شکست ایران برابر بوسنی و حذف از جام جهانی 2014 برزیل در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت که یکی از این رسانه‎ها بوسنی را سد راه صعود ایران به مرحله بعدی دانست.

ویژه نامه جام‌جهانی مشرق - جام بیستم با همه تلخی ها و شیرینی هایش برای تیم ملی ایران به پایان رسید. به گفته کارشناسان فوتبال تیم ملی در مجموع کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشت اما در آخرین بازی خود مقابل بوسنی مثل همیشه ظاهر نشد و با نتیجه 3 بر1 بازی را واگذار کرد. این نتیجه که منجر به حذف ایران شد در رسانه های مختلف و معتبر جهان بازتاب هایی داشت که در ذیل می خوانید:

سایت خبری "یازته" ترکیه در خبر مربوط به بازی ایران و بوسنی نوشت که این تیم اروپایی سد راه صعود ایران به مرحله دوم جام جهانی شد.

در ادامه این رسانه ترکیه ای نوشت: "با اینکه تیم بوسنی هیچ ادعای برای سعود به دور بعد نداشت ولی راه را بر ایران که شانس صعود داشت، بست و این تیم را 3 بر یک شکست داد‬."

همچنین ‫روزنامه وطن هم در تیتری تحت عنوان بوسنی دست ایران را گرفت و با خود برد، ضمن تشریح بازی دو تیم از صعود تیم‌های آرژانتین و نیجریه به مرحله بعد خبر داد‬.

‫یورو اسپورت ترکیه هم با بیان این مطلب که دو تیم ایران و بوسنی برای اولین بار در یک مسابقه رسمی مقابل هم قرار گرفتند، نوشت:" ایران در 12 بازی انجام داده در مسابقه‌های جام جهانی، فقط یک پیروزی داشته است‬."

‫این شبکه خبری همچنین تاکید کرد بوسنی اولین تیم اروپایی است که از ایران گل دریافت کرده است.‬

نشریه معتبر فوتبال آلمان(کیکر) نوشت: ایران مقابل بوسنی بی‌خطر بود و کیلومترها با مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فاصله داشت.

بازتاب بین‌المللی شکست ایران مقابل بوسنی

***************

هفته‌نامه کیکر در تحلیلی از بازی ایران و بوسنی‌و هرزگوین که در سایت خود منتشر کرد،‌نوشت: ایران مقابل بوسنی‌ بی‌خطر بود و کیلومترها با مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فاصله داشت. تیم بوسنی‌ و هرزگوین که از مسابقات حذف شده بود،‌در آخرین مصاف خود در این رویداد اولین برد خود را کسب کرد. در مقابل تیم کارلوس کی‌روش که شانس‌های برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام داشت، در هیچ مقطعی از بازی نتوانست بدرخشد.در خط حمله بی‌خطر بود و در خط میانی بی‌برنامه عمل کرد.

رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل از پنج‌شنبه 23 خرداد شروع شد و تا تاریخ 22 تیر ادامه خواهد یافت.

***************

روزنامه اکیپ چاپ فرانسه در تحلیلی کوتاه از بازی ایران و بوسنی‌ و هرزگوین به اختصار علل باخت تیم کی‌روش را منتشر کرد.

این روزنامه ورزشی نوشت: به لطف درخشش و گلزنی ژکو، پجانیچ و وراجوویچ تیم ملی بوسنی موفق شد به اولین برد تاریخ خود در جام جهانی برسد.

این نشریه ادامه داد: در نقطه مقابل ایران که به حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی نزدیک شده بود،‌مصمم و با انگیزه صددرصد برد حاضر نشد.

رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل از پنج‌شنبه 23 خرداد شروع شد و تا تاریخ 22 تیر ادامه خواهد یافت.

بازتاب بین‌المللی شکست ایران مقابل بوسنی

***************

وب سایت وابسته به روزنامه آس اسپانیا در گزارش خود از بازی دو تیم ایران و بوسنی نوشت: ایران با همان بازیکنانی وارد میدان شد که مقابل آرژانتین دیده شده بودند و سیستم بازی آنها هم تغییر چندانی نداشت؛ اما بین بازی ایران مقابل بوسنی و بازی که از آنها مقابل آرژانتین دیدیم، کوچکترین وجه تشابهی دیده نمی شود.

در ادامه گزارش وقتی بوسنی دقایقی بعد از گل زده قوچان نژاد، گل شماره 3 خود را ثبت می کند، گزارشگر می نویسد: آیا این همان ایرانی است که مقابل آرژانتین دیدیم؟

***************

وب سایت دیلی میل در گزارش خود از بازی ایران و بوسنی نوشت: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برابر بوسنی تن به شکست سنگینی دادند و با گریه و ناراحتی زمین را ترک کردند.

نویسنده گزارش دیلی میل به اشکهای اندو اشاره می کند و می نویسد: ایرانیان خاطره خوشی از جام بیستم نخواهند داشت، خبرهای خوبی از اردوی آنها به گوش نمی رسد، یکی از آنها این است که کی‌روش خیال تمدید قرارداد خود را با ایران ندارد.

بازتاب بین‌المللی شکست ایران مقابل بوسنی

***************

ال پایس اسپانیا از هواداران تیم ملی فوتبال ایران به عنوان انسانهایی متعصب و پر از انرژی یاد کرده و نوشته است: ایرانیان می گویند تحت هر شرایطی تیم خود را دوست داریم و به بازیکنان متعصب تیم احترام می گذاریم.

نویسنده این گزارش از انرژی زیاد و شور و حال وصف ناپذیر ایرانیان در اطراف استادیوم نوشته و آورده است: وقتی از آنها درباره مشکلات زندگی یا تحریم علیه کشورشان می پرسیم به ما لبخند می زنند و می گویند: امید ما به خدا است و مشکلی بر سر راهمان نیست. اینها مردمانی هستند که گویا تحت هر شرایطی امید دارند.

نویسنده ال پایس هر چند می کوشد با ذکر بدون سند برخی مشکلات در ایران تا حد ممکن سیاه نمایی داشته باشد اما نمی تواند حقیقت موجود بین ایرانیان حاضر در برزیل برای تشویق تیم ملی را نادیده بگیرد و می نویسد: تیمشان را با همه توان تشویق می کنند و یک خبرنگار اسپانیایی با دیدن چنین صحنه هایی وجوه مشترکی بین ایرانیان و اسپانیایی ها پیدا می کند، در ایران فوتبال را دوست دارند و این ورزش آن طور که هواداران ایرانی می گویند بعد از کشتی مهمترین ورزش برای ایرانیان محسوب می شود.

****************
سایت ساکرنت به گزارش این بازی پرداخته که در بخشی از آن به نکته جالب توجهی اشاره کرده است.

در این بخش با اشاره به عملکرد خوب دفاعی ایران مقابل آرژانتین نوشت: ایران در بازی با آرژانتین تحسین برانگیز دفاع کرد اما در بازی با بوسنی باز بازی کرد و بوسنی مشکلی برای گل زدن نداشت.

*****************

سایت تلگراف در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و بوسنی از پایان رویای تیم کشورمان برای صعود به جمع 16 تیم برتر این مسابقات خبر داد و نوشت: گلی که رضا قوچان‌نژاد به ثمر رساند باعث شد در هشت دقیقه پایانی امیدها به اردوی تیم ایران بازگردد ولی بلافاصله اشتباه سیدجلال حسینی باعث شد تا بوسنی به گل سوم دست یابد.

این سایت همچنین گزارش داد: تیم ایران در حالی که در 11 بازی قبلی خود در جام جهانی به یک برد دست یافته بود رویای حضور در مرحله یک هشتم نهایی را در سر داشت ولی این رویا با شکست مقابل بوسنی به پایان رسید.

*****************

رسانه های بوسنی هم پس از پیروزی تیمشان برابر ایران لحظه همدردی کی‌روش با سوسیچ را زیر ذره بین گرفتند. (اینجا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • داوود ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    کاش به جام جهانی نمیرفتیم، همه دنیا دارن مسخرمون میکنن
  • مـرتـضـیsk ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    بازم برگشتیم سرجای اولمون!! فدراسیون ضعیف، لیگ ضعیف، بازیکن ضعیف، مربی باشگاهی ضعیف، تیم های پایه ایی ضعیف ،فساد مالی و غیره خدا پدر کی روش بیامرزه با نداشتن یه اردوی درست حسابی و بازی تدارکاتی ،دلمون یکم شاد کرد
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    این شکست یعنی تیرتنیها باید روی والیبال، بسکتبال، کشتی سرمایه گذاری بکنند.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    پس ایتالیا و انگلیس و اسپانیا و کره و ژاپن هم کاش نمرفتن جام جهانی؟!!!!!!!!
  • علي ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    تيم 2014 ايران حتي از تيم 1998 ما هم ضعيف تر بود اين يعني در طول 16 سال هيچ پيشرفتي نداشتيم
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    این همه براشون هزینه میشه اخرش دل همه رو خون میکنن
  • صلاح فرمایید ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    صعود درست است نه سعود.
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    احساسی حرف نرن. چرا ما غایرانیا اینقدر احساسی عمل میکنیم!
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    یک هوادار احساسی دیگر تیم ما ما به مراتب قدرتمند تر از 98 بود.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    نادونی دیگه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    نادون ....
  • اکبر ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    مرگ بر مسی
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    خودتو به یه روانپزشک نشون بده. عزیز من ترس از شکست خیلی بدتر از شکست خوردنه.
  • امیر +++ ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    همه ی تیم های آسیایی در گروهشان آخر شدن ایران برای چی باید خجالت بکشد . بگذریم که ایران در بازی آخر بد بازی کرد و بگذریم که ایران در این دوره تدافعی بازی کرد ، کیروش تیم هایش تدافعی بازی می کنند پرتغال سال 2010 هم تدافعی بازی می کرد . ولی در کل ایران نمایش متوسطی داشت و این ژاپن و کره هستند که با این همه ادعا حذف شدند
  • ناشناس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    مرگ بر خودت !! شماها که بازی بلد نیستید به کسی فحش میدید که بازی بلده ؟ برید تا از حسودی نترکیدید !!
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    بازي مسخره ما مسخره شدن را هم داشت
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    عمو مسي كارشو بلده تيم ما هيچي حاليش نيست
  • علی ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ایران شانس هم نداشت. دو تا از گلهای اونا اول به تیر خورد و بعد رفت تو گل اما ما یدونه به تیر هم زدیم و نرفت تو گل. فوتبال همینه البته باید جوانگرایی کرد.
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ایران باید از اون بازیکن نیجریه شکایت کنه که گفته بود ایران و بوسنی تبانی کردن مگه نگفته بود مدرک داره بکشونیدش به دادگاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس