یهودا ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 6
    من یک یهودی هستو ومیگویم این شمیون یک قاتل رسوا ست حرف هاش را باور نکنید
  • اتاتورک ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 1
    سلام....من تا حالا شه تا کامنت نوشتم....هیچ کدومو نذاشتین تو سایت
  • عطا ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
    0 2
    آقا اگه کوروش یهودی ها رو آزاد کرده دلیل نمیشه که صهیونیست بوده فرق یهودی و صهیونیست از زمین تا آسمونه کوروش از اساطیر ایران بوده و هست و احترام به کوروش هیچوقت بی احترامی به دین ناب اسلام نیست
  • رضا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 2
    چرا نمیدونم اکثر کسانی که پیرو کوروش اند ببخشبد ها نژاد پرستن شما که مبگی کوروش خوب بوده به همه احترام میذاشته اگه از نسل کوروش باشید باید رفتارت مثل اون باشه نه که بگی ما اینطوری بودیم
  • رضا ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    3 1
    اینقدر بعضی ها آریایی آریایی گفتن کور شدن انگار فقط آریایی آدمه
  • آتوسا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
    0 2
    هیچ کس حق چرت و پرت گفتن درمورد کوروش رو نداره احمقا اگه کورش نبود حمتون قبرستون بودین
  • آتتوسا ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 1
    پس لطفا خفه شید
  • آتوسا ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    0 1
    بچه ها من میخوام ایمیل درست کنم میدونم چطووری لطفا کمکم ککنید اگه میشه لطفا
  • ناشناس ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 1
    باسلام میخوام خدمت دوستان عزیزی که ازروی تعصب وبی اگاهی درموردذوالقرنین کلام به میان می اورند وتوردات وانجیل را که کلام انبیاهستند را موردحمله خودقراردادند ذوالقرنین متعلق به یاجوع وماجوع است وهیچ ربطی به کورش ندارد نه درتورات ونه انجیل ونه قران اسمی ازکورش به میان نیامده .....درضمن کورش که همه ماازان یادمیکنیم اتش را می پرستید ومسایل دیگه که قابل گفتن نیست کورش رایهوداورد این یک حرف اثبات شده است وماازروی تعصب حرف نزنیم
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 1
    باسلام این که بعضی از افراد میگویند کوروش یهودی است کاملا غلطه وتنها کاری که کوروش برای یهودیان انجام داده و به نظر من بزرگترین اشتباه اوهم بوده است این بود که بعد از شکست دادن حکومت بابل یهودیان را که در اسارت بابلی ها بود آزاد کرد
  • رسول ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 1
    صهیونیستها غلط زیادی کردن
  • عرفان ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 1
    کورش دین نداشته من خودم به کورش ارادت دارم ولی کورش شاه هیچ گونه دینی نداشت البته تا به حال چون سندی پیدا نشده وبه دلیل این که کورش مردوک خدای بابل را ستایش گفت و معابد بابل را باز ساخت میگن دین واحد نداشت پس نمیتوان گفت اون یهودی و صهیونیست بوده اون فقط برده های یهود را آزاد کرد وبه سرزمینشان فرستاد کورش به مردانگی و عدالت معروفه نه به یکتا پرستی اما میشه گفت داریوش یکتا پرسته چون در کتیبه ای که پس از جنگ با اهالی غرب حکومت انجام داد نوشت:« سپاس اهورا مزدا خدای یگانه و به یاری او از این رود گذشتیم و بر این مردمان پیروز گشتیم»
  • مهیار ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 1
    درود بر کوروش کبیر درود بر هخامنش درود بر هموطنان اریایی با حرف های این کاری ندارم میخاد با این حرفا ما هویت خودمون که اریایی هستیم رو گم کنیم چون به ضررشونه من از اینکه اریایی و از نسل کوروش (کبیر هستم) افتخار میکنم
  • بردیا ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 1
    به نظر من شیمون پرز دچار توهم سختی شده که کوروش ایرانی را صهیونیسم معرفی میکند البته شاهنشاه ایران کوروش انسانی عدالت گستر بوده که پس از فتوحاتش هیچگاه نسل کشی نکرد و سربازانش به زنان تجاوز نمیکردند ومردان را نمیکشتند دختری را به کنیزی نمیگرفتند و یوغ بردگی را بر گردن پسری نمی نهادند.... حالا جای پرسش دارد که اقای پرز خودش کشور غیر قانونییش که خود را هم ریشه ایرانیان وکوروش میداند میتواند بگوید این همه خونخواری و قساوت و کینه وکودک کشی را از کی را از کی اموخته است (شما لکه های ننگ هیچ نسبت با ما ایرانیان نداریدشما ریشه در توحش و غصب دارید اگر من فردای قیامت لیاقت ملاقات با حضرت موسی را داشته باشم از او می پرسم به پیروانت یاد نداندی که خون انسان های بی گناه را نریزند وسرزمین های مادری انان را غصب نکند)
  • علی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 1
    اخه اسراییل خر کی باشه که حرف اون رییس جمهور سگش مهم باشه!
  • نیما ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 1
    کوروش پیامبر نبوده بلکه پادشاه بود.در عدالت و رحم و مهربانی و شکوه او هم شکی نیست و در ضمن این که محرم کیه و نباید باهاش ازدوا جکرد خیلی سال ها بعد ازکوروش در دین اسلام آمده شما بعضیاتون که درمورد کوروش اینجوری نا انصافی میکنین پس چه انتظاری داریم از اونایی که مارو تو فیلماشون ترسو وآدم کش نشون میدن؟واسه همینه که مولونا شد مال ترکیه و الانم کوروش بزرک مال صهیونیست 
  • alia ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 1
    کسانی ک میگید کوروش بزرگ همان ذولقرنین نیست بهتره یکم تحقیق کنید که حقیقتو بدونید مدارک بسیار هس ک ثابت میکنه کوروش پیامبر بوده... 1.قران سوره کهف ایه 83تا93 2.تورات 3تنها کسی ک تونست شرق و غرب رو داشته باشه کوروش بود و تا الان کسی نبوده که موفق ب انجام این کار شده باشه ک ما ب ذولقرنین بودن کوروش شک کنیم. اینها تنها گوشه ای از مدارک ثابت کننده ای پیامبر بودن کوروش بزرک است پس با اطلاعات بحرفین ن با شنیدهای بی اساس>>>کوروش مال ایرانیان استو بس
  • همایون ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 1
    مرگ بر اسرائیل فقط همین
  • AryaPars ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 1
    اولا كوروش بزرگ رو نه فقط قوم بنى اسرائيل بلكه همه اقوام از جمله يونانيان بسيار دوست داشتند ، يونانيان كتاب كوروشنامه رو كه دايره المعارف حكمرانى يك رهبر كامل هست را نوشتند و همواره كوروش بزرگ در قلب مردم جهان جا داشته ، تا امروز هم اسامى و فاميلى بسيارى سايروس هست ! ضمنا در زمانى كه كوروش بزرگ خيلى از اقوام از جمله يهوديان را از برده دارى رها كرد، صهيونيسم و يهوديان دروغين اشغالگر وجود نداشتند و قوم بنى اسرائيل از نوادگان راستين داوود نبى بودند . برخلاف امروز كه ٩٠٪‏ يهوديان دروغى امروز كه خود رو به كليميان ميچسبانند و از نژاد روس و ترك و قفقازى اروپيي هستند نه سامى !!! كوروش بزرگ منجى همه مردم مظلوم جهان بود ! امروز هم اگر زنده بود منجى مردم مظلوم فلستين بود نه يهوديان دروغين روس تبار !
  • IranArya ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 1
    گيرم كه فردا اين مردك بياد بگه پدران آريايي شما همه صهيونيست بودند و در جهت ما عمل ميكردند، ما بايد منتشر كنيم ؟ هر چى اينا ادعا ميكنند دقيقا برعكس حقيقته !!! ايونو بدونيد هرچه اينا ادعا ميكنند دقييييقا برعكس حقيقته ! از خاك مردم مظلوم فلستين گرفته تا اون جشن دروغين و استر ساختگى و اينكه ادعا ميكنند از نوادگان داوود نبو هستند ! اينا هر كدوم از يك طرف دنيا به سرزمين هاى اشغالى كوچ كردند با نژاد و مليت هاى مختلف ! بعدا ادعا دارن از سياه پوست و اروپايي و اسيايي همه از نژاد سامى بنى اسرائيل هستند ! اينها جز دروغگو هيچى نيستند ، هرچه گفتند بدونيد عكس حقيقت هست !
  • ناشناس ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    0 1
    صهیونیست ها با تمام ایرانیان دشمنی دارند و با هم پیمانانشان در تلاش اند که ایران را خراب کنند حتی تاریخ با شکوهش را این ققات زدهدیگه پرت و پلا میگه
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 1
    متاددد
  • گلی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 1
    سلام این بحثا چیه چرا اینقدر تعصب؟ ما هم وطنیم ماباهم اینجور حرف بزنیم انتظار داریم غریبه ها باهامون چطور حرف بزنن. چرا حرمت نگه نمیدارین چرا خودتون خودتونو میبرید زیرسوال؟ چرا گذشته ی سرزمینتونو خوار میکنید قدر بدونید اگر اروپایی ها یه پادشاهی مثل کوروش داشتن اینقدر با حترام ازش یاد میکردن اونا قدر داشته هاشونو ارزششاشونو میدونن. واسه همین غرور دارن پیشرفت کردن . اونایی که با کمال بی رحمی دارن به کوروش کبیر توهین میکنن شما از همه صهیونیست ترید یطوری دارید از ضد کوروش دفاع میکنید و ضد کوروش بودنو اسلام میدونید که اگر کسی آگاهی نداشته باشه از اسلام متنفر میشه درصورتی که شما مسلمون نیستید اسلام نماهای پر تعصب هستید . من افتخار میکنم که پیامبرم پیامبر مهربون و پاکی مثل محمدص بوده امام اول علی بوده و افتخار میکنم که پادشاهانی مثل کوروش داریوش داشتم من یرانیم و در هردوره بهترین چیزا سهم من بوده
  • حمید ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 1
    اولاسندحرف شماکجاس که میگوییدکورش یکتاپرست بوده کجاست ثانیاماروایت داریم که حرام خداوندحرامه تا روزقیامت پس ازدواج بامحرم حرامه پس چرا کورش بامحرمش ازدواج کرده اگه یکتاپرست بوده ثالثااگرباابیاری باغچه وگل یک نفربنده ی خوب محسوب میشه پس بیاری ازمشرکان انسانهای خوبی هستندچراکه اونهاهم ازاین کاررهامیکننددرصورتی که قران میفرمایدمشرکان نجس هستند
  • حمید ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 1
    سلام لطفادراظهارنظردقت کرده وخداراشاهدبگیریدوبدون اطلاع کسی روقضاوت نکنید
  • ناشناس ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 3
    کوروش کبیر یه پادشاهی بوده مثل باقی پادشاهان زمان خود ،حکومت کرده ،لذت برده ،برای تاجو تخت و سلطنت و تصرف ملتهای دیگر جنگیده خونریزی به پا کرده و خیلی از کارهایی که همه پادشاهان برای محافظت از سلطنت خود هرکاری کرده ،و ضمنا تو کشورهای دیگه هیچکس اونو نمیشناسه ،ما بیخودی بزرگش کردیم ،ما ایرانیا متوهم هستیم
  • ناشناس ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 2
    کوروش کبیر یه پادشاهی بوده مثل باقی پادشاهان زمان خود ،حکومت کرده ،لذت برده ،برای تاجو تخت و سلطنت و تصرف ملتهای دیگر جنگیده خونریزی به پا کرده و خیلی از کارهایی که همه پادشاهان برای محافظت از سلطنت خود هرکاری کرده ،و ضمنا تو کشورهای دیگه هیچکس اونو نمیشناسه ،ما بیخودی بزرگش کردیم ،ما ایرانیا متوهم هستیم
  • گلی ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    2 1
    کورش بزرگ فردی است که در بین تمام ادیان ابراهیمی از او به نیکی و بزرگ منشی یاد شده است، مفسرین مسلمان ذوالقرنین را کوروش می دانند. یهودیان از وی به عنوان منجی خود یاد میکنند. و در تورات از کوروش به عنوان مسیح خداوند یاد شده..
