به گزارش مشرق، هاشم یکه زارع امروز شنبه در مراسم آغاز تولید پژو 206 تیپ 2 با موتور ساخت داخل از ارائه اولین پلتفرم ایران خودرو با قوای محرکه به زودی خبر داد و گفت: اگرچه در دولت قبل قرار بر این بود که یکهزار میلیارد تومان به هر یک از خودروسازان داده شود اما متاسفانه این وعده هیچگاه محقق نشد و خودروسازان با مشکلات ناشی از تحریم در کنار کمبود منابع دست و پنجه نرم میکردند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از مهر سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته در ایران خودرو افزایش تولید به نحوی صورت گرفت که در شش ماهه دوم سال 92 دو برابر شش ماه اول همان سال خودرو تولید شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 93 تولید ناقص در ایران خودرو وجود ندارد و تا به امروز نیز هیچ خودروی تولیدی در این گروه صنعتی با کمبود قطعه و یا سیستمهای دیگر مواجه نیست.
به گفته یکه زارع، هم اکنون ایران خودرو نسبت به برنامه تعیین شده از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت 16 درصد جلو است و نسبت به برنامه داخلی ایران خودرو که تولید 600 هزار دستگاه خودرو را هدف گذاری کرده، دو درصد جلو است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: هم اکنون روزانه دو هزار و 400 دستگاه تا دو هزار و 500 دستگاه خودرو کامل تولید می شود و برای اولین بار نیز واحد فروش به بخش تولید سفارش محصول می دهد.
وی تصریح کرد: به غیر از خودروی دنا که چند روز دیگر افتتاح می شود، عقب ماندگی در تولید وجود ندارد و میزان جریمه تاخیر نیز به شدت کاهش یافته است به نحوی که امسال یک پنجم سال گذشته جریمه تاخیر پرداخت کنیم.
یکه زارع در ادامه از وضعیت مناسب قطعه سازان به دلیل افزایش تولید خودرو در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون قطعه سازان در حال افزایش نیروی کار و تهیه ماشین آلات جدید هستند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: امسال به کیفیت خدمات پس از فروش صادرات و توسعه محصول توجه جدی خواهیم داشت و تلاش داریم تا پلتفرمی کاملا داخلی را با قوای محرکه داخلی به زودی به سرانجام برسانیم.
یکه زارع به شرکت پژوی فرانسه هشدار داد تنها راه نفوذ مجدد به بازار ایران سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی است و گفت: حاضر نیستیم با شرکتهای خارجی تولیدکننده خودرو با رویه قبل همکاری کنیم و البته برنامهای را تدارک دیدهایم که یک بازی "برد-برد" را برای دو طرف رقم میزند.
همچنین در ادامه جمشید حیدر کندری معاون نیرو محرکه ایران خودرو نیز از آغاز تولید پژو 206 تیپ 2 با موتور TU3 ساخت داخل خبر داد و گفت: با ساخت داخل این موتور توانسته ایم ارز بری این محصول این را به شدت کاهش داده و با 8 میلیون دلار نیز برخی از تجهیزات تولید موتورهای قدیمی را به تجهیزات تولید موتورهای جدید تبدیل کرده ایم.
وی ادامه داد: در یک پروسه دو ساله با تمام توان کار فوق العاده فنی و پیچیده ای را انجام داده ایم و هم اکنون توان صفر تا صد تولید خودرو را به کمک تامین کنندگان داخلی داریم.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: از مهر سال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته در ایران خودرو افزایش تولید به نحوی صورت گرفت که در شش ماهه دوم سال 92 دو برابر شش ماه اول همان سال خودرو تولید شد.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 93 تولید ناقص در ایران خودرو وجود ندارد و تا به امروز نیز هیچ خودروی تولیدی در این گروه صنعتی با کمبود قطعه و یا سیستمهای دیگر مواجه نیست.
به گفته یکه زارع، هم اکنون ایران خودرو نسبت به برنامه تعیین شده از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت 16 درصد جلو است و نسبت به برنامه داخلی ایران خودرو که تولید 600 هزار دستگاه خودرو را هدف گذاری کرده، دو درصد جلو است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: هم اکنون روزانه دو هزار و 400 دستگاه تا دو هزار و 500 دستگاه خودرو کامل تولید می شود و برای اولین بار نیز واحد فروش به بخش تولید سفارش محصول می دهد.
وی تصریح کرد: به غیر از خودروی دنا که چند روز دیگر افتتاح می شود، عقب ماندگی در تولید وجود ندارد و میزان جریمه تاخیر نیز به شدت کاهش یافته است به نحوی که امسال یک پنجم سال گذشته جریمه تاخیر پرداخت کنیم.
یکه زارع در ادامه از وضعیت مناسب قطعه سازان به دلیل افزایش تولید خودرو در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون قطعه سازان در حال افزایش نیروی کار و تهیه ماشین آلات جدید هستند.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: امسال به کیفیت خدمات پس از فروش صادرات و توسعه محصول توجه جدی خواهیم داشت و تلاش داریم تا پلتفرمی کاملا داخلی را با قوای محرکه داخلی به زودی به سرانجام برسانیم.
یکه زارع به شرکت پژوی فرانسه هشدار داد تنها راه نفوذ مجدد به بازار ایران سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی است و گفت: حاضر نیستیم با شرکتهای خارجی تولیدکننده خودرو با رویه قبل همکاری کنیم و البته برنامهای را تدارک دیدهایم که یک بازی "برد-برد" را برای دو طرف رقم میزند.
همچنین در ادامه جمشید حیدر کندری معاون نیرو محرکه ایران خودرو نیز از آغاز تولید پژو 206 تیپ 2 با موتور TU3 ساخت داخل خبر داد و گفت: با ساخت داخل این موتور توانسته ایم ارز بری این محصول این را به شدت کاهش داده و با 8 میلیون دلار نیز برخی از تجهیزات تولید موتورهای قدیمی را به تجهیزات تولید موتورهای جدید تبدیل کرده ایم.
وی ادامه داد: در یک پروسه دو ساله با تمام توان کار فوق العاده فنی و پیچیده ای را انجام داده ایم و هم اکنون توان صفر تا صد تولید خودرو را به کمک تامین کنندگان داخلی داریم.