چرا از معطل ماندن پرونده سوءاستفاده آقای مهدی هاشمی سخنی به میان نیاورده‌اید؟! چرا نسبت به تأخیر غیرقابل توجیه در رسیدگی به پرونده «کرسنت» و کسانی که این قرارداد خسارت‌آفرین را به نظام تحمیل کرده‌اند و هم‌اکنون نیز برخی از آنان بر مسند مسئولیت نشسته‌اند، سکوت فرموده‌اید؟

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در یادداشت امروز کیهان به نقد سخنان ناطق نوری در مراسم احیای مرقد امام(ره) پرداخت و نوشت: «علی‌علیه‌السلام در امر خلافت و حکومت‌داری و اداره کشور با هیچکس تعارف نداشت. جناح، گروه و خط برای او اهمیتی نداشت و معیار او در حکومت‌داری حق و عدل بود. به همین دلیل می‌گفت؛ اگر من خلافت را بپذیرم کسانی را که پیش از من در حکومت‌داری ظلمی به مردم کرده‌اند و از بیت‌المال برای خود هزینه کرده‌اند، رها نمی‌کنم و حساب آنها را هم می‌رسم... شخصی مسئولیتی را در کشور برعهده می‌گیرد- اشاره به آقای احمدی‌نژاد- و هر طور دلش خواست بیت‌المال را خرج می‌کند، آن وقت می‌گویند تا زمانی که بر مسند است، مصلحت نیست جلوی او را بگیریم وقتی هم که از مسندش کنار رفت می‌گویند حالا که رفته است و دیگر مرده را لگد نزنیم، پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم»؟
بخشی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری است که در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت امام(ره) ایراد کرده‌اند. اظهارات آقای ناطق با استقبال گسترده رسانه‌های بیگانه و جریانات ضدانقلاب روبرو شد و روزنامه‌های زنجیره‌ای تیتر اول خود را همراه با عکس و تقدیر فراوان به نقل سخنان ایشان اختصاص دادند که طبیعی! بود و حق! داشتند. این نوشته اما، اظهارات آن شب جناب ناطق را از زاویه‌ای دیگر می‌نگرد، زیرا با توجه به سوابق آقای ناطق بر این باوریم که ایشان مثل همیشه حسن‌ ظن داشته‌اند و بی‌آن که متوجه باشند مورد سوءاستفاده یک جریان آلوده سیاسی قرار گرفته‌اند، وگرنه ارادت شناخته شده آقای ناطق به اسلام و انقلاب و امام(ره) نمی‌تواند ایشان را با طیفی همراه کند که نه فقط ارادتی به امام راحل(ره) ندارند بلکه سابقه‌ای سیاه از وطن‌فروشی و دشمنی با حضرتش در کارنامه آنان ثبت است... و در این‌باره گفتنی است که؛
1- بخشی از سخنان آقای ناطق به ادعای ایشان درباره حیف و میل بیت‌المال از سوی آقای احمدی‌نژاد اختصاص داشت که بدون قضاوت نسبت به صحت و سقم این اتهام باید گفت جناب ناطق از برخورد آقای احمدی‌نژاد در مناظره‌ انتخاباتی سال 88 به شدت برافروخته بود که چرا یکسویه به ایشان اتهام زده‌اند و حالا آقای ناطق‌نوری به همان روشی متوسل می‌شود که آن را بسیار مذموم و ناپسند معرفی کرده بود.
اما این بخش از اظهارات آقای ناطق‌نوری موضوع یادداشت پیش‌روی نیست و گفتنی است که کیهان اولین رسانه و در بسیاری از موارد، تنها رسانه‌ای بود که به برخی از پلشتی‌ها، قانون‌شکنی‌ها و سوءاستفاده از بیت‌المال در دولت سابق پرداخته و هزینه آن را هم متحمل شده است، اگرچه تخلفات و پلشتی‌های دولت سابق با  انبوه تخلفات و سوءاستفاده‌های اقتصادی و قانون‌شکنی‌ها در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، قابل مقایسه نیست و اساسا باید گفت؛ انحراف دولت سابق دقیقا از هنگامی شروع شد که آقای احمدی‌نژاد و حلقه انحرافی پیرامون ایشان راه و رسم اصولگرایی را کنار گذاشته و به دنباله‌روی از بینش و روش مدعیان اصلاحات و حزب کارگزاران روی آوردند... و این رشته سر دراز دارد که در آینده به آن خواهیم پرداخت.
اما، سخن این وجیزه با برادر عزیزمان جناب آقای ناطق‌نوری در دو بخش خلاصه می‌شود. اول؛ آنچه از ایشان انتظار می‌رفت که بگویند و نگفتند. دوم؛ آنچه باید می‌دیدند و متاسفانه ندیدند! بخوانید!
2- آقای ناطق می‌فرمایند معیار حضرت‌ امیرالمومنین‌علیه‌السلام درحکومت و کشورداری حق و عدل بود که استناد شایسته‌ای به کلام حضرت امیر است. اما حضرت درباره حق و عدل بیان حکیمانه دیگری هم دارند و تاکید می‌فرمایند که؛ الحق اوسع الاشیاء فی‌التواصف و اضیقها فی التناصف- وقتی پای سخن گفتن از حق در میان باشد، میدان آن وسیع است و می‌توان درباره آن داد سخن داد. اما هنگامی که نوبت عمل به حق می‌رسد، دامنه آن بسیار تنگ و محدود است، یعنی آنچه شایسته و درخور تقدیر است، عمل به حق است وگرنه، سخن گفتن درباره آن به آسانی ممکن است و صدالبته ارزش چندانی ندارد (ترجمه آزاد با امانت‌داری در محتوا).
اکنون و با عرض پوزش باید از جناب ناطق پرسید، چرا آنهمه سوءاستفاده از بیت‌المال، فساد اقتصادی، فرار از قانون و دهها و بلکه صدها پلشتی‌ دیگر که برخی از مدعیان اصلاحات و داعیه‌داران حزب سازندگی در طول حاکمیت خود بر قوه مجریه مرتکب شده بودند را وانهاده  و از میان انبوه آن جرایم مشهود و اثبات شده، تنها به یک نمونه - بر فرض صحت- هنوز اثبات نشده بسنده کرده‌اید؟ آیا فساد  اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی که اطرافیان کنونی حضرتعالی از متهم ردیف اول آن- بعد از اثبات جرم- با عنوان «کارآفرین»! یاد کرده و شایسته تقدیر دانسته بودند و نه مجازات، قابل ذکر نبود؟ بابک زنجانی در مصاحبه با روزنامه توقیف شده آسمان- متعلق به کارگزاران- به صراحت اعتراف کرده بود که آغاز کار وی در دوران مرحوم نوربخش در دولت آقای هاشمی بوده است، چرا به این واقعیت تلخ اشاره‌ای نفرمودید. مگر دهها نفر از نمایندگان مدعی اصلاحات مجلس ششم در زد و بند با شهرام جزایری دست نداشتند؟ فساد اقتصادی کلان «مارین‌سرویس»، ماجرای پلشت «پترو پارس» در صنعت نفت، قرارداد ننگین کرسنت که دهها‌میلیارد دلار خسارت به بیت‌المال مسلمین تحمیل کرده است. فساد معروف به «استات اویل»،  و دهها نمونه دیگر از این دست، ارزش اشاره نداشت که بدون کمترین اشاره از کنار آنها عبور کردید؟
گله فرموده‌اید که وقتی احمدی‌نژاد در مسند مسئولیت بود به بهانه مسئولیت ایشان و بعد از کنار رفتن از مسئولیت هم با این بهانه که نباید به مرده لگد زد از رسیدگی به پرونده حیف و میل بیت‌المال از سوی ایشان خودداری شده است! و اعتراض کرده‌اید که «پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم»؟ گلایه جنابعالی می‌تواند به جا و بایسته باشد- البته در صورت اثبات اتهام- ولی پرسش این است که چرا از معطل ماندن پرونده سوءاستفاده آقای مهدی هاشمی سخنی به میان نیاورده‌اید؟! چرا نسبت به تأخیر غیرقابل توجیه در رسیدگی به پرونده «کرسنت» و کسانی که این قرارداد خسارت‌آفرین را به نظام تحمیل کرده‌اند و هم‌اکنون نیز برخی از آنان بر مسند مسئولیت نشسته‌اند، سکوت فرموده‌اید؟ انتظار آن بود که به ماجرای دادگاه رسیدگی به اتهامات شهردار اسبق نیز اشاره می‌فرمودید و صدا به اعتراض بلند می‌کردید که چرا در جلسات دادگاه وی نزدیک به 20 تن از وزرا و مسئولان بلندپایه وقت در حمایت از ایشان حضور پیدا می‌کردند و... آیا این موارد قابل اشاره نبود؟
حضرتعالی در صفحه 51 از جلد دوم کتاب خاطرات خویش به ماجرای استیضاح خود به عنوان وزیر کشور وقت اشاره کرده و آورده‌اید چند تن از نمایندگان به این علت که نسبت به واگذاری زمین‌های اطراف تهران از سوی حاکم‌ شرع وقت شهرداری بی‌تفاوت بوده‌اید، در پی استیضاح شما بودند و نوشته‌اید «روز‌استیضاح که به مجلس رفتم، آقای هاشمی خیلی نگران بود و گفت؛ آقای‌ناطق! استیضاح‌کنندگان خیلی قوی برخورد می‌کنند و من گفتم؛ نگران نباشید، لیست اکثریت نمایندگان مجلس که زمین گرفته‌اند را تهیه کرده‌ام، حتی اسم آقای هاشمی رفسنجانی هم بود، شروع کردم به خواندن اسامی و نمایندگان که دیدند دارم اسامی همه را می‌خوانم و آبروریزی می‌شود، گفتند نخوانید... و رأی آوردم».
خب! جناب ناطق‌عزیز، چرا در جایگاه وزیر کشور، از رسیدگی به جرایم نمایندگانی که به ناحق زمین‌های اطراف تهران را تصاحب کرده بودند، چشم‌پوشی کردید؟! و به قول خودتان «پس کی و کجا می‌خواهیم حساب بیت‌المال را برسیم»؟! ... و  البته کسی در مصلحت‌اندیشی حضرتعالی برای نظام کمترین تردیدی ندارد.
3- و اما، آنچه آقای ناطق در سخنرانی شب بیست و یکم ندیده است و باید می‌دید، یعنی از شخصیت آزمون داده‌ای نظیر ایشان انتظار می‌رفت که ببیند، هویت واقعی کسانی است که برای اظهارات آن شب ایشان در محافل و رسانه‌های خود هورا کشیده و به‌به گفته‌اند و هنوز هم این هورا کشیدن‌ها ادامه دارد. آقای ناطق این جریان سیاسی همان است که حضور شما را در ریاست‌مجلس با هو و جنجال و اهانت نفی می‌کرد. همان‌ها که شعار «مجلس زوری نمی‌خوایم، ناطق‌نوری نمی‌خوایم» سر داده بودند. همان طیفی که در فتنه 78 علیه اسلام و امام و نظام شمشیرها را از رو بسته بودند تا آنجا که حضرتعالی- به حق- اعلام کردید؛ «باید آنها را به سینه دیوار گذاشت و تیرباران کرد». همان‌ها که در فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 آشکارا دست به وطن‌فروشی زدند. به ساحت مقدس امام‌حسین(ع) اهانت کردند. مسجد را به آتش کشیدند، صف عزاداران نمازگزار عاشورا را سنگ‌باران کردند، تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره کرده و زیر پا لگدمال کردند، به نفع اسرائیل شعار «نه غزه نه لبنان» سر دادند وطن‌فروشی و خباثت را تا آنجا کشاندند که نتانیاهو آنان را «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» نامید و اوباما، حمایت همه جانبه از آنها را یکی از اهداف استراتژیک آمریکا اعلام کرد و...
جناب ناطق، از شما بعید بود و هنوز هم بعید و تعجب‌آور است که چرا اینهمه زشتی و پلشتی و خباثت جریان یاد شده را ندیده‌اید و چرا با مشاهده کف زدن و هورا کشیدن آنان برای اظهارات آن شب خود، با عصبانیت علیه آنها نشوریده و خروش برنداشته‌اید که شما را با آنان کاری نیست و...
4- برادر گرامی، جناب آقای ناطق‌نوری، مدعیان اصلاحات با آن کارنامه سیاهی که دارند- و حلقه انحرافی- با انحراف آشکار و خسارت‌هایی که به بار آورده‌اند-  در نهایت و البته با برخی از تفاوت‌ها، در کنار هم قابل تعریف هستند. و شایسته نیست حضرتعالی در مخالفت با آقای احمدی‌نژاد - صرفنظر از این که حق با شما باشد یا ایشان- مورد سوءاستفاده اصحاب فتنه قرار بگیرید.
و بالاخره از ارادت نگارنده به خویش باخبرید و به یقین می‌دانید که کمترین آسیب و خدشه به سوابق حضرتعالی و جایگاهی را که داشته‌اید و باید برای همیشه داشته باشید، نمی‌پسندیم. از این روی امید است بر نگارنده در نگارش‌ این وجیزه خرده نگیرید، و خدای نخواسته اگر جسارتی هم در میان بوده است، ناخواسته بدانید، و تنها به این  حساب بنویسید، که حضرتعالی را مثل همیشه متعلق به اسلام و نظام و امام می‌خواهیم و مشاهده سوءاستفاده احتمالی از شخصیت شما را سخت و تلخ و ناگوار تلقی می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 97
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • علیرضا ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    در ادامه صحبت های حاج حسین آقای ناطق شما با آقای خاتمی چه سنخیتی دارید که رسانه های اصلاح طلب شما و خاتمی و آقای هاشمی را مثلث طلایی نامیده!!
  • سید ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احسنت بر شریعتمداری ارتش یکنفره حوزه رسانه
  • احمد خلیلی ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    درود بر شریعتمدار
  • سید ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعا آقای شریعتمداری یکی از یاران ولایت در عصر حاضر میباشند خدایا محفوظش بدار
  • کاظم شیرین ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    نه شرقی نه غربی ، زنده باد احمدی نژاد مردمی اگه مردی تایید کن مشرق
  • علی ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احسنت بر جناب آقای شریعتمداری. حرف منطقی و عادلانه زده اید. امیدواریم مایه عبرت این آقایان شود.
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    من نمی دانم آیا آقای ناطق یادشان رفته انتخابات خرداد 76 را؟ چه تهمت هایی به آقای ناطق می زدند؟ حالا باید دید که وقتی این جماعت از انسان تعریف میکنند چه اتفاقی افتاده آنها عوض شده اند و یا ما؟
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    خاطرات خود اقاي ناطق بهترين جواب براي ايشان بود
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احسنت بر حاج حسین شریعتمداری که همیشه یک انقلابی تیزبین است.
  • حسین ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    استاد دلمان برایت تنگ شده بود. مرخصی تشریف داشتین؟ از فتنه چه خبر؟
  • علی ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    اقای ناطق جوابداری ؟
  • اميد ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    به به محشره
  • علی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری خواهشا اگر به گفته های خود یقین دارید با کنایه مطالب را مطرح نکنید بلکه صراحتا انتقادات به حق به آقای ناطق نوری که یقینا در ائتلاف نا نوشته با اصلاحات و کارگزاران فعال موثر می باشد بیان نمایید
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احسنت برادر شريعتمداري
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    درود بر سرباز همیشه بیدار اسلام و نظام اسلامی خدا حفظت کنه
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    انشاالله آقای ناطق نوری برگردد و جبران کند می شود نادیده گرفت .
  • مهدی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعا مستدل ومنطقی و با ادبیاتی شفا بود خیلی عالی بود
  • پيروز ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    كاش واقعا فرمان هشت ماده اي رهبري به قوا اجرا ميشد آنوقت مشخص ميشد چه كساني بايد جواب بيت المال را بدهند هركس ميخواهد باشد
  • مهدی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعا مستدل ومنطقی و با ادبیاتی شفا بود خیلی عالی بود
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    زدی تو خال
  • شیعه ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای شریعتمداری زیادی ارادت نشون میدن به ناطق . آخه من نمی دونم فرق خاتمی و ناطق چیه ؟ فقط خاتمی یه کم ناشیانه عمل می کنه و راهش رو بلد نبود و نیست اما ناطق ... .
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    تعجب نکنید آقای شریعتمداری آقای ناطق فقط ظاهرا اصولگرا هستند و ظاهرا با آقایان اختلاف نظر دارند
  • سعید ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احسن به حاج حسین شریعتمداری سردار اهل قلم
  • مهدی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    اقای ناطق درماه مبارک غیبت ممنوع
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    راستی جناب ناطق نگفتند که اون حرف احمدی نژاد که چرا بچه های ناطق یک شبه میلیاردر شدند راست بود یا دروغ؟
  • کیا ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    جرا نظر من غیر قابل انتشار است؟ چون طاقت شنیدن آنرا ندارید.؟
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    با سلام واقعا حرف حق جواب نداره ممنون اقای شریعتمداری
  • میثم ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ایول... درورد بر عمار امام خامنه ایٰ شریعتمداری عزیز
  • محمد ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    همیشه ازخدای خودبه خاطراشتباهاتم شرمنده ام واز اتش جهنم واقعا میترسم اما این اظهارات اقای شریعتمداری دلگرمم میکنه زیرامن بی نوا ازخیلی ها بهترم پس زیاد جای نگرانی نیست.اگراقای شریعمداری حوزه افشاگریشان را توسعه بدهند.شاید در انتهای ان بهشت ماهم جایی داشته باشیم.
  • بوالفضول ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    عجيب است كه بعضي ها مانند آقاي ناطق نوري با آن كه در سال 76 . آن ضربت مهم را از همين هاشمي در انتخابات خورد و پس از آن هم از نوچه هاي او در وقايع بعدي . نوش جان كرد باز درس عبرت از تاريخ و سياهه آن قوم كذائي نخورده اند و خود فداي راه آن تبهكاران مي كنند !!! باش تا صبح دولتش بدمد و توسط آنان له تر شود !!! ههههههههههههه
  • حق گو ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    مگر كسي مي تواند از پرونده خاندان امپراتور چيزي بگويد ؟!!! حاشا و كلا !!! فقط يك محمودي بود كه اين كار را كرد كه آنهم . به صورتي هولناك . كله پايش نمودند !!! چخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    راستی از یارانه مطبوعاتی چه خبر
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    مثل همیشه محکم ومستدل ومنطقی ودلسوزانه احسنت بر سرباران مجاهد ولایت
  • حقیقت ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    همین احمدی نژاد بود که کارخانه پگاه رو ازچنگال ناطق در آورد.
  • علی1080 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    شریعت جان بيکاريا، اینا رو ولش بابا، ماشین ارزون شد یا نه؟
  • مازندرانی ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    سپهبد قلم
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    تا کور شود هر آن که نتوان دید
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    اینم برای هزارمین دفعه ! امام خمینی (ره) : ملاک حال فعلی افراد است . . . حاج حسین برا ناطق نوشابه باز نکن ، از دست رفته ...
  • ناشناس ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    برخی بهتره در مورد خانه چند هزار متری فرمانیه و هتل نارنجستان و سهام سایپا یدک و کارخانه کاله توضیح میدادند.
  • سيد ساداتي ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ازمهدي وزمين و.... نمي تواندبگويد چون .... توگروه اين تيم هستند .
  • سارا ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    چرا کسی نیست حق مردم را از اقازاده ها بگیره ...اگه یه کارگر ساده 500هزار تومان وام بخاد باید 500جا ضمانت بده ....
  • لواسان بزرگ ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    بیچاره بیت المال وملت این میگه چرا در مقابل خودیهاتون سکوت کردید؟؟؟؟ یکی نیست بگه تا کی ملت باید تاوان جناح بازیها را بدهند یک روز بنام دولت سازندگی روز دیگر بنام اصلاحات وروز دیگر بنام اصول گراییی حالا هم بنام اعتدال هر دفعه بنام مصلحت سکوت واغماض یک جوان برای ارتزاق خودش اگر مرتکب دزدی بشه باید کلی تاوان بده ولی......
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    بعضی ها بهتر است در مورد آقازاده مقیم کانادا و آقازاده ای که شرکت بیمه تاسیس کرده است توضیحاتی بدهند !
  • ناشناس ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    بعضی ها بهتر است در مورد آقازاده مقیم کانادا و آقازاده ای که شرکت بیمه تاسیس کرده است توضیحاتی بدهند !
  • سارا ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    پول ومنفعت که باشد این اقایان به اسرائیل هم باج میدهند مگه فتنه 88 یادتون رفته که اب در اسیاب دشمن ریختن
  • مازندرانی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آره همین الان آتش جهنم رو حس میکنی و دلگرم شدی
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای ناطق نوری پایگاه مردمی ندارند و این مسئله در انتخابات سال 76 مشخص شد اما دکتر احمدی نژاد محبوب مردم هستند.
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    جناب ناطق، از شما بعید بود و هنوز هم بعید و تعجب‌آور است که چرا اینهمه زشتی و پلشتی و خباثت جریان یاد شده را ندیده‌اید و چرا با مشاهده کف زدن و هورا کشیدن آنان برای اظهارات آن شب خود، با عصبانیت علیه آنها نشوریده و خروش برنداشته‌اید که شما را با آنان کاری نیست و...
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احمدی نژاد= مهره سوخته جناح راست
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    تو رو خدا نادیده نگیر
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    1 0
    مگر دهها نفر از نمایندگان مدعی اصلاحات مجلس ششم در زد و بند با شهرام جزایری دست نداشتند؟ فساد اقتصادی کلان «مارین‌سرویس»، ماجرای پلشت «پترو پارس» در صنعت نفت، قرارداد ننگین کرسنت که دهها‌میلیارد دلار خسارت به بیت‌المال مسلمین تحمیل کرده است. فساد معروف به «استات اویل»، و دهها نمونه دیگر از این دست، ارزش اشاره نداشت که بدون کمترین اشاره از کنار آنها عبور کردید؟
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    جناب ناطق، از شما بعید بود و هنوز هم بعید و تعجب‌آور است که چرا اینهمه زشتی و پلشتی و خباثت جریان یاد شده را ندیده‌اید و چرا با مشاهده کف زدن و هورا کشیدن آنان برای اظهارات آن شب خود، با عصبانیت علیه آنها نشوریده و خروش برنداشته‌اید که شما را با آنان کاری نیست و...
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    تا احمق هایی مانند کامنت گذاران مشرق در ایران زندگی میکنند وضع ما همین است
  • ناشناس ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    حاج حسین مچکریم حاج حسین دوستت داریم .
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ناشناس جان تو حتی حاضر نیستی اسم خودتو هم بنویسی؟؟؟؟؟؟نکنه از استاد میترسی؟
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آدم خنده ش می گیره از این روزنامه نگارها دو مثقال انتقاد می کند ده من قربان صدقه طرف می روند علی دشتی روزنامه نگار بود آقایان هم روزنامه نگارند
  • کتابدار ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    احسنت به قلم پرتوان و حقیقت گوی حاج حسین شریعتمداری خناسان؛ دشنام دادن را شروع کنید...
  • امیر ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    یعنی استاد شریعتمداری میفرمایند چون سخنان آقای ناطق نوری در مورد اینکه چرا به فساد دولت احمدی نژاد مورد بررسی قرار نمیگیرد مورد توجه رسانه های اونور آب قرار گرفته پس باید از آن چشم پوشی کرد؟؟؟؟؟؟عجب استدلال جالبی.. چرا بعضی ها(از دوستان و حامیان احمدی نژاد) از محاکمه احمدی نژاد برای حیف و میل بیت المال واهمه دارن؟
  • امیر ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    زنده باد سرباز واقعی اسلام و امام خمینی(ره) حاج حسین شریعتمداری خدایا نگهدارش باش
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    فساد همیشه بوده وخواهد بود.کاش همانطور که مه آفرید را اعدام کردن که زمان دولت قبلی پاگرفت،در دولتهای قبلی هم ایت اتفاق می افتاد. اگر شکایت ترکیه از ایران که بی ارتباط با کرسنت نیست به نتیجه برسه چندین برابر اختلاس امیرخسروی باید ضرر بدیم،اون پولها اکثر درداخل خرج شد،ولی اینا مستقیم میره به جیب بیگانگان....... اصلا کسی دراین باره بازخواست شده؟
  • امیر ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    زنده باد سرباز واقعی اسلام و امام خمینی(ره) حاج حسین شریعتمداری خدایا نگهدارش باش
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    این هم منطق منتقدین ما .... خداروشکر ما با توهین به وسیله شما عادت کردیم ....
  • محمد ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    دردناک آنجاست باز شب احیا دست و هورا کشیدن وآقای ناطق تذکر به جماعت ندادند؟
  • ناشناس ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    منظور جناب شریعتمداری این است که وقتی از فساد سه هزار میلیاردی صحبت میکنید بهتر است از فساد کرسنت و استات اویل و شهرام جزایری و فساد آقازاده ها هم سخن بگویید تا عدالت و انصاف رعایت شده باشد.
  • حمید ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    درود بر حاج حسین از لبنیات کاله هم می گفتید خانه فرمانیه
  • منتظر ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    شاید ناطق آخر پیری هوس رئیسی کرده ، فکر می کنه با این حرفاش اصلاح طلبان پستی بهش می دن نه اشتباه می کنه به نظر من حتی در بین اصلاح طلبان هم پایگاه مردمی نداره فریب خورده است
  • ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای شریعت همیشه بدون واهمه انتقاداتش را مطرح کرد این افسادطلب ها هستند که ابن الوقت هستند ...
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    و تا بی ادب هایی مثل تو در ایران زندگی می کنند .ضع همین است ... برو یه نگاه به کامنت های بی ادبانه همفکرای خودت در سایت های فرارو ، الف ، انتخاب و ...بینداز تا بفهمی چه کسانی حماقت دارند ..
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    اول متن را بخوان بعد بلغور بفرما ، ایشون گفتن باید تخلفات نزدیکان هاشمی و خاتمی را که مسجل شده هم می گفتی ...در ضمن حیف میل بی تالمال توسط همفکرای شما صورت گرفت خودت هم خوب می دونی ...
  • ناشناس ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    به عشق هرچی مَرده / احمدی بر میگرده
  • تابنده ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    شریعتمداری بسیجی خط شکن تنها درمقابل یک لشگر منحرف
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    باهم رفیق شدن! همونطوری که هاشمی و خاتمی با توجه به دشمنی دیرینه ای که داشتن باهم رفیق شدن! البته حلقه وصل همه این رفقا مرد سایه ها "موسوی خوئینی ها" هست که پدر دولت کارگزاران و اصلاحات رو با روزنامه سلام و سایر ابزارهاش دراورد ولی الان همشون رو زیر پرچم خودش گرفته و به گفته خودش که سودای رهبری رو تو سر داره، به ارزشو برسه! انشالله که این ارزو رو به گور میبره!
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای ناطق شما فعلا به حساب دارایی های خودتو فرزندت برس بقیه ش پیشکش. احمدی نژاد یکی مثل اصلاح طلبان و سازندگیها
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    به قول خود آقای ناطق چرا لگد به مرده میزنین،ایشون مهره سوخته هستند.
  • رضا ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    خدا حاج حسین را حفظ کند که اگر او ماهیت گذشته و حال اصلاح طلبان افشا نمی کرد امروز چه بلایی بر سر نظام آمده بود.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    به نظر میرسد جورج سوروس هم به مرخصی طولانی رفته است.
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ایشان یارانه ای را که میگیرد صرف مبارزه میکند در امد روزنامه برای اینکار کافی نیست.
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    تا تفکرها مثل شما جهان سومی ( اصلاح طلبان باشد) وضع کشور همین خواهد بود
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    نه تنها بسیجی خط شکن است بلکه با ماشین بدون ترمز و فرمان هم مدتهاست که رانندگی میکند و تاکنون هیچ تصادفی نکرده است.
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    حاج حسین شریعتمداری قلمش مانند شمشیر مالک است در زمان علی (ع).
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    بنده خدا انتقاد بايد بازبان نرم باشه اين روش قراني هست اين بنده خدا رو هم من تاحالا اسمشو نشنيدم
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    متحجر خشك مغز ساكت شو كجاش غيبت بود طرف بالاي منبر يك حرفي زده اين بنده خدا هم تو روزنامه جوابشو داده
  • یارغریب ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ناشناس انگلیسی از آب گل آلود ماهی نگیر اینم بگم به دوستان احمدی نژاد مال جناح راست بود اما اصول گرا نبود
  • امیرعلی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    بیخودنیست باهات چپ افتادند. بخاطر اینکه پته همه خائنین رو ریختی رو آب
  • یاسر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    روزنامه کیهان تنها روزنامه ای است که بدون توجه به نام افراد فقط از مبانی انقلاب و مردم دفاع میکند.در حالی که بسیاری از روزنامه ها از ترس این که مبادا از سوی افراد خاص به افراط متهم شوند چشم خود را بر بسیاری از فسادهای اقا زاده ها بسته اند.
  • ناشناس ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    ناشناس 12:59به قول شاعر شیرازی : سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز / مرده آنست که نامش به نکویی نبرند
  • دانشجو ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    درود بر حاج حسین
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    مشرق ، ارزشت در بي طرفي بود به خاطر حمايت از حسين كيهاني خواننده هاتو از دست نده ! چرا حرفهاي مخالفين اقاي شريعت مدار رو فقط مينويسي ؟ ننگ بر ساسنسور سانسور گر
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    همین الان میخواستم همین رو بنویسم
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
    0 0
    واقعا که . چه بی ادب هستی شما
  • افشین تهران ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    نه داداش عامل اصلی دوباره بعنوان تشویق وزیر شده!!!!
  • رضا ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    راستی از پسر اقای ناطق چه خبر...؟ هنوز یادمان نرفته
  • امیر ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    با شریتمداری موافقم و با ناطق مخالف.بنظرم حق رو گفته ناطق باید جوابگو باشه.با توجه به سمت فعلیش این کارا خیلی عجیبه کاملا حق با حاج حسینه
  • 90085 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    مشرق چرا؟؟؟؟؟منتشر نکردی
  • احسان ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    خدا حاج حسین شریعتمداری سردار قلم را حفظ کند عالی و دقیق و منطقی و متقن بود حاج حسسسسسسسسسسسسسسسسسسسییین متشکریم یاعلی.ع
  • افشین تهران ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    مشرق اگه میترسی تایید کنی چرا مطلب میزاری؟!!اینکه در باره منزل فرمانیه و کارخانه کاله و سهام سایپا یدک سوال کردم کجاش توهینه وتازه مطلبی پوشیده ومحرمانه برای مردم نیست .همه میدونن.البته شاید ارثی باشه.!!!!!!توضیح بدن بد نیست که از کجا اوردن که حالا کور خودشون و دوستانشون هستن و بینای دیگران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس