کد خبر 34724
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸

مدير عامل سازمان زيبا سازي شهر تهران از نهايي شدن مطالعات ثبت خيابان وليعصر (عج) به عنوان يک اثر ميراث ملي توسط دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، محمد جواد شوشتري امروز در نشست خبري با اعلام اينکه مطالعات مربوط به ثبت تاريخي خيابان وليعصر (عج) به عنوان يک اثر ميراثي توسط دانشگاه تهران در حال انجام است، افزود: بر اين اساس مطالعات دانشگاه تهران بررسي مي‌کند که چه بخش‌هاي از خيابان وليعصر (عج) براي ثبت تاريخي، بررسي شود.

وي يادآور شد: پس از پايان مطالعات، اين خيابان ابتدا ثبت داخلي و پس از آن براي ثبت در يونسکو آماده مي‌شود.

پايان 85 درصد مطالعات محور تاريخي خيابان انقلاب

تکميل لايحه «سيما و منظر شهري»

مدير عامل سازمان زيبا سازي شهر تهران همچنين از پايان 85 درصد مطالعات محور تاريخي خيابان انقلاب در فاصله ميدان امام حسين (ع) تا آزادي خبر داد.

وي در عين حال از تکميل لايحه «سيما و منظر شهري» در داخل مجموعه سازمان زيبا سازي خبر داد و اظهار کرد: اين مطالعات را براي شهرداري تهران ارسال کرده‌ايم تا در صورت تصويب نهايي به شوراي شهر تهران ارسال شود.

شوشتري همچنين از بررسي و تهيه مطالعات نورپردازي و توسعه فضاي سبز عمودي، با استفاده از انرژي‌هاي پاک براي فضاهاي عمومي شهر تهران خبر داد.
وي همچنين با بيان اينکه خلاصه و چکيده‌اي از کليه اسناد تهيه شده در سال‌هاي گذشته در بخش‌هاي مختلف شهر تهران تهيه کرده‌ايم تا اساتيد، دانشجويان و ساير مراجع امکان استفاده از اين مطالعات را داشته باشند، گفت: همچنين 10 جلد کتاب تهران پژوهي و نورپردازي شهري تهيه شده تا به شکل عملياتي براي مناطق مختلف شهر تهران استفاده شود.

مطالعه فضاهاي بي دفاع شهري

تهيه شناسنامه کامل کليه نقاشي‌هاي ديواري و تنديس‌هاي شهر تهران

به گزارش ايسنا، مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين از مطالعه فضاهاي بي دفاع شهري خبر داد و خاطر نشان کرد: پس از شناسايي و مطالعه اين فضاها در مورد ساماندهي آن‌ها در مناطق مختلف به شکلي موثر تصميم‌گيري خواهد شد.

وي همچنين از تهيه شناسنامه کامل کليه نقاشي‌هاي ديواري و تنديس‌هاي شهر تهران به تفکيک مناطق خبر داد و عنوان کرد: با استفاده از اين نقاشي‌ها مي‌توانيم اطلاعات دقيقي از آن‌ها و مشخصاتشان داشته باشيم.

جمع‌آوري انواع مبلمان و المان‌هاي شهري

شوشتري همچنين از جمع‌آوري انواع مبلمان و المان‌هاي شهري خبر داد و تصريح کرد: در حال حاضر و بر اساس سليقه هر منطقه مدل‌هاي مختلفي از نيمکت، سطل زباله، نرده و ساير اين المانها و مبلمان‌ها را دارد که به شکلي کاملا متفاوت و گاه متضاد با هم قرار گرفته‌اند و پس از جمع‌آوري اين المان‌ها با تعيين يک جنس و مدل مشخص در مورد آن‌ها تصميم‌گيري مي‌کنيم تا در همه مناطق مورد استفاده قرار گيرد.

وي در عين حال از طرح‌هاي « استقبال از بهار» در چهار محور اصلي شهر تهران خبر داد.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين با بيان اينکه در سال جاري 65 مجسمه در شهر تهران نصب شده است، گفت: 25 اثر مستقل با موضوع استقبال از بهار داشته‌ايم و30 نقاشي ديواري که 15 نقاشي آن مربوط به شهدا و انقلاب اسلامي است، انجام شده است.

وي تاکيد کرد: در سال جاري 70 هزار متر مربع فضاي فرهنگي و هشت هزار و 500 متر مربع فضاي تبليغات تنها براي استقبال از بهار صورت گرفته است.

شوشتري با اشاره به 10 هزار نفر ساعت کلاس آموزشي براي شوراياران، خاطر نشان کرد: در سال 89 حمايت از نقاشان و سفالکاران تا حد قابل توجهي افزايش يافت و در سال 90 اين حمايت بيشتر خواهد شد.

ساماندهي و رتبه‌بندي شرکت‌هاي تبليغات محيطي

وي در ادامه به توضيح اقدامات انجام شده در بخش تبليغات تجاري و محيطي پرداخت و عنوان کرد: با هماهنگي و مذاکرات صورت گرفته بين سازمان نوسازي قرار شد تا تبليغات صورت گرفته در پايانه‌ها بر روي تاکسي‌ها، اتوبوس‌ها و سطح فضاي مترو و نيز داخل مترو توسط سازمان زيباسازي انجام شود و از سوي ديگر شرکت‌هاي تبليغات محيطي نيز ساماندهي شده و با 56 آيتم رتبه بندي شدند.

مديرعامل سازمان زيبا سازي شهر تهران با تاکيد بر اينکه تبليغات محيطي پس از اقدامات سازمان زيباسازي قطعا کاهش مي‌يابد، تصريح کرد: افزايش سازه‌هاي ديجيتالي در شهر مورد توجه است و تاکنون 20 نقطه با هماهنگي پليس راهور ناجا و معاونت حمل و نقل ترافيک شهرداري و نيز سرمايه‌گذاري‌ مربوطه براي نصب اين سازه‌هاي ديجيتالي هماهنگ شده است.

شوشتري در ادامه يادآور شد که تا پايان سال 89، يکصد تابلو تبليغات حذف يا اصلاح شده‌اند.

برگزاري مسابقه بهترين و بدترين تابلوهاي شهري

جلوگيري از انتشار تابلوهاي ضد ارزشي

وي همچنين خاطر نشان کرد: قرار است يک مسابقه تبليغات تجاري برگزار شده و بر اساس آن بهترين و بدترين تابلوها از نظر مردم انتخاب شوند، چراکه در حال حاضر در بسياري از تبليغات مسايل فرهنگي و اجتماعي و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي رعايت نمي‌شوند و ما در صورت لزوم جلوي انتشار تابلوهايي که اين مسايل را رعايت نکنند، خواهيم گرفت.

اتمام فاز اول ساماندهي ميدان ونک

اتمام مطالعه ساماندهي محور جماران

مدير عامل سازمان زيبا سازي شهر تهران همچنين در ادامه از اتمام فاز اول ساماندهي ميدان «ونک» در چند روز آينده خبر داد و اضافه کرد: فاز دوم اين طرح که شامل ساماندهي وسط ميدان مي‌شود به زودي پايان مي‌پذيرد و در مورد المان وسط ميدان نيز در زمان مشخصي تصميم‌ گرفته خواهد شد.

وي ادامه داد: در مورد ساماندهي ميدان «نبوت» نيز تا پايان خرداد ماه به زمان نياز داريم، چرا که عليرغم پيشرفت70 درصدي پروژه برخي قسمت‌هاي حاشيه‌اي ميدان و ساخت آب نما نياز به زمان بيشتري دارد.

شوشتري همچنين از اتمام مطالعه ساماندهي محور «جماران» خبر داد و خاطر نشان کرد: ساماندهي اين محور نياز به تملک املاک اين منطقه دارد که با توجه به گران بودن املاک آن بايد با همکاري شهرداري منطقه اين اقدام شود، اما اميدواريم فاز اول اين طرح از اواسط سال آينده آغاز شود.

پيگيري ساماندهي ورودي خيابان قائم مقام فراهاني

ارائه چندين طرح براي ساماندهي ميدان امام حسين (ع)

وي همچنين در مورد ساماندهي ميدان «انقلاب» اظهار کرد: طرح متفاوتي براي المان وسط ميدان انقلاب ارائه شده، اما نهايي نشده است و اميدواريم در ارديبهشت ماه با اکران چند طرح ارائه شده، يکي از آن‌ها را انتخاب کنيم.

مديرعامل سازمان زيبا سازي شهر تهران خاطر نشان کرد: در مورد ميدان «هفت تير» نيز بخش مربوط به خروجي مترو در داخل ميدان انجام گرفته و فاز دوم آن يعني حاشيه ميدان در حال انجام است.

وي تصريح کرد: ساماندهي ورودي خيابان «قائم مقام فراهاني» نيز در حال پيگيري است و اميدواريم فاز سوم اين طرح که مربوط به زيرگذر بزرگراه مدرس و خروجي پل کريم خان مي‌شود در 2 سال آينده به مرحله اجرا برسد.

شوشتري همچنين در مورد ساماندهي ميدان «امام حسين (ع)» نيز خاطر نشان کرد: براي اين ميدان نيز چند طرح ارائه شده است و اميدواريم تا نيمه دوم سال آينده با نهايي شدن يکي از اين طرح‌ها، ساماندهي اين ميدان نيز اجرايي شود.

آغاز نورپردازي پلهاي شهر تهران با شروع سال جديد

پيگيري‌هاي آخرين نتايج مجسمه‌هاي ربوده شده در سال گذشته بايد از طريق ارگان‌هاي نظامي اعلام شود

وي همچنين از جلسه مشترک با معاونت فني و عمران شهرداري تهران براي ساماندهي پل‌هاي شهر تهران خبر داد و افزود: در حال حاضر علاوه بر زيبا سازي بدنه پل‌ها، موضوع نورپردازي آن‌ها نيز مد نظر است و حتما در شروع سال جديد، نورپردازي اين پل‌ها را آغاز خواهيم کرد.

مديرعامل سازمان زيبا سازي شهر تهران در عين حال از پايان تهيه نظام نامه سازمان زيبا سازي در شهر تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: اين نظام نامه براي شهردار تهران ارسال شده است و اميدواريم تا قبل از پايان سال، ابلاغ و وظايف مناطق، سازمان زيبا سازي و جزييات هر يک از آن‌ها مشخص شود، اما قطعا اجراي اين نظام نامه مربوط به شش ماه نمي‌شود و نيازمند زمان است.

وي همچنين در مورد نتايج بررسي‌ها براي مجسمه‌هاي ربوده شده در سال گذشته، توضيح داد: به عنوان يک شاکي، اين موضوع را پيگيري کرده‌ايم و پيگيري‌هاي مربوط به آخرين نتايج اين مساله بايد از طريق ارگان‌هاي نظامي اعلام شود.

شوشتري ادامه داد: اين که پرونده‌ در چه مرحله‌ايست، دقيقا اطلاعي ندارم، اما نامه‌ها و پيگيري‌هاي ما براي اين موضوع موجود است و شما بايد اين مساله را از احمدي مقدم ـ فرمانده ناجا ـ بپرسيد.

وي تصريح کرد: برخي شائبه‌ها نظير اين که شهرداري پيگيري نمي‌کند، چون پاي کارکنان خود در ميان است و يا اين که شهرداري مخالف ساخت مجسمه است و يا حتي اين که شهرداري قصد اغتشاش امنيتي در شهر داشته است، مطرح مي‌شود، اما همه اينها شائبه‌هايي است که هيچ کدام مستند نيست و عملکرد شهرداري تهران در نصب مجسمه‌هاي جديد گوياي اين مساله است.

قرار بود تلويزيون‌هاي تبليغاتي ارگان‌هاي دولتي تنها تصاوير مربوط به همان ارگان را پخش کند

18 تا 23 ميليارد تومان ميزان درآمد تجاري سازمان زيبا سازي در سال جاري

مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران در پاسخ به سوالي ديگر در مورد نصب تلويزيون‌هاي تبليغاتي توسط برخي شرکت‌هاي خصوصي و نيز پخش اخبار غيرمرتبط از تلويزيون‌هاي سازمان‌هاي دولتي در شهر، بيان کرد: قرار نبود اين تلويزيون‌ها که مربوط به ارگان‌هاي دولتي هستند، برنامه يا تصاويري غير از آن چه مربوط به ارگان آن‌ها مي‌شود را پخش کنند و اين مساله خلاف قانون بوده و ما نسبت به آن تذکر و اخطار داده‌ايم.

وي ادامه داد: مثلا در "ميدان سپاه" و بر روي تلويزيون اين مجموعه نبايد هيچ تصويري حتي برنامه صدا و سيما پخش شود.

شوشتري تصريح کرد: سازمان زيباسازي به اين مجموعه و ساير مجموعه‌ها تا پايان سال مهلت داده و اگر اين رفتار تکرار شود، اين تلويزيون‌ها را جمع‌آوري خواهيم کرد.

وي خاطر نشان کرد: در مورد تلويزيون‌هاي خصوصي نيز اگر اندازه و مبلغ تعيين شده مورد توافق قرار گيرد، قطعا اين تلويزيون‌ها نصب خواهند شد.

مديرعامل سازمان زيبا سازي شهر تهران ادامه داد: ميزان درآمد تجاري سازمان زيبا سازي در سال گذشته بين 15 تا 18 ميليارد تومان و در سال جاري بين 18 تا 23 ميليارد تومان بوده است و اين رقم براي تبليغات تجاري قابل توجه نيست و ما از معاونت درآمد و برنامه‌ريزي‌ خواسته‌ايم تا تفاوت قيمت بين صدور مجوز سازمان و قيمتي که توسط شرکت‌هاي تبليغاتي ارائه مي‌شود را محاسبه کرده و در صورت قابل توجه بودن اين رقم‌ها، تجديد نظري در مورد اين تبليغات صورت گيرد.

تبليغات تجاري روي تاکسي‌ها بسيار زمان بر است

وي در مورد ساماندهي لمپست بنر نيز خاطر نشان کرد: در مورد قرارداد تنها شرکتي که در اين بخش فعال است، تجديد نظر شده و قرار داد سه ساله آن‌ها به دو سال کاهش يافته است و قطعا به هم ريختگي اين لمپست‌ها در سطح شهر تهران به زودي اصلاح مي‌شود.

شوشتري خاطر نشان کرد: تبليغات تجاري روي تاکسي‌ها با توجه به تعداد قابل توجه آن‌ها و نيز خصوصي بودن اين مجموعه، بسيار زمان بر است و بايد در مورد نوع تبليغات، جنس آن و نوع تاکسي‌ها به اجماع برسيم.

وي اضافه کرد: در مورد تبليغات بر روي اتوبوس‌ها نيز ممنوعيت تبليغات در جلو و عقب اتوبوس‌ها ابلاغ شده است و تنها در بدنه کناره اتوبوس و تا نيمه آن به تصويب رسيده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس