کد خبر 380856
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از تدوین سند چشم‌انداز و اهداف صنعت خودرو در افق 1404 خبر داد.

 به گزارش مشرق، امیرحسین قناتی در مراسم اولین دوره جایزه ملی کیفیت صنعت خودرو، اظهار کرد: تابستان امسال سند چشم‌انداز و اهداف صنعت خودرو در افق 1404 نهایی شد.

وی با بیان این‌که این سند چند سال بود که تهیه شده بود، خاطرنشان کرد: در نهایت با توجه به وضعیت فعلی صنعت خودرو این سند نهایی شد.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فضای کسب و کار صنعت خودرو در ایران با کشوری مانند کره جنوبی متفاوت است به همین دلیل این سند با توجه به این واقعیات تدوین شده است.

وی افزود: در این سند دو هدف تولید قطعه و خودروی رقابت‌پذیر مدنظر قرار گرفته است زیرا اگر نتوان قطعه کیفی تولید کرد، خروجی مناسبی نخواهیم داشت. از آن سو نیز اگر قطعه مناسب باشد اما به خوبی مونتاژ نشود باز هم خروجی خوبی نخواهیم داشت.

قناتی با بیان این‌که خودروساز موظف است برنامه‌های خود را براساس فضای فعلی کسب و کار تدوین کند، تصریح کرد: به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان سناریوهای مختلفی در زمینه نحوه ادامه فعالیت چه در صورت لغو تحریم و چه در صورت باقی ماندن آن دارند.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: هم‌اکنون متوسط مصرف سوخت خودروهای کشور 8.3 لیتر است در حالیکه این میزان در سال 1404 باید به استاندارد اروپا که 4 لیتر است برسد.

در این همایش فرزین انتصاریان - رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران - اظهار کرد: خودروسازان باید به سمت تولید خودروهای بدون نقص حرکت کنند زیرا در آن صورت دید مردم به خودروهای داخلی تغییر خواهد کرد.

وی با بیان این‌که خودروسازان حتی در شرایط تحریم به فعالیت خود ادامه داده‌اند، خاطرنشان کرد: استاندارد ایزو 9004 اجباری نیست و به همین دلیل هنوز در کشور اجرا نشده است.

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران ادامه داد: این در حالی است که در صورت اجرای این استاندارد، سیستم مدیریت کیفیت محصول به درستی در کشور اجرا خواهد شد.

انتصاریان افزود: این انجمن دارای بیش از 500 نفر ارزیاب کیفی است که البته هیچ کدام حقوق نمی‌گیرند بنده نیز به عنوان رییس انجمن حقوق نمی‌گیرم نباید هم حقوق بگیریم زیرا این یک کار ملی است.

وی با بیان این‌که ما حتی کرایه رفت و آمد ارزیابان خود را به آن‌ها پرداخت نمی‌کنیم، تصریح کرد: ‌امیدواریم با توجه به اهمیت کیفیت روزی برسد که کالای ساخت ایران برای ما افتخار بیافریند. تولید بدون صادرات ما را به جایی نمی‌رساند. خودروسازان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهریار ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    زهی خیال باطل انشالله که زنده باشیم و کیفیت را در محصولات ایران خودرو و سایپا بالاخره ببینیم
  • حمید ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    به راستی صنعت ما که قادر است یک پهباد فوق پیشرفته نظامی با ساختار پیچیده و سری را در مدت زمان کوتاهی بسازد آیا نمی‌تواند یک بنز یا بی ام دبیلو یا حتی تویوتا را توسط صنعتگران ایرانی و فناوری بومی بسازد؟ موضوع مهم این است که مدیران صنعت خودرو نخواسته اند وگرنه با کار جهادی می‌توانند.
  • ali ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    من با نظرت موافقم اگرمامی توانیم موشک وپهپاد بسازیم پس چرا دراین صنعت نتوانستیم موفق شویم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس