کد خبر 328959
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹

ادوارد اسنودن سرويس دراپ‌باکس را ناقض حريم خصوصي دانسته و به کاربران سراسر جهان پيشنهاد کرده براي ذخيره‌سازي داده‌ها به سرويس‌هايي کوچ کنند که نمي‌توانند به محتواي فايل‌ها دسترسي داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، ادوارد اسنودن٬ متخصص امنيت و پيمان‌کار پيشين آژانس امنيت ملي آمريکا که افشاگري‌هايش درباره برنامه‌هاي عظيم جاسوسي ارتباطات ديجيتال در دموکراسي‌هاي بزرگ جهان از جمله آمريکا و انگليس زلزله‌اي در دنياي آنلاين و آفلاين پديد آورده٬ نسبت به استفاده از سيستم ذخيره‌سازي داده‌هاي دراپ‌باکس هشدار داد و آن را "دشمن حريم خصوصي کاربران" خواند.

وي اين نکات را براي نخستين باردر مصاحبه‌اي با روزنامه گاردين مطرح کرده است. به گفته او استفاده از سيستم ذخيره‌سازي ابري دراپ‌باکس که بيش از 200 ميليون کاربر در سراسر جهان دارد مي‌تواند حريم خصوصي کاربران را در معرض تهديدات جدي قرار دهد. توصيه او به کاربران اين است که از سيستم‌هاي جايگزين و ايمن‌تر از جمله SpiderOak براي ذخيره‌سازي داده‌هاي شخصي خود استفاده کنند.

ادوارد اسنودن مي‌گويد شرکت دراپ‌باکس از شرکاي برنامه عظيم جاسوسي "پريسم" آژانس امنيت ملي آمريکا (NSA) است؛ يعني در صورت لزوم ان‌اس‌اي مي‌تواند به سادگي و با هماهنگي از محتوا و جزئيات داده‌هاي ذخيره‌شده کاربران در اين سيستم باخبر شود.

او با اشاره به انتصاب کاندوليزا رايس٬ وزير امور خارجه سابق آمريکا در دولت جرج بوش٬ در هيات مديره دراپ‌باکس گفت: او احتمالا بيش از هر مقام ديگري در آمريکا با حريم خصوصي ضديت دارد و همين نشان مي‌دهد که دراپ‌باکس تا چه اندازه براي حريم خصوصي کاربران خطرناک است.

به گزارش دويچه وله، پيشنهاد ادوارد اسنودن به کاربران اين است که براي ذخيره‌سازي داده‌هاي خود از سرويس‌هايي استفاده کنند که در اصطلاح فني "دانش صفر" (Zero Knowledge) ناميده مي‌شوند؛ يعني سرويس‌هايي که هيچ‌گونه دسترسي به داده‌هاي ذخيره شده روي سرورهاي خود ندارند و نمي‌توانند اطلاعات مرتبط با آن را در اختيار ديگران قرار دهند و سرويس SpiderOak يکي از آن سرويس‌هاست.

به گفته اسنودن، ساختار اسپايدر اوک به گونه‌اي است که کاربران مي‌توانند دقيقا از امکاناتي که سرويسي نظير دراپ‌باکس ارائه مي‌کند بهره‌مند شوند٬ با اين تفاوت که آنها هيچ دسترسي‌اي به محتواي فايل‌ها و داده‌ها ندارند.

به اين ترتيب حتي اگر نهادهاي امنيتي بخواهند به محتواي داده‌هاي خصوصي کاربران دسترسي داشته باشند٬ بايد به دادگاه بروند و حکم قضايي دريافت کنند و پس از طي اين مراحل قانوني بتوانند کد رمزگذاري را از خود کاربر دريافت کنند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: اپليکيشن ايراني

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    اینم جوک میگه هییییییچ قسمتی از اینترنت امن نیست باید خود مراقبتی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس