کد خبر 330718
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰

تویی سرپرست آن‌چه از معرفتش که ما را بدان برتری دادی و آنچه از سنتش که ما را بدان رهنمون شدی و ما به توفیق تو، به روزه و نماز آن برخاستیم و همراه با تقصیر "اندکی از بسیار" را بجا آوردیم.

مشرق- زین‌العابدین امام سجاد علیه‌السلام در فرازی از دعای وداع با ماه مبارک رمضان فرمودند:

بارالها! ما اهل این ماهی هستیم که ما را به آن شرافت بخشیدی و توفیق ادراکش را به ما عنایت فرمودی آن‌گاه که تیره‏‌بختان وقتش را نشناختند و از بخت‌بدشان از فضلش محروم شدند.

تویی سرپرست آن‌چه از معرفتش که ما را بدان برتری دادی و آنچه از سنتش که ما را بدان رهنمون شدی
و ما به توفیق تو، به روزه و نماز آن برخاستیم و همراه با تقصیر "اندکی از بسیار" را بجا آوردیم.

خداوندا! پس تو را سپاس همراه با اقرار به بدی‌هایمان و اعتراف به سهل‏ انگاری‌مان، در حالی که در قلوبمان ندامت قطعی و بر زبانمان عذر صادقانه داریم.


پس ما را با توجه به اعتراف به تقصیری که در این ماه داشتیم، مزدی عنایت کن که تدارک‌کننده فضیلت‏های دل‌خواهمان و جایگزین ذخیره‌‏هایی که مورد علاقه ماست، باشد.


متن حدیث:

اللّهُمّ إِنّا أَهْلُ هَذَا الشّهْرِ الّذِي شَرّفْتَنَا بِهِ، وَ وَفّقْتَنَا بِمَنّكَ لَهُ حِينَ جَهِلَ الْأَشْقِيَاءُ وَقْتَهُ، وَ حُرِمُوا لِشَقَائِهِمْ فَضْلَهُ.
أَنْتَ وَلِيّ مَا آثَرْتَنَا بِهِ مِنْ مَعْرِفَتِهِ، وَ هَدَيْتَنَا لَهُ مِنْ سُنّتِهِ، وَ قَدْ تَوَلّيْنَا بِتَوْفِيقِكَ صِيَامَهُ وَ قِيَامَهُ عَلَى تَقْصِيرٍ، وَ أَدّيْنَا فِيهِ قَلِيلًا مِنْ كَثِيرٍ.
اللّهُمّ فَلَكَ الْحَمْدُ إِقْرَاراً بِالْإِسَاءَةِ، وَ اعْتِرَافاً بِالْإِضَاعَةِ، وَ لَكَ مِنْ قُلُوبِنَا عَقْدُ النّدَمِ، وَ مِنْ أَلْسِنَتِنَا صِدْقُ الِاعْتِذَارِ، فَأْجُرْنَا عَلَى مَا أَصَابَنَا فِيهِ مِنَ التّفْرِيطِ أَجْراً نَسْتَدْرِكُ بِهِ الْفَضْلَ الْمَرْغُوبَ فِيهِ، وَ نَعْتَاضُ بِهِ مِنْ أَنْوَاعِ الذّخْرِ الْمَحْرُوصِ عَلَيْهِ.



«صحیفه سجادیه، دعای چهل و پنجم»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    بدرود ای ماه زیبای خدا.. بدرود ای که از آمدنت خوشحال بودیم و از رفتنت نالانیم
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    دلم برات تنگ میشه ماه رمضان
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    یاد علی بن ابی طالب را فراموش نخواهم کرد
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    السلام علیک یا امام سجاد
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    مثل همیشه زود گذشت... بهترین ماه خدا... ای کاش حست همیشگی باشه خدایا کم رو بر ما ببخش امام زمانمون رو برسون و همه مون رو لایق حضورش و سربازش قرار بده... زندگی و مرگ مهدوی نصیبمون کن خدایا تو رو به آه مظلومان باقیمانده ی غیبت رو بر ما ببخش امیدی به من و امثال من نیست... تو به فریاد نوع بشر برس
  • سعيدآبياري ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    بدرود ای بزرگ ترین ماه خداوند و ای عید اولیای خدا. بدرود ای ماهی که تا تو بودی، امن و سلامت بود. بدرود ای آنکه نه در مصاحبت تو کراهت بود و نه در معاشرتت ناپسندی. بدرود که سرشار از برکات بر ما درآمدی و ما را از آلودگی های گناه شست وشو دادی. بدرود که چه بدی ها با آمدنت از ما دور شد و چه خیرات که ما را نصیب آمد. بدرود تو را و آن شب قدرت را که از هزار ماه بهتر است. بدرود تو را و آن فضل و کرم تو را که اینک از آن محروم مانده ایم. بدرود ای ماه دست یافتن به آرزوها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس