کد خبر 379968
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰

رکود بازار خودرو باعث شد تا با وجود نزدیک شدن به ایام بازار شب عید، قیمت خودرو در این بازار ثابت و در برخی موارد نیز کاهشی باشد.

 به گزارش مشرق، رکود در بازار خودرو در شرایطی حاکم است که فعالان بازار خودرو از ثبات قیمت برخی خودروها و همچنین روند کاهشی قیمت برخی محصولات داخلی در بازار خبر می‌دهند.

بر این اساس، در مورد قیمت خودروهای داخلی می‌توان به کاهش یک میلیون تومانی قیمت پژو 206 تیپ 5 طی روزهای گذشته اشاره کرد که در حال حاضر این خودرو به قیمت 36.5 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

افت 800 هزار تومانی قیمت پژو 405

قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز با افت 800 هزار تومانی به 37 میلیون تومان رسیده است.

در مورد پژو 405 مدل اس‌ال‌ایکس نیز باید به کاهش 800 هزار تومانی قیمت این خودرو ومعامله آن به قیمت 31 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

نوع دوگانه‌سوز این خودرو نیز با افت قیمت 600 هزار تومانی این روزها به قیمت 31 میلیون و 900 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

قیمت پژو پارس یک میلیون تومان کاهش یافت

قیمت پژو پارس نیز در بازار با کاهش یک میلیون تومانی، به 37 میلیون تومان رسیده اما نوع دوگانه‌سوز این خودرو همچنان با قیمت ثابت 38.5 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت سمند ال‌ایکس نیز تغییری نداشته و این روزها این خودرو با قیمت 29 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در عین حال قیمت رانا 200 هزار تومان افزایش یافته و به 32 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت وانت باردو با افزایش 300 هزار تومانی به 13 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. در مورد تندر 90 مدل E2 اتوماتیک ایران خودرو نیز باید به رشد 3 میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 56 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

همچنین تندر 90 مدل E2 با گریبکس دنده‌ای ایران خودرو نیز در بازار 42 میلیون تومان معامله می‌شود.

ثبات قیمت پراید و تیبا

در مورد محصولات شرکت سایپا نیز باید به ثبات قیمت تیبا در بازار و عرضه آن به قیمت 24 میلیون تومان طی روزهای گذشته اشاره کنیم.

قیمت سایپا 111 مدل اس‌ای نیز در بازار 20 میلیون و 700 هزار تومان است که تغییری را شاهد نبوده است.

همچنین سایپا 131 مدل اس‌ای با قیمت 19 میلیون و 900 هزار تومان و سایپا 132 مدل اس‌ای نیز با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شوند که تغییر قیمتی را طی روزهای گذشته شاهد نبوده‌اند.

در عین حال، تندر 90 مدل E2 شرکت پارس خودرو با قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود که رشد یک میلیون و 200 هزار تومانی را طی روزهای گذشته نشان می‌دهد.

پارس تندر تولید شرکت پارس خودرو همچنین با افزایش قیمت 500 هزار تومانی، 44 میلیون و 500 هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

کاهش تولید تندر90 دلیل اصلی افزایش قیمت این خودرو در بازار است.

سراتو محصول جدید شرکت سایپا در نوع دنده اتوماتیک با اختلاف 5 میلیون تومان نسبت به قیمت کارخانه، در بازار به قیمت 95 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. نوع دنده‌ای این خودرو نیز 75 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که قیمت کارخانه‌ای آن 70 میلیون تومان است.

رشد قیمت برخی خودروهای خارجی

ثبات قیمت خودروهای داخلی در حالی در بازار حاکم است که قیمت برخی خودروهای خارجی به دلیل محدود شدن واردات با افزایش همراه شده است.

بر این اساس، قیمت تیانا با افزایش 4 میلیون تومانی در بازار به 155 میلیون تومان رسیده و یاریس هاچ‌بک مدل 2014 نیز به قیمت 97 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود که رشد قیمت 2 میلیون تومانی را طی روزهای گذشته تجربه کرده است.

یاریس هاچ‌بک مدل 2015 در بازار به قیمت 110 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت لکسوس RX350 مدل 2014 نیز در بازار با افزایش 70 میلیون تومانی به 600 میلیون تومان رسیده است.

در مورد بنز C200 نیز می‌توان به افزایش قیمت 10 میلیون تومانی در بازار و عرضه آن به قیمت 295 میلیون تومان اشاره کنیم.

قیمت هیوندایی I20 هم با رشد 3 میلیون تومانی به 88 میلیون تومان رسیده است. در حال حاضر سانتافه مدل 2015 با آپشن کامل در بازار 215 میلیون تومان و سوناتا مدل 2015 نیز 165 میلیون تومان معامله می‌شوند.

رکود در بازار خودرو در شرایطی حاکم است که فعالان بازار، تغییر وضعیت بازار خودرو را در آینده‌ای نزدیک بعید می‌دانند و معتقدند فعلاً بازار خودرو روندی راکد خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس مطهری نیا زنجان ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    آقایان و مسولین محترم صنعت خودرویی بدانند که تا زمانی که قشر متوسط جامعه توان خرید اتومبیل نو را نداشته باشد این رکود ادامه یافته و بلکه اوضاع بدتر هم خواهد شد. یکی و به نظر مهم ترین راه خروج بازار خودرو از رکود، دادن تسهیلات بانکی مناسب برای خرید خودرو است. تا زمانی که فروش اقساطی خودرو با سود 30% ادامه داشته باشد وضعیت همین است. خودرو ساز باید تسهیلات بانکی یا لیزینگی و یا فروش اقساطی خود را با نرخ نهایتاً 15% ارائه دهد. البته این تسهیلات باید دو سوم قیمت خودرو را شامل شود. جالب است که خودرو سازان در حال حاضر 70% قیمت خودرو را نقداً دریافت می کنند و 30% باقی مانده را با نرخ 30% سود بانکی محاسبه و ارائه می دهند. به مسولین صنعت خودرو باید گفت که: مرد حسابی، مردم عوام هم امروزه حساب و کتاب سرشان می شود چه رسد به قشر متوسط جامعه که از قضا بیشترین سطح سواد را دارا می باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس