کد خبر 343378
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

سبزهای آلمان به صدر اعظم کشورشان درباره مشارکت در یک ائتلاف ده گانه جنگ علیه داعش که مد نظر آمریکاست و سازمان ملل بر آن نظارت ندارد هشدار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلز بلات"، آمریکا می خواهد به روند تشکیل یک ائتلاف بین المللی گسترده مبارزه با تروریسم داعش سرعت بخشد و این مسئله که آیا آلمان هم باید در این ائتلاف حضور داشته باشد بحث هایی را در این کشور ایجاد کرده است.

ائتلاف 10 گانه ناتو علیه گروه تروریستی داعش که طرحی است که از طرف آمریکا ارائه شده و مورد حمایت آلمان هم قرار گرفته است با انتقادهایی همراه بوده است.

"یورگن تریتن" از سیاستمداران عرصه سیاست خارجی حزب سبز آلمان در این باره به روزنامه "هندلز بلات" آلمان گفته است که یک راهکار دراز مدت و پایدار باید تحت نظارت سازمان ملل و با مشارکت اتحادیه عرب در پیش گرفته شود. این سازمان ملل و نه ناتو، سازمان طرف با این مسئله است.

وی همچنین به صدر اعظم آلمان هم توصیه کرد که تحت نظارت سازمان ملل راهکار حل بحران عراق را دنبال کند و گفت: آخرین ائتلاف ساخته شده علیه عراق یک زمین پر کودی بود که امروز علف های هرز داعش روی آن رشد می کند.

"رودریچ کیس وتر" از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی نیز خواستار دخالت پارلمان در این مسئله شده و اظهار داشته است به محض اینکه اقدامات ائتلاف ضد ترور جدید مشخص شد باید همچنین پارلمان نیز از این عملیات آگاه شود. تلاش برای یک راهکار سیاسی برای عراق باید به عنوان هدف مشترک همه شرکت کنندگان در این ائتلاف باشد، اما این طور به نظر می رسد که در حال حاضر ما نمی توانیم روی راهکار نظامی انصراف دهیم.

"یورگن تریتن" از حزب سبز آلمان هم بر ضرورت متوقف کردن دائم گروه داعش تاکید کرده و گفت که برای این منظور به یک رویکرد سیاسی مشترک با مشارکت کشورهای منطقه نیاز است. ده کشور غربی با ظرفیت های نظامی خود نمی توانند این استراتژی سیاسی را دنبال کنند.

وی افزود باید یک تعادل عادلانه منافع بین عربستان سعودی و ایران شکل گیرد. این ده کشور عضو ناتو نبودند که در گذشته به صورت یکجانبه علیه ایرانی موضع گیری کردند که امروز به همین ایران برای راهکار سیاسی حل بحران داعش نیاز فوری دارند.

حزب چپ آلمان نیز چندی پیش از صدر اعظم آلمان شفاف سازی درباره اظهار نظرهایی که در نشست اخیر ناتو در ولز انگلیس داشت را خواستار شد و به این مسئله که آلمان بخشی از ائتلاف جنگ اوباما علیه داعش شود انتقاد وارد کرد.

"کاتیا کیپینگ" رئیس حزب چپ آلمان در این باره اظهار داشت که مرکل به تنهایی آلمان را بخشی از یک ائتلاف جنگ کرده است. من از صدر اعظم آلمان انتظار داشتم که قبل از چنین تصمیم مهمی پارلمان را در جریان قرار دهد. هر گونه اقدام دیگری تحقیر پارلمان آلمان محسوب می شود.

ظاهرا و بر اساس تصمیمات جدید سران ناتو در نشست شهر ولز، کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، دانمارک، کانادا، لهستان و ترکیه در کنار آمریکا از اعضای 10 گانه ائتلاف کشورهای عضو ناتو علیه داعش هستند که رهبری آن بر عهده واشنگتن و لندن خواهد بود.

بر اساس درخواست آمریکا این ائتلاف مبارزه علیه داعش باید قبل از مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته آخر سپتامبر تشکیل شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس