به گزارش مشرق، تیمهای بارسلونا و
رئال مادرید بیش از تمام رقبای اروپایی خود از فروش حق پخش تلویزیونی
بازیها سود میبرند به طوری که درآمد هر یک از آنها چهار برابر بایرن
مونیخ، قهرمان فصل گذشته بوندسلیگای آلمان است.
طبق آمار منتشر شده توسط سایت «نوئوا اسپانیا» کهکشانیها و آبی و اناریپوشان کاتالونیا در فصل 2014-2013 هر یک رقمی معادل 140 میلیون یورو از فروش حق پخش تلویزیونی درآمد داشتهاند و این در حالی است که باواریاییها در همین مدت تنها 36.93 میلیون یورو درآمد کسب کردهاند.
تفاوت در محبوبیت لیگها تاثیر بسزایی در درآمد هر یک از تیمهای شرکت کننده داشته است به طوری که حتی تیم کاردیف سیتی ولز که در لیگ برتر انگلیس بازی میکند نیز فصل گذشته از بایرن مونیخ 40 میلیون یورو بیشتر درآمد داشته است.
برتری دو غول فوتبال اسپانیا اما تنها به بایرن مونیخ محدود نمیشود و در واقع آنها از همه تیمهای دیگر اروپا هم از نظر فروش حق پخش تلویزیونی پردرآمدتر هستند که البته دلیل اصلی آن تفاوت سیستم توزیع این درآمدها در اسپانیا است. برخلاف سایر لیگها که درآمدهای حاصل از فروش حق پخش به صورت گروهی توزیع میشود، در لالیگا رئال مادرید و بارسلونا آزاد هستند مستقیماً برای فروش حق پخش تلویزیونی بازیهایشان با شرکتهای تلویزیونی وارد مذاکره شوند.
ردهبندی تیمهای اروپایی از نظر درآمد فروش حق پخش تلویزیونی در فصل گذشته را در زیر مشاهده میکنید:
1- بارسلونا و رئال مادرید (لالیگا) 140 میلیون یورو
3- لیورپول (لیگ برتر) 117.05 میلیون یورو
4- منچسترسیتی (لیگ برتر) 115.89 میلیون یورو
5- چلسی (لیگ برتر) 112.93 میلیون یورو
6- آرسنال (لیگ برتر) 111.44 میلیون یورو
7- تاتنهام (لیگ برتر) 107.6 میلیون یورو
8- منچستریونایتد (لیگ برتر) 106.99 میلیون یورو
9- اورتون (لیگ برتر) 102.03 میلیون یورو
10- یوونتوس (سری آ) 94 میلیون یورو
طبق آمار منتشر شده توسط سایت «نوئوا اسپانیا» کهکشانیها و آبی و اناریپوشان کاتالونیا در فصل 2014-2013 هر یک رقمی معادل 140 میلیون یورو از فروش حق پخش تلویزیونی درآمد داشتهاند و این در حالی است که باواریاییها در همین مدت تنها 36.93 میلیون یورو درآمد کسب کردهاند.
تفاوت در محبوبیت لیگها تاثیر بسزایی در درآمد هر یک از تیمهای شرکت کننده داشته است به طوری که حتی تیم کاردیف سیتی ولز که در لیگ برتر انگلیس بازی میکند نیز فصل گذشته از بایرن مونیخ 40 میلیون یورو بیشتر درآمد داشته است.
برتری دو غول فوتبال اسپانیا اما تنها به بایرن مونیخ محدود نمیشود و در واقع آنها از همه تیمهای دیگر اروپا هم از نظر فروش حق پخش تلویزیونی پردرآمدتر هستند که البته دلیل اصلی آن تفاوت سیستم توزیع این درآمدها در اسپانیا است. برخلاف سایر لیگها که درآمدهای حاصل از فروش حق پخش به صورت گروهی توزیع میشود، در لالیگا رئال مادرید و بارسلونا آزاد هستند مستقیماً برای فروش حق پخش تلویزیونی بازیهایشان با شرکتهای تلویزیونی وارد مذاکره شوند.
ردهبندی تیمهای اروپایی از نظر درآمد فروش حق پخش تلویزیونی در فصل گذشته را در زیر مشاهده میکنید:
1- بارسلونا و رئال مادرید (لالیگا) 140 میلیون یورو
3- لیورپول (لیگ برتر) 117.05 میلیون یورو
4- منچسترسیتی (لیگ برتر) 115.89 میلیون یورو
5- چلسی (لیگ برتر) 112.93 میلیون یورو
6- آرسنال (لیگ برتر) 111.44 میلیون یورو
7- تاتنهام (لیگ برتر) 107.6 میلیون یورو
8- منچستریونایتد (لیگ برتر) 106.99 میلیون یورو
9- اورتون (لیگ برتر) 102.03 میلیون یورو
10- یوونتوس (سری آ) 94 میلیون یورو