به گزارش مشرق، رنو در حال نقب زدن و ایجاد راههایی به دنیای خودروهای پرطرفدار کراساوور و SUV جمع و جور است. بعد از مدل کپچر به عنوان یک مینی کراساوور، حالا مدل جدید کجار (Kadjar) با شالوده مشترک با نیسان قشقایی، جانشین مدل کولئوس خواهد شد.
رنو کجار، باید با طیف وسیعی از کراساوورهای محبوب نظیر فورد کوگا، هیوندای ix35، هوندا CR-V، مزدا CX-5 و تویوتا RAV4 رقابت نماید.
طراحی کجار شباهتهای زیادی به کپچر نیز دارد. در واقع این خودرو تنها کمی بزرگتر، حجیمتر و عضلانیتر شده است. این تغییرات باعث شده تا به جای فرم هاچبک گونه کپچر با یک طراحی اصولیتر و بهتر مواجه باشیم. طراحی چراغهای جلو، عقب و جلوپنجره، کاملاً با الگوهای رنو هماهنگ است و به سادگی قابل شناسایی میباشد.
طراحی داخلی کجار هم کمتر سرگرمکننده و بیشتر کاربردی و مردانه شده است. داشبورد ساده اما مدرن به نظر میرسد و کاملاً تفاوت کابین یک خودروی شاسی بلند با یک هاچبک ظزیف شهری را نشان میدهد. یک سیستم سرگرمی و چند رسانهای با نمایشگر 7 اینچی TFT، با امکان تشخیص صدا همراه با سیستم R-Link 2 رنو و سیستم ناوبری، تلفن و برنامههای رادیویی، نقطه ثقل طراحی داشبورد محسوب میشود. فرمان نیز با شکل اسپرت خود و دکمههای میانبر روی آن، جذاب به نظر میرسد. بعلاوه نمایشگرهای دیجیتالی داشبورد با جلوههای گرافیکی مخصوص نیز، نمایشی دلپذیر دارند.
ابعاد رنو کجار شامل 4450 میلیمتر طول، 1840 میلیمتر عرض و 1600 میلیمتر ارتفاع میباشد. این نشان میدهد که در تمام این ابعاد از نیسان قشقایی اندکی بزرگتر میباشد. همچنین فضای بار آن 42 لیتر حجم بیشتری داشته و 472 لیتر گنجایش دارد. 30 لیتر نیز فضای مختلف برای وسایل درون کابین درنظر گرفته شده است. بعلاوه با خواباندن صندلیهای ردیف عقب با نسبت 60/40 باز هم میتوان فضای حمل وسایل در عقب را افزایش داد.
پیشرانههایی که رنو برای این خودرو در نظر گرفته شامل موتور 1.2 لیتری توربوی DIG-T با قدرت 113 اسب بخار، موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 148 اسب بخار و موتور 1.5 لیتری dCi با تنفس طبیعی و قدرت 108 اسب بخار و یک موتور دیزلی 1.6 لیتری 128 اسب بخاری میگردد.
یک سیستم استارت-استاپ خودکار به صورت استاندارد روی این خودرو موجود است. دو نوع انتقال نیرو به چرخهای جلو در نسخه 2WD و هر چهار چرخ در نسخه AWD قابل انتخاب میباشند.
{$sepehr_album_22924}
منبع: پدال