کد خبر 33460
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸

يک روزنامه انگليسي در گزارشي فاش کرد آمريکا از پادشاه عربستان خواسته است تا تسليحات نظامي از طريق هوا در اختيار مخالفان قذافي در ليبي قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، "رابرت فيسک " خبرنگار خاورميانه روزنامه انگليسي اينديپندنت نوشت: آمريکايي‌ها از عربستان سعودي خواسته‌اند اگر مي‌توانند تسليحات در اختيار مخالفان قذافي در ليبي قرار دهند.

خبرنگار اينديپندنت با بيان اينکه اوباما از خاندان سعودي خواسته است تا از طريق هوا تسليحات در اختيار مخالفان ديکتاتور ليبي قرار دهند، نوشت: پادشاهي سعودي اکنون با تظاهرات روز خشم جمعه مواجه است و تمامي تظاهرات‌ها را ممنوع کرده تاکنون پاسخي به درخواست فوق محرمانه واشنگتن نداده است.

فيسک ادامه داد: اين در شرايطي است که ملک عبدالله پادشاه عربستان شخصا از قذافي متنفر است چرا که حدود يک سال قبل سعي در ترور وي داشت.

به نوشته اين روزنامه انگليسي، درخواست واشنگتن در راستاي ديگر همکاري‌هاي نظامي آمريکا با عربستان سعودي است.

اينديپندنت افزود: به سعودي‌ها گفته شده است که مخالفان قذافي به راکت‌هاي ضد تانک و خمپاره به عنوان اولين اولويت خود براي دفع حملات قذافي و همچنين به موشک‌هاي زمين به هوا براي سرنگوني جنگنده‌هاي ديکتاتور ليبي نياز دارند.

رابرت فيسک ادامه داد: اين تسليحات مي‌تواند در عرض 48 ساعت به بنغازي برسد اما بايد به پايگاه‌هاي هوايي در ليبي يا فرودگاه بنغازي انتقال يابد.

اينديپندنت تصريح مي‌کند: طراحان نظامي آمريکا اين امر را روشن‌ ساخته‌اند که منطقه پرواز ممنوع حمله هوايي به ليبي را ناگزير مي‌سازد و بنا براين واشنگتن را در کنار مخالفان قذافي مستقيما وارد جنگ مي‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس