وی یکی از اعضای هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران بود که به سوریه سفر کرد تا مقدمات اعزام قوای محمدرسول الله(صلوات الله علیه) به فرماندهی «حاج احمد متوسلیان» را به این کشور فراهم آورد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، تصویری که پیش رو دارید، به تابستان سال 1361 شمسی، در دمشق و منطقه «سیده زینب» به ثبت رسیده است. در این نما، سرهنگ «محمد سلیمی»  وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی، در حال پاسخ دادن به احساسات پرشور مردم سوریه دیده می شود. وی یکی از اعضای هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران بود که پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه و لبنان، به سوریه سفر کرد تا مقدمات اعزام قوای محمدرسول الله(صلوات الله علیه) به فرماندهی «حاج احمد متوسلیان» را به این کشور فراهم آورد. «محمد سلیمی» پس از ارتقا به درجه سرلشکری، در خرداد ۱۳۷۹ شمسی به فرماندهی کل ارتش رسید. این امیر پرافتخار در شهریور ۱۳۸۴ از این مقام استعفا داد و در حال حاضر به عنوان مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش، مشغول فعالیت است.

عکس/ سرلشکر ایرانی در جوار مزار «حضرت زینب(س)»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    درود خدا بر این امیر ولایتمدار
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    امیر سلیمی خیلی باحاله خدا حفظش کنه
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    فقط عاقلان و مدبران که تاریخ جنگهای جهانی اول ودوم را خوانده باشند می فهمند که کشورهایی که اسراییل را ایجاد کردند اجازه نخواهند داد این کشور از بین برودحتی اگر لازم باشد همه کشورهای عربی را بمباران اتمی بکنند امان از یک جو عقل که دربسیاری از سرها نیست . صدها لشکر هم اگر از ایران به سوی اسراییل برود توسط کشورهای غربی منهدم خواهند شد همان کاری که با ارتشهای مصر واردن وسوریه و عراق کردند
  • علی محمدی ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    دشمن همیشه افرادی داخل کشور دارد که از طرفش حرف میزنند و وظیفه دارند مردم را ناامید کنند و بترسانند و همیشه باید ظرفیه های دشمن قویتر نشان داده بشه، حتی اگر بحث تولید داخلی و همایت از تولید داخل باشد باز اساسا همه چیز بعد نشان داده میشه.
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ناشناس کمی تاریخ اسلامی را مطالعه کن خودت خجالت خواهی کشید که چه گفته ایی!!
  • چاوشی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    0 0
    فقط عقل های معیوب و علیل و بی سواد هستند که نمی دانند ارتش های مصر و سوریه در جنگ های پیشین اعراب و اسراییل، هیچگاه با تمام قوا و برای نابودی اسراییل نه تجهیز شدند و نه نیت تحققش را داشتند. برای افاضه کردن در چنین زمینه هایی، حداقل یک جو مطالعه و البته یک ارزن شرف لازم است که بعضی جاها هر دویش نیست اما زبان دراز برای ذر زدن، همیشه هست. اسراییل یک قدرت نظامی است و هر قدرت نظامی قابل شکست و انهدام است. تنها اراده و استراتژی صحیح و البته توان کافی لازم است. در این مثلث، می توان کمبود هر ضلع را با ارتقاء اضلاع دیگر جبران کرد. البته این فقط به آدم های باشرف و غیرت مربوط می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس