کد خبر 332237
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

«باراک اوباما» ۵۰ تن از سران کشورهای قاره آفریقا را به قصد برگزاری نشستی مشترک با هدف افزایش ارتباط آمریکا با کشورهای آفریقایی به واشنگتن دعوت کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه پورتلند پرس هرالد «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا 50 تن از سران کشورهای قاره آفریقا را به قصد برگزاری نشستی مشترک به واشنگتن دعوت کرده است. این نشست که با هدف افزایش ارتباط واشنگتن با کشورهای آفریقایی و در پاسخ به اعتراضات صورت گرفته در مورد تعهدات آمریکا نسبت به این قاره ترتیب داده شده است، قرار است فردا دوشنبه در واشنگتن برگزار شود.

این نکته را باید یادآور شد که تمرکز اوباما بر بحران‌های فرامرزی به‌قدری زیاد است که شرکت کردن وی در مباحث امنیت منطقه‌ای آفزیقا، سرمایه‌گذاری تجاری و وضعیت سیاسی کشورهای این قاره برآیند چندانی نخواهد داشت.

یکی از مشکلات جدی که اخیرا آفریقا با آن مواجه است شیوع ویروس «ابولا» در غرب آفریقاست. تعدادی از دعوت شدگان به این نشست از کشورهایی هستند که با این مشکل گریبان‌گیر شده‌اند.

کاخ‌سفید اعلام کرده است که منافع آمریکا در آفریقا بسیار جدی است.

آفریقا هم‌اکنون بستر مناسبی برای افزایش نفوذ کشورهای در حال توسعه فراهم کرده است و طبقه متوسط در آن به‌سرعت رو به گسترش است. چین هم‌اکنون روابط اقتصادی تنگاتنگی با کشورهای آفریقایی دارد و از سال 2009 تا کنون توانسته جایگاه آمریکا به‌عنوان مقام اول شریک تجاری آفریقا را به‌خود اختصاص دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس