به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محققان هزاران فرد را که در بازی رایانهای بسیار محبوب Starcraft 2 بازی میکردند، تحلیل و کندشدن عمومی شناختی را بسیار زودتر از آنچه که انتظار داشتند، مشاهده کردند.
تیم علمی دانشگاه سیمون فریز عملکرد دیجیتالی 3035 نفر از بازیکنان StarCraft 2 را که بین سنین 16 تا 44 سال بودند، تحلیل کردند. این بازی، یک بازی جنگی رایانهای بینکهکشانی بسیار رقابتی است که برندگان مقدار قابلتوجهی پاداش دریافت میکنند.
با استفاده از مدلسازی آماری، محققان چگونگی واکنش بازیکنان به رقبایشان و مهمتر از آن، مدت زمان لازم برای واکنش آنها را بررسی کردند و مشخص شد پس از سن 24 سالگی، سوژهها کندشدن در ارزیابی سرعت شناختی را که برای عملکردشان حائز اهمیت است، بروز دادند. این کاهش عملکرد شناختی حتی در سطوح بالاتر مهارتی نیز حاضر بود.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
تیم علمی دانشگاه سیمون فریز عملکرد دیجیتالی 3035 نفر از بازیکنان StarCraft 2 را که بین سنین 16 تا 44 سال بودند، تحلیل کردند. این بازی، یک بازی جنگی رایانهای بینکهکشانی بسیار رقابتی است که برندگان مقدار قابلتوجهی پاداش دریافت میکنند.
با استفاده از مدلسازی آماری، محققان چگونگی واکنش بازیکنان به رقبایشان و مهمتر از آن، مدت زمان لازم برای واکنش آنها را بررسی کردند و مشخص شد پس از سن 24 سالگی، سوژهها کندشدن در ارزیابی سرعت شناختی را که برای عملکردشان حائز اهمیت است، بروز دادند. این کاهش عملکرد شناختی حتی در سطوح بالاتر مهارتی نیز حاضر بود.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.