کد خبر 36201
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱

فرمانده ارشد نظامي ناتو امروز پنجشنبه با مقامات نظامي ترکيه در آنکارا ديدار کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، جيمز استاوريديس فرمانده ناتو در حالي با مقامات نظامي ترکيه ديدار کرد که تلاش ها براي دستيابي به توافق ميان اعضاي ناتو براي ايفاي نقش اين سازمان در ليبي همچنان ادامه دارد.

احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه ترکيه هشدار داده است که قوانين عملياتي در ليبي بايد در چارچوب محافظت از جان غيرنظاميان ، اجراي تحريمهاي تسليحاتي و منطقه پرواز ممنوع و نيز اعطاي کمک بشردوستانه به اين کشور باشد و حملات هوايي بر ضد نيروهاي هوادار معمر قذافي رهبر ليبي را شامل نمي شود.

دفتر وزارت امور خارجه ترکيه اعلام کرد: داوود اوغلو چهارشنبه شب با استاوريديس به محض ورودش به آنکارا ديدار و درباره عمليات نظامي در افغانستان ، عراق و ليبي گفتگو کرد.

وي همچنين در تماس تلفني با اندرس فوگ راسموسن دبير کل ناتو ، هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا و ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس ديدگاه هاي ترکيه را در خصوص اوضاع ليبي مطرح کرد.

جنگنده هاي ناتو روز چهارشنبه عمليات گشت زني در سواحل ليبي را آغاز کردند و ترکيه تنها کشور مسلمان عضو اين سازمان اعلام کرد دست کم چهار ناو را در اين عمليات شرکت خواهد داد.

پارلمان ترکيه قرار است اواخر امروز پنجشنبه مشارکت دو فروند کشتي نيروي دريايي اين کشور را در ماموريت دريايي در آبهاي ليبي تصويب کند.

دو ناو ترکيه پيشتر وارد آبهاي ليبي شده اند و دو ناو ديگر به سوي اين آبها در حرکت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس