کد خبر 343302
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲

دانشگاه الازهر مصر درحالی به پادشاه عربستان دکترای افتخاری اعطا کرده که پادشاه عربستان حتی نمی‌تواند آیه‌ای از قرآن کریم را از روی کاغذ به درستی بخواند.

به گزارش مشرق، دانشگاه الازهر مصر به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ اسلامی با اعطای دکترای افتخاری از ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی تقدیر کرد.

سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان که به نمایندگی از پادشاه به مصر سفر کرده است این دکترا را دریافت کرد. این دکترای افتخاری بنابر درخواست شورای الازهر در ۱۶ جولای گذشته به خاطر آنچه «تلاش‌های مخلصانه ملک‌عبدالله به اسلام و مسلمین و مواضع ملی و شجاعانه او درباره مصر و مردم این کشور و حمایت او از مسائل اسلامی در جهان» خوانده شده به وی اختصاص یافته است!

شورای عالی الازهر نیز به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر گفته است: ما تلاش‌های ملک عبدالله را در عرصه‌های اسلامی و عربی برای وحدت امت اسلامی و عربی تقدیر می‌کنیم!

این اقدام الازهر در حالی صورت می‌گیرد که پادشاه عربستان حتی نمی‌تواند آیه‌ای از قرآن کریم را از روی کاغذ به درستی بخواند و اخیرا در فیلمی که وی منتشر شده، در قرائت یکی از مشهور‌ترین آیات قرآن، آن هم از روی نوشته، ۵ اشتباه فاحش و مضحک دارد، تا جایی که عبارت «لتعارفوا» را «لتعاونوا» می‌خواند!

الطیب در سخنان خود مدعی شده که ملک عبدالله «برای ارائه چهره صحیح»، «حرکت در روش میانه از اسلام» و «حمایت از ملت‌های اسلامی» تلاش کرده و مهم‌ترین آن‌ها را «حمایت از اراده مردم مصر در انقلاب ۳۰ جولای» (برکناری مرسی به دست نظامیان) می‌داند.

احمد الطیب در دیدار با وزیر خارجه سعودی با انتقاد از جنایات گروه تروریستی داعش گفت: این گروه و دیگر گروههای تروریستی ساخته استعمارگران و در خدمت صهیونیسم هستند.

وی تاکید کرد: داعش گروهی جنایتکار است که تصویری تحریف شده از اسلام را ترویج می‌کند.

شیخ الازهر با ابراز ناراحتی از اقدامات داعش که تلاش دارد اسلام را بدنام کند، افزود: این گروه و دیگر گروههای تروریستی ساخته استعمارگران و در خدمت صهیونیسم هستند.

وی در شدید‌ترین انتقادات خود علیه داعش، تاکید کرد: این مسئله دردناک است که آن‌ها این جنایات غیرانسانی را به اسم اسلام انجام می‌دهند و این در حالی است که اسلام دین بخشش و رحمت است.


{$sepehr_album_17070}




منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ابی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    مثل این میمونه که بخوای به خر جدول مندلیوفو یاد بدی
  • علی ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    سلام دوستان فقط از شما میخوام که صلابت شخصیتی امام راحل و رهبری رو با این شیخ الازهر مقایسه کنید. تفاوت از زمین تا آسمان. خوبه این مفتیا خجالت نمیکشن که به بزرگترین خائن اسلام دکترای افتخاری میدن.
  • سهیل بشردوست ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    وحوشی در پی وحوش دیگر...
  • سلمان ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    دکتراش پولیه!!
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    واقعاً اين دكترا برازنده ملك عبدالله هستش به دليل كه ايشان سياست مدار بزرگي هستش و كل جهان اسلام رو تحت تأثير قرار داده. شوخي نيست كه يك يهودي شده صاحب سرزمين حجاز، بالاخره آدم باهوشي هستش ديگه !!!!!
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    به خر جدول مندلیوفو یاد بدی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ بامزه
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    دکترای مزدوری صهیونیزم جهانی .
  • سعید ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    0 0
    خواهشا بخاط اینکه به بزرگانمون در مقابل توهین نکنن توهین نکنید
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    oooooooooooooooooooooooo
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
    0 0
    بر جمع خران افزوده شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس