کد خبر 347581
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷

وزیر امور خارجه ایران با وزرای امور خارجه چهار کشور در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایسلند صبح امروز در نیویورک با یکدیگر ملاقات و درباره زمینه هاى همکارى مشترک در حوزه دوجانبه و بین المللى گفتگو و تبادل نظر کردند.

مدیریت منابع آبى،انرژى و ماهیگیرى ازجمله زمینه هاى مورد تاکید طرفین براى افزایش همکاریهاى دوجانبه بود.

دیدار وزیران خارجه ایران و اوکراین

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و اکراین صبح امروز در نیویورک ملاقات و درباره اخرین وضعیت اوکراین، برقرارى اتش بس و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظرکردند.

در این دیدار طرفین با اشاره به روابط خوب دو جانبه و اهمیت تقویت آن بر تسریع فراهم آوردن مقدمات لازم جهت برگزارى کمیسیون مشترک همکاریهاى اقتصادى دوکشور تاکید کردند.

آقای ظریف د ر پایان ابراز امیدواری نمود تا وضعیت اوکراین با استفاده از راه حل های سیاسی استقرار پیدا کرده و ثبات لازم به آن کشور بازگردد.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان

وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان صبح امروز در نیویورک دیدار و ضمن مرور ابعاد مختلف روابط فیمابین ،امادگى خود را براى ارتقا مناسبات بویژه در زمینه هاى انرژى، حمل و نقل ریلى و جاده اى اعلام نمودند.

آقاى ظریف در این دیدارهمچنین با اشاره به زندانیان ایرانى در ترکمنستان خواستار رسیدگى به وضعیت آنان و یافتن راههاى مناسب جهت تسهیل آزادى آنان گردید. وزیرخارجه ترکمنستان نیز پیگیرى این مشکل را از مراجع ذیربط کشورش مورد تاکید قرار داد.

دیدار وزیران امور خارجه ایران و پاکستان

همچنین وزراى خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان صبح امروز با یکدیگر دیدار و پیرامون آخرین تحولات غرب آسیا، افغانستان، روند مذاکرات هسته اى،همکاریهاى مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

طرفین در این ملاقات بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجارى، تقویت همکاریهاى وزارتخانه هاى ذیربط براى پیشبرد پروژه خط لوله گاز و همچنین افزایش امنیت مرزها بمنظور پیشگیرى از قاچاق موادمخدر، تردد غیرقانونى و اقدامات گروههاى تروریستى تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس