کد خبر 334348
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵

براساس اعلام دادسرای تهران از نخستین لحظه سانحه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران دو نفر از معاونین دادستان تهران در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم برای حفظ صحنه را صورت داده و دستورات مقتضی را برای انجام کارشناسی و پیگیری امور مربوط به اولیای دم صادر کردند.

به گزارش مشرق، دادسرای تهران از نخستین لحظه سانحه سقوط یک فرودند هواپیمای مسافربری در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران دو نفر از معاونین دادستان تهران شامل سرپرست دادسرای امور جنایی و سرپرست دادسرای فرودگاه در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم برای حفظ صحنه صورت داده و دستورات مقتضی را برای انجام کارشناسی و پیگیری امور مربوط به اولیای دم صادر کردند.

از نخستین لحظه سانحه سقوط یک فرودند هواپیمای مسافربری در اطراف فرودگاه مهرآباد تهران دو نفر از معاونین دادستان تهران شامل سرپرست دادسرای امور جنایی و سرپرست دادسرای فرودگاه در محل حادثه حاضر شدند و اقدامات لازم برای حفظ صحنه صورت داده و دستورات مقتضی را برای انجام کارشناسی و پیگیری امور مربوط به اولیای دم صادر کردند.

این مطلب را دکتر جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ظهر روز یکشنبه در گفت وگویی خبری اعلام کرد و افزود تعداد 39 نفر از جان باختگان این سانحه  با دستور مقام قضایی به سازمان پزشکی قانونی انتقال یافته و اقدامات لازم برای شناسایی هویت آنان توسط عوامل پزشکی قانونی از جمله از طریق  آزمایش های دی ان ای آغاز شده است.

وی افزود: جعبه سیاه هواپیما نیز در محل سانحه کشف شده و برای بررسی علت سقوط با دستور مقام قضایی تحویل کارشناسان مربوطه شده است.

دادستان تهران اضافه کرد دو نفر از معاونین دادسرا با حضور در مراکز درمانی ضمن عیادت از مصدومان سانحه، اظهارات آنان را در خصوص چگونگی بروز این سانحه اخذ کردند.

خوشبختانه در این سانحه اعضای یک خانواده ۴ نفره از جمله مادر و نوزاد وی زنده مانده‌اند.

تحقیقات قضایی در خصوص این سانحه کماکان ادامه دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    خلبان های این هواپیمای اکراینی نبودند. خلبان این هواپیما کاپیتان ایزدپناه بودند. برخلاف دستورالعملهای صادره سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما نباید بیشتر از 40 نفر سرنشین حمل میکرده. از سال 1388 هم بازرسی ایمنی هواناجا نیز دستور داده بود که چیدمان کابین ایران 140 ها به 32 صندلی تغییر کند. اما ظاهرا مدیران و مسئولان سپاهان گوششان به این دستورالعمل ها بدهکار نبوده. این هواپیما 48 سرنشین داشته که حتی یک نفر دیگره هم از پرواز باز مانده بوده. دمای هوای بالای تهران و ضعف مادرزادی موتورهای TV3 این هواپیما در در دمای بالا و مخصوصا زمانی که هواپیما Overload شده بوده میتونی دلیلی برای سانحه باشه. اگرچه بازماندگان ادعا میکنند هواپیما بالش کنده شده.
  • امیر تبریز اوغلی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    0 0
    ساختمان تحریم ترک ور داشت. بازم میخواین تو خواب باشین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس