به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرکز فوریت های رسیدگی به شکایات مردمی با شماره تلفن 197 کارش را از امروز در نیروی انتظامی آغاز کرده است و 42 تیم بازرسی وظیفه رسیدگی به شکایات را برعهده دارند.
وی ادامه داد: در گذشته مردم برای اعلام شکایت از پلیس باید با شماره تلفن 197 تماس می گرفتند و با توجه به اینکه رسیدگی به تماس های مردمی فوریتی نبود مدت زمان زیادی برای رسیدگی به موضوع صرف می شد.
به گفته رئیس پلیس کشور با راه اندازی این تیم ها، رسیدگی سریع و به موقع است و مردم حتی می توانند پس از تماس در صحنه حاضر باشند تا در جریان رسیدگی به شکایتشان قرار گیرند.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای موجود در کلانتری ها گفت: ممکن است مردم وقتی به کلانتری ها مراجعه می کنند با مواردی همچون اینکه در حال صبحانه خوردن هستیم، صبحگاه داریم یا در جلسه هستیم مواجه شوند که این موارد درست نیست و مردم می توانند هر گونه توهین یا عدم رعایت حقوقشان را از طریق مرکز فوریت های 197 پیگیری کنند. این کنترل ها باعث می شود ماموران نیز در رفتارشان مراقب باشند.
خبرنگاری از احمدی مقدم در مورد آثار مخرب انتشار شایعاتی مانند فعالیت خفاش شب پرسید که وی در پاسخ گفت: در حوزه کتاب و روزنامه ها مراکز نظارتی وجود دارد اما بعضا شهروندان حس ماجراجویی، شوخی و آزار واذیت دارند که باعث می شود این موارد به وجود آید. سرعت در رسیدگی بازدارنده است.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای جلوگیری از اعزام زائران به عتبات عالیات گرفته نشده است، به مهر گفت: مراقبت های اطلاعاتی و مرزی افزایش یافته است و به جز سامراء سایر شهرهای زیارتی عراق مشکل امنیتی ندارند. اگر شورای امنیت کشور تصمیم بگیرد که اعزام زائر متوقف شود ما نیز این تصمیم را اجرا می کنیم.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی ادامه داد: در گذشته مردم برای اعلام شکایت از پلیس باید با شماره تلفن 197 تماس می گرفتند و با توجه به اینکه رسیدگی به تماس های مردمی فوریتی نبود مدت زمان زیادی برای رسیدگی به موضوع صرف می شد.
به گفته رئیس پلیس کشور با راه اندازی این تیم ها، رسیدگی سریع و به موقع است و مردم حتی می توانند پس از تماس در صحنه حاضر باشند تا در جریان رسیدگی به شکایتشان قرار گیرند.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای موجود در کلانتری ها گفت: ممکن است مردم وقتی به کلانتری ها مراجعه می کنند با مواردی همچون اینکه در حال صبحانه خوردن هستیم، صبحگاه داریم یا در جلسه هستیم مواجه شوند که این موارد درست نیست و مردم می توانند هر گونه توهین یا عدم رعایت حقوقشان را از طریق مرکز فوریت های 197 پیگیری کنند. این کنترل ها باعث می شود ماموران نیز در رفتارشان مراقب باشند.
خبرنگاری از احمدی مقدم در مورد آثار مخرب انتشار شایعاتی مانند فعالیت خفاش شب پرسید که وی در پاسخ گفت: در حوزه کتاب و روزنامه ها مراکز نظارتی وجود دارد اما بعضا شهروندان حس ماجراجویی، شوخی و آزار واذیت دارند که باعث می شود این موارد به وجود آید. سرعت در رسیدگی بازدارنده است.
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای جلوگیری از اعزام زائران به عتبات عالیات گرفته نشده است، به مهر گفت: مراقبت های اطلاعاتی و مرزی افزایش یافته است و به جز سامراء سایر شهرهای زیارتی عراق مشکل امنیتی ندارند. اگر شورای امنیت کشور تصمیم بگیرد که اعزام زائر متوقف شود ما نیز این تصمیم را اجرا می کنیم.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.