کد خبر 360890
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

خبرگزاری کره جنوبی (یونهاپ) اعلام کرد که آمریکا فروش 136 موشک رهیگر PAC-3 به کره جنوبی را تایید کرده است.

به گزارش مشرق، کره جنوبی که همواره مدعی تهدید نظامی از سوی همسایه شمالی است، بارها اعلام کرده که قصد دارد سامانه دفاع موشکی خود را ارتقاء دهد.

این کشور حتی اوایل ماه جاری از آمریکا خواست که سامانه دفاع موشکی خود را در شبه جزیره کره مستقر کند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی روزجمعه با انتشار گزارشی در خصوص احتمال تایید کاخ سفید مبنی بر فروش موشک های PAC-3 به سئول، به نقل از سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا نوشت: ارزش این قرارداد در صورتی که نهایی شود، یک میلیارد و 405 میلیون دلار برآورد شده است.

سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد که در قرارداد یاد شده که وزارت خارجه آمریکا نیز وجود آن را انکار نکرده، فروش 136 موشک PAC-3 به متحد آسیایی واشنگتن قید شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده که تجهیز نظامی کشورهای دوست در منطقه، همواره از منافع واشنگتن در منطقه محافظت می کند.

آمریکا کره جنوبی را یکی از قدرت های سیاسی و اقتصادی مهم در شرق آسیا و غرب اقیانوس آرام می داند و مدعی است که تجهیز این کشور، ضامن صلح و ثبات در منطقه است.

این کشور علاوه بر کره جنوبی، اتحاد نظامی خود با ژاپن را نیز تقویت بخشیده و دلیل چنین رفتاری را 'بحران هسته ای کره شمالی' عنوان می کند.

کره جنوبی هم همواره از آمریکا می خواهد که این کشور سیستم دفاع موشکی پیشرفته خود را در شبه جزیره کره مستقر کند تا امنیت این کشور در برابر تهدیدات کره شمالی تضمین شود؛ تقاضایی که همواره با مخالفت کشورهای منطقه بویژه چین همراه است.

کره شمالی سال 2005 خود را یکی از قدرت های هسته ای نامید و در سال 2006، 2009 و 2013 یک سری آزمایشات تسلیحات هسته ای زیرزمینی انجام داد. برنامه هسته ای پیونگ یانگ موجب اعتراضات جامعه جهانی شد و بسیاری از کشورها خواستار بازگشت پیونگ یانگ به مذاکرات شش جانبه با حضور دو کره، روسیه، آمریکا، ژاپن و چین شدند. دولت پیونگ یانگ در سال 2009 به صورت یک جانبه از این مذاکرات خارج شد.

آمریکا و کره جنوبی به عنوان دو متحد نظامی، همواره اقدام به رزمایش مشترک کرده اند که این موضوع با اعتراض کره شمالی مواجه شده است.

کره شمالی معتقد است که برگزاری چنین رزمایشی اقدامی تحریک آمیز بوده و صلح و ثبات در منطقه را دچار چالش جدی خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس