کد خبر 343575
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

منابع نظامی و اطلاعاتی پایگاه خبری «دبکا» از تغییر رویکرد رژیم صهیونیستی در قبال سوریه به منظور جلوگیری از تسلط جبهه النصره بر بلندی‌های جولان خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «دبکا» به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی خود گزارش داد، اسرائیل رویه خود را در قبال سوریه تغییر داده و سیاست و راهبرد نظامی خود را که برای مخالفت با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه هماهنگ شده بود، معکوس کرده است.

بر اساس این گزارش، این تغییر رویه به خاطر حضور فزاینده شورشیان سوری در گذرگاه قنیطره، از ژوئن روی داده است. برآورد شده، حدود 4 تا 5 هزار نیروی شورشی جبهه النصره، شاخه القاعده، در مرز بلندی‌های جولان مستقر شده‌اند. حدود 2500 تا 3000 نفر از نیروهای شورشی میانه‌رو (ارتش آزاد) که آمریکا و اردن آنها را آموزش داده‌اند، نیز در این منطقه مستقر شده‌اند. این تغییر نسبت شورشی‌های افراطی - میانه‌رو، طی چهار ماه صورت گرفته است. در اوایل ماه ژوئن، نیروهای ارتش آزاد به جنوب سوریه و مرز اردن اعزام شدند. آن زمان آنها اکثریت را تشکیل می‌دادند و جبهه النصره در اقلیت قرار داشت.

در ادامه این مطلب آمده، شورشیان جبهه النصره به سوی گذرگاه قنیطره حرکت کردند تا به جنگ برای محاصره جولان و ورود به سرزمین‌های اشغالی بپیوندند. برای مقابله با این موضوع، وزارت جنگ اسرائیل از این به بعد کمتر از جنگ شورشیان حمایت می‌کند و بیشتر تمایل دارد، برای دفع حمله شورشیان، به ارتش سوریه کمک کند. برای نیل به این هدف، اقدام متعادل اسرائیل لازم است. اسرائیل در حالی که به دنبال پیروزی اسد در این جنگ نیست، تمایلی نیز ندارد که جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، کنترل بخش‌های سوری جولان از جمله قنیطره را به دست گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس