به گزارش مشرق، آرش محبی نژاد ضمن اشاره به اینکه علیرغم افزایش حجم واردات خودرو به کشور هنوز تدبیر مناسبی برای رسیدگی به طرح ساماندهی واردات خودرو از سوی مسئولان اتخاذ نشده است، اظهارداشت: در حال حاضر 8 ماه از بیان طرح مذکور میگذرد اما به جزء چند اقدام پراکنده از سوی دولت تصمیم جدی برای مدیریت واردات صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی طرح ساماندهی واردات، حمایت از تولید داخلی است، افزود: مسؤلان آنقدر درگیر مسائل روز اقتصادی مردم شده اند که توجهی به موضوعات زیر بنایی از جمله کنترل واردات خودرو نمیکنند. براساس آمارها در 6 ماه نخست امسال بیش از 50 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که این رقم از کل واردات خودرو در سال 91 بیشتر است.
محبی نژاد اضافه کرد: علاوه بر واردات خودرو از مبادی غیر قانونی حجم گستردهای از قطعات بی کیفیت وارد کشور میشود که در این رابطه هم تدبیرمناسبی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش واردات خودروهای بی کیفیت به کشور، بحران قطعه نیز در آینده فعالان این بخش را با مشکلاتی روبه رو می کند، تصریح کرد: متأسفانه در این شرایط خودروسازان اقدام به واردات خودروهای رده دوم و سوم شرکت های خارجی از جمله شرکت های چینی می کنند که این موضوع بدون تأمین قطعات در سالهای آینده مصرف کنندگان این خودروها را با مشکلاتی مواجهه خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از دولت انتظار داریم تا طرح ساماندهی واردات خودرو را در قالب یک بسته جامع به تصویب برساند، اظهارداشت: به خودروسازان هم اعلام میکنم اگر در قرار دادهای جدید خود با شرکای خارجی از جمله چینیها کمتر از 40 درصد از قطعات را از داخل تأمین نکنند به صنعت قطعه سازی کشور خیانت کردهاند.
وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی طرح ساماندهی واردات، حمایت از تولید داخلی است، افزود: مسؤلان آنقدر درگیر مسائل روز اقتصادی مردم شده اند که توجهی به موضوعات زیر بنایی از جمله کنترل واردات خودرو نمیکنند. براساس آمارها در 6 ماه نخست امسال بیش از 50 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که این رقم از کل واردات خودرو در سال 91 بیشتر است.
محبی نژاد اضافه کرد: علاوه بر واردات خودرو از مبادی غیر قانونی حجم گستردهای از قطعات بی کیفیت وارد کشور میشود که در این رابطه هم تدبیرمناسبی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش واردات خودروهای بی کیفیت به کشور، بحران قطعه نیز در آینده فعالان این بخش را با مشکلاتی روبه رو می کند، تصریح کرد: متأسفانه در این شرایط خودروسازان اقدام به واردات خودروهای رده دوم و سوم شرکت های خارجی از جمله شرکت های چینی می کنند که این موضوع بدون تأمین قطعات در سالهای آینده مصرف کنندگان این خودروها را با مشکلاتی مواجهه خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از دولت انتظار داریم تا طرح ساماندهی واردات خودرو را در قالب یک بسته جامع به تصویب برساند، اظهارداشت: به خودروسازان هم اعلام میکنم اگر در قرار دادهای جدید خود با شرکای خارجی از جمله چینیها کمتر از 40 درصد از قطعات را از داخل تأمین نکنند به صنعت قطعه سازی کشور خیانت کردهاند.