گروه فرهنگی مشرق - این هنرمند تئاتر تأکید کرد: طراحی این موزه نه تنها به تأیید آقای انتظامی رسیده بلکه ایشان برغم بیماری و عدم توانایی جسمیشان به کرات از تمام مراحل ساخت این خانه موزه بازدید کرده که هم عکسهایش است و هم فیلمهایش.
مدیرعامل پیشین خانه هنرمندان ایران افزود: اگر آقای انتظامی امروز این سخنان را میگوید، باید دید چه اتفاق ذهنی در ایشان رخ داده که سخنان قبلیاش را انکار میکند.
وی یادآور شد: آنچه برای ما مهم بود و با آقای انتظامی هم توافق کرده بودیم، این بود که خانه موزه ایشان، موزهای مفهومی باشد؛ یعنی به مفهوم حضور آقای انتظامی بر صحنه تئاتر ایران توجه داشته باشد.
غریبپور با اشاره به شرایط خانه عزتالله انتظامی یادآور شد: ساختمان خانه ایشان در حال فرو ریختن بود ضمن اینکه این بنا بر یک قنات آب قرار گرفته و اصلا نمیشد آن را به همان شکل حفظ کرد.
او ادامه داد: اگر خانه ایشان را به همان شکل قبلی حفظ میکردیم، شمار بازدیدکنندگان بسیار کم میشد زیرا کنجکاوی اولیه فقط درباره زندگی خصوصی ایشان بود و به زودی این کنجکاوی تمام میشد اما در شکل فعلی طراحی به گونهای است که یک دوره تاریخی و حضور عزتالله انتظامی در تئاتر و سینما یادآوری میشود.
غریبپور اضافه کرد: در آغاز پروژه من اصلا حضور نداشتم و بعدا به اصرار خود ایشان آمدم. آخرین صحبت ایشان که در حضور جمع بازدیدکنندگان انجام شد، به این مضمون بود که ایشان گفت این ساختمان و خانه من پاتوق هنرمندان ایران و چه بسا جهان خواهد شد.
کارگردان اپراهای عروسکی «حافظ» و «مولوی» ادامه داد: اگر موزه ایشان به همان شکل قبلی ساخته میشد، اصلا این منظور برآورده نمیشد.
سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» در پایان صحبتش به ایسنا گفت: دلم نمیخواهد به دلیل اعتراض ایشان، نظراتشان را که به صورت مدلل و با اسناد تصویری وجود دارد، پاسخ بدهم. فقط این را میگویم که بازدیدکنندگان خواهند دید، اینجا موزهای مفهومی است و کاملا شأن آقای انتظامی حفظ شده و فکر میکنم جواب ایشان را آیندگان و بهرهبرداران از این موزه خواهند داد.
چندی پیش خانه عزتالله انتظامی توسط شهرداری تهران خریداری شد تا به عنوان خانه موزه انتظامی مورد بهرهبرداری قرار بگیرد و در واقع مروری بر تاریخ تئاتر ایران داشته باشد. هر چند قرار بود این خانه موزه 27 اردیبهشت ماه افتتاح شود اما گشایش آن به تعویق افتاده است.
انتظامی که اخیرا بار دیگر به دلیل شرایط جسمیاش در بیمارستان بستری شده است، در تماسی با خبرنگار ایسنا نارضایتی خود را از طراحی خانه موزهاش اعلام کرده بود.
مدیرعامل پیشین خانه هنرمندان ایران افزود: اگر آقای انتظامی امروز این سخنان را میگوید، باید دید چه اتفاق ذهنی در ایشان رخ داده که سخنان قبلیاش را انکار میکند.
وی یادآور شد: آنچه برای ما مهم بود و با آقای انتظامی هم توافق کرده بودیم، این بود که خانه موزه ایشان، موزهای مفهومی باشد؛ یعنی به مفهوم حضور آقای انتظامی بر صحنه تئاتر ایران توجه داشته باشد.
غریبپور با اشاره به شرایط خانه عزتالله انتظامی یادآور شد: ساختمان خانه ایشان در حال فرو ریختن بود ضمن اینکه این بنا بر یک قنات آب قرار گرفته و اصلا نمیشد آن را به همان شکل حفظ کرد.
او ادامه داد: اگر خانه ایشان را به همان شکل قبلی حفظ میکردیم، شمار بازدیدکنندگان بسیار کم میشد زیرا کنجکاوی اولیه فقط درباره زندگی خصوصی ایشان بود و به زودی این کنجکاوی تمام میشد اما در شکل فعلی طراحی به گونهای است که یک دوره تاریخی و حضور عزتالله انتظامی در تئاتر و سینما یادآوری میشود.
غریبپور اضافه کرد: در آغاز پروژه من اصلا حضور نداشتم و بعدا به اصرار خود ایشان آمدم. آخرین صحبت ایشان که در حضور جمع بازدیدکنندگان انجام شد، به این مضمون بود که ایشان گفت این ساختمان و خانه من پاتوق هنرمندان ایران و چه بسا جهان خواهد شد.
کارگردان اپراهای عروسکی «حافظ» و «مولوی» ادامه داد: اگر موزه ایشان به همان شکل قبلی ساخته میشد، اصلا این منظور برآورده نمیشد.
سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» در پایان صحبتش به ایسنا گفت: دلم نمیخواهد به دلیل اعتراض ایشان، نظراتشان را که به صورت مدلل و با اسناد تصویری وجود دارد، پاسخ بدهم. فقط این را میگویم که بازدیدکنندگان خواهند دید، اینجا موزهای مفهومی است و کاملا شأن آقای انتظامی حفظ شده و فکر میکنم جواب ایشان را آیندگان و بهرهبرداران از این موزه خواهند داد.
چندی پیش خانه عزتالله انتظامی توسط شهرداری تهران خریداری شد تا به عنوان خانه موزه انتظامی مورد بهرهبرداری قرار بگیرد و در واقع مروری بر تاریخ تئاتر ایران داشته باشد. هر چند قرار بود این خانه موزه 27 اردیبهشت ماه افتتاح شود اما گشایش آن به تعویق افتاده است.
انتظامی که اخیرا بار دیگر به دلیل شرایط جسمیاش در بیمارستان بستری شده است، در تماسی با خبرنگار ایسنا نارضایتی خود را از طراحی خانه موزهاش اعلام کرده بود.