وی با بیان اینکه کارشناسان این شرکت نهایتاً تصمیم به ورود نسل جدیدی از سرعتگیرها کردند، گفت: بر همین اساس در برخی از معابر اقدام به شبیهسازی سرعتگیر کردیم به گونهای که رانندگان از دور تصور میکردند که در معبر مذکور سرعتگیر نصب شده است؛ اما پس از نزدیک شدن به آن متوجه نقاشی شدن این سرعتگیر بر روی آسفالت میشدند.
به گفته رئیس شرکت عرف ایران طراحان این شرکت نسل جدیدی از سرعتگیرها را با الهام از مدل یکی از شرکتهای هلندی طراحی و پس از انجام آزمایشات لازم این سرعتگیرها در معابر شهر نصب میشوند.
خلیلی در مورد ویژگیهای این سرعتگیرها گفت: ابتدا و انتهای این سرعتگیرها ثابت است؛ اما میتوان بنا به شرایط معبر مذکور ارتفاع و طول این سرعتگیر را افزایش و یا کاهش داد واین سرعتگیر بسیار پهن است، این در حالی است که بر اساس طراحی جدید سرعتگیرها، هنگام حرکت خودرو از روی آنها خودرو به لرزه میافتد(اسکرید) و سبب هوشیاری راننده را فراهم میکند.
وی با اشاره به اینکه در صورتی که آسفالت مشکلی نداشته باشد این سرعتگیرها میتواند تا سه سال عمر مفید داشته باشند، گفت: حدود شش ماه بر روی این سرعتگیرها کارهای تحقیقات صورت گرفت و حالا با مثبت ارزیابی شدن اثر این سرعتگیرهای جدید، شاهد نصب آنها در برخی معابر خواهیم بود.
خلیلی با بیان اینکه سرعتگیرهای جدید به صورت پلهپله و خطوط لرزاننده (اسکرید) طراحی شدهاند و سبب هوشیاری راننده میشود، گفت: سرعتگیرها در معابر با بررسی نوع سرعت، میزان و ... جانمایی میشود.