کد خبر 361217
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به طرح تحقیقاتی شیوع‌شناسی مصرف مواد در بین ایرانیان از تلاش برای انسداد ۵۱ سایت تبلیغ کننده مواد خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، حمید صرامی مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر، به برنامه تحقیقاتی شیوع مصرف مواد مخدر در سطح کشور با عنوان شیوع‌شناسی در جمعیت عمومی برای سنین 15 تا 64 سال با تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی که از هفته گذشته در 13 استان کشور به اجرا در آمده است اشاره کرد و اظهار داشت: آخرین وضعیت شیوع‌شناسی مصرف مواد و سوء مصرف در سال 1390 صورت پذیرفت که بر اساس آمارهای آن سال بین سنین 15 تا 64 سال 2.65 درصد جمعیت کشور دچار مصرف مواد بودند که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 325 نفر را شامل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها بر این آمارها نقد دارند عنوان کرد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر بر اساس تحقیق و آمارهای علمی است بر این اساس برای به دست آوردن آخرین آمارهای شیوع مصرف مواد در سال 93 برنامه شیوع‌شناسی مصرف مواد در جمعیت عمومی را‌ آغاز کردیم و خانه به خانه برای جمعیت هدف خود اقدام می‌کنیم که این طرح در سطح شهر و روستا به اجرا در آمده است و در نهایت آمار نهایی نیز اعلام خواهد شد تا نهادها و سازمان‌های مرتبط بتوانند برای پیشگیری و فرهنگ‌سازی در مقوله سوء مصرف مواد مخدر اقدام کنند.

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر به فعالیت 51 سایت فارسی‌زبان برای تبلیغات و جذب مصرف مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از نقش‌های مهم رسانه‌های جمعی باید مقابله با چنین سایت‌های مخربی باشد بر این اساس نیز اقداماتی انجام داده‌ایم که این سایت‌هایی که مواد مخدر را تبلیغ می‌کنند فیلتر شوند. ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز بدون هیچ روندی که بخواهد سکوت پیشه کند حتما آمارهای دقیق و شفاف را اعلام خواهد کرد  همانطور که رهبر معظم انقلاب این مطالبه را داشتند بر این اساس نیز اعلام کردیم یک درصد دانش‌آموزان سوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان دچار مصرف مواد مخدر هستند و از آن طرف نیز 2.6 دانشجویان دولتی نیز دچار سوء مصرف مواد هستند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس