به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمدعلی ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور تصریح کرد: طرح جابجایی فرودگاه بینالمللی مهرآباد از مدتها پیش مطرح شده و بسیاری نیز در رابطه با آن سخن گفتهاند اما اگر بنا باشد این سخنها به عمل تبدیل شود قطعا راه دشواری در پیش خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه معماری شهر تهران تا پس از منطقه فرودگاه ادامه پیدا کرده است، اظهار کرد: این مساله باعث شده که دیگر نتوان به کنترل شهرسازی در اطراف فرودگاه دلخوش کرد از این رو طرح جابجایی فرودگاه عملیتر به نظر میرسد؛ هر چند این اقدام تا فراهم نشدن مقدمات لازم قابل اجرا نخواهد بود.
ایلخانی افتتاح فاز دوم فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) را یکی از اصلیترین مقدمات دانست و گفت: در حال حاضر در فرودگاه امام تنها یک باند فعال است و در صورت هر گونه مشکل در این فرودگاه، تنها جایگزین فرودگاه مهرآباد است. از سوی دیگر تا زمانی که توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) به جایی نرسد نمیتوان برای جابجایی فرودگاه مهرآباد اقدام کرد.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه سالانه بیش از 13 میلیون مسافر از طریق فرودگاه بینالمللی مهرآباد به مقصد میرسند، تاکید کرد: این تعداد مسافر در حال حاضر در هیچ یک از فرودگاههای ایران تردد نمیکنند و قطعا برای تعطیلی یا تغییر وضعیت چنین فرودگاهی با حجم بالای مسافر باید قبل از هر چیز جایگزین لازم را فراهم کرد.
وی بحث هزینه بالای ساخت و تجهیز فرودگاههای جدید را نیز مطرح کرد و افزود: قطعا ساخت فرودگاه به بزرگی فرودگاه بینالمللی مهرآباد با آشیانهها، سالنها، ترمینالها و باندهای گسترده نیاز به بودجه و اعتبارات مالی بسیاری دارد که تقبل کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور نتیجهگیری کرد: تا زمانی که این مقدمات با شرایط لازم فراهم نشود برای کاهش خطرات تهدیدکننده ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد میتوان به بالا بردن ضریب امنیت پروازها توجه کرد.
ایلخانی خاطرنشان کرد: با پیگیریهای دولت نسبت به کنترل پرواز هواپیماهای با امنیت پایین و نوسازی ناوگان که از سوی شرکتهای هواپیمایی مختلف در دستور کار قرار گرفته است میتوان امید داشت حادثه و سوانح این چنینی کمتر از گذشته اتفاق افتد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
وی با بیان اینکه معماری شهر تهران تا پس از منطقه فرودگاه ادامه پیدا کرده است، اظهار کرد: این مساله باعث شده که دیگر نتوان به کنترل شهرسازی در اطراف فرودگاه دلخوش کرد از این رو طرح جابجایی فرودگاه عملیتر به نظر میرسد؛ هر چند این اقدام تا فراهم نشدن مقدمات لازم قابل اجرا نخواهد بود.
ایلخانی افتتاح فاز دوم فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) را یکی از اصلیترین مقدمات دانست و گفت: در حال حاضر در فرودگاه امام تنها یک باند فعال است و در صورت هر گونه مشکل در این فرودگاه، تنها جایگزین فرودگاه مهرآباد است. از سوی دیگر تا زمانی که توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) به جایی نرسد نمیتوان برای جابجایی فرودگاه مهرآباد اقدام کرد.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور با بیان اینکه سالانه بیش از 13 میلیون مسافر از طریق فرودگاه بینالمللی مهرآباد به مقصد میرسند، تاکید کرد: این تعداد مسافر در حال حاضر در هیچ یک از فرودگاههای ایران تردد نمیکنند و قطعا برای تعطیلی یا تغییر وضعیت چنین فرودگاهی با حجم بالای مسافر باید قبل از هر چیز جایگزین لازم را فراهم کرد.
وی بحث هزینه بالای ساخت و تجهیز فرودگاههای جدید را نیز مطرح کرد و افزود: قطعا ساخت فرودگاه به بزرگی فرودگاه بینالمللی مهرآباد با آشیانهها، سالنها، ترمینالها و باندهای گسترده نیاز به بودجه و اعتبارات مالی بسیاری دارد که تقبل کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود.
مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور نتیجهگیری کرد: تا زمانی که این مقدمات با شرایط لازم فراهم نشود برای کاهش خطرات تهدیدکننده ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد میتوان به بالا بردن ضریب امنیت پروازها توجه کرد.
ایلخانی خاطرنشان کرد: با پیگیریهای دولت نسبت به کنترل پرواز هواپیماهای با امنیت پایین و نوسازی ناوگان که از سوی شرکتهای هواپیمایی مختلف در دستور کار قرار گرفته است میتوان امید داشت حادثه و سوانح این چنینی کمتر از گذشته اتفاق افتد.
مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.