به گزارش مشرق، در جریان نشست هیات رییسه فیلا که ماه گذشته در شهر "دوبروونیک" کرواسی برگزار شد تغییرات جزئی در قوانین کشتی اعمال شد که به شرح زیر است:
- هیچ امتیازی به زیر گیری نزدیک به خاک کردن داده نمیشود و تنها دو امتیاز خاک در حالتی داده می شود که کشتیگیر مهاجم بر حریفش کنترل کامل داشته باشد.
- این قانون شامل یک امتیاز فعلی در اجرای فن ناقص در کشتی فرنگی(کشتیگیر فن اجرا میکند اما حریفش به خطر نمیافتد) نمیشود و همچنان این حالت در کشتی فرنگی یک امتیاز دارد.
- در اجرای قانون اخطار 30 ثانیه در کشتی آزاد، داور حق ندارد زمانی که یک کشتیگیر در حال حمله است، کشتی را قطع کرده و اخطار 30 ثانیه دهد. در این لحظه داور باید صبر کرده و پس از متوقف شدن حمله، اخطار 30 ثانیه را بدهد.
- زمان استراحت بین دو کشتی از 30 دقیقه به 20 دقیقه کاهش پیدا کرد.
- معاینه پزشکی یک ساعت و 15 دقیقه قبل از مسابقه انجام میشود.
- در چلنجها، هیات ژوری رای نهایی را صادر میکند.
- هیچ امتیازی به زیر گیری نزدیک به خاک کردن داده نمیشود و تنها دو امتیاز خاک در حالتی داده می شود که کشتیگیر مهاجم بر حریفش کنترل کامل داشته باشد.
- این قانون شامل یک امتیاز فعلی در اجرای فن ناقص در کشتی فرنگی(کشتیگیر فن اجرا میکند اما حریفش به خطر نمیافتد) نمیشود و همچنان این حالت در کشتی فرنگی یک امتیاز دارد.
- در اجرای قانون اخطار 30 ثانیه در کشتی آزاد، داور حق ندارد زمانی که یک کشتیگیر در حال حمله است، کشتی را قطع کرده و اخطار 30 ثانیه دهد. در این لحظه داور باید صبر کرده و پس از متوقف شدن حمله، اخطار 30 ثانیه را بدهد.
- زمان استراحت بین دو کشتی از 30 دقیقه به 20 دقیقه کاهش پیدا کرد.
- معاینه پزشکی یک ساعت و 15 دقیقه قبل از مسابقه انجام میشود.
- در چلنجها، هیات ژوری رای نهایی را صادر میکند.