به گزارش مشرق، در بازار رقابت پلتفرمها، فیلمنت بعد از آزمون و خطاها در سال ۱۴۰۳ وضعیتی دوگانه را تجربه کردو دو سریال بعدی یعنی «داریوش» و «گردن زنی» فیلمنت را به پرتگاه بردند. حالا کار به جایی رسیده که شاهد انتقاد همهجانبه رسانهها از وضعیت این پلتفرم هستیم و زمزمههایی مبنی بر عدم تزریق سرمایه به فیلمنت توسط گلرنگ شنیده میشود.
خبرگزاری تسنیم، گزارشی از نقدهای رسانههای رسمی بر کیفیت پایین «داریوش» را جمعآوری و منتشر کرد.
این خبرگزاری تکملهای بر گزارش اخیر خود اضافه کرده و نوشته است: «تمامی الگوهای تبلیغاتی نخنما شده فیلمنت با روشهای کلیشهای مبتنی بر تبلیغ در اینستاگرام شکست خورد و سریال «داریوش» با اقبال عمومی مواجه نشد. درواقع این سرمایه هلدینگ خوشنام گلرنگ است که هدر میرود و به نظر میرسد با کیفیت بودن آثار برایشان چندان اهمیتی ندارد.» درباره «داریوش» حرف دیگری نمانده جز اینکه متاسفانه تا قسمت آخر پر بود از ضعف و گاف.
این را هم بارها نوشتهایم که «گردن زنی» سریالی گنگ، خستهکننده و فاقد نکتهای ویژه برای مخاطب است تا آن را با اشتیاق همراهی کند. هشت قسمت از سریال سامان سالور در فیلمنت منتشر شده که بیاغراق میتوان تمام قصه را در یک قسمت روایت کرد!
ایراد «گردن زنی» به همین جا ختم نمیشود؛ مثلا عجیب است که هنوز شخصیتها به درستی معرفی نشدهاند. یا بازی اغلب بازیگران ضعیف است و تبدیل به نقطه تاریک کارنامهشان شده. باور کنید «گردن زنی» در ردیف بدترین سریالهای شبکه خانگی و حتی تلویزیونی قرار میگیرد. با این حساب طبیعی است که مخاطبان و رسانهها از فیلمنت رو گردان باشند.
پدرخوانده و شب آهنگی
فیلمنت در کنار تولید سریال، سراغ ساخت برنامه و رئالیتیشوهایی چون «آوای جادویی»، «بندبازی» و... رفته است. این دو مورد با وجود امتیازات تبدیل به برند نشدند. در این میان سری سوم مسابقه مافیایی «پدرخوانده» به قدری ضعیف بود که داد همه درآمد.
فیلمنت همچنین تا چندی پیش فصل تازه «شب آهنگی» را در دست توزیع داشت که سری آخر این برنامه نیز چنگی به دل نزد و از تکراری بودن آسیب دید. پلتفرم مذکور فعلا در سرگرمیسازی خلع سلاح است و طبعا با رئالیتیشوی «سرگیجه» که محصول مشترک با فیلیمو است، نمیتوان اتفاقی خاص رقم زد. این هم یکی دیگر از نشانههای روشن خراب بودن اوضاع فیلمنت.
مورد چهارم| وضعیت آینده
از امروز پخش سریال «قهوه پدری» مهران مدیری آغاز شد. اثری که یک رسانه درباره آن نوشته: «بسیار ضعیف است.» نگاهها به سمت سریال «وحشی» هومن سیدی است ولی اخبار خوشی از دیگر پروژههای در دست تولید فیلمنت به گوش نمیرسد. حتی این پلتفرم نتوانست همکاری دوبارهای با آیدا پناهنده داشته باشد و به احتمال فراوان «جادوی سفید» از سامانه دیگری منتشر شود.
مورد پنجم| هدر سرمایه؟
آرام آرام پلتفرمهای جدید از راه میرسند با بالا رفتن رقابت، پلتفرمهای فعلی باید مسلحتر باشند. از این جهت کار برای فیلمنت سختتر است چون ظاهرا حامی مالی مهم خود را از دست داده.
تسنیم وجهی دیگری از ماجرا را اینگونه شرح داده است: «روند فعلی فیلمنت با این تولیدات و دستمایههای تبلیغاتی قطعا به سوی قهقرا خواهد رفت و انتظار میرود مدیران هلدینگ گلرنگ برای بهبود کیفیت این پلتفرم از افراد خوشذوق صاحب سلیقه استفاده کنند. علی سرتیپی و محمدرضا صابری اپراتورهای سینمایی مناسبی برای توزیع آثار در پخش سینمایی هستند اما برای تولید محصولات نمایشی در قالب سریال، تاکنون چهرههای ناموفقی بودهاند و عملا سرمایه گلرنگ را هدر دادهاند. »