  • رها ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
    0 1
    عذر میخوام اینو میگم دوستان عزیز ،ولی کاش بجای این همه جنگو دعوا و بدو بیراه گفتن به همدیگر اون هم فقط بخاطر تاریخی که گذشتو رفت ،یکم به فکر پیشرفت فرهنگ و اقتصاد مملکت بودیم ،خوبه که ادم به گذشته خودش افتخار کنه ولی نه اینکه فقط به تاریخ بچسبی و اینده رو فراموش کنید ،متاسفانه چیزی که من دارم می بینم در کشورم مردم سر هرمساله کوچکی به هم توهین میکنن ،پشت همو خالی میکنن ،حواسشون نیست که الان با دو هزار سال پیش خیلی فرق کرده ،چسبیدیم به تاریخ گذشته و از حقایق و پیشرفت دنیا عقب ماندیم ،الان هرچقدرم کورشو صدا بزنید زنده نمیشه که بیاد نجاتتون بده ،ما خودمون باید فرهنگ غنی بسازیم و با افتخار به حال و اینده خود ببالیم
  • گلی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    بله رها جون حرف شما خیلی درسته ولی اینکه به گذشته نچسبیمو بخوایم به آینده فکر کنیم دلیل نمیشه که اگر کسی به گذشتمون توهین کرد دفاع نکنیم و بگیم گذشته ها گذشته من به شخصه با جود اینکه واسه آیندم خیلی تلاش میکنم ولی نمیتونم نسبت به تاریخمو سرزمینمو کشورم بی غیرت باشم .
  • هموطن ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 2
    ما ایرانیان خصوصیاتی داریم که اگر روزی دشمن خودمان در فقر و بیچارگی بسر ببرد کمکشان میکنیم . در زمان کوروش چون یهودیان در فقر و نابودی بسر میبردند کوروش به انها کمک کرد. وانها به جای تعریف از فرهنگ ایرانیان . از ان استفاده سیاسی می کنند.
  • علیرضا ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 1
    اولا اون اون اسراییلی که اینو گفته در پاسخ به کاربر فیسبکو گه خورده و غلط کرده. ودوما شما هم نباید بیایید بزرگترین پادشاه ایران را بخاطر یمشت چرندیات زیر سوال ببرید این که کمک به هم نوع خودش کرده و به اسرایلی ها پناه داده یعنی یهودیه؟
  • دوست ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 1
    اولندش همه یهودیها بد نیستند دومندش چهره یهودیها در 500 سال قبل از اسلام شناخته نشده بود.
  • ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    2 1
    مردک بی شعور خودش را به کورش بلکه به برترین تمدن بشر مچسباند در صورتی که ایران و کورش کجا واین ابله نادان کجا لطفا سریع برخورد کنید ..البته اگر....... باقی مانده باشد
  • به ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    2 3
    کوروش نه صهیونیست بود ونه یهود.اما بازوی قوم یهود بود .برای همین هست که تاریخ نگاران یهودی کوروش رو تایش میکنند
  • علی ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    2 3
    اخه بابا تاریخ شناسها کوروش 1100 سال قبل از اسلام بوده و علم غیب نداشته اون فقط میخاسته خدمت به بشر کرده باشه و اگر به بت احترام گذاشته بخاطر این بوده که فکرمیکرده مقصود همه خدای یکتاست فقط وسایل و اسمش در ملتها متفاوته . اون برده داری رو ممنوع میکنه که برای یهودی ها ای امر غیر ممکنه الان بازم میگی صهویونیسته!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 1
    مکتب هندی و نهج البلاغه: شخصی که زبان قضاوت را از خود دور کند بی شک به توحید الهی دست یافته است
  • ناشناس ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    1 1
    قرآن مجيد،کتاب شريف مسلمانان درآيه‌هاي 83 تا 99 سوره کهف، ذوالقرنين (***کوروش کبیر***)را فردي يکتاپرست، صالح، دادگر و انسان دوست،و از بندگان شايسته و برگزيده خداوند نام برده و از او به نيکي ياد مي کند.و در کتاب آسمانی تورات هم از این مرد شریف یاد شده است
  • مجید ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 1
    سلام،من واقعا متاسفم برای بعضی از نظرها،کل دنیا آرزو دارند که کوروش رو به خودشون نسبت بدهند ودر هیچ جا از کوروش بد گفته نشده ولی ما خودمون اینجوری به زولقرنین توهین میکنیم واقعا متاسفم که وقت گذاشتم لرای خوندن این صفحه
  • محمد ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    0 1
    کوروش صهیونیست نبود ولی تحت نفوذ زیاد یهودی ها بود وای به اون روزی که یه فیلم از تاریخ ایران بسازیم به اصطلاح وطن پرستان میریزن بیرون که آقا این تفکر اسلامی که مقابل یهودیت هست چرا باهاش تاریخ رو تحریف کردید ولی حقیقت اینه کوروش هر چقدر هم کبیر تحت نفوذ یهودیت آشغال بود این رو هم بگم تمدن ایران من افتخار منه کوروش از روی انسانیت و اخلاق عمل میکرد و کمک به یهودیت هم به خاطر همین انسانیتش بود غافل از این که این این قوم انسان نبودن با وجود این که این همه معجزه از خدا دیدن که بزرگترینش شکاف دریای به اون بزرگی بود باز رفتن گوساله پرستیدن فارغ از بحث دین حیوان هم همچین خیانتی نمیکنه که اینا کردن
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    0 1
    درود بر ایران و ایرانی به امید پیشرفت ایران در تمامی عرصه ها علکی به کسی فش ندین فرهنگ فرزندان کورش بیشتراز ایناس پاینده ایران جاوید ایران گفتار کردتر پندار نیک این است راه راست زندگی
  • سحر ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 3
    حالا این یه چرتی گفته ، بر اساس چرتو پرتهای یک نفر کوروش صهیونیست شده ؟! و چون کسی چیزی نگفته یعنی پذیرفتن !!! مگه حادثه منا رخ داد کسی چیزی گفت ؟ یعنی این کار رو پسندیدن ؟ این همه کتاب هست ک ازکوروش ب نیکی یاد کرده و گفته یکتا پرست بوده کسی قبول نداره حالاحرف ی نفر انقد مهمه و سند شده ؟ چرا انقد ب کوروش و تاریخ کشور خودتون حمله میکنید؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    1 3
    بي سوادي درود بر كوروش بزرگ روح بزگ كه زندست ً
  • عرفان ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    2 4
    وقتی کورورش حکومت میکرد اسرائیل هنوز تاسیس نشده بود وجود نداش
  • ساحل ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    2 7
    چرت نگین ما اریاییم و ازنسل کوروش ...بدخاهاش نمیتونن اسم کوروش کبیروخراب کنن ...
  • ترنم ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 3
    میشه توروخدا کامنت منو بزارید؟
  • لیلی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 2
    خدا حفظت کنه . چه جواب محکم و دندان شکنی دادی .
  • لیلی ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    1 6
    یهود تنها دین اسمانی اون موقع بوده و کوروش خداپرست از دین الهی خدا و پیروانش دفاع کرده و چه کار بچایی . در شاهنامه کوروش با نامی دیگر یاد شده است.
  • Amir ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    2 6
    کوروش اگه خودش هم بیاد بگه که یکتا پرست نبوده شما ها باز هم قبول نمیکنید. از تعصب بی جا متنفرم.
  • سهراب ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    2 2
    با سلام:از همه هموطنانم میخوام کسی که مایه افتخار کشور و یک پیامبر نیک کردار در زمان خودش بوده رو بخاطر اینکه فلانی صهیونیسم گفته مثلا کوروش از ماست اینجوری بخواهیم تهمت بزنیم و زیر سوال برو اونی که این حرف رو زده سیاست مدار و شما نباید با این حرفها کوک شین.در ضمن من مسلمان هستم به پیامبر و قرآن و اهل بیت وامامان ارادت دارم.درضمن جدم کوروش نیز مایه افتخارم است.دیار کوروش پرسوماش آنشان از نژاد نیک اندیشان نیک کردار و نیک گفتار که فراتر از دریا بلکه اقیانوس
  • علی ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
    4 8
    واقعا در کشور چقدر ادم جاهل وجود داره یهودی ها اومدن واستون شخصیت افسانه ای کوروش درست کردن که تا 70سال پیش حتی کسی اسمشو نشنیده الان واسش قبر هم دزست کردن و دارن میپرستنش کسی که با خواهر و خاله اش هم ازدواج کرده اینم افتخاره واسشون حقیقتش زمان جاهلیت الانه
  • رسول ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    3 6
    چرا کوروش یهودیا رو نجات داد؟ بنی اسراییلی که بعدا ایران رو باخون هزاران ایرانی به استخر تبدیل کرد. شما کوروش دوستان قبول داشته باشید که همین کوروش بزرگ اشتباهات زیادی هم کرده.
  • پروفسور ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    1 4
    به نظر من این موضوع در حدی نیست که به خاطرش بحث کنیم.
  • مجتبی ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    2 6
    اصلا گیریم یهودی بوده جناب کوروش.خوب کوروش ک گناه نکرده .اصلا آن موقع اسلامی نبوده ک حالا مسلمون باشه.یهود ک دین بدی نیس.واسه ما بد جلوه دادن متاسفانه.یهود دین خداس.من یک مسلمون واقعیم.اما ب همه ی دین های یکتا پرست احترام میذارم.خدا عقلمون بده ایشالا....
  • صابر ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    1 2
    تو اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟
  • اناهیتا ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    3 6
    به نظرت کوروش جادوگر بوده که آینده رو ببینه؟ یا شایدم ماشین سفر در زمان داشته ها؟
  • اناهیتا ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    3 4
    انسان تا تاریخ خودش را نشناسه و از ان درس نگیره نمی تونه بیشرفت کنه مشکل جهان سومی ها ام اینه که گذشته را دوباره تکرار می کنند
  • کورو ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    5 18
    کسی نگه کوروش کبیر چون کبیر کلمه ای عربی است بگویید کوروش بزرگ
  • سید علی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    7 30
    هیچکدوم از این ادعا ها درست نیست واقعا خاک بر سر ما که از اجداد کورش بزرگ هستیم اما بهش احترام نمی گذاریم من که شرم دارم من کورش بببببببزززززززرررررررگگگگگگگ رو دوست دارم و بهش احترام میزارم درود بر کورش بزرگ
  • پرستو ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    5 6
    خیلی بی جا کرده کوروش کبیر رو صهیونیست فرض کرده این رییس جمهور احمق اسراییل مردک بیسواد کوروش از روی انسانیت یهودیان رو آزاد کرد نه بخاطر نژاد پرستی ننگ بر تو مردک جاهل بیسواد که تاریخ باعظمت ایران رو میخوای به تاریخ جعلی اسراییل ربط بدی
  • پرستو ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    4 8
    خیلی بی جا کرده کوروش کبیر رو صهیونیست فرض کرده این رییس جمهور احمق اسراییل مردک بیسواد کوروش از روی انسانیت یهودیان رو آزاد کرد نه بخاطر نژاد پرستی ننگ بر تو مردک جاهل بیسواد که تاریخ باعظمت ایران رو میخوای به تاریخ جعلی اسراییل ربط بدی
  • ggg IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    2 1
    نعلتیا تف نباید آزادتان میکرد
  • سعدی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    1 0
    ای که میگید چون فردوسی از کوروش بزرگ یاد نکرده پس وجود نداره چه ربطی داره؟ فردوسی که تاریخ نگار نبوده شاعر بوده
  • هما IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    طبق مدارک بسیار کافی اصلا کوروشی وجود نداشته ...کوروش یه سرباز یهودی بود .....که از سال ۱۳۵۰ تا کنون .....اسراییلیان جانی که در طی این ۲۵۰۰ ساله جنایات بیشماری در حق ایرانیان داشته اند نیز ...با سوء استفاده ازنام این کوروش در ایران بهره ها برده اند ....ومنتظر بهرهایی جدید و خطرناکی برای ایران و ایرانیانند....
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    0 0
    اسرائیل قدمتش 70 ساله
  • arash IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    ازدواج کوروش بزرگ با محارم، کاملا نادرست است
  • arash IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
    0 0
    💥تک همسر بودن کوروش بزرگ پادشاه ایرانیان 💥

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس