کد خبر 333102
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

از ابتدای هفته جاری بازار آزاد خودرو به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

به گزارش مشرق، به دلیل تشدید رکود بازار خودرو در هفته جاری برخی از نمایشگاه‌داران و عرضه‌کنندگان خودرو ترجیح داده‌اند به جای بازگشایی محل کار خود پس از تعطیلات عید فطر، تعطیلات خود را طولانی‌تر کنند.

به طور معمول در ماه‌های فروردین و اردیبهشت هر ماه بازار خودرو به رکود رفته و پس از آن با آغاز تابستان و فرا رسیدن سفرهای تابستانی بازار مجددا رونق می‌گیرد. با این حال در سال جاری این اتفاق نیفتاده و علیرغم گذشت نیمی از فصل تابستان رکود بازار خودرو نه تنها کاهش نیافته بلکه تشدید نیز شده است.

در این زمینه فعالان بازار خودرو معتقدند که برخی مصرف‌کنندگان به دنبال خرید خودروی مدنظر خود هستند اما بیان اظهارات ضد و نقیض درباره قیمت‌ خودروها موجب شده تا مصرف‌کنندگان برای خرید خودروی مورد نیاز خود صبر کنند.

حدود یک ماه پیش رییس شورای رقابت قیمت نهایی خودروهای داخلی را اعلام کرد اما پس از آن برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیونی برای کاهش قیمت‌های اعلامی شورای رقابت خبر دادند.

با این حال رییس شورای رقابت تاکنون موضع‌گیری رسمی در این زمینه نداشته است و همین موضوع ابهامات در زمینه سرنوشت تعیین قیمت خودروهای داخلی را افزایش داده است.

در این زمینه یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید: از ابتدای هفته جاری تاکنون بازار خودرو نیمه تعطیل است.

وی با بیان این‌که پس از چند روز تعطیلات عید فطر در هفته جاری رکود بازار تشدید شده است، خاطرنشان می‌کند: دلیل اصلی این موضوع طولانی شدن زمان برای تعیین قیمت خودروهای داخلی است.

این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: برخی نمایندگان مجلس از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروها خبر داده‌اند و در این زمینه مصرف‌کنندگان در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند.

وی اضافه می‌کند: پس از چند روز تعطیلات عید فطر نیز برخی از نمایشگاه‌های اتومبیل ترجیح داده‌اند به دلیل تشدید رکود بازار در هفته جاری، فعالیت خود را آغاز نکنند و این موضوع بازار خودرو را نیمه تعطیل کرده است.

این فعال بازار خودرو با بیان این‌که امیدواریم تکلیف قیمت خودروها هرچه زودتر تعیین شود، تصریح می‌کند: ادامه یافتن این شرایط موجب ضرر و زیان نمایشگاه‌های اتومبیل شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    لعنت بر دو بنجل ساز بزرگ داخلی
  • حسین ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    " این شرایط موجب ضرر و زیان نمایشگاه‌های اتومبیل شده است" کدوم ضرر ساده ای؟
  • امير ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    با تعرفه ماشينهاي خارجي چگونه و تا كي ميتوان به تجارت جهاني پيوست ؟ نگهداشتن اين تعرفه ها اتوماتيك بر بقيه اجناس مرتبط اثر گذار خواهد بود فكر ميكنم محوطه هاي بزرگ دو خودروساز براي گاوداري صنعتي بهتر باشد . حداقل از شرگران كردن ماهانه مواد لبني راحت ميشويم
  • مهدی ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    من کاری با اقازاده ها و ... ندارم ولی خیلیا با اندک سرمایه ای از این راه امرار معاش میکنن
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    در امریکا شرکت جی ام سی بعد از تغییر ارزش دلار مجوز افزایش قیمت نداشت و ورشکست شد ولی خودروساز داخلی به عوض ورشکست شدن با دستور حاجی سریع قیمت را دو برابر کرد. حال انکه با سه برابر شدن قیمت دلار حقوقها سه برابر نشد و باعث اسیب به 75 میلیون و سود سرشار به این بخش خصوصی شد. حاجی و دوستان بدجوری دارد فقط از منافع خودش حمایت میکند و کسی هم نفهمید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس