روند بازرسی‌های کیفی و انتشار ماهانه گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در حالی است که مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند.

 به گزارش مشرق، جلوگیری یا کاهش تحویل خودروهای معیوب به مشتریان از مهمترین اهداف مدنظ در روند بازرسی کیفی از خودروهای داخلی است.

علاوه بر آن موضوعاتی چون ایجاد رقابت مثبت بین خودروسازان از طریق مقایسه کیفیت خودروها با یکدیگر، خلق ارزش برای مشتریان با ارائه وضعیت کیفی از صنعت خودرو به جامعه و بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به خودروها برای انتخاب مناسب، از دیگر اهداف مدنطر در بازرسی‌های کیفی از خودروهای داخلی است.

با وجود اهداف یاد شده با این حال مشتریان از کیفیت برخی خودروهای داخلی همچنان ناراضی هستند و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز یکی از اهداف خود در صنعت خودرو را افزایش کیفیت خودروها اعلام کرده است.

محقق نشدن انتظارات مصرف‌کنندگان از کیفیت برخی خودروهای داخلی موجب شده تا طرح سخت‌گیرانه‌تر شدن بازرسی‌های کیفی از خودروهای داخلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

براساس اخبار به دست آمده، بررسی این طرح تا پایان سال جاری به پایان رسیده و از ابتدای سال‌ آینده اجرایی خواهد شد. باید دید با اجرای طرح جدید اهداف مدنظر در بازرسی‌های کیفی تا چه حدی محقق شده و آیا مصرف کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی راضی خواهند شد یا خیر.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زردشت ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    کیفیت خودروی تیبا خیلی پائین است 2دستگاه خریدم یکی بعداز600کیلومتردرطی2ماه ایرادموتوری پیداکردودیگری بعداز100کیلومتردرطی1روزایرادترمزدستی ،که هرکدام هزینه های زیادی رابه من تحمیل نمودمدارک آنهاموجوداست
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    حقمونه از ماست که بر ماست
  • عبادی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    باتوجه به اینکه ماشین تیباSX درتاریخ 93/7/6 تحویل گرفته ام بعدازتحویل متوجه شدم ترمز دستی اشکال اساسی وفنی دارد خوب عمل نمی کند ودسته آن جا نمی رود وخودبخود ول می شود وقدرت نگهداری خودرورا نداردوصدای تقه درکلاچ وموتورشنیده می شود،واحدکنترل بسیارضعیف بدلیل عدم دقت درمونتاژقطعات وادوات وهمچنین ریگلاژضعیف وجفت نشدن درب هاحتی کاپوت ودرب صندوق عقب خودرووکیفیت رنگ بسیارپائین دربدنه وسپرها وباتوجه به مشکلات پیش آمده وبه دلیل عدم کارکرد مواردمذکوروعیب ازطرف شرکت سازنده موجب عدم ترمزی گیری و درنتیجه حرکت خودرو باعث بوجود آمدن خسارت به سپر جلوی سمت چپ خودرو در اثرحرکت ناگهانی درسطح شیب دارو برخوردباوسیله متوقف شده شدلذا طبق ماده3و4 قانون حمایت ازحقوق مصرف کنندگان خودرو تقاضای جبران خسارت وتعویض خودرورانمودم چون احتمال ایجاد هزینه های زیادی متصویر می شد وبا ملاحظه اینکه ماشین کمتراز100 کیلومترکارکرد داشته و بااین وضعیت پیش آمده دیگر اعتمادی به ترمزدستی این ماشین و قطعات آن نداریم زیراخطرات استفاده آن بیشترخواهدبود و نگرانیم دررفت وآمدجاده ها بیشتر کرده است لذا تقاضای تعویض وجایگزین و...خودروی مذکورراطی شماره ثبت 6000-93مورخ93/7/8درشرکت سایپایدک نمودم ازشرکت سایپا یدک بخش پاسخگوئی تماس گرفته وگفتند چون بارمالی داردشرکت سایپا نمی تواند ماشین را تعویض نمایدمن گفتم آیااین بارمالی وخسارت ایجادشده و....رامشتری بایدمتحمل شودچون پاسخی نداشت تلفن راقطع نمودند این است تفکرجاری درخودروسازان کشورمان و.....درمدت کوتاه این همه عیب درماشین ملی تیبا و....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس