کد خبر 307548
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

جوهامر که از باتری 12.7 کیلوواتی تغذیه می‌کند، جزو نخستین موتورسیکلت‌های الکتریکی است که با هر شارژ کامل قادر است 200 کیلومتر را پشت سر بگذارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، جوهامر الکتروکروزر از یکی از عجیب‌ترین طراحی‌های موتورسیکلت بهره می‌برد. این موتورسیکلت اتریشی در ماه فوریه / بهمن گذشته در موتورشوی لینز رونمایی شد و به زودی روانه بازار خواهد شد.

علاوه بر طراحی عجیب و غریب کلاسیک و مدرن، خصوصیات دیگر آن نیز قابل توجه است. در این مدل از داشبوردهای معمول خبری نیست و اطلاعات سرعت و شارژ روی آینه‌ها به نمایش در می‌آیند (فکرش را بکنید اگر آینه‌ها بشکنند، هزینه تعویض آن‌ها چقدر خواهد شد؟!).

در قسمت جلو شاهد سیستم فرماندهی و سیستم تعلیق HCS هستیم. در نتیجه عملیات ترمزگیری از فشار‌های سیستم تعلیق به خوبی جدا شده، اما استفاده از HCS به مراتب گران قیمت‌تر از چنگال‌های معمول است.

موتور سبز به قیمت 5 پراید +عکس

ویژگی طلایی این موتورسیکلت پک باتری آن است. جوهامر که از باتری 12.7 کیلوواتی تغذیه می‌کند، جزو نخستین موتورسیکلت‌های الکتریکی است که با هر شارژ کامل قادر است 200 کیلومتر را پشت سر بگذارد. این رقم بسیار قابل توجهی برای موتورسواران است چرا که 200 کیلومتر در یک موتورسیکلت بنزینی با مصرف سوخت بالایی طی می‌شود.

پک باتری توسط خود کمپانی طراحی شده و امکان تولید محصول دومی را برای آن به وجود می‌آورد. عمر تضمین شده این باتری 200 هزار کیلومتر یا به عبارتی 4 سال است.

از طرف دیگر منبع تامین نیروی الکتریکی جوهامر در توپی چرخ عقب آن جاسازی شده و مانند یک سیستم ترمز احیا کننده (ژنراتور) عمل می‌کند. پک باتری به خوبی زیر بدنه پنهان شده و ظاهری یکدست، حساب شده و منظم در جوهامر ایجاد کرده است.

همان طور که مشخص است این موتورسیکلت دو پدال دارد که یکی عقب‌تر و دیگری جلوتر است. پدال عقب برای یک سواری استاندارد طراحی شده که طی آن، که راننده کاملا صاف نشسته و بر سواری مسلط است. پدال جلو هم برای سواری‌های راحت‌تر و لذت بخش‌تر مانند گشت در بزرگراه طراحی شده تا راننده بتواند به عقب متمایل شده و پاهایش را به سمت جلو بکشد. این ویژگی تاکنون در کم‌تر موتورسیکلت الکتریکی دیده شده است. به کار گیری این پدال‌ها یک بار دیگر یادآور می‌شود که جوهامر نیازی به کنترل از طریق پا ندارد. در حقیقت در حالی که موتورسوار به پاهایش استراحت می‌دهد مثل دوچرخه از فرمان برای ترمزگیری استفاده می‌کند.

خوب حالا بابت چنین طراحی ناب و امکانات بدیع چه مبلغی باید پرداخت شود؟ پک‌های بزرگ باتری، آینه‌های داشبوردمانند جالب و سیستم HCS کار خود را کرده‌اند! مدل 8.3 کیلوواتی 31,860 دلار و نسخه Big Daddy 12.7 کیلوواتی 34,630 دلار قیمت گذاری شده است.

علاقه مندان به سواری با این موتورسیکلت سبز می‌توانند در تور کمپانی شرکت کنند و با پرداخت 420 دلار یک دور با آن بزنند. البته صبح آن روز هم به یک تور بازدید از کمپانی خواهند رفت.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خودنویس خدادای ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اقا یعنی چی همه چیزو با پراید مقایسه میکنی؟ یه ماشین دست دوم گرفتیم حالا شما همه چیزو با پراید متر کن ! موتور ، دوچرخه ، لامبرگینی و هر زهر مار دیگه ! برو با پژو مقایسه کن با زانتیا مقایسه کن با هرچی مقایسه کن اصلا با تلویزیون و خبرگزای ایرنا مقایه کن به پراید و پیکان وانت کارت نباشه نامه تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس