به گزارش مشرق، هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم آغاز صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه با حضور در جمع خبرنگاران درپاسخ به پرسش تسنیم مبنی براینکه نتیجه تعاملات شرکت های خودروساز با شورای رقابت چگونه است و در نهایت قیمت های جدید چه زمانی ابلاغ خواهد شد؟ اظهار داشت: باتعاملات صورت گرفته با شورای رقابت ظرف چند روز آینده قیمت های جدید اعلام میشود البته باید این نکته را متذکر شوم که قیمت 206 اصلاح شده اما به صورت کلی با افزایش قیمتی روبرو نخواهد شد، در سایر محصولات از جمله 405 و پژو پرشیا نیز شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.
وی با بیان این مطلب که ایران خودرو به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیست، تصریح کرد: برای رفاه حال مشتریان حداقل افزایش قیمت را در فرمول جدید لحاظ میکنیم. به صورت کلی ایران خودرو تابع شورای رقابت است و مطابق با آن عمل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رئیس شورای رقابت معتقد است درج جدول قیمتهای خودرو بر روی مرکز ملی رقابت به معنای ابلاغ آن به خودروسازان است پس چرا تاکنون شرکتهای خودروساز تمایلی به اجرای قیمتهای جدید ندارند؟ افزود: به هیچ عنوان درج جدول قیمتها در سایت مرکز ملی رقابت به معنای ابلاغ قیمتهای جدید نیست. شورای رقابت باید در قالب یک ابلاغیه مجزا قیمتها را به شرکتهای خودروساز ابلاغ نماید که امیدورام این موضوع ظرف روزهای آخر این هفته و یا اوایل هفته بعد انجام شود.
وی با اعلام این خبر که دنا مردادماه عرضه خواهد شد، گفت: ظرف شش ماه آینده دنا با گیربکس جدید نیز به بازار عرضه میشود.
یکه زارع با تأکید براین که هدف ایران خودرو تولید خودرو آن هم با برند خود است، اظهار داشت: تولید خودرو با برند داخلی باعث میشود تا تکیه بر قطعه سازان داخلی نموده و از تأثیرپذیری تصمیمات در عرصه بین المللی مصون باشیم.
وی در رابطه با آخرین توافقات صورت گرفته با شرکت پژو که این روزها با ابهامات زیادی همراه است، گفت: هنوز در بحث همکاری با شرکت پژو به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده ایم اما باید این نکته را بگویم که هدف ما در همکاری های جدید سرمایه گذاری های مشترک بوده و به هیچ عنوان به صورت مونتاژی فعالیت نخواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اعلام این مطلب که پروژه تولید رانا هاچ بک متوقف شده است، افزود: پروژه رانا هاچ بک به دلیل قابلیت رقابت با پژوی داخل موقتا متوقف شده است.
یکه زارع در ادامه صحبتهای خود با بیان این مطلب که به دنبال تولید موتور دیزلی هستیم، افزود: این موضوع را در اواخر سه ماه سال جاری و یا اوایل سال آینده انجام خواهیم داد.
وی با پیش بینی این مطلب که امسال حدود 15 هزار میلیارد تومان از محصولات این شرکت به فروش خواهد رسید گفت: از این میزان منابع ایران خودرو برای بحث تحقیقات 100 میلیون دلار منابع پیش بینی نموده است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در رابطه با موتور ملی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: تولید موتور ملی به دلیل نبود قطعات و البته به کارگیری قطعات بیکیفیت با کندی همراه شده بود که براساس هدفگذاریها و رفع مشکلات روزانه 400 دستگاه تولید خواهد شد.
وی در ادامه صحبتهای خود به ارائه توضیحاتی درباره صادرات محصولات ایران خودرو پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون سه تیپ محصول به بازار روسیه صادر میشود به نحوی که براساس هدفگذاریها تا 2015 ، 10 هزار دستگاه از خودروهای این شرکت در قالب سه محصول سورن، رانا و سمند ال ایکس به بازار روسیه ارائه میشود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه در فاز بعدی محصولات جدیدی را به این بسته اضافه خواهیم کرد، گفت: در این مرحله مطابق با سیستم استاندارد کشور سوریه عمل میکنیم اما در سال 2015 در سطح استاندارد محصولات به یورو 5 ارتقا می دهیم که در این رابطه برنامه های لازم انجام شده است.
وی در رابطه با قیمت سه محصول ایران خودرو که به بازار روسیه صادر میشود نیز افزود: حدودا قیمت نهایی محصولات برای مصرف کننده 13 تا 16 هزار دلار است.
عرضه ۱۰ محصول جدید ایران خورو به بازار طی ۳ سال آینده
یکه زارع با اشاره به اینکه ایران خودرو در دهه 40 فقط در بخش مونتاژ پیکان فعالیت میکرد، اظهار داشت: در دهه 70 و 80 با ارتقای بحث تحقیقاتی و رونق تولید خودرو ضمن سرمایه گذاری های موثر توانستیم جایگاه خود را در سطح منطقه ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطعه سازان داخلی بخش بسیاری از نیاز شرکت های خودروساز را در تأمین مواد اولیه برآورده میکنند افزود: متأسفانه ظرف چند سال اخیر صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو شد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امیدواریم به توسعه و رونق کافی در بخش صنعت خودرو دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با تأکید براینکه زمانی که به این شرکت آمدم به مهندسین و همکاران خودم اعلام کردم باید ایران خودرو خودروساز شود و به هیچ عنوان تمرکز خود را بر مونتاژ کاری قرار ندهد، گفت: صنعت خودرو لوکوموتیو صنعت ایران است که با توسعه آن می توانیم به رشد و توسعه صنعت در کشور امیدوار باشیم.
وی به اقدامات موثر مهندسین این شرکت در تولید و توسعه محصولات با کیفیت ضمن صادرات آنها به بازارهای بین المللی اشاره کرد و تصریح کرد: از اول امسال علی رغم تمام مشکلات نزدیک سه برابر تولید سال گذشته خود خودرو تولید کرده که این موضوع بسیار قابل اهمیت است.
یکه زارع اضافه کرد: امسال حجم زیادی از تولیدات ایران خودرو به صورت کامل تولید و به مردم عرضه شد که در صددیم با افزایش حجم تولید و سطح کیفی آنها و ارتقای آن در بازارهای صادراتی نیز نقش موثری را ایفا کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز مرکز مهندسین این شرکت بر کیفیت و خدمات پس از فروش است، اظهار داشت: متأسفانه ظرف 12 سال اخیر ایران خودرو فقط یک محصول جدید به بازار عرضه کرد که در صددیم ظرف سه سال آینده حداقل 10 محصول جدید به بازار عرضه کنیم البته از این مجموع 3 محصول با برند داخل خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه امیدوارم درسال چهارم دولت تدبیر و امید بسترهای لازم برای خودروساز و شرکت های خودروسازی در کشور ایجاد شود، گفت: مهمترین وظیفه شرکتهای خودروساز آن هم در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی مزین است افزایش صادرات است که ایران خودرو به همین منظور یک سوم قدرت خود را به سمت صادرات هدایت خواهد کرد.
وی یکی از اثرات مهم افزایش صادرات را رسیدن به بالانس ارز شرکت های خودروساز دانست و گفت: اگر شرکت های خودروساز بتوانند منابع مناسبی را با صادرات محصولات خود بدست آورند دیگر هیچ نیازی به دریافت ارز از دولت ندارند.
یکه زارع در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه البته صادرات کار مشکلی است و خودروسازان باید آن را در بازار رقابتی با کشورهای صاحب نام بین المللی قرار دهند، تصریح کرد: کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی نه تنها نقش موثری را برای کسب بازارهای بین المللی ایفا میکند بلکه سطح کیفی تولیدات در داخل کشور را نیز ارتقا میدهد.
وی با بیان این مطلب که کسب استانداردهای روسیه حرکت نخست ایران خودرو برای صادرات محصولات خود است، گفت: وظیفه بعدی ما گسترش و توسعه خدمات پس از فروش است چرا که در صورت عدم توفیق در این بخش بازارهای صادراتی خود را تا 20 سال فراموش کنیم.
وی با بیان این مطلب که ایران خودرو به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیست، تصریح کرد: برای رفاه حال مشتریان حداقل افزایش قیمت را در فرمول جدید لحاظ میکنیم. به صورت کلی ایران خودرو تابع شورای رقابت است و مطابق با آن عمل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رئیس شورای رقابت معتقد است درج جدول قیمتهای خودرو بر روی مرکز ملی رقابت به معنای ابلاغ آن به خودروسازان است پس چرا تاکنون شرکتهای خودروساز تمایلی به اجرای قیمتهای جدید ندارند؟ افزود: به هیچ عنوان درج جدول قیمتها در سایت مرکز ملی رقابت به معنای ابلاغ قیمتهای جدید نیست. شورای رقابت باید در قالب یک ابلاغیه مجزا قیمتها را به شرکتهای خودروساز ابلاغ نماید که امیدورام این موضوع ظرف روزهای آخر این هفته و یا اوایل هفته بعد انجام شود.
وی با اعلام این خبر که دنا مردادماه عرضه خواهد شد، گفت: ظرف شش ماه آینده دنا با گیربکس جدید نیز به بازار عرضه میشود.
یکه زارع با تأکید براین که هدف ایران خودرو تولید خودرو آن هم با برند خود است، اظهار داشت: تولید خودرو با برند داخلی باعث میشود تا تکیه بر قطعه سازان داخلی نموده و از تأثیرپذیری تصمیمات در عرصه بین المللی مصون باشیم.
وی در رابطه با آخرین توافقات صورت گرفته با شرکت پژو که این روزها با ابهامات زیادی همراه است، گفت: هنوز در بحث همکاری با شرکت پژو به نتیجه نهایی دست پیدا نکرده ایم اما باید این نکته را بگویم که هدف ما در همکاری های جدید سرمایه گذاری های مشترک بوده و به هیچ عنوان به صورت مونتاژی فعالیت نخواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اعلام این مطلب که پروژه تولید رانا هاچ بک متوقف شده است، افزود: پروژه رانا هاچ بک به دلیل قابلیت رقابت با پژوی داخل موقتا متوقف شده است.
یکه زارع در ادامه صحبتهای خود با بیان این مطلب که به دنبال تولید موتور دیزلی هستیم، افزود: این موضوع را در اواخر سه ماه سال جاری و یا اوایل سال آینده انجام خواهیم داد.
وی با پیش بینی این مطلب که امسال حدود 15 هزار میلیارد تومان از محصولات این شرکت به فروش خواهد رسید گفت: از این میزان منابع ایران خودرو برای بحث تحقیقات 100 میلیون دلار منابع پیش بینی نموده است.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو در رابطه با موتور ملی نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: تولید موتور ملی به دلیل نبود قطعات و البته به کارگیری قطعات بیکیفیت با کندی همراه شده بود که براساس هدفگذاریها و رفع مشکلات روزانه 400 دستگاه تولید خواهد شد.
وی در ادامه صحبتهای خود به ارائه توضیحاتی درباره صادرات محصولات ایران خودرو پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون سه تیپ محصول به بازار روسیه صادر میشود به نحوی که براساس هدفگذاریها تا 2015 ، 10 هزار دستگاه از خودروهای این شرکت در قالب سه محصول سورن، رانا و سمند ال ایکس به بازار روسیه ارائه میشود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه در فاز بعدی محصولات جدیدی را به این بسته اضافه خواهیم کرد، گفت: در این مرحله مطابق با سیستم استاندارد کشور سوریه عمل میکنیم اما در سال 2015 در سطح استاندارد محصولات به یورو 5 ارتقا می دهیم که در این رابطه برنامه های لازم انجام شده است.
وی در رابطه با قیمت سه محصول ایران خودرو که به بازار روسیه صادر میشود نیز افزود: حدودا قیمت نهایی محصولات برای مصرف کننده 13 تا 16 هزار دلار است.
عرضه ۱۰ محصول جدید ایران خورو به بازار طی ۳ سال آینده
یکه زارع با اشاره به اینکه ایران خودرو در دهه 40 فقط در بخش مونتاژ پیکان فعالیت میکرد، اظهار داشت: در دهه 70 و 80 با ارتقای بحث تحقیقاتی و رونق تولید خودرو ضمن سرمایه گذاری های موثر توانستیم جایگاه خود را در سطح منطقه ارتقا دهیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطعه سازان داخلی بخش بسیاری از نیاز شرکت های خودروساز را در تأمین مواد اولیه برآورده میکنند افزود: متأسفانه ظرف چند سال اخیر صنعت خودرو با مشکلات متعددی روبرو شد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید امیدواریم به توسعه و رونق کافی در بخش صنعت خودرو دست پیدا کنیم.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با تأکید براینکه زمانی که به این شرکت آمدم به مهندسین و همکاران خودم اعلام کردم باید ایران خودرو خودروساز شود و به هیچ عنوان تمرکز خود را بر مونتاژ کاری قرار ندهد، گفت: صنعت خودرو لوکوموتیو صنعت ایران است که با توسعه آن می توانیم به رشد و توسعه صنعت در کشور امیدوار باشیم.
وی به اقدامات موثر مهندسین این شرکت در تولید و توسعه محصولات با کیفیت ضمن صادرات آنها به بازارهای بین المللی اشاره کرد و تصریح کرد: از اول امسال علی رغم تمام مشکلات نزدیک سه برابر تولید سال گذشته خود خودرو تولید کرده که این موضوع بسیار قابل اهمیت است.
یکه زارع اضافه کرد: امسال حجم زیادی از تولیدات ایران خودرو به صورت کامل تولید و به مردم عرضه شد که در صددیم با افزایش حجم تولید و سطح کیفی آنها و ارتقای آن در بازارهای صادراتی نیز نقش موثری را ایفا کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمرکز مرکز مهندسین این شرکت بر کیفیت و خدمات پس از فروش است، اظهار داشت: متأسفانه ظرف 12 سال اخیر ایران خودرو فقط یک محصول جدید به بازار عرضه کرد که در صددیم ظرف سه سال آینده حداقل 10 محصول جدید به بازار عرضه کنیم البته از این مجموع 3 محصول با برند داخل خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه امیدوارم درسال چهارم دولت تدبیر و امید بسترهای لازم برای خودروساز و شرکت های خودروسازی در کشور ایجاد شود، گفت: مهمترین وظیفه شرکتهای خودروساز آن هم در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی مزین است افزایش صادرات است که ایران خودرو به همین منظور یک سوم قدرت خود را به سمت صادرات هدایت خواهد کرد.
وی یکی از اثرات مهم افزایش صادرات را رسیدن به بالانس ارز شرکت های خودروساز دانست و گفت: اگر شرکت های خودروساز بتوانند منابع مناسبی را با صادرات محصولات خود بدست آورند دیگر هیچ نیازی به دریافت ارز از دولت ندارند.
یکه زارع در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه البته صادرات کار مشکلی است و خودروسازان باید آن را در بازار رقابتی با کشورهای صاحب نام بین المللی قرار دهند، تصریح کرد: کیفیت بالا و رعایت استانداردهای جهانی نه تنها نقش موثری را برای کسب بازارهای بین المللی ایفا میکند بلکه سطح کیفی تولیدات در داخل کشور را نیز ارتقا میدهد.
وی با بیان این مطلب که کسب استانداردهای روسیه حرکت نخست ایران خودرو برای صادرات محصولات خود است، گفت: وظیفه بعدی ما گسترش و توسعه خدمات پس از فروش است چرا که در صورت عدم توفیق در این بخش بازارهای صادراتی خود را تا 20 سال فراموش کنیم.